چه کسی تهرانی است؟ این یک سوال اساسی برای بسیاری از مردم ایران است.

"بچه تهرون" اصطلاح اختلاف انگیزی برای آنهایی است که دنبال رقابت اصالت می گردند. اتفاقا همین اختلافات، سوژه بگو مگوی کاربران خبرآنلاین برای کشف اصالت بود. آن هم برای خبری که فقط پرسیده بود: "آیا تهرانی ها خودخواهند؟"

اولین نظری که برای این خبر ثبت شد، کبریتی بر انباری از هیزم خشک بود: "فرهنگ پائین رانندگی شهرستانی هائی که تهران تردد میکنند موجب ناراحتی تهرانی ها میشود.اگه به پلاک ماشینهائی که قوانین را رعایت نمیکنند نگاه کنید،به راحتی میتوانید متوجه شوید.البته شهرستانی هائی که زیر 15 سال به تهران مهاجرت کردند،هم متاسفانه به همین منوال است."

این نظر غیرمنصفانه با پاسخ های تند ایرانیان دیگر شهرها مواجه شده و آنها را وادار به پاسخ گویی کرد؛ اینکه تهرانی ها خودشان زمانی شهرستانی بودند، حالا حرف از اصالت می زنند؟!

کاربری در این باره نوشته: "این هم نمونه ای از خودخواهی مگه ایران فقط تهرانه از کجا این فرهنگ رو تهرانی ها اوردند که شهرستانیها ندارند تلوزیونتون با ما فرق می کنه یا قوانین راهنمایی و رانندگی شما که یه پلاک غیر تهرانی می بینید تمام هم و غمتون رو می ذارید برای سبقت گرفتن های غیر مجاز ازاون ماشین و به خیال خودتون ترسوندنش"

و یا: "شما هم جزئی از اون تهرونیهای متکبر هستید که اگه به گذشتتون مراجعه بشه معلوم میشه از کجا تشریف آوردین وفکر میکنین دیگه چه خبره!!! و تهران دیگه آخر دنیا ست. نه عزیزم سایر شهر های ایران رو نگاه کنید تمدنشون وفرهنگ مردمانشون خیلی خیلی سرتر از شما هاست ولی حالا چون شده پایتخت شما خودت رو دسته بالاگرفتی وگرنه از بابت فرهنگ وادب ومهمانوازی وخون گرمی شهرستانیها هر چی بگیم بازم کم گفتم .((زیاد برا خودت نوشابه باز نکن))"

مخاطبی هم نوشته: "واقعا آدم متاسف می شه از خوندن این نظرات.انگار که تهرانی ها مال یه کشور و شهرستانی ها مال یه کشور دیگه هستن. یادتون نره که اگر شهرستانی ها رو بی فرهنگ خطاب کنید در نهایت این توهین به خودتون هم برمی گرده.اگر خیلی بافرهنگ هستین یاد بگیرین که به دیگران هم یاد بدین،به جای اینکه به جون هم بیفتین به هم آگاهی بدین و برای رشد و ترقی همه تلاش کنید.
اگر به نظر شما در روستاهای ایران با این همه ثروت آدم ها دارن از گرسنگی می میرن ننگ بر هر تهرانی که ساکت نشسته و نگران تنگ شدن جاشه"

کاربرانی هم تلاش کردند کمی فضا را تلطیف کنند: "من در هر نشستی دیدم تا میگی تهرانی هستم همه جبهه میگیرن که تهرانی اصیل وجودنداره و بابا مگه کسی میگه شهر های شماوجودداشتن یا نداشتند .البته که باید راجع به ترافیک نظر میدادم ا ین یادتون باشه که کوچه به گوچه تهران جوان وپیر در جنگ رفتند و شهید شدندو خوب نیست که دسته و گروه راه بیندازیم همه ایران سرای من است اون کسی که اول نظر داد این اتیش را به پا کرد."

و یا: "نه به تهرانی بودنه نه به شهرستانی بودن من خودم پدربزرگم از املاک دارهای بزرگ تهران بودن ولی حالا اینجا تو شهرستان هستیم هیچ فرقی نداره تهرانی باشی یا شهرستانی اصل تربیت خانوادگی هر فرده والله هم ادم متشخص تو تهران هست و هم تو شهرستان و بلانسبت خوب ها هم ادم بی شعور و بی تربیت هست تو تهران و هم تو شهرستان _ یارو عقده ایه هرکجایی که باشه هر لباسی که باشه عقده ایه حالا بخواد تهرانی باشه یا شهرستانی اصل تربیت خانوادگی یه فرده- تهران نمونه یه ایران کوچیکه وقلب ایران _مهم نه تهرانی بودنه نه شهرستانی بودن ما ایرانی هستیم و همه ایران سرای من است - برای حفظ این کشور هزاران شهید دادیم و جانباز - عزیزان خودخواه نباشید به فکر بر طرف کردن مشکل هم باشید نه برا هم مشکل بسازید."

برای خواندن نظرات بیشتر، به این خبر مراجعه کنید.

نکته: نظراتی که در خبر اصلی و یا این خبر منتشر شده اند، هیچ کدام نظر و عقیده خبرآنلاین نیست؛ خبرآنلاین تنها نظرات کاربران خود را منتشر می کند.

4747

کد خبر 201332

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 131
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    71 32
    این مکالمات جالب بود ولی من یاد سال 1372 افتادم بخاطر انتقال پدرم مجبور به رفتن به شهری دیگر شدیم من تا اون موقع اصلا نمیدونستم پایتخت نشینی چیز مهمیه یا حتی درجه دار بودن پدر هم میون برخی ها امتیازه من تو خانواده و فرهنگ تهرانی بزرگ شدم و تا 15 سالگی نمیدونستم شهرستانی و تهرانی بودن چی هست هرچند که ما اینجا هم شهرستان تهران داریم! به هرحال تو این شهر وقتی برخورد مردم اونجا به خصوص معلمینش رو دیدم فهمیدم چه حساسیت شدیدی به تهرانی ها دارن نم یخوام به کسی اهانت کنم ولی اون سه سالی که اونجا بودم یخیلی به خاطر تهرانی بودم توهین و طعنه شندیم
    • بدون نام US ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      واقعیت اینه نگاه تهرانی ها تحقیر آمیزه به بقیه. تقصیر خبرآنلاین یا ما نیست. باید گفته شه. حالا خوبه تهران قدمت نداره مثل همدان و شیراز و اصفهان و تبریز و..
