معاون اول رییس قوه قضاییه گفت: فرصت فضای تبلیغات انتخاباتی باید به فرصتی برای تقویت استقلال کشور، همگرایی قومی و مذهبی و مقابله با توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمن تبدیل شود.

حجت‌الاسلام ابراهيم رييسي در سخناني در پيش‌خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران درباره حضور حداكثري مردم در انتخابات و اخلاق‌مداري اظهار كرد: هرگونه سياه‌نمايي و تخريب دستاوردهاي انقلاب اسلامي ـ كه در سي‌وسه سال گذشته به بركت خون شهدا، دولتمردان و بسياري از مسوولان صورت گرفته است ـ نبايد انجام شود؛ بلكه بايد روح اميد، نشاط و حماسه به مردم داده شود.
گزيده سخنان وي را به نقل از ايسنا بخوانيد:
·          از تخريب، تهمت، افترا و افشاي مسائل شخصي در سايت‌ها و رسانه‌ها و مجالس و محافل پرهيز شود. ‌اين امر علاوه بر اين‌كه گناه است تخلفي انتخاباتي است و نبايد كانديدهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي از هر راه به مقصد برسند بلكه بايد راه اسلامي و اخلاقي پيگيري شود.
·         در جريان تبليغات انتخاباتي كانديدها نبايد در جهت اثبات خود به نفي ديگران بپردازند. تهمت و شايعه‌سازي مناسب شرايط انتخاباتي مبتني بر تكليف‌مداري نيست.
·         كانديداهاي انتخابات مجلس را از تبليغات پرهزينه، رنگين و مهماني‌هاي پرخرج و اهداي هداياي متعدد به نحوي كه بخواهد به خريدن راي منجر شود، منع مي کنم. تبليغات بايد متناسب با اخلاق انتخاباتي باشد، نامزدهاي انتخابات نبايد خود را وام‌دار و مديون صاحبان قدرت و ثروت كنند. در نظام اسلامي اگر نماينده‌اي وام‌دار جريان و گروه و قدرتي باشد، نمي‌تواند در دفاع از ارزش‌ها و خواست مردم حركت كند. علاوه بر اين مصرف از بيت‌المال گناه مضاعف است. كساني كه در اين زمينه مسووليت دارند به ويژه مسوولانه دست‌اندركار كه منتسب به حكومت و نظام هستند در سمت‌گيري‌ها و موضع‌گيري‌هاي‌شان نبايد به نحوي برخورد كنند كه حمايت از فرد و يا جريان خاصي را تداعي ‌كند. آن‌ها بايد در جهت حفظ بي‌طرفي كامل حركت كنند.
·          كانديداهاي انتخاباتي در سخنان و موضع‌گيري‌هاي‌شان در دوره تبليغات انتخاباتي از هرگونه سخني كه ارزش‌هاي نظام اسلامي و آرمان‌هاي انقلاب را زير سوال مي‌برد خودداري كنند.
·          است نتايج انتخابات مورد پسند كانديدا و يا جريان خاصي نباشد، آن‌ها بايد اعتراض‌شان را به طور قانوني اعلام كنند و از آن‌چه در سال 88 و فتنه‌اي كه ايجاد شد، پرهيز كنند. متاسفانه افرادي در سال 88 با نوع برخورد نسبت به نتايج انتخابات جاي پاهايي را براي دشمنان قسم خورده ايران ايجاد كرده‌اند كه ظلم بزرگي به اعتماد مردم بود؛ بنابراين همگان بايد به نتيجه‌اي كه از انتخابات مجلس شوراي اسلامي به دست مي‌آيد پايبند باشند.
·         ولايت يعني گوش فرا دادن به امر و نهي ولي امر و مطيع بودن در فرمان‌پذيري.
·          قوه قضاييه با همكاري شوراي نگهبان در رابطه با پيشگيري از وقوع تخلفات در انتخابات آينده همكاري دارد از اين رو از قبل ستادهايي به دستور رييس قوه قضاييه در مراكز استان‌ها و شهرستان‌ها تشكيل شده است و تاكنون بيش از 700 جلسه برگزار شده است تا تمهيدات لازم براي پيشگيري از تخلفات احتمالي در انتخابات در نظر گرفته شود.
·          هرچند معتقديم كانديدهاي شركت كننده در انتخابات آينده قانون‌مدار هستند اما اگر تخلفي واقع شود با تشكيل شعبات ويژه و رسيدگي بهنگام به تخلف‌ها وارد عمل خواهيم شد تا بدين شكل از وقوع بسياري از مسائل پيشگيري شود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =