شما نظر بدهید / آیا پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف را در شرایط کنونی کشور راهگشا می‌دانید؟

عبدالناصر همتی از موافقت رهبر انقلاب با بررسی مجدد لوایح پالرمو و سی‌اف‌تی در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ایران در سال ۲۰۲۰ برای دومین بار وارد لیست سیاه اف‌ای‌اف شده است. پیش از نیز چراغ‌سبزهایی از سوی دولت برای حل این مساله داده شده است.

حالا همتی در توییتی از موافقت رهبری با بررسی مجدد لایحه سی‌اف‌تی و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت خبر داده است. 

 عضویت در کنوانسیون اف‌ای‌تی‌اف هر چند در دوران تحریم وضعیت اقتصادی ایران را عادی نمی‌کند اما از فشارهای موجود خواهد کاست. 

 حال سئوال اینجاست که در شرایط فعلی شما بررسی این لایحه و تعیین تکلیف اف‌ای‌تی‌اف را راهگشا می‌دانید. شما کاربران خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه خود را در بخش نظرات اعلام کنید. 

223223

کد خبر 2004421

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 209
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    287 8
    انشالله پشت بندش مشکل تحریم حل بشه
    • ناشناس IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
      246 4
      بله راهگشا می‌دانیم. تو رو خدا بذارید مردم زندگی کنند مثل آدم . چقدر مردم رو اذیت میکنید
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
      2 0
      بله هرچیزی که ما رو به زندگی عادی برگردونه عالیه
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
      0 0
      واقعا که
    • مصطفی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
      خیر راهگشا نیست همانطور که برجام نبود
    • انصاف IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      2 0
      به نظر من عضو شن. نه به خاطر اینکه اثر داره.‌ به خاطر اینکه بهونه مشکلات تقصیر فتف هست برداشته بشه.....
    • علی IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      3 0
      معرفی و معذرت خواهی و اعلام تغییر رویه واقعی از طرف کسی که این همه سال مانع تصویب بود و این خسارات رو تحمیل کرد و کشور به نقطه کنونی رساند رو هم راه گشا میدونیم هم راحت حل
    • حسن IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      4 0
      با اجازه آقازاده ها و اختلاسگرا و سود جویانه دور زدن تحریمها (%100 بله)
  • نیما IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    338 6
    اگه چیز بدی هست چرا از کل کشور های دنیا فقط ما و کره شمالی عضوش نیستیم
    • تخریبچی جنگ IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
      208 4
      اول عضو شدن در FATF بعد هم سریعا مذاکره مستقیم با آمریکا مردم بسیار خسته هستند چرا به مردم توجه نمیکنید!!! من سالها با سن کم نجنگیدم که مردمم در سختی باشند
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
      1 0
      چون ما فرق داریم
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
      16 68
      چون فقط ما دو تا کشور عقل داریم
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      0 1
      برای اینکه ما نمی‌تونیم و نباید اجازه بدیم سرنوشتمون رو آمریکایها و اروپایی‌ها تعیین تکلیف کنن
    • IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      0 1
      راه حل پیشرفت کشور در مذاکره و رابطه با امریکا و غرب نیست بلکه در یک اقتصاد درون زا و داخلی است.
    • دروغ آنلاین IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      0 1
      چرا دروغ می گوید شما هم اصلا فکر نمی کنید حداقل بایه جستجوی ساده کنید مشخص می‌شود
  • 23214411 IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    201 1
    بله
    • فاطمه IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
      0 1
      اگه تو عقل داشتی نمی گفتی کره شمالی عقل داره اول مطالعه کن بعد حرف بزن
  • علی IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    تجربه نشان داده که هیچ امیدی با هیچ چیزی در وضعیت معیشت مردم تاثیر گذار نیست
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
      1 0
      خیلی هم خوب
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      0 0
      حقيقتاً مواردى از قبيل عضويت در فلان معاهده و بهمان ميثاق جهانى كه اين همه وقت و انرژى از كشور ما و مسؤلين مملكت و أفكار عمومى مى گيره قرار نيست به تنهايى معجزه كنند بلكه هر كدام شروط لازم براى ادامه بقاء در محيط كسب و كار جهانى هستند ولاغير...