    • امیر IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      57 73
      متاسفانه عزیزان تاریخ بلد نیستند نظر ندن تهران قدمت بسیار بالایی داره چون مال ری بوده و دماوند و رودبار قصران از توابع تهران و جزوه استان تهران قدمت بالایی دارند در تاریخ ایران زمین میگون که قبلا میغان بوده بعد میگان و حالا میگون به این علت بوده که روحانیون رزتشتی آنجا بودند مغان،
    • مهدس حمید IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      22 11
      با سلام خدمت تمامی هموطنان عزیزم چو ایران نباشد تن من مباد سرزمین ایران زمین از دیر باز هدف حملات وحشیانه برخی کشورها و جهان گشایان بوده است لیکن به دلیل فرهنگ غنی مردم ایران زمین عمده این جهان گشایان و متجاوزین تحت تاثیر این منش بزرگ مردم ایران زمین سر تسلیم فرود آوردند و خود و خانواده خود متاثر از آن تغییر یافتند . در سده اخیر استعمار پیر چون به صورت ظاهری نتوانست ایران را مستعمره خود کند با استراتژی تفرقه بینداز و حکومت کن ؛ سعی کرد تا با تبلیغات سوء علیه اقوام ایرانی به استعمار فرهنگی خود برسد که با وقوع انقلاب اسلامی این نقشه استعمار غرب نقش بر آب شد و در آنوقت از هر کس پرسیده می شد بچه کجایی می گفت بچه ایرانم. پس همه جای ایران سرای من است .
    • بدون نام IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      53 30
      بله واقعا .......! تهران مجموعه اي از روستاهاي مختلف ديگه ..... قدمتش كجا بود مهندس قدمت يعني همدان ، شيراز ، مشهد ، اصفهان .... نه تهران.
    • بدون نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      34 13
      شما که تاریخ بلدی بگو ببینم چرا به همین بچه های شهر ری و اطراف که به قول خودتون قدمت داره میگین شهرستانی؟!!
    • جواد از ایران IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      8 6
      خداییش خیلی جالبه !!! یعنی خیلی خیلی جالبه ! ما ایرونیا آخرشیم بخدا ... ببین یه سوال ساده ، یعنی فقط یه سوال کوچولو چطور هممون رو به جون هم میندازه ! انگار نه انگار که ایران سرافراز ، مام وطن ، ناموس همه ی ایرانی هاست و تمام مردمان تاریخ این سرزمین ، از شهرستونی ها(!) و تهرونی ها(!) ، با همه ی وجودشون اون رو به دست ما رسوندن که حالا بخوایم با این بحث های دون و سفی ضایعش کنیم !
  • اصالت چیه بابا US ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    88 32
    همدان پایتخت تاریخ و تمدان ایرانه 7000 سال تاریخ داره ما ازین حرفا نمی زنیم. قرن 21 حرف از اصالت و این حرفا؟
    • آرمین IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      43 7
      اصل نصب از این جهت مهمه که کسی حرمت دیگران رو نشکونه، نه واسه افاده. ولی مهم هست این اصل و نسب.
  • بدون نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    63 2
    انسان ماندن حلقه گمشده همه ماست همه ما تا بيش از حد حس برتري جويي خود را نسنجيده بزرگ مي كنيم
  • بدون نام US ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    64 39
    قدمت شهر من همدان 30 برابر تهران از این حرف ها نمی زنم!!!!!!! 7000 سال 200 سال!
    • امیر IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      27 46
      اون بالا توضیح دادم برو تاریخ و بخون ببین ری و رودبار قصران و دماوند چند سال قدمت دارند در ثانی آگه به اسم تهرانشه که شما باید از هگمتانه به حرفی نه همدان فعلی
    • امير IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      25 15
      آقاي امير خان ری و رودبار قصران و دماوند چند سال قدمت داره .... همه اينهايي كه ميگي سر جمع هر كدامش يه روستا بوده نابغه .......
  • بدون نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    84 7
    تو هم بیکاری خبرانلاین؟؟؟ سوژه کم آوردی؟؟ کل کره زمین چقدره که ما سر تهرونی و شهرستونی بودن بحث کنیم!!! خداروشکر دیگه تو این مملکت مشکلی نمونده و این آخریشه.
    • بدون نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      10 49
      تو که اعصاب نداری اصلا نخون این خبرو
  • رضا FR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    72 48
    سلام من خودم یه تجربه خیلی تلخ از زندگی تو شهرستان دارم.به خاطر کار پدر مجبور شدیم بریم. پدرم تو کارخانه سیمان کار میکرد.بدترین برخورد و تو عمرم از مردم اونجا به یاد دارم .2سال اونجا درس خوندم از مدرسه متنفر شدم .برخورد بد تبعیض به شدت.فقط به خاطر اینکه بچه تهران بودم
    • بدون نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      34 26
      اشتباهی مثبت دادم. خدایا منو ببخش.
    • مریم IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      24 19
      پس شما هم مثل من بودین
    • زنده باد بچه شهرستانی IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      74 39
      اون دسته از تهرانی های عزیزی که تجربه خوبی از زندگی در شهرستان ندارند به این دلیل است که فرهنگ نگاه از بالا به پایین خودشان را از تهران به شهرستان برده اند و حاضر نبوده اند که خود را با مردم ساده شهرستانی یکی بدانند. کسی که مخالف جریان رود شنا کند، باید مزه سنگ را هم بچشد.
    • سارا IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      40 9
      اتفاقاً بابای منم تو کارخونه سیمان بود و به خاطر کارش مجبور شدیم چند سالی رو خوزستان باشیم.من که چیز بدی ازشون ندیدم،مردمی خونگرم،مهربون،مهمون نواز و شاد .تازه وقتی می فهمیدن من اونجا غریبم هم تو مدرسه هم جاهای دیگه خیلی بهم لطف داشتن و منم کلی اونجا دوستای خوب پیدا کردم.چرا شما که تو خارجی هنوزم داری با همون دید کور و بی منطق نظر میدی؟!مطمئنی خود شما مشکلی نداشتی؟!
    • بدون نام IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      26 2
      بعضی از شهرای ایران اینجوریه نه همشون خود پسر عموی من که تو تبریز درس میخوند (البته همدانی بود) میگفت که یه از استاداش هر دانشجویی که سر کلاس ترکی حرف نمیده رو مینداخته!
    • بدون نام IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      6 5
      چرا جو میدی شهرستاهنا ماشالله خیلی باکلاس شدند
    • رضا IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      6 8
      ( زنده باد بچه شهرستانی )میشه به من بگی چطور یه دانش آموز کلاس 4 ابتدایی نگاه بالا به پایین میتونه داشته باشه.همین نگاه افرادی مثل شماست که مشکل ساز میشه.
  • بدون نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    73 29
    در هر عرصه که می نگرم، در سیاست، اقتصاد، ورزش و...، تهران حق سایر نقاط ایران را ربوده است.
    • بدون نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      23 4
      از اون حرفا زدین ها - لهجه سیاستمدارها- ورزشکارها و غیره نشون میده مال تهران نیستن!فقط اومدن تهران و معروف شدن ولی تهرونی نیستن ! اما اگر افتخاری برای مملکتمون آوردن دستشون درد نکنه
    • بدون نام IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      27 5
      تهرانی ها حق کسی رو نخوردن این مسئولین ما(در تهران وشهرهای دیگر) هستند که با کم توجهی به شهر های دیگر فاصله ای بین مردم این شهر ها از نظر دسترسی به امکانات و اشتغال و... ایجاد کردند .
    • بدون نام IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      3 8
      فکر میکنی الان خیلی هنر کردی!؟
  • بدون نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    82 23
    اصلاً واژه تهرانی و شهرستانی را همین پایتخت نشینان بویژه در صدا و سیما مطرح کردند. مگر تهران خود، شهرستان نیست؟!
  • سعید IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    55 21
    من تهرانی نیستم.مدتی تهران زندگی کردم.یه خصلت خوبی دارن تهرانیا البته بجز پایین شهرش...اونم اینکه فضول نیستن و سرشون تو کار همدیگه نیس..البته دلیل اصلیش مجتمع های چندین واحدیه که باعث میشه کمتر همو ببینن و یه مورد دیگش هم اینه که توی تهران دخترا راحت ترن...من با اینکه پسر شهرستانی هستم اما خجالت میکشم رفتارا و کارایی رو که اکثر توی شهرای متوسط علیه دخترا رواج پیدا کرده بازگو کنم.توی شهرای کوچیک خیلی مراقب رفتارشونن ولی شهرای متوسط میخوان ادای تهرانیارو در بیارن و واقعا مزاحمت ایجاد میکنن واسه بنده خدا دخترا...من به خاطر موقعیت کاریم توی شهرای مختلفی زندگی کردم و کاملا بی طرفانه و منصفانه نظر دادم.چون شهرستانی هم هستم مهم برام رفتار ها و کارهای غلطیه که متاسفانه توی شهرای متوسط باب شده
    • بدون نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      17 9
      برادر عزیز خودت میگی بجز پایین شهر تهران یعنی بجز 60 درصد جمیعت تهران خب اگه بالای شهر شهرستان ها هم بری خصایص اخلاقی مردم متفاوت از مراکز عمومی و جاهائی است که شما تشریف برده ای
    • بیطرف از تهران IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      25 1
      والا به خدا شما درست میگی اصن ربطی به تهرانی شهرستانی نداره من بچه تهرونم...اما دوستان شهرستانی زیادی هم دارم..خوب یا بد...هیچ ربطی نداره. این خبر آنلاین فقط اعصاب ملت رو خورد کرد با این تیتر و خبرش.... اگه دنبال نتیجه باشید. باید بدونید "انساااااانیت" مهمه والا به پیر به پیغمبر مهم نیست کی کجا بدنیا اومده. چون افتخاری که براش زحمتی کشیده نشده، به هیچ دردی نمیخوره !!! خبر این نظر منو چاپ کن. انقدر ملتو حرص نده!
  • متولد تهران IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    43 16
    خیلی از شهرستانی ها از تهرانی یک غولی ساختن که خودشون هم توش موندن . پیام من اینه که عزیزان شما اگه به خودتون و توانایی هاتون باور داشته باشید کسی نمیتونه حق شما رو بخوره . من هم سال 1372 دانشجو توی شیراز بودم و واقعا میدیدم که شهرستانی ها نسبت به کسایی که تهرانی بودن چه جبهه گیری هایی می کرد.
    • ایرانی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      22 14
      باهات موافقم مثلا الان اکثر ورزش ها تیم های اصفهانی اولند و از نظر خدمات شهری اصفهان بسیار بهتر از تهران است شما در اصفهان اشغال بروی زمین نمی بینی و تهران واقعا کثیف است اکثر ساختمان ها در اصفهان مدرن است حلبی اباد به معنی تهران نیست واونوقت می گویند تهرانی ها حق بقیه را خوده اند که من قبول ندارم ولی تهرای ها خود را بالاتر از بقیه می بینند که واقعا بد است ولی یک خصلت خوب دارند ان است که فوضولی در انها کم است.
    • بدون نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      21 16
      من اهل شيراز هستم و در دانشكاه شيراز درس خوندم .... با چشم خودم هم ديدم امان از اين افاده و فخر فروشي بچه تهروني ها .... كه (( چي داداش بچه تهرانيم داداش ))همينو بلد هستند ...
  • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    94 14
    يادمه وقتي براي اولين بار تهران موشك بارون شد ، توي شهرستان همه خوشحال بوديم. چون مي دونستيم بزودي جنگ تموم ميشه و ديگه زير بمب و موشك نخواهيم بود. همين هم شد.
    • بدون نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      36 9
      بهترین کامنت
    • بدون نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      16 27
      چه ربطی داشت؟ همون موقع ما که از تهران رفته بودین شهرستان باهامون به شدت برخورد می شد و ما هیچ دفاعی نداشتیم!
    • بچه مشد IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      47 5
      من خودم اونموقع پايگاه دزفول بودم چون پدرم افسر نيروي هوايي بود دقيقا اين جمله شما رو يادم هست كه بين مردم دهان به دهان ميچرخيد.
    • بدون نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      27 9
      تیر خلاص رو زدی..احسنت.....
    • بدون نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      23 13
      شما از اینکه جنگ تموم میشه خوشحال بودی یا از اینکه تهران بمباران میشه؟
    • خوزستان IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      34 3
      دمت دم گرم ولک! حرف دل ما رو زدی. گرد وخاک همین طور تا رسید به تهران همایش و مذاکرات برای توقف خاک شروع شد.
    • محمد A1 ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      13 2
      ایول به این کامنت:::::یادمه وقتي براي اولين بار تهران موشك بارون شد ، توي شهرستان همه خوشحال بوديم. چون مي دونستيم بزودي جنگ تموم ميشه و ديگه زير بمب و موشك نخواهيم بود. همين هم شد.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    80 11
    ولنجك. نياوران0سعادت اباد- شهرك غرب- زعفرانيه- كامرانيه- قلهك- تجريش- يوسف اباد-پاسداران-جردن همه . همه پولداراي شهرستاني هستن رفتن اونجا ادعا مي كنن تهرانين-به اصل خويش برگرديد اگر برنميگرديد لااقل فراموشش نكنيد
    • بدون نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      22 12
      تهرانی یعنی کسی که دست کم پدر و مادرش یا بهتربگم پدربزرگ و مادربزرگش درتهران به دنیا آمده باشند...تازه اگر بشه این رو افتخار دانست....بله تهرانیها درمجموع ویژگی های مثبت و منفی دارن که با شهرای دیگه متفاوته مثلا....بهتر میتونن از حقشون دفاع کنن....درمقابل ....گاهی خودخواه میشن وروحیه ایثار کمتری از خودشون نشون میدن
  • میم IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    23 21
    اگه در تهران زمین به نام شهرستانی ها نشه یه راه حل خیلی خوبیه که از تهران می روند و اینکه هرکی توی شهر خودش به فکر پول درآوردن میفته . بعضی دیگر هم متاسفانه حاضرن زندگی خوبشونو تو شهرستان رها کنن و در بدترین نقاط تهران زندگی کنن و خوشحال باشن که دیگه تهرونی شدن! واقعا این نشان دهنده فرهنگ پایین نیست؟ مگه تو تهران پول خیرات میشه؟ بخدا این خبرها نیست! شهرها خالی شده و تهران داره میترکه از جمعیت و ماشین واقعا دیگه اکسیژن هم نیست که بخوای تنفس کنی!
  • طهرانی IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    56 2
    به عنوان یک طهرانی اصیل عرض میکنم نه این باعث فخره و نه تعلق به شهر دیگر باعث سرافکندگی.مهم اصالت انسانی وایرانی بودن است و احساس "اعضای یگدیدگر بودن" است.درود به همه ی ایرانی های خونگرم و باحال.
    • مینا IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      10 15
      میتونی ثابت کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • مینا IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      10 15
      میتونی ثابت کنی بچه تهرونی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    34 17
    خانواده ی مابیش از 100 ساله که تهران زندگی میکنیم ولی هنوز اصالتمان را فرامش نکرده ایم و می دانیم که از کجا امده ایم،وبه ان افتخار میکنیم،تهران به واسطه ی تهران شدن اعتبار پیدا کرد،وگرنه هیچی نبود و از خیلی خجاهای دیگر عقب تر بود شهر هاب همدان،کرمانشاه،هواز،شیراز،بوشهر،بندر عباس،کرمان،یزد،اصفهان،مشهد،گرگان،تبریز،ارومیه وخیلی شهر های دیگر حرفی برای گفتن دارند که فرهنگ ما از آنه آمده است وگرنه تهران هیچی نداشته!
    • بدون نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      26 11
      هیچی نداره چرا توش موندی؟
  • بدون نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    32 12
    نكته اي كه من مي تونم بگم اين هست كه افراد از ساير شهرها به تهران ميان كار مي كنن..خانواده تشكيل مي دن و پولدار مي شن...... ولي در نهايتن هي مي گن تهرانيا حق مارو خوردن!!
  • بدون نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    24 13
    ما از زمان جدمان تهران هستیم ولی هنوز خودمان را تهرانی نمیدانیم،آخر تهرانی بودن افتخار داره و بهش بنازیم ،که بگم اجدادم دزد و راهزن بودند، کسی که تو سر بقیه می زنی که من از تو بالاترم چون تهرانیم،بدان فرهنگ اجداد ان شهرستانی وفرهنگ حال آن شهرستانی از تو خیلی بالاتره!
  • مصطفی IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    32 15
    به نظر من واقعا حقیرانه ترین کار ممکن اینه که آدم اصالتشو یادش بره که متاسفانه برای خیلی ها این اتفاق افتاده. اصلا مگه تهرانی بودن امتیازی داره؟ من سالهاست که در تهران ساکنم ولی همیشه و به همه میگم عشق است "شهرکرد"
    • بدون نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      15 12
      پس زود تر برگرد شهرت
  • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    34 12
    تهران 200 سال پیش 15000 جمعیت هم نداشته،تا امروز همکلی هم زاد و ولد کرده باشند،تهرانی هاتعدادشان به200 هزار هم نمیرسه،پس بقیه مون داریم دروغ میگیم در ضمن یکم تاریخ بخونیم و ببینیم که کار خیلی از مردم تهران چی بوده،آیا دوست داری که بگی کهجدم راهزن بوده؟
  • بدون نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    44 24
    اگر پول نفت خوزستان را روی تهران شیراز اصفهان تبریز مشهد قطع کنند واقعا شما چطوری زندگی می کنید میشید مثل افغانستان
    • بدون نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      22 11
      بله؟شما متوجه اید که با هموطنانتون دارید صحبت می کنید؟
    • بدون نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      24 13
      نکنه همه این افرادی که توی صنعت نفت مشغول کار هستن از کارگر تا متخصص همشون اهل خوزستان هستن؟
    • بدون نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      17 6
      عزیزه من شما اطلاع دارین به غیر از نفت ما معادن زیادی تو آذزبایجان داریم ضمناً آدم شخصست باید داشته باشه
  • بدون نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    28 14
    عزیزان هم وطن والا بچه تهران نه حقه کسی رو نخوردن با همه بدی هایی که از تهرانی ها میگن تهرانی ها خیلیی هم مهمان نواز هستن نمونش اینه مه آدمی که هر سال میاد تو این شهر زندگی میکنه و راحت هم زندگی میکنه حالا خداییش اگه یه بچه تهران بیاد تو شهر شما یه مشکلی پیدا کنه بین همشهریتون و بچه تهران طرف کیو میگیرین والا ما به سختی تو این شهر زندگی میکنیم درسته این جا یه سری امکانات هست اما یه خونه 50 متری هم بخواب بخرب بایاد یه عمر کار کنی تازه اگه کار باشه از لحاظ فرهنگی هم خوب واقعیت اینه که تهران و چند تا شهر بزرگ دیگه ایران بیشتر پیشرفت داشتند مثل کشور های دیگه که از ایران بیشتر پیشرفت داشتند این تلاش رو مردم اون شهرا انجام دادند پس همه میتنند این کار رو انجام بدند به جای ایراد گرفتن یه کم همت کنید
    • بدون نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      20 4
      چون 99 درصد تهرانی نیستن! اون 1 درصد از دستشون بر نمیاد!
  • يك انسان ساكن كره خاكي IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    30 3
    مطالب دوستان را مطالعه كردم .از پختگي لازم برخوردار نبود. انسان روي اين كره خاكي دارد زندگي ميكند .مهم چطور زندگي كردن است.نه كجا زندگي كردن.
  • ارش از شيراز IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    30 12
    ببينيد 222 سال پيش تهران به دست اقا محمد خوان شد پايتخت كه اگه بجاي ما شيرازيا بودين كه پايتخت چندين كشور دنيا و همينطور ارامگاه كورش كبيرو اردشير اول و سوم رو ارامگاه كريمخان زندو تو خودمون جاي داديم چيكار ميكردين بابا نه به هواتون بنازين كه كثيفه نه به پادشاهاي خوشگزرونتون
    • بدون نام IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      2 10
      اقا محمد خوان نه اقا محمد خان
  • بدون نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    41 2
    آقا یکی به من بگه این یارانه هارو کی میدن تا نون بخریم ...
