دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تیرماه امسال - 7 ماه پیش- طی نامه‌ای به مسئولین کشور خبر ایجاد تنش در بازار سکه و ارز را گوشزد کردیم.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز طی سخنانی در کارگاه تخصصی رسانه و چشم‌انداز اظهار داشت: چشم‌انداز یک تصویر آرمانی و قابل تحقق از ایران و آینده است؛ با تحقق چشم‌انداز یک ایران رویایی و آرزویی که البته قابل تحقق است خواهیم داشت.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یکی از خاصیت‌های چشم‌انداز این است که بهتر می‌شود به وسیله آن چالش‌ها را مدیریت کرد گفت: رفتار ملت‌ها و انسانها 4 حالت دارد؛ یا بر اساس شانس است که در این روش افراد برنامه‌ای برای پیشبرد اهداف خود ندارند، یا رفتارشان تطبیقی است یعنی مثلا ما می‌بینیم که در بیرون از ایران چطور پیشرفت کرده‌اند و براساس آن رفتار خودمان را تنظیم می‌کنیم. یک نوع رفتار دیگر هم وجود دارد که ما براساس پیش‌بینی عمل می‌کنیم مثلا می‌گوییم که 5 سال آینده چه اتفاقی قرار است رخ دهد و بعد تصمیم‌گیری می‌کنیم؛ رفتار دیگری نیز وجود دارد که براساس آن فرد و یک ملت آینده خود را می‌سازند که این حرکت پیشگامانه و آینده ساز است و چشم‌اندز نیز براساس نوع چهار یعنی آینده‌ساز تدوین شده است.
گزيده سخنان وي را به نقل از فارس بخوانيد:
*​ وقتی یک کشوری سیاست خارجی نداشته باشد دولت ملی هم نخواهد داشت؛ دولت ملی به معنای دولتی است که بتواند در سیاست خارجی نقش ایفا کند.
*  همه تلاش چشم‌انداز این است که تحولات به وجود آمده در بخش سیاست بعد از انقلاب در حوزه جامعه هم به وجود آید. اگر چشم‌انداز محقق شود ایران اقتصاد اول منطقه را خواهد داشت؛ همچنین ما امنیتی در سطح بالا داریم و هر ایرانی دارای مسکن خواهد بود و عظمت علمی و هنری به کشور بازمی‌گردد.
* ایران به غیر از تاثیر گذاری می‌تواند تاثیرات خود را مدیریت کند. اروپا، آمریکا، چین، روسیه برای ایران برنامه دارند و بیکار نمی‌نشینند. از سوی دیگر موانعی برای سند چشم‌انداز در داخل کشور هم وجود دارد.
* نفت انگلیس 5 سال و آمریکا 9 سال دیگر تمام می‌شود و اگر ایران بتواند تولید خود را با ظرفیت کنونی حفظ کند 400، 500 میلیارد درآمد نفت خواهد داشت و از سوی دیگر هم غرب نمی‌تواند حداقل تا 10 سال آینده انرژی دیگری را جایگزین نفت کند.
* بسیاری از نقدها و اعتراض‌هایی که در کشور به وجود می‌آید مثبت است چرا که این اعتراض‌ها برای پیشرفت کشور است.
* در حال حاضر ما در بعد علمی در چشم‌انداز جلو هستیم ولی اینطور احساس نمی‌کنیم چرا که بسیاری از دانشمندان ما در خارج هستند. لذا باید ببینیم که چطور می‌توان ظرفیت‌ها را در داخل کشور به کار گرفت.
* در بعضی از ابعاد چشم‌انداز جلو و در بعضی ابعاد نیز عقب است باید تلاش کنیم که در چشم‌انداز توازن برقرار شود.
* در حال حاضر بحث جریان انحرافی و فتنه خیلی مهمتر از موضوع چشم‌انداز شده و کاندیدا را براساس این موضوعات طبقه‌‌بندی می‌کنند در حالی که مسائل مهمتر از این موضوعات وجود دارد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    6 15
    خدایی حرف دل من که عضویی از این مردمم می زنید ولی کو گوش شنوا؟