  • عقل کل IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    241 4
    مادامیکه به FATFنپیوندیم داریم به دنیا اعلام‌ میکنیم ما نمیخوایم شما شفاف بدونید پول ما کجا میره! در حالیکه همه دنیا این کارو کردند
    • تخریبچی جنگ IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
      9 0
      دقیقا دوست عزیز سالها با سن کم برای راحتی مردمم جنگیدم بارها مجروح شدم ولی یک ریال و یک شکلات هم نگرفتم در بیشترین و سنگین تریم عملیات‌های دوران جنگ بودم ولی الان هیچ کاری برای پسر خودم که دانشجو هست نمیتوانم بکنم.نه منزل دارم و نه ماشین چرا جلوی تورم و بیکاری و فقر را نمی‌گیرد این مردم چه گناهی کردند؟؟؟ دشمنی با دنیا دیگر بس است به فکر رفاه مردم باشید
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    171 5
    صد درصد!
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    160 4
    البته راهگشاست عزيزم ازنون شب واجبتره
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    161 4
    حتماً لازم است کسانی که مخالفند باید پاسخگو باشند که این خود تحریمی چه دستاوردی برای کشور داشته واگر جز زیان نداشته باید دردادگاه پاسخگو زیان وارده باشند
  • مجتبی آذری IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    92 2
    بله
  • حسنعلی IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    120 1
    در شرایط فعلی کشور هر کاری که به تحریم ها و مشکلات اقتصادی کشور خاتمه داده یا آن را کاهش دهد در اولویت باید قرار گیرد
  • ارمان IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    120 3
    وقتی تنها راه اینه چرا باید انقد کند پیش بره؟ به حرف این 4 درصد همیشه دلواپس گوش نکنید گرانی کمرمونو شکست
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    75 13
    نظرات مردمو سانسور نکنید
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    دیگه بی فایده است . اگر نبود نمی پیوستند
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    تا تحریم رفع میشه مشکل حل نمیشه
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    صد در صد
  • حامد IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    110 1
    داداش آب از سرمون داره میگذره تازه میگی FATF نظرتون چیه
  • سعید IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    1 0
    زودتر تصویب کنید
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    Fatf هیچ مشکلی حل نمی کند،تا زمانی تحریم ها لغو نشه بی فایده است،حضرت آقا با درخواست روحانی هم به مجمع ارجاع دادند ولی رای نیاورد،اینسری هم رای نمی اورد
    • مریم IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
      93 1
      خوب فکری برای تحریم‌ها کنید تنها ماییم تو دنیا که سیاستهای عجیب و غریب داریم چه سیاستهای داخلی و چه خارجی
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    به نظرتون کی می تونه مخالف باشه؟
  • تخریبچی جنگ IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    91 3
    موافقم صد در صد هر چه سریعتر باید عضو شد
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    اگر تحریم ها رو کاسبان بگذارند رفع بشه صد در صد...
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    74 1
    یقینا ارتباط با دنیا نکوهیده نیست
  • عماد IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    دیر هم شده...
  • بهرام IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    106 2
    بله. بعد از آن هم، مذاکره مستقیم با آمریکا و احیای برجام
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
      1 0
      امر دیگر ندارید؟
  • علی IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    68 4
    با این که ممکنه تحریم باشیم ولی می‌تونه حد اقل مزیتی که داشته باشه فشاری که الان روی کشور هست برداشته بشه.
  • علی IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    38 2
    با این که ممکنه تحریم باشیم ولی می‌تونه حد اقل مزیتی که داشته باشه فشاری که الان روی کشور هست برداشته بشه.
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    52 2
    به منظور اولین قدم برای رفع تحریم بسیار خبر خوبی است
  • شهرام IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    71 3
    تصویب FATF از نان شب واجب تر هست. هر چه زودتر انجام شود. بعدش بازگشایی سفارت آمریکا در ایران و سفارت ایران در آمریکا
  • مصطفی IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    75 7
    مردم چه نظری داشته باشند شماها که آخرش نظر رسایی و شریعتمداری و امثال... اجرا میکنید
  • حامد IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    زندگی ما رو فلج کردید
  • اسماعیل IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    72 3
    صد درصد به نفع مردم ایران و به ضرر کاسیان تحریم است
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    22 18
    چند نفر میدونن FATF اصلا چیه و چکار میکنه؟؟؟
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
      37 3
      شاید شما ندونی ولی خیلی ها میدونن به زبان‌ ساده فرض کن شما خانه ات را فروخته ای و پول در حسابت در بانک است ftaf می آید منشا پول را مشخص می‌کند که از راه قاچاق یا کارهای زیر زمینی و کلا غیر قانونی و پول شویی نباشد و می‌گوید این پول از کجا آمده
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
      1 1
      دیدی نمیدونی. اگه این بود که از خیلی وقت پیش عضوش میشدن. هدف G7 از تاسیس FATF منشا پول نیست بلکه مقصد پول است. میخوان مطمئن بشن که مثلا به گروهای تروریستی نمیرسه.
    • دروغ آنلاین IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      0 1
      حالا چرا دوست داری آمریکا و اسرائیل و انگلیس بدونن چرا منشأ پول‌های اونها برای ما مشخص نیست
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      0 0
      ffffftttaaff همونی که می ری بانک و در مبالغ بالای دویست میلیون تومان باید مبایعه نامه و سند معامله ارائه کنی.
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    1 0
    چند نفر میدونن FATF اصلا چیه و چکار میکنه؟؟؟
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      0 0
      اصلا پرسیدن این مسايل از مردم بسیار غلط و غیر حرفه ای است
  • نازنین IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    59 3
    یکی از راه هایی که می‌تواند ایران را از بن بست فعلی نجات دهد
  • ن IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    بله
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    اف تو پی دی اف نمنه ؟؟!
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    چی شده ؟
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    54 1
    هر وقت جلو ضرر رو بگیریم منفعته اگه قبلا اینکارو میکردیم تحریمم نمیشدیم معلوم نیست پولامون کجا خرج شده و هدر رفته هیچ دستاوردی برامون نداشته
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    18 72
    واقعا فکر کردید که مردم می دانند fatf چیست که از مردم نظر خواستید؟ روی هر چی پوپولیست سفید کردید.
    • ایرانی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
      51 3
      نه فقط شما و جلیلی و شریعتمداری میدونید چیه
    • شریعت حسین‌مداری IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
      2 0
      تازه اون‌ها - بخصوص سعیدشون- عمق راهبردی هم می‌دونند چیه؛ شاید من و شوما ندونیم اما آقاسعید خیلی خوب می‌دونند چیه. دست بر قضاء خیلی هم «چــــــــی»ـه، برای خودش. «چی» رو عرض کردم‌ها، جسارت نباشه!
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    43 2
    از هیچی بهتر است
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    15 7
    میزان راهگشاییش مثل رفع فیلتر جزئی واتس اپ میمونه.
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    35 9
    نوشدارو بعد از مرگ سهراب ، با دلار ۸۰ هزارتومانی بودن و نبودن FATF فرقی برای ما مردم ندارد .
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    اینکار باید ده سال پیش میفتاد
  • عباس IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    32 0
    انشالله هرچی هست خیر باشه
    • همشهری IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      2 1
      عباس آقا مملکت با ایشالا و ماشالا درست نمیشه عقل سلیم رجال حکومتی را طلب میکند
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    51 6
    صددرصدراهگشاست صددرهزار شما خوابید که هنوز درجهل ‌ید اینکه واضح است پرسیدن ندارد
    • امیر خان IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      1 2
      میشه شما که صد درصد گفتین این اف ای تی اف رو لطفاً دقیق وخلاصه توضیح دهید...!!!
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    100%
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    1 0
    اعلام چراغ سبزها برای پیوستن وقبول کردن ها
  • نادر IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    55 4
    قطعا پیوستن ایران به کنواسیونهابین المللی برای مردم ودولت مفیدخواهدبود.واقتصادکشورراازتنگنا رهاخواهدساخت.
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    اگر آقا گفته که باید بپیوندیم
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    1 2
    با اف ای تی اف با برجام با برداشتن کل تحریم ها با خلع سلاح با افتتاح سفارت آمریکا در تهران همه اینها بشود به شما قول میدم این دولت بی عرضه اصلاح طلب سال آینده هم مشکل گاز داریم هم برق. هم دلار رکورد میزنه. ولی بازم یه عده بیدار نمیشن این خط این نشون این کامنت رو یادگار نگه دارید به دردتون میخوره
  • علی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 5
    شمام دلتون خوشه . این دار و دسته چند سال مملکت رو گذاشتن سر کار با برنامه . اون وقت نتیجه ش چی بود. Almost nothing. حالا هم با این fatf. اگه تصویب نشه میگن نمی دارید مملکت رو گل و بلبل کنیم. اگه هم تصویب بشه چند ماه و چند سال مثل برجام مردم رو میارن سر کار. آخرش هم که نشه میگن دیر شد به ما اجازه ندادید اختیارات مون کم بود قانون اقدام راهبردی مجلس نذاشت و بهونه آوردن. آخرش دوره شون تموم میشه میارن می شینن خونه شون مثل همتی زمان رییسی هر روز یه توییت می زنند مردم خوردن بردن چرا کاری نمی کنید
  • آیدین IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    49 2
    بله کاملا و صد در صد
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 3
    آمریکا بعهدخودش باشماوفادارنیست در رابطه با ایران.چندبارشوق مذاکره دارید،؟؟؟!حضرات معزز یکبار باذوق و شوق رفتن برجام جون رو بدنیااوردن و در دوره خود این حضرات معزز ،ترامپ جونشون اومد زد زیرش با اون امضای ترسناکش،الان باز همون ترامپه،بیخیال بشید واز آمریکا دربکشید،
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    قطعا
  • سید IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    19 1
    مشکل تجار برطرف می شود
  • امير IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    2 0
    صد در صد چندين ساله کشور رو معطل کردن ، مردم بيشتر آسيب مي بينند نه آقايون
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    29 0
    دولت سایه رضایت بده صلوات
  • کامران IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    17 0
    بله
  • بنده خدا IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    27 0
    سلام مگر نظر مردم برا تصمیم کیرندکان اهمیت داره
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    2 0
    با این روش حکمرانی هیچ بهبودی در کار نیست. خانه از پای بست ویران است ....
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    2 0
    کل پولهای دنیا سرازیر شه توی ایران اینقدر دزدی و اختلاس و رانت وجود داره که کوچکترین تاثیری توی زندگی مردم نداره. اونم تصویب بشه بخور بخورش واسه پولداراست غر و تو سریش واسه ما
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    2 56
    پیوستن به اف ای تی اف یعنی اینکه مثلا رفتیم نان خریدیم و هر خریدی کردیم همه دنیا باید بدانند و اسم و فامیل و شماره بانکی تک تک ایرانی ها را تمام دنیا داشته باشند. لطفا افراد مطلع پاسخ دهند. ممنون
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      2 0
      من نمیدونم چه تاثیری میگذاره . اما موافقم
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      4 1
      عجب کشفی کردی، خسته نباشی با این همه کنکاس و بررسی fatf !!!