  • محسن IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    16 1
    دوستان و هم وطنان گرامی ، واقعا در هزاره سوم که فلسفه عمل ملل پیشرو کارو علم و احقاق حقوق شهروندی میتونه باشه ، ناراحت کننده و زجر آوره که ما بین خودمون کدورت و تفرقه ایجاد کنیم و بحث قوم و قبیله رو پیش بکشیم. انرژی و و قت رو صرف مجادله درباره اینکه کجا بدنیا اومدیم کنیم. هیچکس در مورد جاییه که به دنیا اومده حق انتخاب نداره اما همه مسئول آبادی و پیشرفت خانه خودمون یعنی ایران هستیم... نگذاریم دیگران به ما انگ عقب افتادگی بزنن جاییگه خودمون رو درگیر ناسیونالیسم افراطی کردیم... همه انسانند اصالت از شخصیتی که کسب میکنی میاد نه خاکی که روش متولد میشی. اگه تو شهرستان چیزایی میبینید که زجرتون میده مال اینه اون بندگان خدا کمتر فرصت بهره مندی از امکاناتی که به طور مساوی پخش نشدن رو داشتن...هشیار باش
    • مریم IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      3 1
      با سلام واقعاً جای بسی تحسین
  • ايراني IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    20 5
    مهم ايراني بودن شرطه ..ديگه اصل ونسب تهروني نداريم ... تهران بزرگترين شهري از شهرستان هاي ايران است ...درود بر ايران بزرگ
  • مهران IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    11 5
    در همه جای دنیا شهروندان پایتخت وجهه و کلاس دیگه دارند و فرهنگ اون شهر یه فرهنگ خاص به حساب میاد . این اشتباه در کش.رهایی که حکومت مرکزی دازند و فدرال نیستند بیشتر هست چون همه شهر ها به نوعی وابسته اون شهر هستند. ولی خانواده من حدود 80 سال هست که تهران زندگی میکنند و لی من خودمو یه تهرانی اصیل نمی دونم با اینکه مادربزرگم تهرانی اصیل بودند. به نظر من و حرفا قدیمیا اگه یه خانواده هفت نسلش تو یه شهر باشندد. اون خانواده رو میتونی بگی اصیل هستند.
    • یه شهرستانی IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      2 0
      من تو شهر های کوچیک کشورهای دیگه زندگی کردم هیچ کدوم این نگرشی که بین شهرستان و پایتخت اینجا رواج داره اون جاها نیست . به یاد جمله سرباز معلم روستای کالو که چهره سال 87 ایران شد افتادم که گفت: "دوست دارم در یک جای کوچک آدم بزرگی باشم نه در یک شهر بزرگآدم گوچیکی باشم"
    • مهران2 IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      4 2
      کجا عزیزم همچین چیزی هست کجای دنیا رفتی که اینو میگی مثلا مردم واشنگتن که پایتخته از مردم نیویورک یا دالاس یا سیاتل یا لس انجلس یا ... کلاسشون بالاتره ؟ والا که خیلی از دنیا عقبی مهــــــــران !!!
  • بدون نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    34 8
    هفت سال تو تهران زندگی کردم از نظر اقتصادی خوب بود ولی از نظر ارامش نه!! فکر کنم انچه تو این شهر فراموش شده ارامشه!!! مردم فقط چشم وهمچشمی میرن تهران هیچ هدفی ندارند !!! حالامن توی شهرستان خیلی راحتم اصلا ارزوی رفتن به تهران را ندارم ی زمین کشاورزی خوب (24هکتار) دارم اگه این بی کلاسی اره من هستم!!
    • امیرحسین IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      11 0
      وضعتم خوبه ها
    • جهان IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      18 0
      حاجی دست ما هم بگیر من هم میخوام بی کلاس بشم!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    28 21
    چند خاطره از خودم و دور و اطرافیانم تعریف می کنم، قضاوت با شما: 1- با دوستامون رفته بودیم شمال. یک ماشین از پشت بوق می زد و نور بالا می داد و با سرعت وحشتناکی می چسبوند به ما. ما زدیم کنار و دوستم داد زد چه خبرته. زد کنار و اومد دعوا، از درو دیوار شمالی بود که میومد، ما هم ترسیدیم و فرار کردیم که البته یکشیون زنجیره نقره برادرم رو از گردنش کشید که هم گردنش برید هم زنجیرش افتاد زمین گم شد. 2- در خدمت انقدر بچه تهرانی ها را بخاطر بچه تهران بودنشان اذیت کردند که خدا می داند. شب ها شهرستانی ها تا صبح حرف می زدند. آموزشی به خاطر بچه شهرستانی ها تنبیه بود که نمی شدیم. انگار حرف در گوششان نمی رفت. هرچه فرمانده می گفت ساکت نباشید فلانتان می کنیم اصلاً انگار که نه انگار.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    19 0
    اقا هم دیگر یه موقع کتک نزنید کسی نیست بیاد سواتون کنه
  • شاهپور NL ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    10 0
    این بحث یکی دیگر از نشانه های عقب رفت فرهنگی جامعه ایرانی رو نشون داد. متاسفانه وقتی که موضوع نازل و سطحی تهرونی یا شهرستانی بودن و شهری یا روستایی بودن توی فضای اینترنت که طبیعتا باید محل حضور قشر درسخونده تر جامعه باشه این قدر طرفداره داره دیگه وای به حال کل جامعه .
  • مهدی IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    10 0
    چه فرقی داره ترک ایرانی افغانی امریکاییی عرب کرد روس نازی هیچ تفاوتی وجود نداره.من خودم بچه تهرانم ولی سعی کردم به همه احترام بزارم.به نظرم این شما ایید که به شهر خودتون با شخصیتتون نمره میدید.مثلا اگر من به یک جنوبی توهین کنم یا لهجه اش رو مسخره کنم اون جنوبی صد در صد از من متنفر میشه. متاسفانه این مسله تو تمام کشور ها هست. همه انسانیم. یادتون نره این یه اصله: انسانیت زیبا ترین رسمه.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    2 2
    ملت تهرانی نه حتما خواسته بگوید کسانی که در شهر تهران زندگی می کنند خود خواه هستند ان هم فقط در رانندگی
  • بهزاد PL ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    18 3
    دوستان به نظر من تقصیراز شهرستانی هاست که تا میرن تهران خیال میکنن رفتن خارج.خودشونو گم میکنن. لهجه شون عوض میشه. برا فک و فامیل و رفیقای شهرستانیشون کلاس بیخود میزارنو غیره.این بخاطر چند مسئله است:1- فقر فرهنگی اون شخص 2- عدم وحود امکانات در شهرستانها 3- تجمع امکانات رفاهی آموزشی درمانی و غیره در تهران4- تنها راه پیشرفت در تمام زمینه ها به تهران ختم میشه مثلا صنعت نفت یا دریانوردی در جنوب ریشه داره و اونجا عملیاتی میشه اما کارمندهای این بخش دنبال این هستن که بیان تهران! چرا؟ چون حقوق و مزایا و وام و... توی سازمان یا وزارتخونه یعنی تهران تقسیم میشه و اگه چیزی موند میفرستن جنوب برای کارمندان اونجا. در پایان باید بگم که انسان باید اصالت داشته باشه و به اصل خودش افتخار کنه. همین.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    8 22
    اینجانب اصلیت لواسونی بچه دولاب ساکن تهرانپارس-از این بچه تهرون تر!!!!!!!!!
  • dff IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    8 16
    021 واسه همیشه
  • امیر IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    12 1
    فقط کافی ما ایرانیها که همش هم میگیم مهمان نوازیم یک جایی غریب باشیم ، مهم نیست کجایی باشی ، به غیر از معدود آدمهایی که بازم مهم نیست کجایی باشن ، بقیه تا می تونن از غریبیت سو استفاده می کنند . همه هم اینو می دونن . کسی به خودش نگیره . ما فرهنگمونو گم کردیم ، اصلیت مهم نیست .
  • بدون نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    11 3
    به نظر من تهرانی بودن هیچ امتیازی نداره و البته اکثر نخبه های ایرانی که توی زمینه های مختلف در دنیا سرآمد هستند دارای خون شهرستانی هستند.از نظر فرهنگی هم به صورت مطلق نمیشه گفت مردم تهران از شهرهای دیگر ایران دارای فرهنگ بالاتری هستند و نمونش فرهنگ حرف زدن نوجوانان تهرانی در سالیان اخیر هست که توی هر جمله که میگن چند تا فحش های اونچنانی بکار می برند.
  • بدون نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    16 19
    تهرانيهاادماي بامعرفتي هستندهمين وبس
  • بدون نام DE ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    8 0
    بنظر من ربطی به تهرانی و غیر تهرانی نداره. همیشه میان مردم بومی و مهاجر اصطکاک بوجود میاد در همه جای دنیا. تهران شهر بسیار کم جمعیتی بود. اصلاحات ارضی باعث شد جمعیت مهاجر زیاد بشه و تمرکز امکانات توی تهران باعث شد اختلاف طبقاتی زیاد بشه. ایندو همدیگر رو تشدید کردند. اختلاف طبقاتی و جمعیت مهاجر. جالبیش اینه که توی خود تهران هم اگر از منطقه یک باشی بقیه مناطق جور دیگری نگاهت میکنن. متاسفانه الان جامعه ایران ما دچار انواع و اقسام ناهنجاریها و عقده های کوچک و بزرگه. بینظمی ترافیک فقط نمود این مشکلاته.
  • مسعود IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    15 1
    مهمترین چیز فرهنگ انسان است که تابع مکان و زمان نیست
  • سامان IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    13 2
    من به همراه خانواده بعد از 25 سال زندگی در تهران به دلایل شغلی 4ساله که اومدیم قزوین.واقعا این حرفهایی که بعضی ها میرنن رو نمی فهمم.به غیر از امکانات واقعا فرق محسوس دیگه ای نمی بینم.البته کسی که تو تهرون زندگی کرده باشه یه مقدار براش سخته تو شهرستان زندگی کنه که اونم باز به خاطر امکاناته. مهمترین نکته اینه که هرکس باید تو شهر خودش زندگی کنه و به اون تعصب داشته باشه. باور کنید خیلی از دوستای جدید من تو قزوین هنوز نمیدونن من بچه تهرانم و واقعا چیزی برای فخر فروشی وجود نداره.شما مطمئن باشید کسی که از این بحث ها راه می اندازه یه تهرانی اصیل نیست. آدم خوبی باش بچه هر جا میخوای باشی باش...
  • مریم IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    9 4
    با سلام به همه دوستان عزیز من اول همه نظرات دوستان رو خوندم ، من با همه موافق نیستم با همه مخالف هم نیستم، حرف من اینه که چرا ما ایرانیها هنوز درس عبرت نگرفتیم از سیاست های انگلیس، اگه تاریخ رو خونده باشید بر میگرده به دوران رضاشاه که انگلیسیها برای تفرقه افکنی بین مردم شهرهای مختلف ایران چه کارها و توطئه چینی ها که نکردن فارس ها رو به جون ترکها ، ترکها به جون لرها، به نظر این حقیر اگر اشخاصی با تفکر و با تحصیلات خوب و همچنین مطالعات فراوان در هر زمینه ای خصوصاً فرهنگ بوده باشیم هرگز به هموطن خودمون توهین نمی کنیم حالا برای هر شهری که می خواد باشه، فقط یک چیز رو می خوام پیش خودتون تصور کنید 8 سال جنگ با عراق، چه کسانی حضور داشتند از مسیحی و مسلمان و غیره همه دست به دست هم دادند .
  • جهان IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    13 5
    من خودم یه شیرازی "البته اصیل" هستم افتخار میکنم که بچه این شهر هستم وتقریبا با همه اقوام وبچه های اکثر شهر های ایران همخونه بودم و باید بگم که بین بهضی از شهرهای ایران این بچه تهرون بودن حساسیت زیادی ایجاد میکنه البته به فاصله اون شهر با تهران نیز بستگی داره هرچی فاصله کمتر باشه حساسیت نیز بیشتره.مثلا من تا حالا ندیدم که جنوبی ها با تهرانیها بد باشن یا شیرازیها با تهرانیها .که اصولا شیرازیها با تهرونیها یه کم اخلاقشون بیشتر از جاهای دیگه به هم میخوره وبا هم خیلی راحت تر هستن .البته باید بگم که تهرونی ها هم خیلی مهمان نواز و دوست داشتنی هستن .البته به امید سرافرازی همه ایرانیان .همه جای ایران سرای من است
  • بیطرف از تهران - چاااااااااااپ کن منو!! IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    9 1
    کاربردهای مختلف " مُردن " در فرهنگ بیـانی مـا !! برو بمیر : برو گمشو ! بمیرم برایت : خیلی دلم برایت می سوزد ! می میرم برایت : عاشقتم ! می مردی ؟ : چرا کار را انجام ندادی ؟ ... مردی ؟ : چرا جواب نمی دهی ؟ نمردیم و ... : بالاخره اتفاق افتاد ! مردیم تا ... : صبرمان تمام شد ! مرده : بی حال ! مردنی : نحیف و لاغر ! مُردم : خسته شدم! من بمیرم ؟ : راست می گی؟
  • بدون نام DE ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    20 12
    در پاسخ به دوستانی که ادبیات توهین امیز و نگاه راسیسمی به بچه تهرونا دارن میگم:شما که حتی در فضای مجازی نسبت به این موضوع جبهه گیری میکنید، توقع نداشته باش بچه تهرون ساکت باشه.در ضمن از قدیم گفتن بچه تهرون به معرفتش معروفه نه به اون چیزی که شما میگید یعنی زرنگی.
  • amir IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    21 2
    مهم انسان بودن و ایرانی بودنه
  • فرهاد IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    18 2
    من خودم بچه تهرانم ولی دوست داشتم اینجا نبودم چون واقعاً زندگی در تهران هدر دادن وقت و کار کردن برای زندگیست با همه مشکلات خودش.من دوست داشتم یه باغ داشتم تو یه جای خوش آب وهوا و یه زندگی راحت.
  • بدون نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    17 18
    من تبریزی هستم و الان حدود 17 سال است که تو تهران زندگی میکنم ولی همیشه به تبریزی بودن خودم افتخار میکنم . به قول پست مدرن ها جهانی فکر کن محلی عمل کن. یه چیزه دیگه اینکه اصفهان نصف جهان تبریز کل جهان و یاشاسین تراختور
  • US ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    11 0
    این زخم کهنه است .اگر کسی با شخصی خصومت داشته باشه اهل هر کجا باشه می خواهد او را بکوبه.از کرمان باشی میگوید اقا محمد خان خوب کرد چشم کرمانی هارا دراورد .شمالی باشی جوک شمالی مگن .اذری باشی که ..اصفهانی باشی یک مکافاتی داره خلاصه اهل هر کدام از خته زیبای ایران باشی یک انگی بهت میزنه.بهتره تو این بحث ها شرکت کنیم و الرزی هایمان را کم کنیم و روی افکارمان کار کنیم
  • علی IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    17 1
    دادش مهم نسیت بجه کجا باشی بلکه مهم اینکه چقدر واسه جامعه مفید باشی !
  • وصال IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    10 2
    یعنی واقعاً فکر نمی کنید تموم این حرفا از یک سری عقده ناشی می شه؟خوب که چی؟تهرانی و شهرستانی؟!!!جای تاسف داره.واسه هر جایی که هستی باش فقط کافیه انسان باشی.خوب و بد همه جا هست.اگر چیز ننگینی تو اصالتت نیست پس پنهونش نکن بذار هر کی هرچی دلش بخواد بگه.یه آدم با اصالت چه تهرانی باشه چه شهرستانی نمیاد اینجا و به طرفش توهین کنه.آدم شک میکنه شما همه مال یه کشورید!!!
  • على سنجرى US ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    27 1
    اگر امكانات تهران رو در شهرستانها ايجاد كنند ديگه اونوقت تهراي بودن افتخارى محسوب نميشه!
    • بدون نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      9 9
      الانم نیست شهر دودو دروغ و..... خداییش اگه کار تو هر نقطه ای غیر از شهرستان تهران باشه همه ما میریم.
  • بدون نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    6 0
    یه نفر برای من تعریفی درست از تهرانی بودن ارائه بده..تهرانی بودن یعنی چی؟ اینکه خود ما یا پدر و مادرمون و یا حداکثر پدر بزرگ مادربزرگمون در تهران متولد شده اند ملاک تهرانی بودنه؟ بهتر نیست به مسائل مهمتری مثل انتقال پایتخت به شهرهای دیگر و یا توزیع وزارتخانه ها به مراکز استانها و همچنین انتقال دانشگاه ها به شهرهای کوچکتر فکر کنیم بلکه اونهایی که در تهران میمانند نفسی بکشند
  • بهروز US ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    17 7
    بهتره هموطنان عزیز شهر تهران ، فکر نکنن که در کره ی دیگه ای زندگی می کنند، خود تهران هم به نوعی یک شهرستانه، پس باید آگاه باشن که استفاده از واژه « شهرستانی » موجب میشه هموطن دیگه ای که اهل شهر دیگه ای از ایران عزیز هست احساس حقارت کنه ، که این اصلا برای وحدت ملی چیز خوبی نیست . تهرانی بودن افتخار مضاعفی نیست ! ایرانی بودن افتخاره . زندگی در تهران با آنهمه غرور و تکبر و خودبزرگ بینی و ترافیک و ناسزا گویی و فرهنگ پایین مردمش، افتخاری محسوب نمیشه ...
  • مجتبي IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    6 1
    هموطنان عزيزم عدم طرح اين مباحث دليل بر وجود نداشتن آن نميگردد لذا همگي بياييد خودمان تك تك اين موارد را(مثل احترام به هم ،ميهمان نوازي، غريب نوازي و...)را كه قطعا" هر كسي لااقل يك بار چه تهراني چه ديگر هموطنان باعدم رعايت آن برخورد داشته ايم انجام دهيم مثلا" هموطنان شهرهاي شمالي (مثل بندر انزلي و...) در خصوص رفع نسبتهايي كه به آنها داده ميشود(غريب كشي و نامر...) تلاش كنند .
  • عباس IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    11 2
    این بحث ها چه معنی داره تهرانی شهرستانی واقعا جای تاسف داره اونم در دنیایی که گسترش ارتباطات مرزهای کشورها رو هم کم رنگ کرده به نظرم ادمهایی این موضوعات رو مطرح میکنن که در هیج عرصه دیگه ای استعداد و توان و عرضه ابراز وجود ندارن و میخوان فقط با این مسایل مسخره خودی نشون بدن
  • بچه تهرون(خ شهباز-خرابات) IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    37 27
    از همه شهرستانیهای محترم ومعزز عاجزانه درخواست میشود به شهرهای خود بازگردند و این شهر بی اصالت و..... را برای ما بگذارند.شاید ما بتوانیم نفسی بکشیم.مطمئن باشیدپشیمان نمیشویم.عزت زیاد.
    • بچه تهرون (خ نیلوفر) IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      30 17
      اگه شهرستان خوبه ... خواهشاً تمام اونایی که محل صدور شناسنامشون شهرستانه برن همون شهرستانشون تا ما تهرانیها یه نفسی بکشیم .
    • بدون نام US ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      20 17
      عزیزم ما کاری بتون نداریم شما چمباتمه زدین رو همه امکانات و ثروت مملکت ولشم نمی کنید والا ما همچینم مشتاق دیدار نیستیم
  • بدون نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    25 18
    آقا من تهراني اصيل هستم ولي به نظرم هركي شناسنامش مال تهرانه و تهران درس خونده و كار ميكنه بهش ميگن تهراني.پدر مادر كجائي هستن مهم نيست.چون گذشته ها گذشته و الان مهمه.حالا به سلامي تهرانيه ها ميگيم زنده باد تهران!تهراني هستي اول كامنتت بگو زنده باد تهران! البته به شهرستاني هاي عزيز احترام ميگذاريم.چون معرفت داريم ولي به بي قانوني و بي فرهنگي اعتراض ميكنيم.همونيكه ميگن خودخواهي!
