اخبار رسیده از عربستان حاکی از آن است که رفتار ماموران سعودی بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری کشورمان به شدت بدتر از گذشته شده است.

 یک منبع آگاه عربستانی "شیعه آنلاین" در این باره گفت: یکی از شیعیان عربستان سعودی که اخیرا با دیدن صحنه ای از بد رفتاری مأموران وهابی فرودگاه های سعودی با زائران ایرانی خشمگین شده بود، نزد مدیر فرودگاه رفته و نسبت به این رفتار توهین آمیز به شدت اعتراض کرده بود.

 این منبع آگاه در ادامه افزود: با پیگیری های انجام شده مشخص شد که مقامات ارشد امنیتی سعودی طی نامه ای محرمانه به مأموران فرودگاهی دستور دادند که بر بدرفتاری با زائران ایران بیافزایند و تا حد ممکن آنان را در سالن های فرودگاه معطل کنند و سخت گیری بر آنان را زیادتر کنند.

 این منبع آگاه که از شیعیان عربستان سعودی است فاش کرد که در این نامه محرمانه چنین نوشته شده است: پس از انتخابات اخیری که در ایران برگزار شد و حوادثی که بعد از آن در این کشور رخ داد، اکنون ایران در موقعیت ضعیفی به سر می برد از همین رو به خوبی و با قدرت نمی تواند از شهروندان خود دفاع کند. نکته دوم این است که ایران اکنون درگیر و سرگرم مسائل و مشکلات داخلی خود است به همین خاطر اهمیت زیادی به زائران ایرانی نمی دهد.

 این منبع سعودی همچنین افزود: مقامات عربستانی دستور داده اند به بهانه بحران سیاسی موجود در ایران، پروازهایی که شیعیان عربستانی را برای زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) و دیگر مناطق به ایران می آورند به شدت کاهش داده شوند و حتی بسیاری از این پروازها به همین بهانه لغو شده اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 20161

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۷/۲۲
    0 0
    چقدر محرمانه بوده نامه واقعا!!!
  • مسرور IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۷/۲۳
    0 0
    سلام جای امیدواری داره از این به بعد بنده و هر ایرانی دیگه قبل از هر کاری به فکر تبعات کارهایمان هم باشیم تا دیگه شاهد سرافکندگی و ضعیف شدن کشورمون و ایرانیها در هر جای دنیا نباشیم.