ایسنا نوشت:

روزهای پایانی فیلمبرداری فیلم سینمایی « 1 ، 2 ، 3 ، ... 5 » اولین ساخته‌ی بلند سینمایی محمد معیری در تهران انجام می‌شود.

حدود 80 درصد از فیلمبرداری فیلم‌سینمایی « 1 ، 2 ، 3 ، ... 5 » در دامغان انجام شده و بخش‌هایی از این فیلم به زودی در تهران جلوی دوربین می‌رود.

طبق اعلام روابط عمومی این فیلم، بدی آب و هوا و شرایط جوی و سختی کار و شرایط لوکیشن‌ها به گونه‌ای بود که فیلمبرداری این فیلم به 33 جلسه در دامنه و کوهستان‌های دامغان به طول انجامید و 20 درصد باقیمانده فیلمبرداری که اکثراً پلان‌های آن داخلی هستند در تهران ادامه پیدا می‌کند.

 

 

پیش تولید اولین ساخته معیری در بهارِ 90 آغاز گردید که به دلایل فنی وقفه‌ای در آن افتاد و مجددا در مهرماه 90 به طور جدی پیش تولید فیلم از سر گرفته شد و در نهایت فیلمبرداری این فیلم در 21 دی ماه 90 آغاز شد.

حدود 80 درصد از صحنه‌های این فیلم را پلانهای خارجی تشکیل می‌دهند که با سختی خاصِ خود ضبط شده است.

 

فیلم در گونهء فیلم‌های «جاده‌ای» تعریف می‌شود و از بازیگران شاخصِ ایرانی و افغانستان در این فیلم استفاده شده است.

داستان در دوره طالبان شکل می‌گیرد و به قدرت رسیدن و فجایعِ طالبان را در سال 1999 روایت می‌کند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: « فیلم روایتِ پنج زندانی است که محکوم به اعدام هستند و باید توسط دو عضو طالبان برای ایجادِ رعب و وحشت در شهرِ دیگری اعدام شوند که در حینِ این جابجایی یکی از این زندانیان موفق به فرار می‌شود و ماموران به خاطرِ اینکه جانِ خودشان در خطر نیافتد مجبور به جایگزینی فردی دیگر به جای زندانی فراری می‌شوند.»

 

در این فیلم همایون ارشادی، عبدالولی تلاش، فرهاد خردمند ، آناهیتا افشار ، شفق چوپان ، حسن نوری ، ایرج صادقی طاری ، فرهاد اخلاقی ، علی باقری ، حمیدرضا آذرنگ ، امیر مولوی ، علی جاویدفر به ایفای نقش می‌پردازند.

 

 

57244

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =