۰ نفر
۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۷

مهر نوشت:

 رئیس کل بانک مرکزی از تحویل به موقع سکه های پیش فروش شده بانک مرکزی خبرداد و گفت: بانک مرکزی ذخایر کافی برای ضرب سکه دارد.

محمود بهمنی در پاسخ به این سئوال که توقف فروش سکه با زمان تحویل 4 و 6 ماهه باعث ایجاد شائبه عدم تحویل به موقع سکه توسط بانک مرکزی به مشتریان شده است، گفت: بانک مرکزی سکه های پیش فروش کرده خود را در موعد مقرر به مشتریان تحویل خواهد داد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ذخایر طلای بانک مرکزی عنوان کرد: هیچیک از شایعاتی که در مورد عدم تحویل سکه‌های پیش فروش شده با مدت زمان 4 و 6 ماهه مطرح می شود، صحت ندارد.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی به میزان کافی سکه ضرب کرده است و می تواند سکه های پیش فروش شده را به مشتریان ارائه کند، افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید سکه با زمان تحویل 4 و 6 ماهه به حداکثر رسیده است.

به گفته بهمنی، دغدغه بانک مرکزی تحویل به موقع سکه های پیش فروش شده در موعد مقرر است، بنابراین این امر به معنای این نیست که بانک مرکزی ذخایر کافی برای ضرب سکه ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به برنامه های بانک مرکزی برای کنترل قیمت سکه ها در بازار افزود: با ورود سکه های پیش فروش بانک مرکزی به بازار در موعد مقرر، قیمت سکه ها در بازار کاهش می یابد.

از ابتدای هفته جاری پیش فروش سکه با زمان تحویل 6 ماهه نیز مانند پیش فروش سکه با زمان تحویل 4 ماهه هم متوقف شده است. در هفته جاری سکه با زمان تحویل 8 ماهه با نرخ 598 هزار تومان پیش فروش می‌شود.

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی از پیش فروش 8 هزار قطعه سکه خبرداده و گفته است: یکی از دغدغه‌های بانک مرکزی این است که افرادی که یکی دو ماه قبل سکه از بانک مرکزی به صورت پیش فروش خریداری کرده‌اند چگونه سودشان را تامین کنیم، بنابراین بانک مرکزی در این زمینه تصمیم گیری خواهد کرد.

عباس کمره ای مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی با اعلام اینکه قیمت‌های فعلی سکه در بازار مورد تأیید بانک مرکزی نیست، نرخ سکه در بازار را فعلا حبابی دانسته است.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    205 5
    باز بهمنی گفت سکه ارزون میشه پس باس تموم زندگی ام رو بفروشم و سکه بگیرم که بزودی گرون میشه
    • بدون نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
      59 3
      آفرین, اتفاقا من هم تا تیتر رو خوندم پیش خودم گفتم برم بنویسم: یعنی گران میشود . دیدم شما نوشتی . دقیقا هم درست است :گران میشود
    • بدون نام IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
      3 6
      با توجه به عدم توانایی بانک مرکزی در تحویل سکه های پیش فروش شده و جیره بندی سکه سال 91 قیمت سکه تا 5 میلیون تومان افزایش می یابد
  • گیج IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    92 0
    آقای کمری لطفا بفرمایید آیا قیمتهای بانک کارگشایی هم حباب دارد؟
  • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    20 52
    . . . رئيس كلي كه تونست قيمت سكه رو يه روزه دويست سيصد هزار تومن پايين بياره حتما ميتونه پاينتر هم بياره.....عجب اقتصاد جالبي داريم ما.....!!!!!!!!!! . .
  • بدون نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    97 2
    آقاي بهمني بهتر است جنابعالي اظهار نظر در مورد قيمت سكه وارز را به عهده بازاريان محترم...... بگذاريد. تا دوباره قيمتها بالا نرود.
  • سارا IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    133 2
    پس دیگه مطمئن باشیم که گرون میشه (همیشه خلاف گفته های آقای بهمنی اتفاق می افته)
  • بدون نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    116 2
    آقای بهمنی دوباره خوابیدی و خواب دیدی ؟ کدام یکی از وعده هات درست بوده که این یکی باشه ؟ بازار ارز و سروسامان دادی ؟ توی این روزهای سرد که کسی حال و حوصله نداره مردم را نخندان .
  • بدون نام CA ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    100 3
    اقای رئیس کل قیمت دلار انگار دیگه حبابی نیست؟
  • ardavan IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    90 3
    حتما ! من که فکر می کنم عمرا سکه در خوشبینانه ترین حالت و با همکاری احتمالی ابر و باد و اینا از 750 تومن بیاد پایین تر.(عینک خوشبینیم شماره اش خیلی بالا بودا ، ظن غالب روی کف 800 تومنه) سخنان آقای بهمنی سرشار از تناقضه. دلار مثلا تک نرخی شده ، اما سکه با نرخ آزاد پیش فروش شده و می شه. زمان تحویل از 4 به 6 و از 6 به 8 ماه افزایش پیدا کرده و قیمت تحویل 6 و 8 ماهه یکی است. تازه ایشان نگران ضرر کردن مردم هم هستند! این ما هستیم که نگرانیم آقای بهمنی! نگران اینکه ، بانک مرکزی خلف وعده کند و در زمان مقرر سکه ها را تحویل مردم ندهد.
  • مردم IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    65 3
    ---> یکی از دغدغه‌های بانک مرکزی این است که افرادی که یکی دو ماه قبل سکه از بانک مرکزی به صورت پیش فروش خریداری کرده‌اند چگونه سودشان را تامین کنیم، بنابراین بانک مرکزی در این زمینه تصمیم گیری خواهد کرد. <-- یعنی چی ؟؟!! سود افراد را تعین می کنیم یعنی چی ؟! چرا تو لفافه صحبت میکنید ؟ شما باید سکه بدهید ؟ نه سود تعین کنید اگر نتوتنید به تعهدات خود عمل کنید مسلما بازار شدیدا آشفته خواهد شد این همه در دین به وفای به عهد و راستگوئی سفارش شده ، شما که داعیه دین دارید شما چرا ؟!
  • سید محسن میرطاهری IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    39 2
    در کشور ما تاثیر شایعات بیش از خود اتفاق نافذ و اثر گذار است بنابراین باتوجه باینکه خریداران فعلی سکه میدانند در سال بعد سکه ها ی پیش فروش عرضه خواهد شد باز اقدام به خرید با قیمت موجود مینمایند . بنظر من در صورتیکه بازار حراج بانک کارگشایی بازاری واقعی باشد انتظار کاهش قیمت سکه انتظار نمیرود و چه بسا با افزایش انس جهانی قیمت آن نیز افزایش یابد.
  • بدون نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    43 2
    این حباب کی می ترکد
  • بدون نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    8 4
    آقا پولي كه با بدبختي بدست مياري بده به چيزي كه وجود خارجي داشته باشه!
  • بدون نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    22 3
    اگر راست ميگي دلار رو سر و سامان بده كه الان در بازار 1900 تومن صرافي ها ميفروشند و كلي سود ميكنند و دستگير و زنداني و اعدام هم نميشن!!!سكه هم كه كمي آروم شده باز ميخواد بازار رو بهم بزنه.آخه پدر جان فكر جوونهايي باش كه بايد براي نامزدشون طلا بخرند و بعد هم سكه بخرند و مهريه بدهند.
  • بدون نام US ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    15 2
    اینها این حرفا رو می زنند که مردم برند و انصراف بدهند نه آقای بهمنی دلسوزی شما رو خوب ما فهمیدیم لطف کن و بیشتر از این خودتون رو به زحمت نندازید من دقیقا پارسال همین موقع سکه خریدم 357 ولی خود شما سکه رو پیش فروش کردید با احتساب مالیات حدود 700 بعد می گویید همه چیز تحت کنترله؟
  • hadi IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    13 1
    آقای محترم در شرایطی که شما فروش سکه 6 ماهه را هم متوقف کرده اید میخواهد سکه ارزان بشه؟!!!
  • بهنام 64 IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    3 9
    دوستان سکه 8 گرم و 33 هستش طلا گرمی 79هزار هستش حساب کنی با ضرب سکه نزدیک 100 هزار تومن حباب هست اینجوری که اقای بهمنی میگن 300 هزار انگار میخواد ارزون شه بستگی به بازار های جهانی داره اگه گرمی 100 بشه طلا سکه هم میاد با لا //////
    • ممد طلا IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
      2 1
      طلای 18 عیار این قیمت است در صورتی که طلای موجود در سکه 22 عیار است و محاسبات جنابعالی غلط می باشد
    • بدون نام IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
      0 1
      عیار سکه 22 است طلا 18 عیار گرمی 79 تومنه
    • مرتضی IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
      2 0
      آقا بهنام اون طلایی که گرمی 79 هزاره عیارش 750(18)است...و سکه عیارش 900 (22) که اگه بخواهی به عیار 18 تبدیلش کنی 8/33 گرم سکه با 9/76 گرم طلای 18 عیار برابر است که با گرمی 79 تومن میشه 771 قیمت طلای خام...4 درصد مالیات و حق ضرب را هم اضافه کنی میشه حدود 810 که قیمت امروز بود....حالا اون نزدیک به 100 هزار تومان حباب چیه؟؟؟
    • ایرانی IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
      2 0
      دوست عزیز وزن سکه 8.13 گرم و عیارش 900 و قیمت هر گرم طلای 900 عیار 96340 تومان هست پس قیمت خام سکه تقریبا میشه 784000 تومان که اگه 3000 تومان هزینه اجرت ضرب هم به ان اضافه شود قیمت سکه بدون مالیات میشه 787000 تومان و با مالیات 4 % میشه 818000 تومان . پس سکه نه تنها حباب نداره بلکه حدود 6000 تومان هم ارزونتر از قیمت واقعیش خرید و فروش میشه .
  • بدون نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    18 2
    تا دلار نياد پايين سكه پايين نمي ياد . با دلار 1900 تومان حباب سكه حبابش كجا بود؟
  • حمید IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    15 1
    یکی از دغدغه‌های بانک مرکزی این است که افرادی که یکی دو ماه قبل سکه از بانک مرکزی به صورت پیش فروش خریداری کرده‌اند چگونه سودشان را تامین کنیم، بنابراین بانک مرکزی در این زمینه تصمیم گیری خواهد کرد ایشان سربسته گفتند تمام افرادی که سکه 4 ماهه پیش خرید کردند روی 6 یا 8 ماه حساب کنند جناب بهمنی ضرر دیر کرد را حساب میکنند این فقط میشود خلف وعده بانک مرکزی
  • ali IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    18 2
    تورو قران جناب بهمني در مورد سكه هيچي نگيد مثل اينكه خبر نداريد اين همه جوون تو زندان هستن كه باز مي خاين گرونش كنيد..فسقل سكه اين همه پولش خدارو خوش نمياد
  • اميرحسين IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    8 0
    من جاي آقای بهمنی بودم حداقل دیگه حرف نمی زدم
  • بدون نام IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    1 0
    روغن چی؟
  • بدون نام IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    2 0
    جوسازی نکنین این بنده خدا از سه سال پیش میدونست سکه امسال گرون میشه.خودش گفت بخدا.. توی این سه سال دم نزد بیچاره که اوضاع بازار بهم نریزه..تشکر نداره؟
  • بدون نام IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    3 0
    آقای بهمنی میشه یکم هم دلار چاپ کنین تا اونم ارزون شه؟
  • بدون نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    1 0
    میشه بگی یعنی چند میشه؟؟؟؟
  • مهدی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    4 0
    آقای بهمنی خوب یادم هست که وقتی در تیر ماه دلار 1200 تومان بود وعده کاهش قیمت دادی و یکی از مدیران بخش ارزی بانک مرکزی را بر کنار کردی و ما را به اشتباه انداختی. ای کاش همان موقع که قصد خرید دلار داشتم به حرف شما توجه نمیکردم.شما توان کنترل بازار را ندارید.
  • پرویزی CA ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    0 0
    آفرین آفرین ، سکه رو ارزون کنید که سرمایه های سرگردان بره طرف ارز . اونوقت دلار گرون بشه !