  • مریم IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    14 1
    برای مردم بله
  • علی IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    20 0
    صرف پیوستن به fatf خیر قطعا با پیوستن ارتباط بانکی برقرار میشود ولی تحریم ها کماکان پابرجاست حتی برخی از بانکها هم تحریم هستند و به دنبال ان بایستی با مذاکره و تعامل تحریم ها هن به مرور برداشته شود تا گشایشی در امور ایجاد شود
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    19 0
    کاش زودتر این کار رو می کردیم
  • نیما IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    20 0
    شروع کار هست بهتر از لیست،سیاه هست
  • محسن11 IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    3 0
    وقتی گروه نیابتی نداریم خرجش کنیم از شفاف سازی نمی ترسیم
  • قاسم IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    2 0
    در دنیایی که همه تابع قوانین بین المللی هستند چرا مامنزوی ودرکنار کره شمالی باشیم
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    17 0
    حداقل بهونه ای ندارن
    • مهدی IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      0 0
      ظاهرا خواب تشریف داشتین.بعدش باید هسته ای رو تعطیل کنیم.بعدش موشک هامون بدیم.تازه به بهانه ای واهی به ایران حمله نظامی میکنن ومملکتمون روچهل تیکه میکنند.ساده ای
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    2 0
    دیگه چاره ای نمونده داداچ.باید بپذیرید
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    3 0
    برای نرمال شدن باید صد کار انجام بدن و اف ای تی اف یکیشه!
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    12 0
    دیگه دیره !!
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    13 0
    خیلی زود دیر می شود، همیشه کند و دیر اقدام می شود.
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    17 0
    اف ای تی اف ربطی به بحران اقتصادی و ... ندارد یه اتباط و ضرورت جهانی است
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    19 0
    باید نظر دولت سااااایه را دید چیست
  • امید IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    19 0
    بله حتما میتواند کارگشا باشد اما به شرطی که تحریم ها حذف گردد خدا لعنت کند کاسبان تحریم را
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    14 0
    اگر فایده هم نداشته باشد حداقل ضرر ندارد
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    اف ای تی فاک رو راهگشا میدونم
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    18 0
    صد در صد.لااقل مشخص بشه چه پولهیی جابجا میشه!
  • شاهرخ IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    22 0
    اگه نظرمردم مهم بود حال و روز کشور عزیزمان این نبود
  • سیاوش IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    17 0
    بله، پیوستن به جامعه جهانی یک اصل ضروری جلوگیری از انزوا است
  • سکوت... IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    5 1
    اول قول شفاف بدن عضو شدیم چه اثری در زندگی مردم ایجاد میشه؟ دلار چند میشه؟
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    10 0
    صد در صد
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    17 0
    انشاالله تحریم هم لغو شود
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    10 0
    درست نمیشه اما حداقل خراب تر هم نمیشه
  • رضا IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    15 0
    برای لغو تحریم ها گام های لازم را زودتر بردارید که خیلی دیر شده
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    1 0
    اگر مشکل تحریم با fatf حل بشه صد در صد خوب هست. ولی واقعیت اینه که نه تنها مشکل تحریم با اون حل نمی شه، حتی fatf همین مقداری که ایران درآمد رو صفر می کنه. چون واضح داریم می گیم با کجا داریم تجارت می کنیم و اون جا رو آمریکا سریع تحریم می کنه. بی تاثیر بودن مسائلی مثل fatf و برجام خیلی واضح هست، فقط یه تبلیغات برای یکی از جناح های کشور هست تا مردم رو به طرف خودشون جذب کنند و ناکارامدی خودشون رو توجیه کنند. اگر اشتباه فکر می کنم، لطفا یکی برام توضیح بده.
  • اردشیر IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    2 0
    پیوستن به این معاهده الزامی است و جلوی دزدی ها و رانت ها را خواهد گرفت
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    6 4
    نه
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    اف ای تی اف راهگشابودمردم دنیابه جون هم نمیفتادند
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    پس از این همه معطلی
  • سیدحسن IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    13 0
    سلام بله بایدموانع بانکی برای ارتباط بانکی به جهان خارج برطرف شود.
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    2 0
    حضور در اقتصاد جهانی مستلزم پیوستن به همچین پیمان ها و تعهداتی است.وقتی که تمام کشورهای مستقل در این پیمان ها حضور دارند و مشکلی هم ندارند چرا فقط برای ایران غیرقابل قبول است؟
  • رضا IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    1 0
    راه حل یک حکومت دمکراتیک هست با این وضع هیچ فرقی نمیکنه تندروها یه راه دیگه ای برای فشار بر مردم پیدا میکنن
  • حسن IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    14 0
    یک دقیقه هم درنگ جایز نیست
  • علی IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    14 0
    انشالله خیر است
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    امیدوارم اسباب گشایش بشه
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    10 1
    دیگه خیلی دیره
  • شهروند IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    13 0
    صد درصد لازم است
  • علی آزاد IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    14 0
    به نظر میرسه با پیوستن اف ای تی اف و جلب نظر جمعی جهانی بخشی از مشکلات حل شود
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    2 0
    بعنوان فردی که بیش از 20 سال در بانک از کارمند ارزی تا سرپرست واحدهای ارزی مسئولیت داشتم اینو عرض می کنم که ، هم پیوستن به FATF صد در صد لازم است هم رابطه با آمریکا و اروپا و بر همچنین قراری سوئیفت.
  • بابک IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    18 1
    سلام شما بفرما دلیل نپیوستن چی بوده؟ البته منظورم دلیل دقیق است. چه چیز بدی داشته که نپیوستیم تا حالا؟
  • توحید IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    تا وقتی که وزارت خزانه داری عامریکا اجازه مبادله با دلار برای طرف ثالث با ایران رو نده همه اینها فقط کشکه و راه رو برای اعمال تحریمهای نقطه زن و خودتحریمی در داخل کشور دست دشمنان رو باز می کنه این خط و این نشان .... تا وقتی عامریکا هر شرکت و هر کشوری رو که با ایران تجارت میکنه جریمه و تحریم میکنه و ماهم دلار رو می بوسیم و در خونه هامون ذخیرش می کنیم و دلار رو به رسمیت میشناسیم اوضاع به همین روال خواهد بود تا زمانی که ایران تبدیل به سوریه و یا فغانستان بشه تا شاید ارزش پول ملی اش زیادتر بشه که خدا فقط اون روز رو نیاره
  • امیر IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    16 0
    خلاصه کلام اینکه هر کار و اقدامی که باعث بشه فشار اقتصادی از روی مردم کاسته بشه باید سریعا انجام بشه اف ای تی اف هم یکی از اون کارهاست
  • سردار IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    ماباهمتی پزشکیان همراه هستیم راهگشاست حتما، مردم بيچاره شدن، سفره ها خالی می‌شه، توروخدا با امریکامذاکره کنید، اين مقاومتی هاي تندرو بشینن خونه‌ شون، فقط مذاکره وصلح
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    21 1
    عموم جامعه و تحصیل کرده ها و .. موافق هستند
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    18 0
    صددرصد . هرچند دیر شده
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    18 0
    بله ، صد در صد
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    36 3
    بله پیوستن ايران به FATF به هزار و یک دلیل به نفع ايران است آنهايي که مخالف پیوستن ايران هستند. باید روزی جوابگوی این مردم باشند
    • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
      0 0
      یکی شو بگو
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 3
    اف ای تی اف جز خسارت به کشور و خیانت به ملت هیچ نتیجه ای نخواهد داشت کسانی که دنبال تصویب آن هستند یا عامدانه دارند خیانت می کنند یا اینکه خیلی ساده لوح هستند
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    2 0
    مردم ایران فقط می خواهند یک کشور معمولی باشند.خواسته زیادی نیست ولی فهمش برای حکومت خیلی خیلی دشوار است.
  • ندا فروغی IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    هرچقدر میتوانید ؛ جهت عادی سازی در رواپط بین الملل گام بردارید
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    1 0
    گام کم کوچکی است. ولی خیلی تصمیمات بزرگ باید در کشور گرفته شود که اصلا عزمی از آن دیده نمی شود. مشکل سیاسی با دنیا مهمترین مساله است.
