مهر نوشت :

 سیدمحمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در مراسم معرفي برگزيدگان سومين جشنواره فصلي مطبوعات و خبرگزاري‌هاي به ایراد سخن پرداخت.
 وی با نقل خاطره‌ای از یکی از کارکنان مرحوم روزنامه اطلاعات گفت: در آن سال‌ها حروف‌چینی سنتی بود و بعد از گازت‌ها تازه به حروفچینی لاینو تایپ رسیده بود و در آن حروف را با سرب مذابی که کنارش بود، می‌چیدند و کلمات را می‌نگاشتند.
 دعایی ادامه داد: این فضا سمی بود و باید افراد شاغل در این محیط شیر میل می‌کردند. حروفچینی روزنامه اطلاعات هم طبقه سوم ساختمان سابق آن در خیابان خیام بود. یک روز به این قسمت رفتم و دیدم هیچ کس به جز یک نفر که تنها یک شلوار پایش بود، مشغول حروفچینی است. از او پرسیدم چرا اینجا اینطوری است؟ سرپرست بخش کجاست؟
 مدیر مسئول روزنامه اطلاعات ادامه داد: او به من گفت دوستان اعتصاب کرده‌اند، اما من گفتم اگر من هم کارم را انجام ندهم روزنامه می‌خوابد، ولی چون شما دوست امام هستید و من هم امام را دوست دارم آمده‌ام اینجا و مشغول کار هستم.
 دعایی اضافه کرد: آن فرد مرحوم صمد قائد بود که جمعه گذشته از دنیا رفت. او بعد از اینکه بازنشست شد تا مدتی پیش مسئول انبار حروفچینی‌ها بود.
 دعایی با اشاره به کسوت روحانی خود ادامه داد: من در عمرم کمتر از 10 مرتبه نماز میت خوانده‌ام و نماز کسانی مانند مرحوم پولادوند، طاهره صفارزاده و موذن زاده اردبیلی را خوانده‌ام، اما بر خودم فرض دیدم که شنبه گذشته به منزل مرحوم صمد قائد بروم و او را تا یکی از قبرستان‌های اطراف تهران حوالی ملارد تشییع کنم و زیر جنازه‌اش به او عرض ارادت کنم و بر جنازه او نماز گزاردم.
 وی سخنان خود را با طلب مغفرت برای این کارگر فقید حرفه حروفچینی و عرصه مطبوعات به پایان برد.
5757
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    30 1
    آفرين بر اقاي سيدمحمود دعايي
  • آرش GB ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    28 1
    درود بر برادر عزیزمان "آقای دعایی" نازنین! افرادی که ایشان را از نزدیک می شناسند، خوب می دانند که ایشان چقدر انسان دوست داشتنی و محترمی هستند.