پس از شش ماه، بالاخره نتایج تکمیل ظرفیت دکتری اعلام شد. این درحالی است که تابستان گذشته، شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد ظرفیت دوره دکتری 2برابر شود که پس از اعتراضات داوطلبان، در دو مرحله انجام شد.

به گزارش خبرآنلاین، صبح امروز سازمان سنجش، نتایج تکمیل ظرفیت کنکور دکتری (کلیک کنید) را منتشر کرد.

سازمان سنجش اعلام کرده داوطلبانی که‌ اسامی‌ آنها به‌ عنوان‌ پذیرفته‌‌شدگان‌ نهایی‌ هر یک‌ از کد رشته‌ امتحانی‌ منتشر شده، در یکی از روزهای چهارشنبه مورخ 3/12/1390 و یا شنبه مورخ 6/12/1390 با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت‌نام‌ به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی‌ مراجعه کنند. عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در تاریخ‌ تعیین شده برای ثبت‌نام به منزله انصراف از تحصیل آنان تلقی می شود.

داوطلبان باید مدارک لازم‌ برای‌ ثبت‌نام‌ که در سایت سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است، را به صورت کامل به مراکز آموزشی ارائه دهند.

سازمان سنجش اعلام کرده است حضور شخص پذیرفته شده جهت ثبت‌نام الزامی است و ثبت‌نام منحصراً در تاریخ اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک کامل انجام می شود. به پذیرفته‌شدگان توصیه می‌شود قبل از مراجعه در تاریخ تعیین شده جهت ثبت‌نام، اطلاعات تکمیلی را در سایت اینترنتی دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود مطالعه کنند.

معدل‌ مدرک کارشناسی (لیسانس)‌ و کارشناسی‌ارشد (فوق‌لیسانس)‌ پذیرفته‌شده‌ باید با معدل‌هایی‌ که‌ قبلاً در زمان ثبت‌نام و یا شرکت در آزمون به‌ سازمان‌ اعلام‌ کرده یکسان‌ باشند، بدیهی است در غیر این صورت ضمن «کان‌لم‌ یکن» تلقی شدن قبولی، از ثبت‌نام آن دسته از داوطلبانی که دارای مغایرت معدل باشند (معدل مندرج در مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی‌ارشد آنان کمتر از معدل اعلام شده به این سازمان باشد) جداً خودداری خواهد شد و به این‌دسته از پذیرفته‌شدگان توصیه می شود به محل قبولی خود مراجعه نکنند و درصورت لزوم چنانچه در این رابطه سوالی دارند می‌توانند از طریق سایت سازمان در بخش پاسخگویی اینترنتی اقدام کنند.

پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ تا 31 شهریور90 فارغ‌التحصیل‌ نشده‌اند، ثبت‌نام‌ نمی شوند و قبولی آنان‌ «کان‌ لم‌ یکن» تلقی‌ می شود.

در بعضی از رشته‌ها به دلیل اینکه افراد واجد شرایط در مرحله مصاحبه از سوی دانشگاهها به این سازمان اعلام نشده هیچ کس به عنوان پذیرفته‌شده اعلام نشده است داوطلبان معرفی شده این رشته‌ها در زمان رویت کارنامه می‌توانند از وضعیت خود آگاهی پیدا کنند.

کارنامه نتیجه نهایی این مرحله در تاریخ 9 اسفند 90 روی سایت اطلاع رسانی این سازمان قرار داده می‌شود. پذیرفته‌شدگان نهایی در این مرحله مطابق ضوابط مجاز به شرکت در آزمون دکتری «Ph.D» سال 1391 نیستند.

گفتنی است شهریور 90 که نتایج اولیه دکتری اعلام شد، داوطلبان به نحوه پذیرش اعتراض داشتند. خبرآنلاین از کاربران خود می خواهد اگر اعتراضی و یا شبهه ای درباره نتایج تکمیل ظرفیت دارند، در بخش نظرات همین خبر بنویسند، تا خبرآنلاین پیگیری کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • درویش IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    2 1
    سلام دوستان من تا 31 شهریور دفاع نکردم . اما توی مصاحبه از ما چیزی نخواستن؟ دوستان اگر کسی شبیه من هست بهم بگه چیکار کنم؟ درویش
  • بدون نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    3 1
    دوست عزیز! جزو شرایط و تعهدات شما در ثبت نام کنکور سال 90 این بود که تا 31 شهریور دفاع کنید. این مورد در موقع ثبت نام مورد تاکید هم واقع شده بود! حالا که دفاع نکرده اید، خودتان مقصرید، انشالله سال بعد قبول می شوید!
    • بدون نام IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
      3 0
      اگه امسال قبول شدین و تا آخر شهریور 90 دفاع نکردین قانونا نمی تونین برای امسال ثبت نام کنین و خبر بدتر برای شما اینه که سال بعد یعنی فروردین 91 هم از کنکور دکتری محروم میشید . ولی تجربه ی من میگه که "معمولا" در این شرایط با رایزنی هایی با دانشگاه مبداء و مقصد ( که اگه یکی باشن شانس خیلی خیلی بیشتری دارین) می تونین مشکلتون رو حل کنین . امیدوارم مشکلتون حل شه چون خودم امسال شرایط طاقت فرسا و غیرانسانی کنکور دکتری رو تجربه کردم .
  • بدون نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    1 0
    درویش مقصر نیس، از حدود 130 هزار شرکت کننده در آزمون، دور اول 5 هزار نفر قبول شد و دلیلی وجود نداشت که بقیه تا آخر شهریور دفاع کنن! بخصوص از اونجا که از هر 10 تا وعده و وعید مسئولان یکیش هم عملی نمیشه، کسی روی عملی شدن تکمیل ظرفیت حساب باز نکرده بود. درضمن این شرط تا آخر شهریور دفاع کردن فقط باید برای قبولیهای مهرماه اجرا میشد نه برا کسی که قراره 6 ماه بعد بره سر کلاس!!
  • بدون نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    0 0
    اطلاعیه جدید سنجش: - با توجه به تصميمات متخذه و به منظور مساعدت درخصوص آن‌دسته از پذيرفته‌شدگاني كه در موعد مقرر موفق به اخذ مدرك كارشناسي ارشد نشده‌اند؛ ثبت نام و ادامه تحصيل از ايشان درصورتيكه تا تاريخ 30/11/1390 موفق به اخذ مدرك كارشناسي ارشد شده باشند، بلامانع است.
  • مهدی IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    1 0
    باسلام من در مرحله تکمیل ظرفیت به دانشگاه تربیت معلم دعوت شدم اما علیرغم رزومه ی پژوهشی مطلوب متاسفانه در کمال ناباوری مردود شدم . این درحالیست که دوست من تنها با یک مقاله علمی پژوهشی در همان دانشگاه قبول شده است. باور کنید وقتی در سایت شما خواندم شما گوش شنوایی برای اعتراض ما هستید خیلی خوشحال شدم و خواهش می کنم در صورت امکان قضیه را پیگیری کنید که مگر نمره مصاحبه اساتید چند نمره از نمره کل است که اینقدر نمره کل بنده را در مقایسه با دوستم تحت تاثیر قرار داده است؟!!!
  • بدون نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
    0 0
    سلام به نظر بنده این آزمون(دکترا)دارای نواقصی ازجمله ندادن کلید سوالات بلافاصله بعداز آزمون،و استاندارد نبودن سوالا ت و هم چنین اگر نظر بر متمرکز بودن آ ن است چرا بازهم سلیقه و انتخاب دانشجو به استادان دانشگاه ها واگذار شد در حالی هیچ شناختی از دانشجویان معرفی شده نداشتند در صورتی که یا باید هیئات داوری و آزمون هردو متمذکر باشد و بیطرفانه قضاوت کنند و یا همان روش قدیم مناسب بود زیرا دانشجو از آزمون سراسری ارشد عبور کرده و در طی دوره ،قابلیت خود را نشان داده است اینجانب هم در مرحله اول و هم در مرحله دوم دعوت به مصاحبه شده ام و علیرغم مصاحبه عالی و ارائه مقالات معتبر و نمره زبان بین المللی و فارغ التحصیل از یکی از دانشگاههای ممتاز کشور مردود شده ام.لذا درخواست پیگیری دارم.
  • بدون نام IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    0 0
    با سلام. لطفا پیگیری کنید که چرا کارنامه کنکور دکتری 90 اعلام نشده؟ قرار بود کارنامه امروز سه شنبه 9 اسفند رو سایت سنجش بیاد