فردا نوشت:

احمد نجابت عضو جمعیت ایثارگران با اعلام مخالفت نسبت به سئوال از رئیس جمهور پیش از برگزاری انتخابات، می‌گوید: امروز نظام سلطه و مغرضان می‌خواهند در آستانه برگزاری انتخابات مجلس، از مسائل داخلی کشور سوء استفاده و آن را ابزاری برای هرج و مرج در کشور قرار دهد.
وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر ضرورت حفظ وحدت در کشور، گفت: برگزاری انتخابات احتیاج به آرامش دارد، سئوال از رئیس جمهور در این زمان مانع این کار می‌شود، برخی می‌خواهند انتخابات را تحت الشعاع بازی‌های سیاسی خود قرار دهند و خواستار حضور رئیس جمهور قبل از انتخابات در مجلس هستند.
این نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه سئوال از رئیس جمهور خلاف آنچه برخی می‌گویند، اصلا موضوع دور از ذهن و عیبی نیست، رئیس دولت برای رفع شبهات به مجلس می‌آید تا اگر خطایی از هر کدام از طرفین هم سر زده باشد، مورد بررسی قرار گیرد. رهبری هم فرموده‌اند: «حتی اگر اشکالی متوجه رهبری نیز بود، رهبری باید متواضعانه آن اشکال را قبول و سعی کند آن را برطرف نماید»، در نتیجه رئیس جمهور هم باید پیرو فرمایشات رهبری باشد.
نجابت گفت: حتما وکلای ملت از این پاسخ‌ها قانع نشده‌اند که خواستار حضور احمدی نژاددر مجلس شده‌اند، این درست نیست که به آن‌ها تهمت بزنیم و بگوییم که «نخواسته‌اند قانع شوند»، مجلس خود ناظر بر اجرای قوانین است و به خوبی می‌داند چگونه از مجرای قانون و با عدل و انصاف ابهامات را برطرف کند. موکول کردن حضور رئیس جمهور در مجلس به نیمه دوم اسفندماه، جای تحسین دارد.
اما از سویی دیگر محمد کاظم انبارلویی عضو ارشد حزب موتلفه از مخالفان سئوال از رئیس جمهور است که گفت: مجلس دو روز مانده به راهپیمایی پرشور 22 بهمن، دست به اعلام وصول سئوال از رئیس زد؛ زمانی که مسئولان همگان را دعوت به اتحاد می‌کنند، طرح سئوال از رئیس دولت مطرح شد، گویی نمایندگان طراح سئوال متوجه حساسیت زمانی و نیاز کشور به آرامش نشده‌اند.
انبارلویی بدسلیقگی و زمان نا‌شناسی نمایندگان را مهم‌ترین دلیل طرح سئوال از رئیس جمهور عنوان و ابراز امیدواری کرد که از طرق موجود در قانون اساسی و یا طرق مسالمت آمیز دیگر این مشکل حل شود. گرچه طراحان سئوال از رئیس جمهور به این طرق معتقد نیستند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صمصام بران IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    4 1
    العجب ثم العجب آیا عزل وزیر امور خارجه در حال ماموریت بدسلیقگی نبود که اگر ان کشور میخواست میتوانست شخص وزیر را به عنوان این گذرنامه نادرند باز داشت کند چون که با گذر نامه سیاسی مسافرت کرده و فعلا هم که بر کنار شده است این گذر نامه اعتبار ندارد آیا این بدسلیقگی است یا اعلام سوال؟
  • EHSAN.sali IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    2 5
    سلام در کل سوال از رییس جمهور اشتباه است زیرا در بین جامعه کش مکش ایجاد میشود... رهبر در نماز جمعه فرمودند که تقصیرها را گردن همدیگر نیندازید ! پس چرا مجلس و به خصوص آقای مطهری گوش نکردند!!؟