نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نامزدهای انتخاباتی به یاد داشته باشند که تا دوره هشتم، در هر انتخابات دو سوم نمایندگان تغییر کرده و این امر نیز در انتخابات مجلس نهم محتمل است.

محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با خبرآنلاین در مورد پیش بینی‌اش از نتیجه انتخابات مجلس نهم گفت: من پیش از انتخابات مجلس هشتم پیش بینی کردم که دو سوم نمایندگان مجلس هفتم در مجلس هشتم حضور نخواهند داشت و دیدید که اینگونه هم شد و مردم دو سوم نمایندگان قبلی خود را فاقد صلاحیت نمایندگی مجدد دانستند.
وی با بیان اینکه در مورد مجلس نهم پیش بینی خاصی نمی‌کند تصریح کرد: درست است که پیش بینی نمی‌کنم؛ اما به همه نمایندگان کنونی مجلس هشتم یادآوری می‌کنم که در انتخابات‌های برگزار شده بیش از دو سوم نمایندگان رای نمی‌آورند.
باهنر چندی پیش در مصاحبه‌ای علت تغییرات متعدد نمایندگان مجلس را عدم وجود تحزب و کار تشکیلاتی سیاسی خوانده و گفته بود: برخی شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخابیه را سراغ دارم که مردم آنجا در طول 8 دوره مجلس، 8 نماینده عوض کرده‌اند. نماینده جدید تا می‌آید جا بیفتد و کار نمایندگی را یاد بگیرد دوره چهارساله وی به پایان رسیده است؛ نه مردم از این تغییر متنوع و متعدد سودی می‌برند و نه نمایندگان می‌توانند کار موثری را انجام دهند.
وی تصریح کرده بود که احزاب قادر خواهند بود که این اشکال را برطرف کنند. اگر در کشور سه حزب فراگیر ریشه دار وجود داشته باشد هر کدام فهرست نامزد‌های مورد تایید خود را اعلام می‌کنند و بعد هم در مقابل مردم پاسخگو هستند. مردم اگر دیدند کاندیدای این حزب موفق نبود دوره بعد کاندیدای حزب بعدی را تجربه می‌کنند. حداکثر دوباره نظرشان عوض می‌شود بعد به این جمع بندی می‌رسند که طرفدار حزب الف بشوند یا از نامزد حزب(ب) حمایت کنند.
باهنر تنها نماینده مجلس است که در دوره های دوم، سوم، چهارم، پنجم، هفتم و هشتم در مجلس شورای اسلامی حضور داشته است.
/2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =