دولت ایتالیا روز پنجشنبه اخبار منتشر شده در روزنامه تایمز لندن را مبنی بر پرداخت پول از سوی سرویس های مخفی ایتالیا در افغانستان به طالبان برای حفظ صلح در منطقه، بی پایه و اساس خواند.

روزنامه تایمز روز پنجشنبه نوشت سرویس های مخفی ایتالیا دهها هزار دلار به فرماندهان طالبان و جنگ سالاران محلی پرداخته اند تا امنیت منطقه ساروبی را که مسئولیت تامین امنیت انرا پیش از نیروهای فرانسوی، نظامیان ایتالیایی بر عهده داشتند، بر هم نزنند.

به نوشته تایمز، ده سرباز فرانسوی که اوت دو هزار و هشت در کمین نیروهای طالبان در این منطقه کشته شدند خطرات مأموریت خود را درست ارزیابی نکرده بودند زیرا ایتالیایی ها به آنها نگفته بودند که به طالبان برای حفظ صلح در منطقه پول می دهند.

کاخ نخست وزیری ایتالیا با انتشار بیانیه ای این اتهامات را کاملا بی پایه و اساس توصیف کرد.در این بیانیه آمده است دولت برلوسکنی هرگز نه اجازه پرداخت پول به اعضای شورشیان طالبان در افغانستان را داده است و نه با آن توافق کرده است و با این قبیل ابتکارات دولت قبلی آشنایی ندارد.

این بیانیه می افزاید تنها کافی است یادآور شویم در نیمه نخست سال دو هزار و هشت، نیروهای ایتالیایی مستقر در افغانستان حملات زیادی را متحمل شدند که تنها یکی از آنها در منطقه ساروبی در
سیزده فوریه دو هزار و هشت به کشته شدن فرانچسکو پزولو یکی از افسران ارتش ایتالیا منجر شد.

این بیانیه یادآور می شود که ژنرال دیوید مک کرنان که آنزمان فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان بود نتایج بدست آمده توسط نیروهای ایتالیایی به ویژه در منطقه ساروبی را خاطر نشان کرده بود.

دفتر نخست وزیری ایتالیا تاکید کرد سرویس های اطلاعاتی ایتالیا که اطلاعات مناسب در اختیار همه نیروهای ناتو قرار داده اند بارها مورد تقدیر و قدرشناسی قرار گرفته اند.

این بیانیه همچنین این موضوع را که سفارت آمریکا در رم اوایل ماه ژوئن دو هزار و هشت درخواستی رسمی را از سوی آمریکا به دولت ایتالیا در مورد فرضیه های پرداخت پول به شورشیان طالبان تحویل داده است رد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سربازان فرانسوی نزدیک به یک ماه بود که در منطقه ساروبی مستقر شده بودند که ده نفر از آنان در اوت دو هزار و هشت در مرگبارترین کمین شورشیان بر ضد نیروهای ناتو کشته شدند.
گردان ایتالیا با سه و دویست و پنجاه سرباز ششمین نیروی مهم بین صد هزار نیروی بین المللی مستقر در افغانستان است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 20215

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =