پس از اظهارات مداخله‌جویانه معاون وزیر خارجه آلمان درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران، امروز سه‌شنبه کاردار آلمان در تهران به وزارت امور خارجه کشورمان فراخوانده شد.

به گزارش "تابناک" اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، اعلام کرد: در پی اظهارات مداخله‌جویانه معاون وزیر امور خارجه آلمان در مورد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، کاردار سفارت این کشور در تهران امروز سه‌شنبه 21/ 7/ 88 به وزارت امور خارجه فراخوانده و نسبت به اظهارات غیر متعارف و غیردیپلماتیک معاون وزیر امور خارجه این کشور شدیداً اعتراض شد.

در این دیدار معاون اداره اول غرب اروپای وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به رشد روندهای ضد دموکراتیک در جمهوری فدرال آلمان از جمله ممنوع کردن شرکت‌ تعدادی از احزاب آلمانی در انتخابات اخیر پارلمانی این کشور نسبت به این موضوع ابراز تاسف کرد.

در این ملاقات همچنین از تقویت جریانات اسلام هراس در آلمان و نیز محدودیتهای ایجاد شده علیه مسلمانان آلمانی ابراز نگرانی شده و تاکید شد که دولت آلمان نباید زمینه تقویت این قبیل تفکرات افراطی را فراهم آورد.

کاردار آلمان در این دیدار تاکید کرد که مراتب مطرح شده در این ملاقات را در اسرع وقت به مقامات ذیربط کشور متبوعش انتقال دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 20134

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =