زندگی‌نامه داستانی شهید سید علی اندرزگو به قلم ناهید سلیمانی با عنوان «ستاره شمال» برای سومین بار منتشر شد.<BR>

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «ستاره شمال» از مجموعه مفاخر ملی و مذهبی است که سلیمانی در آن زندگی شهید اندرزگو را با زبان داستان بازگو کرده است. نویسنده در این کتاب از منابعی چون: کتاب «تاریخ سیاسی معاصر سید جلال الدین مدنی»، روزنامه جمهوری اسلامی٬ مجله شاهد و منابع دیگر بهره برده است.

 

زندگی شهید اندرزگو از زمان مبارزات وی تا لحظه شهادت در این کتاب جمع و جور به رشته تحریر درآورده است٬ همچنین در انتهای کتاب نیز بیوگرافی از یاران و همرزمان شهید نیز گنجانده است.

 

سیدعلی اندرزگو سال 1318 در یکی از مناطق جنوبی تهران دیده به جهان گشود وی در ادامه به تحصیل دروس حوزه علمیه پرداخت و توسط برادرش به هیاتی معرفی شد که متأثر از حرکت فداییان اسلام بودند. به این ترتیب، سیدعلی اندرزگو مبارزه با رژیم پهلوی را آغاز کرد. اندرزگو در جریان قیام 15 خرداد 1342 نقش مهمی در حرکت و تظاهرات مردم داشت. پس از واقعه 15 خرداد، دستگیر و به شدت شکنجه‌ شد.اندرزگو مدتی به عراق رفت و در کنار حضرت امام خمینی(ره) به مبارزه ادامه داد. وقتی ایران بازگشت، فعال‌تر از گذشته به فعالیت‌های انقلابی پرداخت. سرانجام وی در تاریخ دوم شهریور 1357 در خیابانی محاصره شده٬ در همان جا به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

چاپ سوم کتاب «ستاره شمال» تولید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب ‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =