شما نظر بدهید/ نظرتان درباره قبولی با سهمیه در آزمون سراسری چیست؟

مساله قبولی سهمیه‌دارها در کنکور یک بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، ماجرای قبولی سهمیه‌دارها در آزمون ورودی به دانشگاه‌ها مجدد مطرح شده است، اما این‌بار رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت هم به آن واکنش نشان داده‌اند، محمدرضا ظفرقندی گفته که «همه اذعان دارند که سهمیه‌های رشته پزشکی بیش از حد است.»، مسعود پزشکیان هم مدتی قبل در نامه‌ای خطاب به وزیر علوم، وزیر بهداشت و رئیس سازمان سنجش نوشت که: «ظرف مدت ۳ ماه به بازنگری تمامی سهمیه‌های سنجش و پذیرش دانشجو اقدام شود.»

حالا شما نظرتان درباره قبولی در دانشگاه با سهمیه چیست؟ می‌توانید نظر خودتان را در بخش کامنت همین خبر بنویسید.

۲۳۳۲۳۳

کد خبر 1970287

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 58
  • نظرات در صف انتشار: 158
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    223 5
    وقتی جنگ 35 ساله تموم شده دیگه سهمیه معنی نداره!!! کسی که پدر یا مادرش استاد دانشگاهه چرا باید سهمیه داشته باشه؟!!!
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
      علاوه بر اینکه سهمیه ها باید برداشته بشه باید ظرفیت رشته پزشکی هم کم بشه و این همه دانشجوی کم سواد و بی صلاحیت از دانشکده های پزشکی فارغ التحصیل نشن
    • داوطلب IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
      139 1
      فرزند استاد دانشگاه از سال ۱۴۰۱ هیچ سهمیه ای ندارد اما در حال حاضر سهمیه های وجود دارد که اصلا ربطی به جنگ ۸ ساله ندارد! باید این نوع سهمیه های غیرمتعارف برداشته شود
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
      60 2
      دلیل کم سواد بودن دانشجویان پزشکی مربوط به ظرفیت نیست بلکه سهمیه است که باعث میشه دانشجوی کم سواد در پزشکی قبول شود، اگر سهمیه ها برداشته شود ظرفیت فعلی با دانشجویان با سواد پر می گردد.
  • همشهری IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    172 3
    سهمیه جفا در حق بقیه است لااقل میزان ان را کم کنید و یا سهمیه ها را فقط به بعضی از رشته ها اختصاص دهید
    • ایرانی IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
      38 2
      فرقی نمیکنه توی هر رشته ای که برن وقتی بیسواد باشند و با سهمیه مدرک گرفته باشند در همون کار هم گند میزنن شما اگر تونستی یه رشته ای پیدا کنی که باسواد بودن فارغ‌التحصیل اون مهم نباشه اعلام کن حتی آبیاری باغچه هم باید بلد باشی و الا باغچه یا خشک میشه یا لجنزار
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    200 3
    عین بی عدالتی است
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
      126 6
      زمانی که این خانواده ها حقوق دریافت می کنند چه دلیلی داره فرزندانشان در دانشگاه دولتی هم سهمیه داشته باشند؟؟؟ درواقع این خانواده ها چند جانبه حمایت میشن و اصلا منصفانه نیست تازه بعد در مشاغل دولتی هم سهمیه دارند و ... خواهشا یک جا به آنها سهمیه بدید لااقل نه همه جا و در همه چیز
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    184 5
    خیانت به آینده است، خیانت به امید نخبگانی است که کشور از وجود آنها و خدمت آنها محروم شده و خواهد شد.
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    112 3
    چه نظری میشه داد که با عقل هر انسان عاقلی درست در بیاد
    • علی IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
      33 1
      بی عدالتی بدون چون وچرا.
  • مجتبی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    132 4
    عین بی عدالتی است و در آینده کشور را قربانی می کند. منجر به عدم تلاش و انگیزه در هر دو طرف دارای سهمیه و بدون سهمیه خواهد شد. مافیای کنکور اجازه برداشتن این را نخواهد داد تا استفاده های خود را داشته باشد. بجای دادن سهمیه به این دوستان باید از نظر شرایط مالی تقویت شوند، مردم هم حمایت خواهند کرد.
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    142 3
    45 سال مردم نظر دادند // نظرات مردم صلح طلب به کجا رسیده تا به این نظرات هم پاسخ بدهند ؟
  • سيما اميري IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    118 3
    دكتر و يا مهندس سهميه اي ظلم در حق نسل بعدي و دليل پسرفت كشور خواهد بود اگر كساني كه سهميه 75 درصد پزشكي را تصويب مي كنند لحظه اي به اين موضوع فكر كنند كه ممكن هست به خاطر دانش كم اين پزشكان زندگي خود و يا عزيزانشان به خطر بيفتد چنين كاري نمي كنند اين همه امتياز به اين نفرات داده مي شود واردات خودرو، .... ديگه دست از سر سهميه كنكور برداريد
  • ندایی پور IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    96 3
    کسانی که در طول 8 سال دفاع مقدس به عنوان بسیجی، سرباز و... در جبهه های جنگ حضور داشتند و خیلی از آنها به درجه رفیع شهادت و یا جانبازی نایل شدند هیچ وقت ، تکرار می کنم هیچ وقت به دنبال سهم خواهی از انقلاب و سهمیه نبودند و نیستند من خودم یکی از افرادی هستم که از بعضی از سهمیه ها استفاده کردم و از خیلی از آنها گذشتم اما به نظر من اگر بجای سهمیه کنکور و ... دولت با سرمایه گذاری روی این افراد آنها را توانمند می کرد خیلی بهتر از سهمیه بود بطور مثال با برگزاری کلاس های آمادگی و ... آنها برای شرکت درکنکور آماده می کرد خیلی بهتر از سهمیه بود در حال حاضر خیلی از کسانی که در کنکور و آزمون های مهم و اثرگذار موفق می شوند اغلب کسانی هستند که در مدارس غیر انتفاعی و دوره های آموزشی اختصاصی با هزینه های سنگین شرکت می کنند و عملا دست افراد طبقات ضعیف تر از راه یابی به داتنشگاه و ... کوتاه می ماند
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    122 5
    در مورد علم و دانش دادن سهمیه هیچ مبنای عقلی نداره و چنانچه میخوان امتیازی برای رزمندگان و جانبازان و... در نظر بگیرند بهتره این امتیازات مادی باشه نه از طریق مثلا قبولی در کنکور پزشکی و بعد به خطر انداختن سلامت مردم. ضمن اینکه فراموش نکنیم در بلند مدت آثار مخرب بیشتری میتونه داشته باشه
    • reza IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
      53 2
      منطقی ترین و مناسب ترین نظر
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    59 4
    کار از کار گذشت
  • حسنعلی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    به نظرم سهمیه ها تا موقعی که رزمندگان زمان جنگ هستند باید باشه چون اونا در بدترین شرایط خودشونو فدای کشور کردند و ما ملت بهشون همیشه بدهکاریم البته در گذر زمان درصدهاشو مناسب سازی کنید
    • سقراط IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
      47 0
      اگه نگاه دینی دارید هیچ گونه مزیت دنیوی و تفاوت در حقوق و بیت المال برای کسانی که مجاهدت کرده اند وجود ندارد اساس دعوای طلحه و زبیر با علی(ع) هم بر سر این موضوع بوده، اگر از نگاه انسانی، ملی و اقتضائات دنیای جدید نگاه میکنید حمایت مالی و پزشکی برای خود فرد یا حمایت مالی خانوادش قابل توجیه و عادلانه هست ولی این که فلانی باباش جنگ بوده از خدمت معاف میشه یا با رتبه ضعیف کنکور در بهترین دانشگاه ها قبول میشه یا با مدرک و بدون هیچ شایستگی خاصی شغلی رو میگیره عین بی عدالتی، ضد دینی، ضد ملی، ضد انسانی و یکی از دلایل وضع کنونی کشور ماست
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    107 7
    سهمیه؟همون رانته.
  • محمد IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    87 5
    زمان جنگ خیلی از بچه ها از مدرسه عقب میموندن تا تو جبهه حضور داشته باشن ، خب باید بهشون کمک میشدتا در رقابت کنکور جا نمونن ، اما الان این وضعیت رو نداریم از طرف دیگر اگه هرکسی به هردلیلی مستحق دریافت پاداش و امتیازی از جانب نظام هست ، این پاداش و امتیاز نباید از جیب فرزندان و بقیه جامعه پرداخت بشه، و موضوع مهمتر اینکه با این سهمیه ها ، متخصصینی به جامعه تحویل میدیم که متخصص نیستند و جان و مال مردم به خطر میفتد کنار همه این مسایل ، حس رقابت سالم و فضای مساوی از بچه ها گرفته میشه و باعث سرخوردگی و کاهش انگیزه میشه ، و از همه بدتر حس تنفری است که بخشی از جوانان جامعه نسبت به هم سن و سال های خود به خاطر تبعیض ناروا پیدا میکنند، در قانون اساسی هم نسبت به تبعیض ناروا قانون شفاف و روشن داریم
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    89 2
    از خودتان سوال کنید چرا برای رشته های ورزشی و موسیقی سهمیه نمیگذارند؟زیرا گندِ استفاده کننده از سهمیه در می آید.ولی در رشته های علمی گندِ آنها یا دفن میشود(پزشکی) یا سرپوش گذاشته میشود(نابودی سرمایه شرکتها).پس هر کاری باید به اهلش سپرده شود و سهمیه مفهومی ندارد.حتی کسانیکه عزیزشان شهید شده است باید به پاداش اخروی نظر داشته باشند
  • رضااحمدیان IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    93 1
    من خودم بازنشسته نیروهای مسلح هستم ولی با سهمیه دانشگاه مخالفم خصوصا رشته پزشکی چون دانشجوی کم هوش وتنبل وغیر علاقه مند بخاطر داشتن سهمیه وارد این رشته حساس می‌شود وباعث مشکلات بعدی برای خود وبیماران خود می‌شود واین بدور از عقل ومنطق است وخواهان تجدید نظر دراین سهمیه های تبییض آمیز هستم
  • عبدالله IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    78 6
    سهمیه فقط جفا در حق دیگران است . اینکه هیت علمی باشی و فرزندت سهمیه داشته باشه اصلا بی معنی است ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • امیر IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    78 5
    اولا مگه هیچ عقل سلیمی میتونه موافق سهمیه های فعلی باشه؟ ثانیا مگه نظر ما مهمه؟ مگه در مورد مثلا قانون حجاب یا پذیرش FATF یا رفع فیلتر یا... نظر مردم یا حتی نظر نمایندگان اکثریت مردم اهمیتی دارد؟
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    79 7
    حدودا ۷۰ درصد پزشکی سهمیه ای است یک نفر زیست شناسی رو منفی میزنه پزشکی قبول میشه
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    57 4
    یعنی نفع شخصی بر نفع جامعه ترجیح داده شود وتضعیف حکومت
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    52 5
    سهیمه ها در کنکور پدر دانش آموزان نخبه وباهوش را درآورده نوقت میخواد برا مملکت نسخه بپیچند و این می شود که هست
  • ناشناس IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    53 5
    هر سال این مباحث مطرح میشه اما هیچوقت عرضه اینکه کاری برای حذف آن انچام بدن نیست...
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    25 0
    این موضوع واقعا نیاز به نظرسنجی داره؟ هر کسی که ذره ای عقل داشته باشه و دلش برای مملکت و هموطنهاش بتپه با موضوع سهمیه مخالفه. طرف با سهمیه، بدون لیاقت و صلاحیت پزشک میشه. اولا جای کسانی رو که اون صلاحیت و لیاقت رو داشتن میگیره و جاشون رو به ناحق میگیره. ثانیا خودش جون بیماری که بهش مراجعه میکنه رو در معرض خطر قرار میده. یکی دیگه مهندس میشه در رشته هایی مثل مدیریت بدون لیاقت وارد میشه و طرح هایی ارائه میکنه که هم سرمایه های مردم و هم سرمایه های مملکت رو ممکنه نابود کنه. نکنید آقا نکنید. سهمیه بندی نکنید
  • سید محمد حسین دهقانی IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    44 2
    عین بی عدالتی
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    47 3
    برای پزشکی و مهندسی نباید هیچ سهمیه ای باشد چون مشاغل حساس هستند . کسی که مدافع سهیه است حاضر است پیش پزشکی برود که میداند سهمیه ای است ؟ مهندسی بخصوص معماری هم نباید سهمیه ای باشد
  • علی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    17 0
    خیانت به کشور است . فکر نمیکنم شرع هم اجازه بدهد. برای حمایت از اقشار ضعیف و یا نورچشمیها باید آنها را قوی کرد تا توان رقابت داشته باشند نه اینکه صندلی مشخص برایشان بگذارند.
  • عليرضا عطارها IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    47 3
    سهميه اى به معناى عقب رفتن رتبه علمى كشور است
  • علوی IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    20 0
    جایز نیست و شامل ضمان می شد ، بهره برداری از حق مردم و حرام است
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    43 3
    سهمیه یک رانت ناعادلانه هست که تاثیرات منفی عمیقی روی داوطلبان کنکور از جمله روی دختران من دارد چرا از شایستگی مایه می گذارید برای افراد ی که نیاز مند توجه اند من پیشنهاد می کنم بهشان حقوق مکفی بدن برای ایثاری که انحام دادند البته اجر انها با خدا ست برای مناطق محروم هم سهمیه بگذارند در شهرستانهای کم برخوردار
  • نوید IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    47 0
    باسلام من خودم متولد57 هستم بچه که بودم جنگ رو لمس کردم تعطیلی مدارس - زدن خونه ها اخبارعملیاتها خاموش کردن برقها چسباندن شیشه ها آموزش زدن شیمیایی به خانواده ها-اضطراب واسترس جنگ رو لمس کردم وسهمیه ای به ما در هیچ دوره ای تعلق نگرفته اون موقع همه یچه ها جنگ رو بنحوی دیدن چون جنگ به مردم تحمیل شده بود ولی کسی که اصلا جنگ رو ندیده سهمیه میگیره
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    40 3
    بی ربط ترین کار، برای دانشگاه و غیره
  • یه استان فارسی IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    53 4
    مورد داریم پدر با سهمیه رزمندگی پزشک شده ،حالا دخترش از سهمیه پدر رشته دندانپزشکی پذیرفته شده.
  • . IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    52 2
    بزرگترین ظلم به جوانان مستعد ایرانی،سهمیه هاست،...
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
      12 1
      باسلام ، همان طور که بسیاری از دوستان یاد آوری کردند اصل سهیمه صحیح و قانونی است ولی باید بسیار محدود و مشخص باشد و خصوصا در رشته های پزشکی افراد کم سواد پذیرفته نشوند ، شهدا و ایثارگران و جانبازان برای کسب سهمیه به جبهه نرفتند و خود آنها هم راضی نیستند فرزاندنشان از رانت استفاده کنند.
  • ایران عزیز IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    20 0
    کاملا مخالف هرگونه تبعیض و سهمیه هستم.فقط اصل شایسته سالاری.
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    19 0
    همین سهمیه ها یکی از دلایل عقب ماندگی امروز مملکته
  • احسان IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    14 1
    سهمیه هم حل شه تا مافیای کنکور هست چیزی درست نمیشه، الان کنکور شده رقابت تست زنی به نفع اونی که پول بیشتری داره کتابای کمک درسی بهتری میخره و کلاس های تست زنی بهتری میره.
  • مهران IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    13 0
    همیشه نظرم این بود که به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران سهمیه ندهند ولی حکومت در حقشان پدری نموده و هزینه تحصیلی و امکانات آموزشی در اختیارشان گذاشته و آنها با علم برن دانشگاه و با سواد بیان بیرون ولی متاسفانه بر عکس شده و عین بی عدالتی هستش و ظلم در حق فرزندان ما که حقشون پایمال شد چرا که در دوران جنگ ما خردسال بودیم و فرصت خدمت در آن دوران نداشتیم
  • ناشناس IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    19 0
    با سلام، عین حرام است و بس. یک نفری برای دلش و کشور و دین خودش جبهه رفته است، حالا پس از گذشت ۳۶ سال، هفت نسل فامیل(البته عده ای) در حال گرفتن وام، خودرو، زمین، مسکن، امریه و معافیت سربازی، سهمیه کنکور، استخدام و ... هستند، عین حرام است، همانگونه که حضرت علی(ع) به خوارج نهروان که خواستار گرفتن انواع سهمیه ها از بیت المال به خاطر شرکت در جنگ بودند، اجازه هیچ گونه سو استفاده ای را نداد، همه این سهمیه ها غیر از پرداخت حقوق بایست قطع شود.
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    13 0
    بساط سهمیه ها رو جمع کنید تا رقابت کاملا علمی باشه واسه فرزندان اسثارگران و ...یه دانشگاه مجزا در نظر بگیرید
  • مسعود IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    10 1
    همه اون عزیزانی که به جنگ رفتند و جان‌فشانی کردند مطمئنا برای معنویات بوده که رفتند، نه برای مادیات و سهمیه فرزندان ولی از اون طرف ماجرا هم باید نگاه کرد که فرزندان این عزیزان یک عمر طعم یتیمی و مشکلات را چشیده‌اند سهمیه باید باشد ولی نه در این حد و اندازه که با درصدهای منفی در کنکور بتوان پزشکی قبول شد !!!!
  • نادر IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    13 0
    تبعیض پایانی نداره سهمیه به این و اون نتیجه اش میشه محرومیت بقیه افراد جامعه . اگر قراره خدمت یا از خودگذشتگی کسی جبران بشه بهترین مدلش اینه که در تمام جامعه عدالت رعایت بشه برای همه.
  • M IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    14 0
    شمافقط کامنت های متملقانه را نشر میدهید اگر کسی مثل من بگوید سهمیه دانشگاه به ا۴راد خاص جنایت علیه بشریت است چاپ نمیکنید شما که اینقدر از عملی به این ننگینی دفاع میکنید مردباشید به دکتری که با سهمیه دکتر شده الزام کنید که در تابلو اسم خودبنویسد سهمیه از کدام وضعیت
  • حافظ قاسمی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    14 0
    برای علم سهمیه قایل شدن خطایست خیلی بزرگ.
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    11 0
    میشه وزرای قبلی و این وضعیت
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    14 0
    حذف هر نوع سهمیه
  • ali IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    19 0
    به غیر از متخصصین بی تخصص هیچ نتیجه ای ندارد بیش از نیمی از دانشجویان پزشکی دانشگاه تهران سهمیه ای هستند به قول دخترم که دانجوی همانجاست برخی از انها به ترم ۴ هم نمیرسند
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    3 27
    خوبه خوب
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    16 0
    مخالفم شدید
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    18 0
    حرام اندر حرام

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین