۰ نفر
۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۲:۰۰

اتومبیل های ساخت فرانسه این روزها حال خوشی ندارند.

منابع فرانسوی اعلام کردند بازار فروش خودروهای فرانسوی اعم از رنو و پژو این روزها چندان مساعد نیست. این کاهش فروش بیشتر شامل ماه ژانویه سال جاری و همچنین ماههای آخر سال 2011 بوده و رقم 20،7% را نشان می دهد و حتی گفته می شود با احتساب روزهای کاری به 24 % هم می رسد.
کاهش فروش و تقاضا برای دو شرکت رنو و پژو در خور توجه است. میانگین این کاهش برای شرکت پژو سیتروئن 27،4% اعلام شده است( 30% برای پژو و 25% برای سیتروئن). همچنین میانگین کاهش فروش برای شرکت رنو 32،7% ذکر شده( 37% برای رنو و 10،5% برای خودروی ارزان قیمت داسیا). سخنگوی کمیتۀ سازندگان اتومبیل های فرانسوی در این باره می گوید: آمار و ارقام ارائه شده با ژانویه سال 2011 مقایسه شده است که فروش این دو کشور بسیار خوب بود که طی آن در حدود 185 هزار خودروی نو ساخت این دو شرکت به فروش رسید. این در حالی است که دولت برای حمایت از سازندگان خودرو صندوقی را تأسیس کرده بود که اعتبار آن نیز به پایان رسیده است.
برای مقابله با بحران کاهش تقاضا شرکت پژو، تصمیم گرفته است که در ماه فوریه و یا مارس به مدت یک هفته فعالیت خود را برای 20 هزار کارگر تعطیل کند تا از میزان خسارات و همچنین تولید بکاهد. این در حالی است که سازندگان اتومبیل های آلمانی، مشکل خودروهای فرانسوی را ندارند و حتی در ماه ژانویه با افزایش فروش روبرو بودند به طوری که فولکس واگن 18% و شرکت بی ام و نیز 16% افزایش فروش داشت. بازار فروش(نیسان ژاپنی) هم خوب و رضایت بخش بود. اما شرکت خودروسازی آمریکایی از جمله فورد، جنرال موتورز، شرکت ژاپنی تویوتا، فیات ایتالیایی و هیوندای کره ای نیز با کاهش تقاضا روبرو بودند.
این احتمال وجود دارد که برای دادن نفسی تازه به بازار فروش جنگ قیمت ها در آینده ای نزدیک آغاز شود. البته به اعتقاد کارشناسان این سیاست دائمی نخواهد بود. برای بازار اتومبیل های فرانسوی نیز این امیدواری وجود دارد که با عرضۀ پژوی 208 و همچنین مدل جدید شرکت رنو به نام کلیو(Clio) بازار خودروهای فرانسوی جان تازه ای به خود گیرد.  پژوی 208 که قرار است از بهار وارد بازار شود و در اولین دور فروش تعداد 400 هزار خودرو به کشورهای اروپایی صادر خواهد شد و خودروی کلیو نیز پاییز وارد بازار خواهد شد.

ژورنال دونت/ اول فوریه 2012
ترجمه: زهرا خدایی

31263

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    64 0
    تو ایران پژو 405 و مابقی تولید میشه. با جون مردم بازی، زنده زنده میسوزن، فروش هر روز بیشتر..
    • بدون نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
      10 2
      وظيفه حكم ميكنه كه نذاريم ورشكست بشن!!
  • بدون نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    63 1
    در عوض حال RD و ROA و مهمتر از همه پراید در ایران نسیار خوب است
    • بدون نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
      43 0
      دمت گرم... آخه اسم RD ,ROA رو میشه ماشین گذاشت؟؟ کدوم یک از مسئولین این ماشینانو سوار میشن؟؟؟ یعنی 1 دونه هم نمیتونی اسم ببری خبرآنلاین طبق معمول منتشر نکن
  • بدون نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    61 0
    ولی حال ایران خودرو وسایپاعالیه....عالیه...
  • بدون نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    12 1
    چرا از این وضعیت ایران خودرو استفاده نمی کنه و مدل های جدید پژو را در ایران به تولید برسونه؟
  • آرمین IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    10 0
    حالشون خوب نیست؟ پس چرا تعرفه واردات را از 10 درصد به 120 درصد نمیرسونند مثل ما؟!
  • بدون نام IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    3 0
    این مطلب نشانگر این است که خودروهای فرانسوی از وضعیت مطلوبی از لحاظ رقابت پذیری در بازارهای جهانی برخوردار نیستند که نمونه ی داخلی آن شکست ایران خودرو در فروش پژو 407 است که حتی مدل 2010 آن هم وارد نشد. ولی مسئولین شرکت های خودرو سازی ما عاشق خودروهای فرانسوی هستند و سعی نمی کنند که به سمت گزینه های مناسبتری بروند تا به این ترتیب رضایت مصرف کننده نیز جلب شود.
  • بدون نام PL ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    9 0
    ,دريك شركت قطعه سازى خودرو كار مى كنم كه بدليل عدم پرداخت مطالبات توسط شركتهاى ايران خودرو وسايپا به شركت قطعه ساز از آغاز سال نود بيش از هشتاد كارگ,ر اخراج ودو ماه است حقوق نگ,,رفته ايم لطفا بجاى علم كردن مسايل صنايع خودروسازى فرانسه مشكلات شركتهاى داخلى كه درمرحله نابودى هستند انعكاس دهيد صنايع مثلا خودروسازى!!! ايران با صنايع فرغون سازى فرانسه هم قابل مقايسه نيست شما به دردمردم خود بپردازيد ,,,