فانتزی رمانتیک نیمه‌شب در پاریس» و درام خانوادگی «فرزندان» جوایز انجمن نویسندگان آمریکا را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرآنلاین، انجمن نویسندگان WGA برندگان سال خود را یکشنبه شب در دو مراسم همزمان در لس آنجلس و نیویورک معرفی کرد.

این انجمن جایزه بخش فیلمنامه غیراقتباسی را به «نیمه‌شب در پاریس» به کارگردانی وودی آلن اعطاء کرد که بر مبنای فیلمنامه‌ای از خود او ساخته شده است. «50/50»، «ساقدوش‌ها»، «برد برد» و «جوانی» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

«نیمه‌شب در پاریس» به لحاظ تجاری موفق‌ترین فیلم آلن در چند دهه اخیر است. اوئن ویلسن در این فیلم نقش یک نویسنده هالیوود در دوران معاصر را به عهده دارد که فرصت پیدا می‌کند به پاریس دهه 1920 برود و همینگوی و فیتز جرالد غول‌های ادبی محبوب خود را ببیند.

این پنجمین جایزه آلن از انجمن نویسندگان بود. او برای فیلم‌های «آنی هال»، «
Broadway Danny Rose»، «هانا و خواهرانش» و «جنایت و جنحه» هم برنده جایزه این انجمن شد. آلن در مجموع 20 بار نامزد دریافت جوایز WGA بوده است.   

جایزه بخش فیلمنامه اقتباسی به «فرزندان» ساخته الکساندر پین اعطاء شد. فیلمنامه این فیلم را پین، نت فاکسن و جیم راش بر مبنای رمانی از کائویی هارت همینگز نوشته‌اند. پین پیش از این برای فیلم‌های «انتخابات» و «
Sideways» هم از انجمن نویسندگان جایزه گرفته است.

جرج کلونی در «فرزندان» نقش پدری اهل هاوایی را بازی می‌کند که وقتی همسرش در حادثه‌ای در کما فرو می‌رود، مسئولیت نگه‌داری دو دختر نوجوانشان را به عهده می‌گیرد.

«دختری با خالکوبی اژدها»، «کمک»، «هوگو» و «مانیبال» دیگر نامزدهای بخش فیلمنامه اقتباسی بودند.

WGA همچنین جایزه بخش فیلمنامه مستند را به «این دنیا را بهتر کن» نوشته کتی گالووی و کلی دواین دلا وگا اعطاء کرد.

پیروزی «نیمه شب در پاریس» و «فرزندان» در جوایز انجمن نویسندگان شانس این دو فیلم را در جوایز اسکار 84 افزایش می‌دهد که دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود. هر دو فیلم در بخش بهترین فیلم هم نامزد اسکار هستند.

البته در بخش فیلمنامه تعدادی از نامزدهای اسکار برابر با قوانین انجمن نویسندگان فرصت رقابت در این جوایز را نداشتند، چرا که تحت دستور عمل‌های این انجمن نوشته نشده‌اند؛ از جمله دو فیلم «هنرمند» و «جدایی نادر از سیمین» که رقبای «نیمه‌شب در پاریس» در بخش اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی هستند.

در 17 سال اخیر 11 برنده انجمن نویسندگان در بخش فیلمنامه غیراقتباسی جایزه اسکار آن سال را هم برده‌اند. در بخش فیلمنامه اقتباسی نیز در 17 سال گذشته 12 برنده، مشترک بوده‌اند.
انجمن نویسندگان حدود 12 هزار عضو دارد و حدود 400 عضو آن عضو شاخه نویسندگان آکادمی علوم و هنرهای سینمایی هستند.

ورایتی / 19 فوریه / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =