مجموعه‌ای شامل 15 تندیس اسکار در یک حراجی در لس آنجلس به قیمت بیش از سه میلیون دلار به فروش رسید.

به گزارش خبرآنلاین، حراجی نیت دی. ساندرز در لس آنجلس تنها دو روز پس از برگزاری جوایز هشتاد و چهارمین دوره اسکار و با وجود اعتراض اعضاء آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، این مجموعه را به فروش گذاشت.

برابر با قوانین آکادمی، برندگان جوایز اسکار اجازه فروش تندیس‌های خود را ندارند، اما از آنجا که این قانون از سال 1950 وضع شد و مجموعه یادشده به پیش از وضع این قانون تعلق دارد، فروش آن منع قانونی نداشت.

بالاترین مبلغ پرداخت شده در این حراجی که بزرگترین حراجی مجموعه جوایز آکادمی بود، برای جایزه اسکاری بود که هرمن منکه‌ویتس سال 1942 به خاطر همکاری‌اش با اورسن ولز در نوشتن فیلمنامه «همشهری کین» دریافت کرد.

این تندیس که در سال 1999 در حراجی کریستی فروخته شده بود، این بار به قیمت 588.4 هزار دلار به فروش رسید.

اسکاری که ولز برای این فیلم گرفت، دسامبر پیش در یکی دیگر از حراجی‌های نیت دی. ساندرز به قیمت 861.5 هزار دلار فروخته شد.

در حراجی روز چهارشنبه اسکار بهترین فیلم سال 1934 برای «
Cavalcade» به قیمت 332.2 هزار دلار به فروش رسید.

جوایز اسکار بهترین تدوین و موسیقی برای فیلم «بهترین سال‌های زندگی ما» تولید 1946 و اسکار بهترین فیلمبرداری گرگ تولند برای فیلم «بلندی‌های بادگیر» در 1939 از دیگر جوایزی بودند که در این حراجی فروخته شدند.

آکادمی در بیانیه‌ای گفت: «اعضاء، بسیاری از هنرمندان و دست‌اندرکاران صنعت سینما که برنده جوایز آکادمی شده‌اند عمیقا اعتقاد دارند اسکار را باید برد نه اینکه آن را خرید.»

آکادمی افزود: «متاسفانه از آنجا که توافقنامه ما با برندگان پیش از سال 1950 را دربرنمی‌گیرد، به لحاظ قانونی امکان توقف فروش این 15 تندیس را نداریم.»

این توافقنامه برندگان جوایز اسکار را از فروش جوایز خود بجز خود آکادمی آن هم به قیمت یک دلار منع کرده است.

مایکل جکسون سال 1999 برای اسکار بهترین فیلم که به خاطر «بربادرفته» به دیوید ا. سلزنیک تهیه‌کننده فیلم اعطاء شد، 1.54 میلیون دلار پرداخت.

بی‌بی‌سی / 29 فوریه / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =