24 آنلاین نوشت:

بدنبال صدور اطلاعیه مشترک آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی و دعوت به رای دادن به لیست جبهه متحد اصولگرایان، سایت اصلی جبهه پایداری به آن واکنش نشان داد.
سایت رجانیوز که سایت اصلی جبهه پایداری به شمار می آید، در واکنش به بیانیه آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی نوشت مردم در انتخابات به قیم نیاز دارند.
سایت مزبور که از بیانات امام راحل برای رد کردن مضمون بیانیه آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی بهره گرفته، نوشته است:
 در چند روز گذشته برخی افراد حمایت موجهین و بزرگان از فهرست های انتخاباتی را حجت شرعی دانسته و به تبلیغ تئوری رأی تکلیفی به فهرست های انتخاباتی پرداختند. این در حالی است که از نگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ارائه فهرست های انتخاباتی و حجیت معرفی بزرگان به گونه ای دیگر است.
سایت جبهه پایداری افزوده است:شاید مولفه های نحوه تصمیم گیری مردم در انتخابات از نگاه امام خمینی را بتوان این گونه برشمرد:
- آزادی و عدم احتیاج مردم به قیم در انتخابات. انتخابات آزاد بدون هیچ اعمال قدرت و نفوذ هیچ طبقه، عدم امکان تحمیل رای در نظام اسلامی، عدم حق تحمیل افراد به مردم از جانب هیچ فرد و دسته و گروه.
- امکان معرفی کاندیدا از افراد و روحانیون در حد تذکرات قبلی در حوزهی خودشان، عدم معرفی کاندیدا برای حوزه های دیگر، عدم حجت بودن لیست حوزهی قم، انتخاب علما الزام نیست و پیش نهاد است.
- سه گونه راه شناخت: اعمال و رفتار از زمان طاغوت تا کنون، معرفی روحانیون متعهد در شهرستان ها یا اشخاص متدین موجه که گرایش به چپ و راست یا دسته ای نداشته باشند.
- عدم رأی دادن کورکورانه و الزام به لیست ها، نفی رأی دادن به پیشنهاد دیگران مگر صد درصد مورد اعتماد بودن، عدم تقلید در رأی، جایز نبودن تبعیت از لیست در صورت شناخت غلط بودن شناخت از فرد.
- کاندید کردن کسانی که در غیر گروهند اما لایق ترند.
-...
سایت رجانیوز وابسته به جبهه پایداری طی هفته های گذشته انتقادات تندی را به جبهه متحد اصولگرایان داشته اما این نخستین بار است که به بزرگان روحانیت حمله می کند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
    24 5
    به نظر من حرف چبهه پایداری درست است. هیچ حمایت و توصیه ای تکلیف رای دهندگان را از دوششان برنمی دارد. انتخاب افراد یک وظیفه فردی و شخصی است و هر کسی در آخرت و دنیا برای رای خود مسئول است.
  • آبشار اندیشه IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
    22 3
    واقعا مرور افکار امام رحمةالله علیه در مورد انتخابات و رأی دادن را اهانت به حضرات تلقی می کنید؟!!! نباید هر خبری را و هر تحلیلی را خبرآنلاین بازتاب کند. واقعا هنوز مردم ایران را نشناخته اید؟ چند بار دیگر مردم باید بر خلاف نظر بعضی رأی بدهند تا شما بفهمید که مردم خود دارای شعورند و با شعور رأی میدهند همانطور که باشعور در تمام صحنه ها حاضر میشوند. کمی بازنگری کنید در مشی رسانه ایتان. موفق باشید
  • محمد IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
    0 0
    من خيلي خوشحالم. چون من مردم هستم و از جنس خواص و بزرگان نيستم. چون من از جنس مردم، هميشه رأيم با توصيه خواص متفاوت بوده و جالب است كه هميشه درست بوده! خدايا شكرت. خدايا راضي باش. يا الله، به خاطر رضاي تو در انتخابات شركت مي‌كنم. " قربتاً الي الله " خدايا شاهد باش كه امروزه روز، در ايران عزيز ما، بزرگاني به مردم، مصداق دلخواه خود را توصيه مي‌كنند و برچسب "واجب است" بر روي آن مي زنند، اما تو گفته‌اي فقط رضاي خالق مهم است نه رضاي خلق. بار الهي، به خاطر حفظ اسلام عزيز، هم رأي مي دهم، هم نزديكترين گروه به تفكر اسلام ناب محمدي(ص) را بر مي گزينم. خدايا راضي باش. خواص و بزرگان راضي نبودند فداي سرم!