ایرنا نوشت:

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: از سال آینده خودروهای تولید داخل تنها در صورت دارا بودن استاندارد یورو چهار و خودروهای خارجی با استاندارد یورو پنج می تواند در بازار عرضه شود.
الدین برزگری'روز شنبه در مراسم افتتاح خط آزمون یورو چهار و آغاز طرح توسعه آزمایشگاه یورو پنج اظهارداشت:تاكنون 10 درصد از خودروهای داخلی استاندارد یورو چهار را كسب كرده اند و باقی خودرو ها تنها تا سال آینده فرصت دارند تا این استاندارد را كسب كنند.

وی با اشاره به اجباری بودن تجهیز خودروها به استاندارد یورو چهار اظهار داشت: اگر استاندارد خودرو و بنزین مصرفی هماهنگ نباشد مصرف سوخت خودروها و میزان آلایندگی آنها افزایش می یابد كه برای رفع این مشكل، هماهنگی های لازم صورت گرفته تا از شهریورماه سال آینده عرضه بنزین با استاندارد یورو چهار به صورت وسیع در كشور صورت گیرد.

برزگری خاطرنشان كرد در حال حاضر بنزین توزیعی در سطح كشور دارای استاندارد یورو دو و با اكتان 87 است كه با ارتقای آن به استاندارد یورو چهار، بنزین با اكتان 95 در كشور توزیع می شود.

وی بیان داشت: سازمان حفاظت محیط زیست،ستاد سوخت،پلیس راهور ناجا و سازمان استاندارد باید هماهنگ و هم سو عمل كنند تا پیاده سازی استانداردهای خودرو به نتیجه لازم برسد.

وی افزود: شورای عالی استاندارد با ریاست رئیس جمهوری استانداردهای اجباری را تدوین می كند و می تواند در مورد توقف و یا به تاخیر انداختن زمان اجرای یك استاندارد تصمیم گیری كند و این كه گفته می شود سازمان استاندارد اجرای استاندارد در مورد برخی خودروها را به تاخیر انداخته است، به تصمیم این شورا بوده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین كشور،تصریح كرد در ماده 163 برنامه پنجم توسعه گفته شده كه شركت هایی كه ماهیت حقوقی دارند ،می توانند نسبت به واردات خودروهای سنگین با عمر كمتر از سه سال اقدام كنند.

وی ادامه داد: این خودروها باید دارای استانداردهای لازم باشند كه با جایگزینی آنها می توان تا حد زیادی به كاهش عمر ناوگان سنگین كشور كمك كرد.

3939
 

کد خبر 199535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    14 0
    دوبازه اين اقاي برزگري مصاحبه كرد!!!بابا وانت پيكان و وانت نيسان كه يهويي استاندارد گرفت يورو نيم داره؟چرا يك ذره سخت گيزي در مورد توليدات داخل نميشه؟؟
  • حميد IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    10 0
    حالا مگر استاندارد خودروهاي توليدي سايپا و ايران خودرو چند است ؟ بازهم يك تصميم ديگر به نفع توليد به ضرر مصرف كننده
  • رهگذر IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    10 0
    مثال خودرو های ایرانی که هر ماشینی جلوی آن کم می اره
  • بدون نام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    10 0
    موتور اکثر خودروهای مدرن برای بنزین اکتان 98 طراحی شدند و با این بنزین بی کیفیت کشور باحداقل 5 الی 10 واحد اکتان زیر عددی که رسما ادعا میشه جز خرابی و هزینه برای مصرف کننده چیزی ندارد. موتور بنز اس 350 اینجانب بعد از کمتر از 50000 کیلومتر پیاده شد!!! عدد اکتان واقعی بنزین با یک کیت ساده اکتان سنج قابل اندازه گیریست.
  • پاي ثابت IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    8 1
    اين خودرهايي كه الان تو بازاره انشاله كي به يورو مجهز ميشه يعني همون ايربگ باشه يورو دار ميشه ديگه درسته ؟
  • بدون نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    6 0
    آخه نیست خودروهای ساخت داخل !!! همشون یورور پنج دارن ! تا همین چند وقت پیش ضروری ترین مسائل امنیتی ماشین مثل abs و ایربگ آپشن بود !!!!!