یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره جنگ با ایران هشدار داد. در همین حال نخست وزیر روسیه گفت که غرب به دنبال سرنگونی حکومت ایران است.

به گزارش تابناک «ران پال» کاندیداهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مناظره ای در ایالت آریزونا بار دیگر مخالفت خود را با حمله نظامی آمریکا به این کشور اعلام کرد و گفت : ما نمی دانیم که ایران سلاح هسته ای دارد . ما مدرکی در این زمینه نداریم . من نمی خواهم که ایران سلاح هسته ای داشته باشد ، اما ما آنقدر ایران را تهدید کرده ایم که آنان تشویق می شوند که سلاح هسته ای داشته باشند. وی افزود اگر شما نگاهی به نقشه ایران بیاندازید خواهید دید که ما 45 پایگاه نظامی در دور و بر ایران ایجاد کرده ایم ، این آمار به غیر از تعداد زیر دریایی های ما در اطراف ایران است . ایرانیان به کسی حمله نخواهند کرد ، آن وقت ما از وجود یک بمب هسته ای نگران شده ایم. وی خطاب به دیگر کاندیداهای جمهوریخواه گفت تنها نکته ای که من با شما می گویم که رفتن به جنگ یعنی کشتن مردم و اگر هم می خواهید بجنگید از مردم بپرسید و از کنگره اجازه بگیرید. . وی خطاب به مردم گفت مردم جنگ یعنی کشته شدن شما.
از سوی دیگر ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه غرب را متهم کرد که تحت لوای مخالفت با برنامه هسته ای ایران به دنبال تغییر رژیم ایران است .به گزارش عصر ایران پوتین روز جمعه در سخنانی با انتقاد از رویکرد غرب گفت: " تحت پوشش تلاش برای جلوگیری از گسترش سلاح های کشتار جمعی ، هدف آنها چیز دیگری است ، هدف آنها تغییر رژیم ( ایران ) است .
پوتین که در تلاش است برای سومین دوره به کاخ کرملین راه یابد و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری روسیه است که کمتر از دو هفته دیگر برگزار خواهد شد ، با اشاره به اینکه مسکو مخالف هر گونه تلاش برای تغییر رژیم ایران است ، افزود : " ما در تلاشیم تا موضعی اتخاذ کنیم که متفاوت از آن چیزی باشد که آنها می خواهند بر ما تحمیل کنند . "
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =