اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه انگلیس و رئیس‌جمهور فرانسه، واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران را در پی داشت.

به گزارش خبرآنلاين، رامين مهمانپرست سخنگوی وزرات امور خارجه در واکنش به اظهارات مداخله جویانه وزیر امور خارجه انگلیس گفت: به آقای ویلیام هیگ توصیه می کنم که از دخالت در امور داخلی ایران خودداری نماید و به وی یادآوری می کنیم که دولت متبوع ایشان بهتر است به جای پرداختن به امور داخلی دیگر کشورها به احقاق حقوق شهروندان و تظاهر کنندگانی که در مرداد ماه سال جاری در منطقه تاتنهام در شمال لندن مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفتند ، بپردازد .
وي  به دولت انگلیس توصیه کرد از برخورد خشن با تظاهرکنندگان ضد سرمایه داری در لندن خودداری نموده و حقوق آنها را برای برگزاری اجتماعات اعتراض آمیز به رسمیت بشناسد .
همچنين سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعاهای تکراری و بی پایه و اساس نیکولا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه مبنی بر غیرصلح آمیز بودن برنامه هسته ای کشورمان ،این اظهارات را دارای ماهیت سیاسی و تلاشی برای تحت الشعاع قرار دادن ماهیت صلح آمیز و شفافیت فعالیت های هسته ای ایران دانست.
مهمانپرست همچنین این امر را در جهت نادیده انگاشتن همکاریهای مستمر و نزدیک جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی هسته ای دانست در صورتیکه بتازگی هیأتی از بازرسان این نهاد به کشورمان سفر کرده است.
وی با رد ادعاهای واهی رئیس جمهور فرانسه برای توجیه اقدامات اخیر این کشور علیه ملت ایران از جمله اعمال تحریمهای غیر قانونی و ناعادلانه و مخالفت ورزیدن با روند روز افزون پیشرفتهای علمی و فناوری کشورمان، تأسف خود را ابراز داشت.
مهمانپرست در پایان افزود: آقای سارکوزی در اظهارات خود هیچگونه اشاره ای به وجود نیروگاههای اتمی و کلاهکهای هسته ای رژیم اشغالگر صهیونیستی که در واقع تهدیدی علیه امنیت منطقه ای و بین المللی می باشد نکرده که این امر خود نشانگر یک نوع برخورد دوگانه و گزینشی است که از نظر ما مردود تلقی می شود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
    4 0
    تاکنون هیچ مردمی نتوانستندسران دو کشور انگلیس و فرانسه را اینقدر تحقیر کنند انها اگر چنین اراجیفی نگویند که بگوید .