نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید: تخریب‌های انتخاباتی بیش از همه به ضرر خود گروه تخریب‌کننده است.

محمد‌رضا باهنر نایب‌رئیس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین در خصوص مصداق‌های بد‌اخلاقی‌های انتخاباتی، گفت: به هر حال توصیه کلی به همه جریان‌ها و گروه‌ها این است که برنامه خود را تعیین کنند و اگر بخواهند بیش از اندازه به رقبا بپردازند برای خود آن جریان‌ها اثرات منفی دارد.
وی با اشاره به انتشار بولتنی که در آن به تخریب شخصیت آیت‌الله مهدوی‌کنی پرداخته شده بود، اظهار داشت: فکر می‌کنم خود تخریب‌کنندگان بیش از بقیه ضرر می‌کنند.
باهنر درباره آخرین وضعیت لیست جبهه متحد اصولگرایان هم با بیان اینکه زمان زیادی است که قرار بوده این لیست نهایی شود، درباره دلایل تأخیر در نهایی کردن این لیست تصریح کرد: بررسی‌های کارشناسی و دقت بالا از دلایل جمله نهایی نشدن این لیست است.
عضو جبهه متحد اصولگرایی در پاسخ به پرسش دیگر خبر‌آنلاین درباره اینکه با توجه به عدم حضور منتقدان دولت در لیست جبهه متحد نباید منتظر رای شکنی در میان اصولگرایان باشیم، اظهار داشت: من نمی‌دانم افرادی که می‌گویید نیستند حتماً اینگونه باشد احتمالاً شما اطلاع بیشتری دارید.
وی ادامه داد: شما منتظر باشید شاید منتقدان دولت هم در لیست نهایی جبهه متحد قرار بگیرند.
اخیراً لیستی از چهره‌های جبهه متحد اصولگرایان منتشر شد که در آن نام هیچ یک از منتقدان دولت چون مطهری، کاتوزیان، عباس‌پور دیده نمی‌شد.
باهنر بااشاره به عدم قرار گرفتن این افراد و احتمال رأی شکنی اظهار داشت: اینها استدلال‌هایی است که طرفداران حضور این آقایان دارند و من هم از طرفداران آنها هستم و فکر می‌کنم چهره‌هایی مثل مطهری، عباس‌پور و کاتوزیان باید در لیست نهایی جبهه متحد باشند ولی در نهایت کمیته مرکزی باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.
وی با بیان اینکه این سه نفر از یک جنس نیستند، تصریح کرد: بنده هم معتقدم هر سه برادر باید در لیست جبهه متحد باشند چراکه ما مواضع خلاف اصولگرایی از آنها ندیدیم اما بالاخره از میان 80 چهره‌ای که صلاحیت حضور در لیست تهران را دارند باید 30 نفر را انتخاب کرد و بر این اساس ممکن است برخی از اسامی در لیست نهایی قرار نگیرند.
باهنر درباره اشتراکات لیست جبهه متحد و پایداری با بیان اینکه در برخی از استان‌ها کاندیدا‌های ما قطعی شده و جبهه پایدار چون احساس می‌کند این نامزد‌ها رای مردم را دارند می‌خواهد شراکتی را داشته باشد و به این جهت از آنها حمایت می‌کند، گفت: ما در استان‌ها در این زمینه منعی را قایل نیستیم؛ در تهران که شهر لیست‌هاست و رقابت‌ها بر این اساس شکل می‌گیرد موضوع ما این است که لیست جبهه متحد باید واحد باشد البته هنوز در این زمینه تصمیم‌گیری نشده و موافقین هر کدام استدلال‌های قابل اعتنایی دارند.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اینکه در صورت مشترک بودن لیست‌ها چگونه می‌توان براساس آن عملکرد و پیروزی چهره‌های مشترک را به حساب کدام جریان گذاشت، تصریح کرد: عرض کردم من اصولاً با لیست مشترک موافق نیستم ولی هنوز در این موضوع جبهه متحد به جمع‌بندی نرسیده است.
/2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    3 2
    خود اقای باهنر در انتخابات گذشته کاندیدای چند لیست بو ده اند