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    1 0
    الان شرایط fatf تغییر کرده یا شرایط کشور ؟ چرا ده سال پیش روی خوش نشان داده نشد؟ 16
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    نکنه خدای ناکرده fatf بد باشه
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    1 0
    مجمع تشخیص یا هر کسی که الان موافقت اعلام میکند ،لطفا یک دلیل قانع کننده برای تاخیر در تصویب اعلام کند یا جبران خسارت وارده به کشور و مردم را تضمین کند.
  • فاطمه IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    1 0
    بله راهگشا ست
  • Hji IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    خوبه عالی میشه
  • حسین IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    یعنی مشکل حله؟
  • علی IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    اطلاعات ناچیز در مورد اف ا تی اف فواید و زیان هایش همگی به واقعیات موجود در اقتصاد و واردات و صادرات با طرفهای مقابل ایجاب می‌کند در معاملات غیر تهاتری اف ا تی اف لازم تا مراودات مالی در جهت جذب سرمایه و همسو با کشورهای عضو باشد اگر رکود اقتصادی جهانی پیش آمد تصمیم دیگری بعمل آید
  • علی IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    طبق معمول نظر ما سانسور شد
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    خوب که چی؟
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    این سئوال را سنگ اندازان تصویب نشدن آن تا کنون باید جواب دهند
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    حیلی هم عالیه
  • محمود IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    صددرصد
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    0 0
    من شخصا مخالفم
  • حقگو IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    1 0
    بدون اف ای تی اف مثل اینه که تنها کارت حساب بانکی فردی درهیچ بانکی وهیچ فروشگاهی اعتبار نداشته باشه وموردقبول نباشه
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
    1 0
    صددرصد..شک نکنید .اگر قرار قشر ضعیف به ضرب تورم و مالیات له کنیم پس شفاف کنید تا رو سیاه شود هر که در او غش است .....
  • محسن بیطرف IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 0
    اگه بازم قلدران پوشالی ومومن نما روزنه ای دیگر پیدا نکنند تا کشود رو غارت کنند نود درصد مخالفان مشکلدارند
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 1
    خیر چون دور زدن تحریم را غیر ممکن می کنه اول باید تحریم ها را بردارید بعد اف ای تی اف را امضا کنید اگر هم تحریم باشیم و هم تحریم ها را دو نزنیم پس می خواهیم چه خاکی به سرمان بریزیم؟
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 0
    Fatf هم یکی از مواردی است که تو سفره مردم تاثیر گذاشته
  • علی IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 0
    هرآنچه که منجر به بهبود اقتصاد و رفاه و معیشت مردم شود باید هر چه زودتر انجام بشه الانم هم خیلی دیر شده....مردم ناراحت و ناراضی هستند و تحت فشار
  • مهران IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    بله راهگشا میدونیم اگه نظرمون مهم باشه
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 0
    مادامیکه به FATFنپیوندیم داریم به مردم اعلام‌ میکنیم ما نمیخوایم شما شفاف بدونید پول ما کجا میره! نکته عجیب اینه که هیچکس در کامنتها بیاد مردم خودمون نیست ...
  • سکوت....... IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    اگر دولتمردان ما قول میدن دلار بیاد پایین عضو شن.
  • ناجی شایگان IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    صدرصد تاثیر گذار هست و بدون فوت باید وقت اجرایی بشه تا ما حداقل بیشتر تحت فشار قرار نگیریم
  • ناجی شایگان IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    صدرصد تاثیر گذار هست و بدون فوت باید وقت اجرایی بشه تا ما حداقل بیشتر تحت فشار قرار نگیریم
  • ریگی IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    باید هر راهی که باعث رونق تجارت می‌شود را باز کرد
  • محمد IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    نوشدارو بعد مرگ سهراب
  • محمدرضا IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    عجب حالا خوب شد؟
  • ناشناس IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    بله
  • ME IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 0
    تصور اینکه ناکارآمدی های ما با پیوستن به FATF برطرف می شه خیال خام ی ست!!!!
  • IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    بله خیلی هم خوبه
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    بی فایده است
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 1
    قطعی برق هم تقصیر fatfاست؟؟؟ آدرس غلط ندهید .
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    این بار قراره که امضای کی تضمین باشه کاسبان مذاکره
  • ملت IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    بله کارعقلانی وراه گشا است
  • ایرانیم IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    1 0
    نمیشه بر خلاف جریان آب شنا کرد و انتظار داشت به مقصد برسیم خسارات سنگینی که از نپیوستن به این لوایح و اجماع جهانی به کشور وارد شد و هنوز هم ادامه داره رو کی جوابگو هست قانون جهانیه باید کشور ما هم مثل همه کشورها یک اقتصاد پویا شفاف و در تعامل با همه کشورهای جهان داشته باشه
  • ناشناس IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 0
    اگر کاسبان تحریم ودولت سایہ وامٹالھم بزارن ھمہ چیز درست میشہ
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    تنها راه راهگشا حذف تحریمه
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    هیچ تغییری حاصل نمیشه.
  • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 0
    نه . فقط باید مقاومت کنیم تا بمیریم بریم پی کارمون . بخدا خسته شدم دیگه از این دنیا . هر کاری میخاید بکنید بکنید
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    انشالله که اوضاع ردیف بشه
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    باید مشکل حل بشه
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    خیلی دیره
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    اف ای تی اف تنها بی فایده است
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    البته اف ای تی اف یک مسئله و موضوع مجزا نیست این با بسیاری از پدیده های مهم کشوری ارتباط دارد .
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 0
    باید دید نظر اقای جلیلی چیه ؟ وگرنه حتی تصویب هم بشه اجرا نمیشه
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    حالا دیگه دلیلی نداره نپیوندیم !
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    کاملا ضروری هست
  • یوسف IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 0
    رفراندوم یا همه پرسی .بزارین ملت خودشون تصمیم بگیرند.که چجوری زندگی کنند.البته اکه نظر مردم و جامعه مهم باشه.
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    به ما ربطی نداره
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    جوابگوی تاخیر چیست ؟
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 0
    هر چند سال یک بار مردم رو با موضوعات بزرگی مثل تغییر پایتخت و FATF سالها سرگرم می کنند آخرش هیچی
  • ایرانی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    هیچ چیزی برای مردم ایران راه گشا نیست .
  • علی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    عموم مردم(از جمله خودم) از جزئیات و پیامدهای این پیمان آگاهی لازم را ندارند و نظرشان نظر رسانه های میلی آنهاست. من دولت پزشکیان را مردمی و متکی بر کار کارشناسی میدانم و در این موارد را از دولت پیروی میکنم. فلذا جوابم بلی است
  • رضا IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    این یک سوال خیلی تخصصی است. عموم مردم چه اطلاعی از آن میتوانند داشته باشند؟ بهتر است از چند نفر مطلع سوال کنید و نتیجه را به اطلاع عموم برسانید.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    به روشنی روز آشکاره که لازمه و موثر )بهتره امکانات زمان و انرژی را ب پرسش های تحلیلی و عمیق صرف کنیم)
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    شاید. اما مشکل اصلی این چیزها نیست
  • عطا IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    5 0
    تا جمعیت کم نشود و افاغنه اخراج نشوند هیچ طرح و برنامه ای موثر نخواهد بود حداکثر فرزند برای هرخانواده فقط و فقط 2 تا
  • باقر IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    بلی
  • ناشناس IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    بدیهیات نیازی به پرسش ندارد .
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    2 0
    راهگشا هست ولی مشکل اصلی افراطیون هستند
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    چنانچه تحریم های آمریکا نیز برداشته شود مفید است.
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    وقتی بیش از90 درصد کشوها عضو هستند خب عضو بشین .
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    بله قطعا تاثیر گذار هست برا مردم
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۲
    0 0
    خدا رو شکر

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین