آیت​الله جوادی​آملی،آیت​الله علوی​گرگانی، آیت​الله امینی و واعظ طبسی هم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.

به گزارش خبرآنلاین، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی رأی خود را در صندوق شماره 409 انتخابات مجلس شورای اسلامی انداخت. این مرجع تقلید در حاشیه شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام شد، اظهار داشت: کاندیداهایی که توفیق راهیابی به مجلس شورای اسلامی را کسب کردند امیدوارم در مسیر قرآن و عترت و نظام اسلامی خدمت کنند.
وی افزود: امیدوارم که خداوند به فرد فرد مرد و زن و برادر و خواهر بزرگوار ایران اسلامی که در این خدمت مذهبی الهی و دینی یعنی شرکت در انتخابات حضور فعالی داشتند خیر و برکت دنیا و آخرت عنایت بفرماید. آیت الله جوادی آملی در پایان گفت: امیدوارم ذات اقدس الهی مسئلت بفرماید که نظام اسلامی تا ظهور صاحب اصلی‌اش از هر آفت و افت محفوط باشد و مسئولان عالی قدر مشمول ادعیه ذاکیه قرار گیرند.
آیت الله سید محمد علوی گرگانی صبح جمعه پس از انداختن رأی خود در صندوق سیار شماره 409 نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ملت عزیز و شریف ایران می‌دانند که مجلس یکی از امانت‌های الهی است و باید مواظب باشیم که چه افرادی وارد مجلس می‌شوند زیرا مجلس خانه ملت است، خانه‌ای که هر گونه تصمیمی گرفته شود در سراسر کشور اجرا می‌شود.
وی بر لزوم انتخاب کاندیداهای اصلح تاکید کرد و گفت: کسانی که کلید خانه ملت را به دست آنها می‌سپاریم باید نجیب، متدین، دلسوز و خداپسند باشند و دلشان برای ملت ایران بسوزد.
آیت الله علوی گرگانی با ذکر توصیه‌هایی به نمایندگان مجلس گفت: کاندیداهای انتخابات پس از اینکه رأی آوردند و قرار شد وارد مجلس شوند باید توجه داشته باشند که این مجلس و صندلی‌های آن مسئولیت آور است و باید واقعیت را در نظر بگیرند.
در همین حال آیت‌الله عباس واعظ طبسی نیز با حضور در حوزه رای‌گیری شعبه 305 مستقر در صحن آزادی حرم رضوی رای خود را به صندوق انداخت.تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شرکت در انتخابات فریضه ای مهم است که از سوی مقام معظم رهبری نیز همواره بر آن تاکید شده است، افزود: مردم باید هرچه گسترده‌تر در رای‌گیری امروز حاضر شوند تا دشمنان اسلام و نظام و غربی‌ها را مایوس تر از گذشته کنند و کشور مصون تر بماند.
آیت‌الله ابراهیم امینی نیز با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (ع) رای خودر را به صندوق 409 انداخت. این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توصیه می‌کنم‌ افرادی که تاکنون اقدام به شرکت در انتخابات نکردند هرچه زودتر این عمل را به جای آورند.
وی با بیان این‌که «مردم زمانی که برای رای دادن حضور پیدا می‌کنند رای مثبت دهند نه رای سفید یا منفی» گفت: مردم باید افراد اصلح را انتخاب کنند چون سرنوشت کشور به انتخاب آن‌ها بستگی دارد.امام جمعه قم گفت: من منکر نیستم که در کشور ما مشکل وجود ندارد دشمنان ایران و انقلاب سعی دارند که با ایجاد نارضایتی، مردم را مایوس کنند تا در انتخابات شرکت نکنند.
از سوی دیگر آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی در حاشیه حضور در حرم شاهچراغ(ع) و ریختن رای خود به صندوق، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هرچه قاعده نظام و حکومتی گسترده‌تر و منسجم‌تر باشد، به‌حتم پایداری دولت در آن نظام و حکومت بیشتر خواهد بود.حائری‌شیرازی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران نیازی به تحت‌الحمایه قرار گرفتن نداشته و ندارد، زیرا روز به‌روز بر قاعده‌اش افزوده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی امام جمارانی نماینده‌ اسبق ولی فقیه در سازمان اوقاف و امام جمعه‌ی مسجد جامع جماران نیز با حضور در حسینیه جماران رای خود را در انتخابات نهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی به صندوق انداخت.امام جمارانی پس از انداختن رای خود در صندوق با تاکید بر اهمیت مشارکت بالای مردم در انتخابات مجلس نهم یاد آور شد: مردم باید برای حفظ نظام و کوری چشم دشمن همه در انتخابات مشارکت کنند.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =