از اواسط سال 80 تاکنون تهران تنها 194 روز هوای پاک داشته و این در حالی ست که سال به سال شهروندان از داشتن هوای پاک محروم تر می شوند.

به گزارش خبرآنلاین؛ در 10 سال گذشته، سال 86 بهترین وضعیت هوا در تهران وجود داشت؛ شهروندان تهرانی در آن سال، 22 روز هوای پاک ، 328 روز هوای سالم، 15 روز ناسالم را پشت سر گذاشتند و البته هیچ روزی در هوای بسیار ناسالم و خطرناک زندگی نکردند.
در مقابل امسال بدترین سال از نظر آلودگی هوا در 10 سال گذشته بوده است، چنانچه از ابتدای سال تاکنون تنها 2 روز هوای پاک و 115 روز هوای سالم در پایتخت تجربه شده است؛ 223 روز را هوای ناسالم و 3 روز را هوای بسیار ناسالم تنفس شده.

با این حال مطابق اعلام ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان تهران شاخص کیفیت هوای امروز تهران در شرایط سالم قرار دارد.
شاخص مونوکسیدکربن 34، ازن 31، دی‌اکسید نیتروژن 44، دی‌اکسید گوگرد 33، ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون 43 و ذرات معلق با قطر 2،5 میکرون 74 PSI است. تمامی پارامترهای آلایندگی به جز ذرات معلق با قطر کمتر از 2،5 میکرون در شرایط پاک قرار دارد.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نشان IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
    0 0
    این بنزین نه ماشینهای تولید داخله نه دود بخاری شوفاژ خونست قضاوت با شما احتمالا ماشینهای وارداتی
  • بدون نام IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
    4 0
    بابا به فکر مردم باشید، گاز شهرستان نور (مازندران) قطع شده داریم یخ می زنیم! کمتر گاز صادر کنید یا ایمیل ها رو قطع می کنید یا گاز@-) این چه وضعشه خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا