مهر نوشت:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ببیان اینکه جلسات مقدماتی تعیین مزد 91 آغاز شده است، در عین حال اعلام کرد: اولین نشست رسمی بررسی نتایج گروه‌های کاری تعیین حداقل دستمزد سال 91 کارگران هفدهم اسفندماه خواهد بود.
عبدالرضا شیخ الاسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در ارتباط با برنامه‌ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برگزاری جلسات تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران کشور، گفت: جلسات مزدی آغاز شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه که لازم است تا نرخ تورم پایان بهمن ماه از بانک مرکزی استعلام شود، بیان داشت: ما از ماهها پیش جلسات مقدماتی مزد 91 را آغاز کردیم اما در اسفندماه جدیت برگزاری جلسات بیشتر می شود.

جلسات مزد آغاز شد

شیخ الاسلامی با اشاره به اینکه جلسات در روزهای آینده از تعدد بیشتری نیز برخوردار خواهد بود، اظهار داشت: اولین جلسه شورای عالی کار که نتایج کارشناسی های گروه های کارگری و کارفرمایی ارائه می شود و مقدمات تصمیم گیری نهایی فراهم می شود، هفدهم اسفندماه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت برگزاری نشستها و روند برنامه ریزی شده به نحوی است که اقدامات در این بخش به صورت تعامل و همکاری دنبال شود، گفت: در دو سال گذشته گفتگوها و مباحث کارشناسی و دقیقی در فضای دوستانه و صمیمیت برگزار کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادامه داد: با رویکرد مثبت و با نگاه به تفاهم و تعامل در جهت اجماع نشست ها را برگزار کردیم و در سال های گذشته نیز تعیین حداقل دستمزد را به اتفاق آراء و نه اکثریت آراء تصویب کردیم. تلاش می کنیم که مباحث و سیاست های کلی دستمزد را تبیین کنیم.

واگذاری 230 هزار کارت اعتباری تا پایان سال

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: افرادی که در این دوره ها پذیرفته می شوند عضو بنیاد ملی نخبگان می شوند و از آنها حمایت های لازم صورت می گیرد. مباحث مربوط به تحصیل این افراد در دانشگاه ها و کنکور نیاز به گفتگو با وزارت علوم دارد.

شیخ الاسلامی در ارتباط با آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه واگذاری کارتهای اعتباری خرید به کارگران، گفت: در این زمینه ما وعده کرده بودیم که تا پایان سال جاری 100 هزار کارت اعتباری خرید در اختیار کارگران کشور قرار دهیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با برنامه ریزی و هماهنگی صورت گرفته با بانکهای توسعه تعاون، رفاه و قرض الحسنه مهر ایران موفق شدیم که این ظرفیت سازی را برای 230 هزار نفر انجام بدهیم که امیدواریم که در اسفندماه و قبل از پایان سال کارت ها را به کارگران واگذار کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط با اجرای طرح تامین آتیه مهر نوزادان نیز با بیان اینکه ما از قبل برای اجرای این برنامه دولت اعلام آمادگی کرده بودیم، بیان داشت: هم اکنون نیز می توانیم این برنامه را دنبال کنیم و اگر منابع آن را دولت تامین کند ما توانایی اجرای آن را خواهیم داشت.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران کرجی IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
    14 0
    لطفا ملاحضه قشر کارگری رو بکنید . با این گرانی ها و تورم بسیار شدید که در جامعه داریم حقوق زیر 500 هزار تومن هم کمه .
  • یوسفی PL ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
    20 0
    کارگران نیز رای خود را پس از انتخابات و مشخص شدن دستمزدشان به صندوقها می اندازند و کاندیداهایشان را پس از مشخص شدن حقوق شان مشخص خواهند کرد آقای وزیر....
  • هادی IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    5 0
    اگر منابع آن را دولت تامین کند ما توانایی اجرای آن را خواهیم داشت. آقای وزیر در اگر نتوان نشست.... ضمن اینکه مشگل کارگران حد اقل حقوقه که زیر زیر خط فقره آخه گوشت کیلو 17 18 تومن و مرغ 4500 تومن و ........ فقط ما شرمنده زن و بچه ایم که خدا باعث و بانی اش رو ..............!!!!!!
  • مهدی از اهواز IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
    4 0
    از طرف یک کارگر با هزار جور مشکلات معیشتی به مسئولین:تورابه خدا قبل از اینکه وعده هاتون عملی بشه وعده هیچ چیزی رو از ماه ها قبل به مردم ندید و مردم رو چشم انتظار نگذارید