فرمانده نیروی انتظامی گفت: یکی از مهمترین علت‌های اصلی زورگیری افزایش پول نقد، سکه و طلا در دست مردم است.

به گزارش خبرآنلاین، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه سیزدهمین یادواره شهدای بهداشت و درمان دراین باره گفت: با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر ارز و طلا در دست مردم بیشتر شده شاهد رشد سرقت منازل هستیم. به همین دلیل گفتگویی را با رئیس بانک مرکزی داشتیم تا تمهیداتی اندیشیده شود و دارایی‌های مردم به بانک انتقال داده شده و از این طریق ضریب ایمنی افزایش یابد."
او گفت: خوشبختانه زورگیران در فاصله زمانی کوتاهی دستگیر می‌شوند اما با توجه به نزدیک شدن به ایام عید تدابیر ویژه‌ای را برای برخورد با این افراد در معابر، اطراف بانک‌ها و بازارها خواهیم داشت.
احمدی مقدم همچنین دلیل هجوم مردم برای خرید از فروشگاه ها را، تحریک سیاسیون دانست: "برخی از سیاسیون مغرض و یا بی‌توجه هم اکنون نگا‌هشان را به سمت بازار ارز و دلار متمرکز کرده‌اند تا از این طریق افزایش قیمت‌ها را ناشی از تحریم‌ها نشان دهند. اینها به دنبال تحریک مردم برای خرید و ترغیب فروشندگان به احتکار هستند. این حرکت ناصواب روش دشمن است. خوشبختانه ما در بازار هیچگونه مشکلی نداریم و رسانه‌ها نباید به این فضای ناایمن دامن بزنند."

فرمانده پلیس ایران درباره برخورد با دلالان ارز گفت: "مأموران با انجام کار اطلاعاتی و عملیاتی دلالان ارز را جمع‌آوری کرده‌اند و هم اکنون ما دیگر فروش غیررسمی در بازار را شاهد نیستیم. هم اکنون ارز قانونی در بازار موجود است و بانک مرکزی تدابیر لازم را برای تمام اقشار جامعه در این زمینه اتخاذ کرده است."
احمدی‌مقدم همچنین دوباره به کاهش جرایم اشاره کرد و گفت: "خوشبختانه جرائم خشن در تمامی حوزه‌ها از 10 درصد تا 70 درصد با کاهش روبرو بوده که این مهم مربوط به سیاست‌های قضایی و رشد و برخورد با جرائم خشن است."
 

هشدار به نامزدهای انتخابات
فرمانده ناجا همچنین درباره انتخابات و تبلیغات نامزدها گفت: "با تمامی گروه‌ها و احزاب نشست مشترکی گذاشته می شود و با آنها اتمام حجت خواهد شد تا از خطوط قرمز عبور نکنند."
احمدی‌مقدم در پاسخ به اینکه آیا پلیس با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی نشست مشترکی را با احزاب خواهد داشت، اظهار داشت: پلیس امنیت رایزنی‌ها و جلسات مشترکی را با گروه‌های مختلف و احزاب برگزار خواهد کرد تا خطوط قرمز برای آنها توجیه و به نوعی اتمام حجت صورت پذیرد. از آنجایی که انتخابات مجلس بیشتر شکل محلی داشته از نمایندگان و گروه‌ها تقاضا می‌شود در جلسات خود نکات انتخاباتی را رعایت کرده و از خطوط قرمز عبور نکنند."

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    64 1
    علت اصلی طلاق هم ازدواج است
  • بدون نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    50 0
    دلیل اصلی فقر و بیکاری است
  • بدون نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    9 27
    باسلام اگر قوانين اسلام دقيقا"اجرا شود ودست سارق قطع و....ديگر زندان ها براي تنبيه مجرم پر نمي شود كه فضاي زندان ها دانشگاهي باشد براي فرا گيري ساير خلاف ها . شايد برخي بگويند كه اين نظر تند است ولي كمي فكر كنيم شخصي با موتور كيف قاپي ميكند وشخصي هم با همان موتور كار شرافتمندانه پيك موتوري انجام ميدهد كه درامد بالائي هم نصيبش ميشود . حالا خودتان قضاوت كنيد
  • بدون نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    33 2
    شکم گشنه دین و قانون نمیشناسه!