هر عاقلی می‌داند که تفرقه و اختلاف موجب هدر رفتن نیروها و فشل شدن جامعه می‌شود. اما حقیقت چگونگی حصول اتحاد و محور وحدت از جمله مسائلی است که باید از آن ابهام‌زدایی شود.

به گزارش فارس،آیت الله مصباح یزدی  با اشاره به اینکه در غالب کشورهای دنیا دو یا چند حزب رقیب در جامعه وجود دارند گفت: روش معمول در کشورهای جهان این است که حزبی که در انتخابات بازنده می‌شود هر چند به صورت ظاهری به حزب رقیب تبریک گفته و با تلاش برای رفع نقایص خود را برای انتخابات آینده آماده می کند. 

وی خاطرنشان کرد:اگر در کشوری برخلاف این روش، حزب شکست خورده نه تنها تبریک نگفت، بلکه دست به اغتشاش و کارهای غیرمعقول زد و بعد از رسوایی در جامعه شعار وحدت سر داد، این حرکت سوء استفاده از وحدت است، چرا که در زمان قدرت هرگز وحدت را مطرح نمی‌کنند و سعی در تحمیل قدرت خود دارند، اما بعد از شکست و رسوایی وحدت را مطرح می‌کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اهمیت و تاکیدات قرآن و روایات بر وحدت، به ذکر نمونه‌هایی از سوء استفاده از عنوان وحدت در طول تاریخ پرداخت و گفت: هرگونه وحدت با هر کسی مطلوب نیست، بلکه زمانی وحدت ارزش دارد که براساس حق، باعث پیشرفت حق و در جهت رسیدن به هدف مقدسی باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 20107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • saman IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۷/۲۱
    0 0
    بیایید وحدت کنیم تا علف های زده شده مجددا سبز ! شوند و محیا برای چریدن بیگانگان و امریکا و انگلیس.....
  • رضا IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۷/۲۱
    0 0
    حالا موضوع را از زاویه مقابل ببینیم یعنی از منظر نگاه حزب و یا گروه برنده!از این نگاه آیا باید با شکست خوردگان!در انتخابات مقابله کرد و از وحدت سخن نگفت؟
  • ... IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۷/۲۱
    0 0
    خوبه بعضي ها در نظرات توجه كنند بيگانگان؟ آمريكا؟ انگليس؟ آخر ماكه نفهميديم اين بيگانگان چه كساني ميباشند!
  • آراد IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۷/۲۱
    0 0
    در جواب بهs.a.m.a.n سبزسبزم ريشه دارم من درختي استوارم
  • بی نام IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۷/۲۱
    0 0
    من 50 سالم است و از پیش از انقلاب دقیقا" در جریان مواضع خیلی از اقایان بوده ام.هم ایشان را می شناسم هم آنان را که ایشان در موردشان صحبت کرده اند. نمی دانم در پاسخ به ایشان چه بگویم که شان روحانیت حفظ شود.