  • معین IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    21 14
    من شهرستانی هستم ولی ایران رو با تهران می شناسند بهترین نقطه ایرانه از همه نظر پس اینقدر حسادت نکنید ملت شریف
  • بدون نام IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    23 6
    دو خاطره از حضور در تهران : 1)در زمان آموزشی سربازی در تهران یکبار سوار اتوبوس بودم که برم به پادگان اون کسی که اومد پول بگیره از ظاهر من فهمید که سربازم بعد بهم اشاره کرد که نمیخواد پول اتوبوس رو بدم. 2) چند وقت پیشا دوباره برای یه کاری تهران اومدم باز از یه نفر یه آدرس پرسیدم طرف انگار از دماغ فیل افتاده باشه با اشاره جوابم رو داد. نتیجه اخلاقی : " همه جا همه نوع آدمی پیدا میشه"
  • پیمان IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    22 23
    یه سری از دوستان شهرستانیمون گیر دادن به مسئولین برج میلاد که چرا زیر اونو چمن نمیکارید تا ما تعطیلات بیام بشینیم اونجا...!!!!!!!!!!!!!
  • پارسا IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    17 19
    این همه تهران . تهرانی نکنید تا میگن میخواد زلزله بیاد تنشون میلرزه اون موقع همشون میان شهرستان اخلاقشون هم که باما سازگار نیست ضد حال میخورن.
    • رضا IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      20 4
      قربونه این طرزه تفکرت. عیب کار اینجاست که شما خودتونو صاحب شهرتون میدونید.ما تهرانی ها رو مزاحم.ولی ما تو تهران شماهارو از خودمون میدونیم.
  • بدون نام US ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    26 5
    سالها پیش گزارشی از یونسکو می خوندم راجع به تهران با این عنوان:تهران روستایی بزرگ!
  • بدون نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    6 1
    وقت اضافه دارید؟
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    12 0
    به نظر من پایتخت نشینی وغیرپایتخت نشینی فقط در کشورهای بدبخت مهمه اگه به کشورهای پیشرفته نگاه کنید این موضوع کاملا واضحه واگر کسی فکر می کنه که در تهران زندگی میکنه کلاسش بالاست این نشانه همون عقب افتادگیه مثلا شما به آلمان نگاه کنید می بینید که شهر مونیخ یا اشتوت گارت یا هامبورگ و یا کلن شاید از هر نظر از برلین بهتر باشن و زندگی و برلینی بودن برای کسی امتیاز نیست پس تهرانیا سعی کنند این مساله رو با خودشون کنار بیان که این حرفا 50 سال پیش خریدار داشته ولطفا به زمان حال برگردند چون از دنیا عقب می مونن البته با احترام به همه تهرانیها امید است به کسی بر نخوره ولی باید با دنیا جلو بریم این حرفا خیلی کهنه شده
  • رضا IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    13 8
    من یه چیزه خیلی ساده براتون تعریف کنم. بابا ما دنبال یه آدرس بودیم. نمیگم کدوم شهرستان یه آدرس درست به ما نمیدادن. من مجبور شدم برم از یه افسر راهنمایی بپرسم . امکان نداره یه شهرستانی از من تو تهران آدرس بپرسه من درست راهنمایی نکنم. اسم این چی میتونه باشه.اینم نگاه بالا به پایینه
  • کسری IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    15 2
    اگر همین امروز پایتخت از تهران به شهر دیگه ای منتقل بشه تهرانی ها میشن شهرستانی !به همین سادگی ! بعد مردم اون شهری که پایتخت شدن به بقیه میگن شهرستانی.
  • بدون نام IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    6 1
    اگر آدم کمی جغرافیا بداند، می فهمد که شهر تهران یکی از شهر های شهرستان تهران است. پس شهرستانی و غیر شهرستانی نداریم! کاش امکانات به طور مساوی بین همه شهرهای کشور تقسیم می شد.
  • بدون نام IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    10 3
    پارسا کمی انسان باش .تو یک بحث جنبه داشته باش .این همه ادم در زلزله بمیرند که تو از تهرونی ها خوشت نم اید .خواستی نیش بزنی .این کامنت ها را همه دنیا می خونند .بگن ایرانی ها یک مشت مردم هستند که فقط فکر چلو کباب و رقص عربی هستند و به هم نارو می زنند و این نظر ها را هم به ان اضافه کنند حتی در باره ی این نباید فکر کرد .
  • بدون نام IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    8 1
    هویت وشخصیت طرف مهمه اگه اینطور باشه یهخارجی هم واسه تهرانی میتونه کلاس بگذاره
  • بدون نام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    9 0
    پای یونسکو هم امد وسط خجالت بکشید
  • یک اصفهانی(شروین) IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    12 23
    ما اصفهانی ها معمولا هیچ علاقه ای به پایتخت نشینی نداریم,چون فرهنگ ما اصغر فرهادی ها ,فرمان آراها,فرشچیان ها,صدر عاملی ها و هزاران های دیگر را برای ایران به ارمغان آورده ومی آورد؛آن هم با حداقل امکانات !حالا اگر امکانات -فقط هنری و سینمایی تهران- در اصفهان بود چه می شد؟!ما به عنوان شهرستانی در ورزش هم درس مدیرت ورزشی میدهیم به خصوص فوتبال.ما هیچ علاقه ای به پایتخت نشینی ندارم و اگر به تهران هم رفتیم,رفتیم که برای ایران افتخاری کسب کنیم؛افتخاری که تهرانی ها فقط ادعای آن را داشته و دارند.هر چند به خاطر بودجه ای و امکاناتی که تهران می بلعد ,حق هر شهرستانی ایست که تهران نشین باشد.
    • بدون نام IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      15 4
      اصغرفرهادی مال خمینی شهر است نه اصفهان
    • بدون نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
      10 3
      فرمان آرا هم متولد تهرانه
  • دامون IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    27 6
    شهرستانی های عزیز تهران اصلا به درد نمیخورد قدمت ندارد و مردمش ادم های خود خواه و مغرور هستند پس برید شهرهای با قدمت خودتون تا تهران خلوت بشه ما هم یک نفس راحت بکشیم اگه بر نمیگردید و در تهران میمونید پس لطفا دیگه از تهران بد نگید. دو دستی به تهران چسبیدید اونوقت ازش بدم میگید.
  • یاشار IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
    12 19
    با سلام تا 200 سال پیش تهران روستا بوده کخ اهالی اون از راهزنی و دزدی امرا معاش می کردند. حالا چطور شده که بوی فرهنگ و افاده و پایتخت نشینی سر می زنند؟! بهتره که یه نگاهی به اصالت خودتون بیندازید اصالت که نه ... باز این شهرستانی ها هستند (به ویژه ترک ها) که روی شما را سفید کرده اند.
  • مهسا IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
    11 10
    تهران از دوران قاجار شهر شد دیگه. سابقه شهری نشینی نداره که!
  • فاطی EU ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    11 9
    من یه اصفاهانییم . به نظر من تهران مفتم نمیرزه.
  • آرین A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    7 5
    خود شهرری فقط 7000 هزار سال قدمت داره همه تهرونی هارو عشقه
  • نسرین RO ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    3 4
    فعلا که هرچی امکاناته واسه تهرانه و تهران . از خدمات پزشکی گرفته تا........

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین