خطیب جمعه تهران خطاب به کسانی که در انتخابات مجلس رای نمی​آورند، گفت: در اینجا برد و باخت نداریم. برنده اصلی دین و ملت ماست و چه کسانی که وکیل می​شوند و چه افرادی که رای نیاورده​اند هر دو سرباز مملکتند.

به گزارش خبرآنلاين، حجت​الاسلام کاظم صديقي در نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات در نهایت متانت در حال برگزاری است اما همه باید همچنان سنگر اخلاق را مهمترین سنگر بدانیم چون پیروز بشویم اخلاق نداشته باشیم شکست خورده ایم و پیروزی و شکست در وادی معنویات و اخلاق و انجام تکلیف و کسب رضای خدا اهمیت دارد.
او که مي گفت قبل از حضور در نماز جمعه با آيت​الله جنتي دبير شوراي نگهبان و سيد صولت مرتضوي رئيس ستاد انتخابات کشور گفت​وگو کرده است، ادامه داد: از آقای جنتی در رابطه با وضعیت حضور مردم در انتخابات سئوال کردم که ایشان گفت صفوف لرستان را که دیدم حساب کردیم حدود یکی دو ساعت طول می کشد که مردم رایشان را به صندوق بیندازند و در کردستان زیر برف مردم آمده اند. آیت الله جنتی گفت وقتی صفوف فشرده مردم را دیدم گفتم ای کاش صندوق​های رای را افزایش می دادیم. آقای مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور نیز تعبیرش بر حضور وصف ناشدنی مردم بود.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·         مردمی که زیر موشک و بمب ایستادند و انقلاب را حفظ کردند و این صحنه ها تکرار آن صحنه های حماسی است و آن روز آنطور جهاد می کردند و امروز نیز با حضور پای صندوق های رای چشم دشمن را کور می کنند و این حضو دشمن شکن است.
·          در هیچ مرحله ای از اول انقلاب تا کنون دشمن اینقدر هجوم تبلیغاتی نداشته چون در شرایط کنونی دشمن پل های پشت سرش را خراب می بیند و همه تیرهایش را از ترکش کشیده که این تیرها کمانه کرده و به خودش برگشته که آخرین تیرش را در فتنه 88 رها کرد و فکر می کرد با عوامل خودش کار انقلاب به پایان رسیده در حالیکه دل خوش کرده بود و با تاییدات غیبی آن آتش خاموش شد و این بار نیز خواستند و فکر می کردند می توانند با طرفداران خود کار خود را بکنند اما ملت ما هر مقطع که دشمن طمع کرده حماسه ایجاد کرده است و مایه ذلت دشمن شده است.
·         خوشبختانه تا کنون انتخابات در نهایت متانت در حال برگزاری است اما همه باید همچنان سنگر اخلاق را مهمترین سنگر بدانیم چون پیروز هم بشویم اخلاق نداشته باشیم شکست خورده ایم و پیروزی و شکست در وادی معنویات و اخلاق و انجام تکلیف و کسب رضای خدا اهمیت دارد.
·         {در واکنش به اهانت سربازان آمریکایی به قرآن کریم در افغانستان} باید "انالله و انا الیه راجعون" بگوییم. همانطور که آتش زدن خیمه های امام حسین (ع) برای ما مصیبت است، سوزاندن قرآن نیز مصیبت است و باید به امام زمان تسلیت بگوییم و همچنان که امام سجاد (ع) فرمود خدا را شکر می کنیم که دشمنان ما را احمق قرار داده و اینها پرده ها را کنار گذاشته اند و به جنگ دین و اسلام آمده اند. اهانت به قرآن، اهانت به بشریت و انبیائی است که نامشان در قرآن آمده و البته مسلمانان ساکت نمی شینند و ما غیرت مردم افغانستان را ستایش می کنیم.
·         {با اشاره به همه پرسی قانون اساسی سوریه} حدود 60 درصد از واجدین شرایط در این انتخاباتش شرکت کردند که 86 درصد به قانون اساسی این کشور رای مثبت دادند و بشار اسد نیز دستور اجرایی شدن آن را داد. خوشبختانه مردم همراه این حرکت مردمسالاری هستند اما می بینیم عوض اینکه دیگران کمک بکنند تا اختلافات داخلی در سوریه کم شود می خواهند سلاح وارد این کشور کنند و جنگ داخلی ایجاد کنند اسمشان را هم دوستان سوریه گذاشته اند. برخورد دوگانه​اي با موضوع سوریه و بحرین مي​شود. در بحرین جلوی تظاهرات آرام را می گیرند و این همه جنایت و استبداد انجام می شود اما سران عرب نشسته اند و حساسیتی نه به قرآن سوزی و نه به فلسطین کشی دارند و عوض اینکه حکام وحشی بحرین و آل سعود را محکوم کنند در سوریه به فکر جنگ داخلی هستند.
/2929
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =