میشل هازاناویسیوس برای فیلم سیاه و سفید «هنرمند» برنده جایزه کارگردانی فیلم بلند سینمایی از شصت و چهارمین دوره جوایز انجمن کارگردانان آمریکا شد.

به گزارش خبرآنلاین، مراسم شصت و چهارمین دوره جوایز سالانه انجمن کارگردانان DGA شنبه شب (یکشنبه صبح به وقت ایران) در هالیوود اند هایلند برگزار و جوایز بخش‌های مختلف اعطاء شد.

جایزه دستاورد چشمگیر کارگردانی فیلم بلند سینمایی به میشل هازاناویسیوس برای فیلم «هنرمند» تعلق گرفت.

این کارگردان فرانسوی برای دریافت جایزه بهترین کارگردانی وودی آلن برای «نیمه‌شب در پاریس»، دیوید فینچر برای «دختری با خالکوبی اژدها»، الکساندر پین برای «فرزندان» و مارتین اسکورسیزی برای «هوگو» را به عنوان رقیب پیش روی خود داشت.

وودی آلن در مراسم حضور نداشت، اما در یک پیام ویدیویی درمورد نامزدی خود به شوخی گفت: «این جایی بین اوج، جایزه نوبل و فرود، انتخابات مقدماتی درون‌حزبی جمهوری‌خواهان است!»

هازاناویسیوس که تا پیش از «هنرمند» یک کارگردان ناشناخته برای هالیوود بود، پس از دریافت جایزه، گفت: «این شاید بالاترین جایزه‌ای است که می‌توانستم به دریافت آن امیدوار باشم. من عاشق کارگردان‌ها هستم. من به کارگردان‌ها احترام می‌گذارم، پس این جایزه باعث افتخار من است.»

داستان فیلم سیاه و سفید و صامت «هنرمند» - که هازاناویسیوس آن را «نامه‌ای عاشقانه» به هالیوود توصیف کرد - در سال‌های پیش از ورود صدا به سینما روی می‌دهد و درباره یک قهرمان فیلم‌های صامت است که با رونق گرفتن سینمای ناطق همه چیز خود را از دست می‌دهد.

این فیلم اولین بار ماه مه پیش در بخش مسابقه جشنواره کن به نمایش درآمد و جایزه بهترین بازیگر مرد (ژان دوژاردن) را دریافت کرد.

«هنرمند» هفته پیش هم جایزه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا برد و نامزد جایزه انجمن بازیگران آمریکا هم هست. این فیلم همچنین نامزد 10 جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و کارگردانی است.

انجمن کارگردانان جایزه دستاورد چشمگیر در فیلم مستند را به جیمز مارش برای «پروژه نیم» اعطاء کرد.

جوایز
DGA شاخصی قابل اطمینان برای برندگان جایزه اسکار بهترین کارگردانی است.
از سال 1948 که جایزه انجمن کارگردانان برای اولین بار اعطاء شد، غیر از شش مورد، برندگان این جایزه در نهایت جایزه اسکار بهترین کارگردان آن سال را نیز دریافت کرده‌اند، از جمله پارسال که تام هوپر برای «گفتار پادشاه» هر دو جایزه را برد.
آخرین بار سال 2002 برنده این دو جایزه متفاوت بود. در آن سال راب مارشال برای «شیکاگو» جایزه DGA را برد، اما رومن پولانسکی برای «پیانیست» برنده اسکار بهترین کارگردان شد.

ورایتی / 28 ژانویه / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =