رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و عضو لیست صدای ملت در نخستین نشست خبری این گروه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاینٰ علی عباسپور نماینده تهران، در پاسخ به سوالی که به وقف دانشگاه آزاد و نقش وی در این طرح مجلس اشاره داشت، گفت: متاسفانه برآورد صحیحی از این موضوع در فضای عمومی ایجاد نشد. طرح ما در مجلس بر اساس استفتاء رهبری بود و ما به دنبال وقف دانشگاه آزاد نبودیم. بلکه می​خواستیم تسلط مالکانه مراکز آموزش عالی غیردولتی مشخص شود.
وی با بیان اینکه نان برخی آقایان در این است که با اینگونه شایعات به تخریب دیگران بپردازند، ادامه داد: هر حرکتی که در مجلس می​خواست شکل بگیرد، برخی در مجلس به گونه​ای با آن برخورد می​کردند که در شان مجلس نبود.
این نماینده تهران با تاکید بر جذب حداکثری و دفع حداقلی، ادامه داد: امیدواریم با حضور نمایندگانی از سوی گرایش​های مختلف، مجلسی بر آمده از «صدای ملت» داشته باشیم تا به نیازهای مردم توجه کند. او با بیان اینکه «صدای ملت» منشور اصولگرایی را قبول دارد، بر لزوم پرهیز از افراطی گرایی تاکید کرد.
عباسپور در پاسخ به سوال دیگری با بیان اینکه پیش بینی از میزان مشارکت و رای آوری لیست های انتخاباتی در گرو یک نظرسنجی علمی و کارشناسی است، تاکید کرد: بهتر است گمانه زنی غیر مستند نکنیم.
وی با بیان اینکه اکثریت اصولگرا به دلیل تکثر داخلی​اش نتوانست یک فراکسیون اکثریت منسجم در مجلس هشتم شکل دهد، افزود: تصور می​کنم که در مجلس نهم نیز همینگونه خواهد بود. امیدواریم بتوانیم صدای واقعی ملت در مجلس شورای اسلامی باشیم و فراکسیون خوبی را برای دفاع از حقوق مردم تشکیل دهیم.
عباسپور در پاسخ به سوال دیگری در واکنش به اظهارات متناقض رئیس جمهور با عملکر دولت در مواردی چون قبول آزادی بیان و قانونگرایی گفت: ایشان دچار سوء تفاهم هستند و فراموش کرده​اند که همان مناظره​​ها علت مسائل پس از انتخابات بود. ایشان دم از قانون گرایی میزنند اما قوانین مجلس را اجرا نمی کنند. همچنین ایشان فراموش کرده​اند که رهبری هماهنگ کننده روابط بین قوا هستند و ایشان حق ندارند در امور دیگرقوا دخالت کنند. ایشان رئیس​جمهور کشور است و باید پاسخگوی اشتغال باشد اما می گوید: مگر می​شود درخانواده​ای 5-6 نفر بیکار باشند؟
وی تاکید کرد: باید عمل و شعار دولت منطبق با هم باشد. مضاف بر اینکه مفسر قانون اساسی شورای نگهبان است و نه دولت. از این رو دولت نباید بر اساس قرائت خودش ار قانون، به آن عمل کند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =