رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه بر اساس نص قانون انتخابات، نباید کاندیداها علیه یکدیگر تخریب راه بیندازند گفت: هرگونه تخلف در حین برگزاری تبلیغات و انتخابات را خارج از نوبت رسیدگی می‌کنیم.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی پس از اینکه رای خود را به صندوق سیار 408 حوزه انتخابیه قم انداخت اظهار داشت: همانگونه که همه می‌دانند انتخابات مجلس شورای اسلامی یک واقعه تاریخی مهم برای کشور به شمار می‌رود و در این مقطع زمانی حساس این انتخابات آثار سیاسی و اجتماعی زیادی در ابعاد داخلی و خارجی دارد.
به گزارش سایت دولت ،وی با اشاره به شرایط امروز ایران در منطقه، جهان و در جریان بیداری اسلامی تاکید کرد: این انتخابات می‌تواند با توجه به تاثیری که کشور ما دارد، در مسیر آینده منطقه و سراسر جهان اثرگذار باشد.
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه انتخابات در وضعیت سیاسی کشور تاثیر زیادی دارد، گفت‌: حضور مردم موجب توانمندی کشور در همه ابعاد از جمله اقتدار سیاسی و علمی خواهد شد زیرا هنگامی که کشور دارای ثبات باشد و مجلسی مقتدر تشکیل شده باشد، پیشرفت کشور با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.
وی افزود: از این جنبه هیچ کس تردیدی ندارد که شرکت با نشاط مردم، پشتوانه‌ای قوی و عظیم برای اقتدار فرهنگی، سیاسی و علمی کشور است.
آیت‌الله آملی لاریجانی با تاکید بر اهتمام ویژه همه مردم برای شرکت در انتخابات گفت: حضور در انتخابات یک وظیفه شرعی و عقلی است و مردم کشور نیز بصیرت خود را در همه صحنه‌ها نشان داده‌اند.
وی اضافه کرد: امروز هم مطمئن هستم که ملت ایران اسلامی با نشاط و همت بالا در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور خواهند داشت و نکته‌ای را که نباید فراموش کرد این است که رای‌های میلیونی کشور نتیجه اجتماع تک تک آرا مردم است و هر رای ما سهم خود را خواهد داشت.
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اتحاد، همدلی و همگامی همه مردم در این انتخابات گفت: شرکت با نشاط در این دوره از انتخابات توانمندی کشور را افزایش داده و بسیاری از تهدیداتی را که کشورهای سلطه‌گر علیه جمهوری اسلامی در سر می‌پروراند بی‌اثر می‌کند.
وی ادامه داد: بهتر است مردم در امور سیاسی و اجتماعی با نیتی الهی شرکت کرده و در واقع این امر بستری است که خداوند برای ملت ایران گسترده است که با نیت خیر شرکت در انتخابات را به عبادتی عظیم تبدیل کنند.
آیت‌الله آملی لاریجانی در خصوص فیلتر شدن برخی از سایت‌های اینترنتی اظهار کرد: همه افراد به این نکته باید توجه داشته باشند که هیچ کاندیدایی نباید علیه نامزدهای دیگر عملیاتی تخریبی داشته باشد و مطبوعات و رسانه‌ها نیز باید این مسئله را رعایت کنند زیرا این امر نص صریح قانون انتخابات کشور است.
وی ابراز داشت: دادگستری نیز موظف است اینگونه تخلفات را خارج از نوبت رسیدگی کند، بنابراین قوه قضائیه در اقدامی جدید از 5 ماه پیش ستاد ویژه‌ای را در این خصوص تشکیل داده و از همه دستگاه‌های اجرایی نظیر وزارت کشور و دستگاه‌های نظارتی دعوت کرده و آنها نیز استقبال خوبی از این اقدام داشتند.
رئیس قوه قضائیه افزود: با تشکیل این ستاد ویژه چندین هزار تصمیم در سراسر کشور گرفته شده که یکی از آنها در جریان قرار دادن نامزدها و اصحاب رسانه در خصوص به قوانین انتخاباتی کشور است تا از جرایم انتخاباتی پیشگیری شود زیرا این امر نیز جزو وظایف دستگاه قضایی کشور است.
وی با اشاره به اینکه تخریب کاندیداها خلاف قانون بوده و جرم تلقی می‌شود، گفت: قوه قضائیه مسئول برخورد با تخریب کنندگان است و گرنه خود خلاف قانون رفتار کرده است.
بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها، آیت‌الله آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: این کار در سراسر کشور صورت گرفته است و هدف ما این است که ادبیات و فرهنگ انتخاباتی تلطیف شود.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =