قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی از 1785 دلار گذشت.

در حالی که در آغاز معاملات روز گذشته بازارهای جهانی بهای هر اونس طلا حدود 1770 دلار بود، این نرخ در پایان داد و ستدهای شب گذشته تا 1784 دلار صعود کرد.
با شروع معاملات امروز هر چند در آغاز نرخ 1790 دلار نیز ثبت شد ولی پس از نزولی اندک تا لحظه مخابره خبر قیمت 1785 دلار و 60 سنتی برای طلا ثبت شد.
این رشد تحت تاثیر نزدیک شدن به زمان پرداخت بخش جدید وام 500 میلیارد یورویی از سوی بانک مرکزی اروپا رخ داده است.
در همین حال رویترز نوشت: بسیاری از دلالان و کارشناسان بر این عقیده می باشند که با تزریق این پول قدرت خرید سرمایه داران با افزایش رو به رو خواهد شد و در این شرایط پر ریسک بازارهای جهانی، طلا از سطح محبوبیت بالایی درمیان سرمایه داران برخوردار خواهد شد. بنابراین این احتمال وجود دارد که بهای اونس طلا با افزایش بیشتری رو به رو شود و به 1815 تا 1820 دلار در هر اونس برسد.
ونگ تااو کارشناس و تحلیل گر رویترز با توجه به تحلیل های تکنیکال چنین عنوان کرده است که بهای اونس طلا در کوتاه مدت به 1797 دلار در هر اونس خواهد رسید.
در چنین شرایطی اتحادیه طلا و جواهر تهران نرخ امروز سکه را بدین شرح اعلام کرد:
نوع
قیمت
چهار شنبه
تمام سکه طرح قدیم
812000
تمام سکه طرح جدید
803000
نیم سکه
400000
ربع سکه
209000
 گفتنی است، امروز بهای هر گرم طلای 18 عیار نیز به 81 هزار تومان رسید.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ardavan IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    131 7
    بانک مرکزی ایالات متحده (فدرال ریزرو) برنامه ای برای افزایش نرخ بهره تا پایان سال 2012 ندارد و روند طلا صعودی خواهد بود . امیدوار باشیم که دولت محترم در این شرائط تورم کمرشکن داخلی و دورنمای اقتصاد جهانی و مادامی که توفیقی در ثبات نرخ ارز ایجاد نکرده ، فاز دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا نکند .
    • بدون نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      8 149
      اردوان جان تو چقدر ساده لوحي.اگه صرفه جويي هاي هدفمندي نبود كه الان بنزين و برق پدر و مادر ما را درآوده بود.فقط 12 ميليارد دلار در حوزه برق صرفه جويي شده و بيش از اين مقدار در حوزه بنزين.شما كلا به لحاظ تحليل اقتصادي خلاص هستيد.
    • محمد IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      108 4
      جناب آقای بدون نام ، درسته که صرفه جویی همواره چیز خوبیست ولی اعلام قیمت های غیر کار شناسانه و اجرای نادرست و غیر اصولی طرح هدف مندی یارانه ها باعث ایجاد تورمی مهار نشدنی شده که ملت رو تحت فشار شدید قرار داده . مثل اینکه شما در ایران زندگی نمیکنید که اینگونه حرف میزنید!
  • ardavan IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    126 4
    دوست عزیز،به جای اینکه به آمار و ارقام دلتو خوش کنی،بهتره ببینی توی بطن جامعه چه می گذره.به قیافه های درهم و در زیر منگنه فشار و گرفتاری آدما نگاه کن.ببین تورم و گرونی امان خیلی ها رو بریده.ببین شیوه غلط در اجرای یک طرح فی نفسه خوب چه بلایی به سرشون اورده.ببین ماه ها نگه داشتن نرخ سود بانکی درپایین تر از نرخ تورم رسمی و همزمان تزریق نقدینگی و یارانه های هدفمند چه بلبشویی راه انداخته.ببین چگونه ظرف یکسال و فقط یکسال،ارزش ریال،پول ملی هر ایرانی،نصف شد.ببین دلاری که 900 تومن هم نمی ارزید،الان 1900 تومن شده.ببین چگونه قیمت سکه از 400 هزار تومن فروردین به 800 هزار اسفند رسیده.چقدر دلسوزان به آقایون تذکر دادن که این شیوه اجرا درست نیست،تورم زاست،تبعات داره.کسی هم گوش.. چشمهاتو بشور،جور دیگر ببین.