چند روز بعد از خبر نقض حریم خصوصی کاربران اپل توسط گوگل، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که گوگل کاربران مایکروسافت را هم رصد می‌کند

 

خبر "گوگل کاربران آی‌فون را رصد می‌کند" تیم مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت را با این سوال روبرو کرد که آیا گوگل همان بازی را با کاربران اینترنت اکسپلورر نمی‌کند؟ بعد از انجام تحقیقات و بررسی مشخص شده که متاسفانه برای مرورگر مایکروسافت هم این اتفاق رخ داده است و گوگل با اعمال روش‌هایی سایت‌ها بازدید شده توسط کاربران این مرورگر را دنبال می‌کند.
معاون اول واحد مرورگر مایکروسافت گفت: ما پی برده‌ایم که گوگل تنظیمات حریم شخصی سافاری را دست‌کاری کرده است. بعد به فکر افتادیم که ممکن است گوگل این کار را در مورد تنظمیات حریم شخصی مرورگر اینترنتی "Internet Explorer" هم انجام داده باشد.»

مایکروسافت برای متوقف کردن سوءاستفاده‌های گوگل تنظیمات IE9 را به روز کرده است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    30 0
    بگین می‌خوایم فیلترش کنیم. این همه جوسازی نمی‌خواد!
  • بدون نام IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    17 1
    اسم پدر و جد منو می خواد چکار کنه نکنه می خواد براش تندیس بزنه یا اینکه من یه پیام دوستی به رفیقم ارسال کردم را ببینه و تحریم کنه که چی بشه یا اصلا شماره کارت بانکی منو ببینه پول بریزه من نبودم دستم بود تقصیر ....
  • امیر A1 ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    23 0
    بابا انقدر گوگل نقض کرد گوگل نقض کرد نکنید بینیم بابا... هر چی داریم امروز از گوگل داریم اینو بدونید.
  • SD IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    21 0
    من نگران گوگل نيستم. بذار رصد كنه. خبر جان تو هم تو اين آشفته بازار آتيش بيار معركه نشو
  • بدون نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    2 21
    اگه گوگل چنين خيانتي كرده مرگ بر گوگل
  • كم كم دارم متوجه ميشم IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    12 0
    پس گوگل اينقدر بي ادب بوده كه مسئولان دلسوز و پاسخگوي ما جهت صيانت از احوالات ما قطعش كردن، هبذا به اين عزيزان و ايضاً خبر رساني ذوق مرگ شده شما
  • بدون نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    9 0
    برای اینکه مشت محکمی به دهان گوگل بزنیم و برای اینکه حریم خصوصی هیچ کاربر ایرانی نقض نشه، گوگل ملی درست می کنیم تا حالشون جا بیاد و حسای دلشون بسوزه، مگه نه؟
  • مرصاد IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    19 8
    دوستانی که می فرمایند بزار ببینن و بزار بخونن تا بحال به این فکر کردن اگر یک مجموعه اطلاعات سری داشته باشن تکلیف شون برای ارسال چیه ؟‌(‌به طور مثال عکس عزیزی رو برای یک فامیل تون بفرستید اون ور دنیا)واستون مهم نیست حریم شخص تون توسط دیگران نقض بشه ؟پس جرا بحث اینترنت ملی میشه همه میگن وزارت ارتباطات میخواد همه چی دست خودش باشه و ایمیل ها و ... رو کنترل کنه ولی گوگل و یاهو خوبن و هر چی رو بخونن و ایندکس کنن حقشون هست؟کی چنین حرفی زده؟‌نقض حریم خصوصی چه گوگل باشه چه یاهو و چه وزارت ارتباطات تا وقتی که دلیل امنیتی پشت این قضیه نباشه کار غلطی هست.غلط غلط هست و مهم نیست کی داره این غلط رو انجام میده.بهتره دوستان کمی منصف باشن و بپذیرن گوگل و یاهو و هیچ اجنتبی ایی دلش واسه کاربراش نمی سوزه.
    • SD IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
      4 0
      مرصاد جان من پاسخت رو دادم خبر آنلاين منتشر نكرد.
    • شاعر خفن IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
      0 0
      منم همین طور خبر آن لاین لطفا قوانین مربوط به نظرات رو در اختیار مخاطبین قرار بده، یعنی اگه قراره چاپ نشه اصلا نظر ندیم!
  • بدون نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    0 0
    اينجا مسئله همچنان پول است. گوگل با شناسايي سايتهاي رصد شده توسط يك كاربر قصد شناسايي علائق و اولويتهاي كاربران و تعيين مخاطبان هدف براي تبليغات و درآمدزايي را دارد. علاقمنديها و اولويتهايي كه افراد به راحتي در اختيار فيسبوك قرار مي دهند. فكر كرديد اين علاقمنديها و ... چه جذابيتي ميتواند براي فيسبوك داشته باشد؟ در حاليكه كاربران گوگل اين اطلاعات رو تا حالا در اختيار گوگل قرار نمي دادند. خوب پس گوگل در اين بازار رقابت چه كنه؟ مجبوره حريم خصوصي افراد رو براي شناسايي مخاطبين نقض كنه!
  • asian MY ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    0 0
    به نظر من گوگل می خواهد ببیند که طرف داران مایکروسافت از چه سایت هایی بیشتر دیدن می کنند، تا رنکینگ اون سایت ها را پایین بیاورند.