مهر نوشت:

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از دستور وزیر علوم برای بررسی طرح پیشنهادی حذف کنکور در برخی رشته ها خبر داد و گفت: وزیر علوم دستور داده است که طرح پیشنهادی سازمان سنجش برای حذف کنکور در برخی از رشته های تحصیلی به صورت اجرایی بررسی شود.
محمدحسین سرورالدین افزود: سازمان سنجش برای حذف کنکور موضوع طبقه بندی رشته های دانشگاهی را مطرح کرده است که بر اساس این طرح، برخی از رشته ها قابلیت حذف کنکور را دارند و برخی دیگر با اعمال سوابق تحصیلی و کنکور قابلیت پذیرش را دارند.
وی افزود: ما پیشنهاد خود را در زمینه حذف کنکور بر اساس طبقه بندی رشته های دانشگاهی به کارگروه ماده 4 حذف کنکور ارائه کرده ایم و وزیر علوم دستور داده است که این طرح به صورت عملیاتی و اجرایی تر مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: نظر کارگروه بر روی کلیات این مسئله مثبت بوده اما برای تصویب نهایی، این موضوع باید اجرایی و مشخص شود از همین رو در جلسه دیگری به صورت دقیق تر مورد بررسی قرار می گیرد.
رئیس سازمان سنجش یادآور شد: برای حذف کنکور در برخی از رشته ها پیش از سال 93، باید آمار دقیقی از رشته ها، میزان پذیرش، میزان اقبال به آن رشته ها و سایر موضوعات مرتبط با آن تهیه شود تا به صورت کامل در جلسه کارگروه مطرح شود.
وی با اشاره به برخی جزئیات این طرح خاطرنشان کرد: پیشنهاد سازمان سنجش در کارگروه ماده 4 تقسیم بندی رشته های تحصیلی دانشگاهها بود که ظرفیت برخی از این رشته ها همواره در دانشگاهها خالی می ماند و در مقابل ظرفیت برخی از رشته ها به دلیل پرمتقاضی بودن بسیار کم است.
سرورالدین اضافه کرد: برای 50 رشته پرمتقاضی باید برای هم آزمون برگزار شود و هم سوابق تحصیلی درنظر گرفته شود، در بخش دیگر 50 تا 100 رشته متوسط هستند که می توان برای آنها سوابق تحصیلی در نظر گرفت اما 100 رشته هستند که برای ورود داوطلب به آنها نیاز به آزمون و سوابق تحصیلی نیست.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ما اعلام کرده ایم که این 100 رشته نیازی به آزمون ندارند و داوطلبان می توانند در دانشگاههای غیرانتفاعی و غیر روزانه بر اساس دیپلمی که گرفته اند، پذیرفته شوند.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام CZ ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    همین حالا هم لیسانس بی ارزش بود با اینکار بی ارزش تر هم شد خوبه
    • علی IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
      21 2
      اگه کنکورو حذف کنن لیسانس که سهله دکترا هم بی ارزش میشه
  • بدون نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    147 6
    از این به بعد بهتره برای کاهش هزینه های مردم و دولت آموزش دوره های لیسانس را به دبیرستان ها واگذار کنیم :) من نمیدونم با این همه فارغ التحصیل بیکار چه اصراری است که همه بروند دانشگاه خوب بود بجای این کارها یک مقدار کیفیت دانشگاه ها را ارتقا می دادیم.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    20 2
    با این وضع دانشگاه ها رتبه بالا تو رنکینگم میخوایم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مژده IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    8 11
    چه خووووووب! ولی یه سوال!من امسال پیش دانشگاهیم یعنی کنکور ندارم؟؟؟
    • فاطمه IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
      2 1
      امسال كه كنكور هست مژده خانم
  • بدون نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    26 3
    من نمیدونم وقتی کار نیست چرا همه میخوان درس بخونن؟ کار که نیست هیچی سواد هم نیست!!
  • بدون نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    27 1
    تیتر خبر با متن خبر هیچگونه هماهنگی ندارد . پیشنهاد داده شده شما نوشته اید حذف شد . این دیگه چه مدلشه !!!!
  • بدون نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    11 5
    وزارت علوم چرا دانشکده های مجازی را درست و حسابی راه نمی اندازد؟ بعضی از رشته ها را واقعا می شه بصورت مجازی خواند فقط باید حمایت بشه.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    25 5
    من اگه زمان به عقب بر میگشت اصلا به مدرسه نمی رفتم. چون بیهوده تو آموزش و پرورش با کتابهای بی ارزشی وقتم را تلف کردم
  • یویو IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    25 2
    آقایان : به فکر مدرک دانشمندی باشید...مدرک لیسانس دیگه الفاتحه
  • بدون نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    20 1
    با این وضع تعداد پزشکای بیکاری که مسافر کشی میکنن از 8000 به 8000000 میرسه
  • بدون نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    18 1
    خیلی ها یکشبه مدرک دکترا و دانشمندی میگیرن
  • بدون نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    9 1
    لطفا" اطلاعات دقیق تری بدهید که از سال 91 این مورد اجرایی میشود یا خیر؟ میخواستم خواهش کنم متن نوشته خود را به طریق سلیس و قابل فهم تری بنویسید تا ما دچار سر در گمی نشویم.
  • محمدرضابناءیزدی از قم IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    7 15
    باسلام به شماودوستاران علم : در جواب دوعزیزی که گفته بودند( من نمیدونم وقتی کار نیست چرا همه میخوان درس بخونن؟)و(با این وضع تعداد پزشکای بیکاری که مسافر کشی میکنن از 8000 به 8000000 میرسه )باید بگویم که اتفاقاً کارهست خیلی هم هست ولی متاسفانه کار کنش نیست!!!!یااینکه اگر دکتری به سوگندی که خورده اهمیت دهد آیا میتواند در قبال نیاز مناطق محروم بیتفاوت بوده مسافرکشی کند؟آیا چنین دکتری بیکار میشود؟ اگر کسی دل بکار دهد خدا میداند چقدر پتانسیل عالی برای کاروتلاش دراین مملکت وجود دارد که منتظر حضور من وشماست. پس بهتر نیست بجای اشکال تراشی به حل مشکلات جامعه فکر کنیم؟
    • بدون نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
      12 5
      میبخشید دکتری که نزدیک به 10 سال درس میخونه بایدبره مناطق محروم که هیچ پولی در نیاره شما خودت میفهمی چی میگی میشه فرق بین یک دکتر و کشاورز بی سواد رو بگی اونوقت
    • بدون نام IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
      3 1
      شما مثله اینکه نفست از جای گرم بلند میشه!!!!!!!
  • صادق IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    12 11
    آخه چرا کنکور و حذف می کنید بخدا آزمون به حقیه
  • بدون نام US ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
    5 3
    دروغ سیزده
  • فاطمه IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    9 0
    تكليف كساني كه ديپلم قبل از سال 84 هستند چي ميشه كه كد سوابق تحصيلي براشون تعريف نشده؟؟؟ اگه ميشد كه من همه نمره هام 20 بود. يادش بخير. حالا به يه مدرك فوق ليسانس از يكي از بهترين دانشگاههاي كشور دوباره به فكر كنكور دادن افتادم بخاطر بيكاري. خدايا نجات
  • احمدم احمد IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    4 0
    با عرض سلام خدمت تمامی عزیزان وکاربران گرامی:»اومدم که بگم اگه خدا مد نظر باشه دیگه هیچ مشکلی پیش نمیاد.هم اون دکتر هم اون کشاورز.همه چیز یعنی خدا فقط یخورده صبر باید بهش اضاف کرد. احمد عادل نیا سوم تجرب از اصفهان.
  • بدبخت IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    9 0
    ترم آخر سوم بزرگسالان هستم فکر میکردم 93 کنکور میدم بخاطر مشکلاتی که داشتم تا یک ماه پیش نمی تونستم خوب درس بخونم معدلم خیلی پایینه حالا با حذف کنکور بخاطر معدل پایینم نمی تونم تو رشته ی دلخواهم قبول بشم تصمیم گرفته بودم گذشتمو با کنکور 93 جبران کنم امیدوار بودم هر صبح به عشق کنکور 93 بیدار میشدم امیدم نا امید شده چون دانشگاه با شرط معدل میشه و معدل پایینم ثبت شده و قابل جبران نیست و من شانس پذیرش در رشته دلخواهمو ندارم.حذف کنکور 93 =مرگ آرزوهام.الان که دارم این متنو مینویسم دارم گریه میکنم چرا با سرنوشت من و امثالم بازی میشه تو رو خدا صدامو به مسوولان برسونید.همه ی امیدم کنکور 93بود حالا که آزاد به انتخاب آینده ام نیستم با حذف کنکور 93 منتظر خودکشی ام جلوی وزارت علوم باشید...