هجوم یکباره هوای سرد به ویژه در نواحی شمال کشور باعث شده تا جاده های این استانها مسدود شود.

 به گزارش خبرآنلاین، فقط در یک مورد اعلام شد پنج هزار حادثه دیده در محور تهران- فیروزکوه توسط امدادگران تحت پوشش خدمات امدادی قرار گرفته و 500 نفر هم نجات یافتند. همچنین هزار و 200 شهروند اسکان اضطراری شده و بیش از سه هزار بسته غذایی توزیع شده است.

مجتبی اکبری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان به مهر گفت: هزار و 100 نفر افراد آسیب دیده در برف و کولاک محورهای استان نجات یافتند. از این تعداد، 10 نفر درمان سرپایی شدند و پنج مصدوم نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین 48 مورد اسکان اضطراری انجام و 44 بسته غذایی بین افراد توزیع شد.

استاندار خراسان شمالی هم از برف گیر شدن 6500 نفر و امدادسانی به آنها خبر داد: طی 24 ساعت گذشته با بسته شدن برخی از راههای استان در مسیر جاده آسیایی و در محورهای خراسان شمالی 6 هزار و 500 نفر از مسافران اسکان یافتند.

ابوطالب شفقت با بیان اینکه به دلیل بسته شدن بخشی از مسیر جاده آسیایی در محورهای خراسان شمالی که تا ساعت 23 شب گذشته و مجددا از ساعت 6 عصر جمعه مسدود بود تاکنون بیش از شش هزار و 500 مسافر در مساجد، سالن های ورزشی، هلال احمر، بسیج و جهاد کشاورزی به طور موقت اسکان داده شدند و 15 هزار تخته پتو و شام و صبحانه در بین آنان توزیع شد.

به گفته او از این تعداد 5 هزار نفر در شهرستان بجنورد، هزار و 300 نفر در شهرستان مانه و سملقان و بیش از 200 نفر در شهرستان گرمه اسکان داده شدند.

همچنین رئیس مرکز نظارت و کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: جاده هراز به علت کولاک و بارش برف مسدود است.
سرهنگ رضا سلبی در مورد آخرین وضعیت راههای کشور به مهر گفته است: علاوه بر محورهای هراز و شمشک به دیزین، محور های تکاب به ایرانخواه، سمنان- شاهرود،چمن بیده به گرمه در استان خراسان شمالی و جنگل گلستان به چمن بیده مسدود است. محور فولاد محله به کیاسر در استان سمنان، درگز به قوچان در استان خراسان رضوی و مشهد به تربت حیدریه نیز مسدود است.

در چند روز گذشته بهمن، جاده هراز را مسدود کرد. رئیس مرکز نظارت و کنترل ترافیک پلیس راهور از احتمال سقوط بهمن در جاده چالوس خبر داده است: با توجه به گرم شدن هوا طی ساعات آینده با وجود باز بودن جاده چالوس احتمال ریزش بهمن وجود دارد. از هموطنان درخواست می کنیم از سفرهای غیر ضرور و تردد در جاده های کوهستانی خودداری کنند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    8 1
    بارندگی و سرما در قوچان باعث گردید که مسیر قوچان درگز 24 ساعت بسته بشود و تعداد زیادی نیز گرفتار جاده بشوند تا بچه های هلال احمر با تلاش فراوان اقدام به کمک رسانی کردند ولی متأسفانه اطلاع رسانی خبرنگاران قوچان مثل همیشه اصلا به چشم نمی خورد
  • محمدعلي IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    2 0
    از خراسان شمالي بخصوص از روستاي چمن بيدخبر مي رسد كه بارش برف در 35سال گذشته بي سابقه بوده است كليه تلفن ها قطع وباد وبوران همه تيرهاي برق را انداخته ومسافرين بدليل بسته بودن جاده درخانه هاي اهالي اسكان داده شده اند
  • محسن IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    2 1
    روز پنچشنبه از کرج به سمت سوادکوه حرکت کردیم متاسفانه به علت عدم مدیریت شهری ، عدم سامان دهی وزارت راه در جاده 24، ساعت در فیروزکوه متوفق شدیم و بعد بدون حضور در سوادکوه به کرج برگشتیم سوالم از نمایندگان مجلس،مسولین شهری این است ایا کشورهای اسیایی میانه که شرایط بسیار نامطلوبتر از ما را دارند با باریدن برف اینگونه 10000 نفر 24 ساعت بلاتکلیف میماند؟ ایا مدیریت در زمان در نزد شما اینگونه تعریف شده است؟ایا نمایندگان حاضر چه حرفی برای خدمات مطلوب به مردم دارند ؟از کدوک تا سوادکوه در بسیاری از زمان حداقل بیشتر از 2الی3ساعت زمان صرف میشود. فقر ، عدم اشتغال، ....... از خدمات مسولین مازندران بلاخص مسولین و نمایندگان سوادکوه به مردم است.