اظهار نظرها درباره میزان روزهای آلودگی هوا متفاوت است .

در حالیکه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده است که در این مدت هوای تهران 190 روز ناسالم بوده، ضمن این که سه روز در وضعیت بسیار ناسالم قرار داشته و به عبارتی 4/63 درصد روزهای سال هوا ناسالم و بسیار ناسالم و تنها 6/36 درصد روزهای سال نیز هوا سالم و پاک بوده است،همچنین روزهای سالم و پاک هوای تهران از 269 روز در سال 88 به 224 روز در سال 89 و 113 روز در سال 90 کاهش پیدا کرده است.و در مقابل، تعداد روزهای ناسالم و بسیار ناسالم هوای تهران از 36 روز در سال 88 به 82 روز در سال 89 و 193 روز در سال 90 افزایش پیدا کرده است.
در دی ماه سال جاری نیز هوای تهران 24 روز ناسالم و تنها 6 روز سالم بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال‌های 88 و 89 در وضعیت نامطلوب‌تری قرار داشته است.
اما محمد جواد محمدی زاده معاون رئیس جمهور در گفت وگو با فارس گفت: کسانی که می‌گفتند فقط 3 روز هوای پاک در تهران داریم هم اکنون از مردم به خاطر اطلاعات نادرست عذر خواهی کنند.
وی ادامه داد:متاسفانه با غرض ورزی و سیاهی نمایی برخی افراد با فضای تبلیغاتی مواجه هستیم که نگرانی را افزایش می‌دهد. ضمن اینکه بنده اطلاع دارم برخی می‌خواستند به جای جشن هفته هوای پاک سوگواری هوای پاک برپا کنند.
محمدی زاده افزود: در بخش آلودگی هوا می‌توان گفت که در تمام آیتم‌ها به جز گرد و غبار که آن هم به خودرو و باران ربطی ندارد وضعیت بهتر شده است.
وی تاکید کرد که از ابتدای امسال هوای تهران در تمام مولفه‌های زیست محیطی از 2 سال قبل بهتر شده است و علت آن به خاطر فعالیت‌هایی مانند توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت ترافیک بوده است.
با اینحال سازمان هوا شناسی اعلام کرد که افزایش سرما وارونگی هوا تشدید شده و همین سبب افزایش آلودگی هوا شده است.
23245
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس ارشد اقلیم شناسی IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    20 0
    در مورد گردو غبار : بخشی از پایان نامه من: - در برنامه توسعه پنجم مصوب شده با اعتباری حدود 61 هزار میلیارد تومان دولت نسبت به ساخت 600 سد در ایران اقدام کند. احداث این تعداد سد به مفهوم از بین رفتن دست کم دو میلیون درخت است. بهتر بود به جای اینکه دولت 61 میلیارد تومان برای پروژه‌های سدسازی هزینه کند این پول را صرف هدایت آب به سفره‌های آب زیرزمینی می‌کرد یا اینکه دست کم برای احیای مجدد دریاچه پریشان، کنجان، گاوخونی، هامون، مهارلو و بختگان اقدامی انجام می‌داد.
    • استاد راهنما IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
      2 8
      شما که کارشناس ارشد هستی تو پایان نامه ات یه جا گفتی 61 هزار میلیارد جای دیگه همونو گفتی 61 میلیارد شما که می خواهی علمی حرف بزنی باید بدونی یک کم بین این دو عدد فرق هست
    • کارشناس ارشد اقیم IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
      1 1
      دوست عزیز در دویست صفحه پایان نامه از این نمونه اشتباهات تایپی اغلب مشاهده میشه. و همون عدد اول 61 هزار میلیارد تومان درسته.
    • استاد راهنما IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
      1 2
      عزیز جان 1.توجیه جالبی داری 2.فکر کنم یه پایان نامه اونم از نوع ارشد حالا با هر تعداد صفحه اینقدر ارزش داشته باشه که چند بار مرور بشه تا اشتباهاتش نزدیک به صفر بشه 3.به نظر من این شتباه تایپی نیست بلکه کم دقتی می تونه باشه. 4. موفق باشید
  • بدون نام IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    8 0
    مدیریت منابع آب در ایران زیر صفر! گسترش بیابان ، نابودی جنگلها و خشکسالی رتبه 1!!!!
  • بی نام IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    10 0
    جناب کارشناسی ارشد اقلیم ! شما درست می فرمائید ، آخه اگر اینها به مردم اهمیت میدادن باید در ایران خودرو را می بستند ، خدا به دادمان برسه ....
  • بدون نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    1 0
    واقعا که جالبه!!!!!!!! "محمدی زاده افزود: در بخش آلودگی هوا می‌توان گفت که در تمام آیتم‌ها به جز گرد و غبار که آن هم به خودرو و باران ربطی ندارد وضعیت بهتر شده است." خیلی وضعیت بهتر شده همه هموطنان محترم دارن با چشمها و بینی ها و ریه ها وضعیت بهتر را حس میکنند اما انقدر مردم پر توقعی هستند که همش بیخودی شلوغش می کنند... (!!!!!!! واقعا چی میشه گفت؟؟؟؟)
  • 80.120.147.34/TEHRAN/main IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
    1 0
    بله از تولید سالانه 600 هزار پراید و 300 هزار 405 قراضه معلوم است که هوا بهتر شده است. در ضمن سامانه ESS تهران و نقشه های آن چیز دیگری میگوید.
  • بدون نام IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
    1 0
    واقعا باید به حال این مسئول تاسف خورد.