شرکت کوکاکولا تبلیغات کریسمس امسال خود را با بهره‌گیری از هوش مصنوعی ساخته است و آنقدر عجیب و غریب است که واکنش کاربران را در پی داشته است.

به گزارش خبرآنلاین، کوکاکولا مجموعه‌ای از تبلیغات کریسمس تولید شده توسط هوش مصنوعی را منتشر کرده است که باعث تمسخر کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است.

به نقل از ایسنا، ویدئوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی به آرامی راه خود را به حوزه تبلیغات باز کرده است و جدیدترین مدل‌های هوش مصنوعی قادر به ایجاد کلیپ‌های کوتاه هستند.

ژوئن گذشته بود که یک شرکت تولید اسباب بازی یک تبلیغ تولید شده توسط هوش مصنوعی را منتشر کرد که تصاویر عجیب و غریبی را نشان می‌داد و باعث واکنش‌های گسترده در رسانه‌های اجتماعی شد.

اکنون کوکاکولا سه تبلیغ کوتاه تولید شده توسط هوش مصنوعی را منتشر کرده است که واکنش‌های مشابهی را برانگیخته است.

سه استودیوی هوش مصنوعی سکرت لول(Secret Level)، سیلورساید ای‌آی(Silverside AI) و وایلد کارد(Wild Card) برای ایجاد این تبلیغات از مدل‌های هوش مصنوعی لئوناردو(Leonardo)، لوما(Luma)، ران‌وی(Runway) و مدل جدیدی به نام کلینگ(Kling) استفاده کردند.

جالب توجه است که این تبلیغات جدید تولید شده توسط هوش مصنوعی، نقاط ضعف و محدودیت‌های فعلی مدل‌های تولید ویدئو را نشان می‌دهد.

این ویدئوها شامل تصاویری از انسان‌های خندان و در عین حال عجیب، حالات چهره وهم انگیز و حرکات غیر طبیعی است.

این تبلیغ نسبت به تبلیغ آن شرکت تولید اسباب بازی که گفته شد، محتاط‌تر و پیچیده‌تر است و مونتاژ سریعی از کلیپ‌های بسیار کوتاه است که عمدتاً بر وسایل نقلیه و نماهای نزدیک از چهره‌های خندان تمرکز دارد.

از نکته‌های عجیب این آگهی نیز می‌توان به نکاتی همچون اینکه چهره بابانوئل هرگز روی صفحه ظاهر نمی‌شود و فقط دست تپل او که یک بطری کوکاکولا را در دست گرفته است و چرخ‌های کامیون، اشاره کرد.

همین اشتباهات و سهل‌انگاری‌ها موجب شده تا کاربران این آگهی را مسخره کنند.

بسیاری از کاربران و کارشناسان تحت تأثیر این تبلیغ قرار نگرفته‌اند و بسیاری این فناوری را به عنوان تلاشی ضعیف برای ارزان کردن نیروی کار و نابودی برخی مشاغل تعبیر کردند.

۵۸۵۸

کد خبر 1985329

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =