فارس نوشت:

رئیس اتحادیه کشوری رستوران داران گفت: افزایش قیمت ها باید با نرخ تورم بانک مرکزی هماهنگ باشد.
سید علی اصغر میرابراهیمی اظهار داشت: پیشنهاد افزایش 10 تا 15 درصدی را به شواری اصناف داده‌ایم که با موافقت آن، پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: به جرات می توانم بگویم در صنف رستوران داران پس از اجرای فاز نخست قانون هدفمندی یارانه ها، حقوق مصرف کننده تحت هیچ شرایطی پایمال نشده و علیرغم اینکه تسهیلات سبد انرژی در اختیار رستوران داران قرار نگرفته، اما افزایش قیمتی نداشته اند.

رئیس اتحادیه رستوران داران تهران و کشور سیر صعودی افزایش کلیه قیمت مواد اولیه مورد استفاده در رستوران ها و چند برابر شدن قیمت حامل های انرژی را دلیل پیشنهاد افزایش قیمت این صنف دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت حامل های انرژی رشد بسزایی داشته، انتظار می رفت در فاز نخست سبد حامل های انرژی در اختیار رستوران داران و یا تولیدکنندگان مرتبط با این بخش قرار گیرد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی اظهار داشت: رستوران داران کشور در آغاز اجرای این قانون خیلی محکم از آن پشتیبانی کردند و مبارزه با گران فروشی در کنار موارد دیگری که ذکر شد، دلایلی برای تحت فشار بودن آنهاست.

میرابراهیمی تاکید کرد: ما درخواست ارائه سبد حامل های انرژی را نیز ارائه دادیم، اما متاسفانه تا به امروز خبری نشده؛ این در حالی است که قیمت حامل های انرژی از جمله گاز و برق بیش از دو و نیم برابر شده است.

وی در درباره لزوم اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: با همه مشکلات موجود، به نظر می رسد زمان حاضر، پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی و در آستانه عید نوروز بهترین زمان اجرای مرحله دوم این قانون است.

رئیس اتحادیه رستوران داران تهران و کشور گفت: افزایش قیمت ها باید با نرخ تورم بانک مرکزی هماهنگ باشد.

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
    4 1
    توی شهر ما قیمت ها هفتگی زیاد میشه. لازم نیست شما هم قیمت رو افزایش بدین ((رشت)) پیتزا داره میرسه به 10 هزار تومان
    • یک رستوران دار IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
      0 0
      شما از مشکلات این صنف اطلاع داری ؟؟؟؟!!!! من متصدی یکی از پر فروش ترین رستوران های شهرستان نور در مازندران هستم و به جرات اعلام میکنم تنها به دلیل عشق به این کار و حفظ اعتبارم ادامه میدم.