نماینده تهران یکبار دیگر از قرائتش از «ولایت فقیه» از تریبون مجلس دفاع کرد و پاسخ منتقدانش را داد.

به گزارش خبرآنلاين، علي مطهري در نطق امروز خود با بيان اينکه مشارکت خوب ملت در انتخابات مجلس نهم، در شرايط ويژه جهاني کشور نشان دهنده رشد اجتماعي کشور و پيامي براي غرب است، ادامه داد: تهديد نظامي و اقتصادي آنها، آب در هاون کوبيدن است. آنها براي حل مسائل جهاني، ناگزير از همکاري با ايران هستند.
وي خطاب به مسئولان کشور و مجريان انتخابات متذکر شد که حضور انتخاباتي پرشور مردم را به معني درست بودن رفتارهاي خود تلقي نکنند و افزود: مردم به برخي عملکردها اعتراض​هايي دارند اما وارد ميدان مي​شوند تا پيام خود را به غرب برسانند.
گزيده نطق وي را در ادامه بخوانيد:
·         از مردم تهران به دليل اينکه اگرچه نام من در ليست دو جيهه مشهور «جبهه متحد» و «جبهه پايداري» نبود و تخريب گسترده​اي هم عليه من شد، اما باز هم به من راي دادند، صميمانه سپاسگذارم. اين نشان مي​دهد که گفتمان صداي ملت، - از جمله رعايت حقوق مردم و آزادي بيان- مورد تاييد مردم است.
·         تخريب​هاي گسترده عليه من تا آنجا بود که در روزهاي پنجشنبه و جمعه گذشته که تبليغ انتخاباتي ممنووع بود، چند پيامک به طور گسترده در تهران ارسال شد. متن يکي از آنها اين بود: «مزخرفات علي مطهري عوضي در دانشگاه الزهرا: ولايت فقيه يعني استبداد و ولي​فقيه يعني مستند، ولي «ولي​فقيه» ما عادل است. لطفا وضعيت اين مردک عوضي را به ديگران اطلاع دهيد». اين پيامک کجا و آنچه که من گفتن کجا؟! من در سخنانم گفته بودم که «دو گروه برداشت غلطي از ولايت فقيه دارند. يکي دکتر سروش که ولايت فقيه را «استبداد ظالم» مي داند ويکي برخي مدافعان ظاهر ولايت فقيه که با عدم پذيرش نقد به وي از ولايت فقيه «استبداد عادل». در حالي​که ما ولايت فقيه را استبداد نمي​دانيم».
·         از دستگاه​هاي امنيتي مي خواهم تا منشا ارسال اين پيامک​ها را شناسايي کرده و به مردم معرفي کنند و مجازات شوند.
·         اينکه مردم واقعيت را درک مي کنند و پس از پروژه​هايي چون «رد صلاحيت اوليه بنده»، «حذف نامم از جبهه متحد –علي رغم کسب 7 راي-» و پروژه «تخريب گسترده بنده»؛ بايد زنگ خطري عليه استبدادطلبان باشد که به جاي تشکيل مجلسي مقتدر به دنبال حضور آقايان الف يا ب در مجلس نباشند! اين خيانت به مردم است.
·         جبهه متحد بايد سازوکار درستي تهيه کند که چند نفر عضو اين کميته، ابتدا براي خودشان تصميم و راي گيري نکنند و بعد براي رقبايشان تصميم گيري کنند!
·         از آقاي خاتمي براي آشتي کساني که با نظام قهر کرده​اند، سپاسگذرام. قهر مصلحان جامعه با نظام، يعني رخنه فرصت طلبان و تنردروها وبه حاشيه راندن انقلابي​هاي اصيل. اين همان بلايي است که بر سر انقلاب مشروطه آمد. به همين دليل معتقدم آنها که علي​رغم اعتراضشان در انتخابات شرکت کردند، روش درست تري را برگزيدند. چرا که بايد از راه انتخابات وارد شد و نه واگذاري ميدان به حريف و حرکت در راستاي خواست دشمن.
·         رئيس​جمهور روز يکشنبه يا سه شنبه هفته آينده براي پاسخ به سوال نمايندگان به مجلس مي​آيد و جاي سوال از هيات رئيسه است که چرا اين هفته ايشان نيامد؟
·         چرا روزنامه دولت اينقدر از سوال از رئيس​جمهور مي​هراسد؟ به مسئولان اين روزنامه توصيه مي کنم که يک مساله ساده را تبديل به يک مساله جنجالي نکند.
·         از دولت به دليل قطع صادرات نفت به انگليس و فرانسه و حفظ موضع عزت​مندانه کشور سپاسگذارم.
·         از رئيس​جمهور مي​خواهم تا در انتصاب آقاي مرتضوي در سازمان تامين اجتماعي منصرف شود. چون پرونده ايشان در موضوع بازداشتگاه کهريزک مفتوح است و بهتر است آقاي رئيس​جمهور با قوه قضاييه همکاري کند و راه رسيدگي به اين پرونده را هموار کند تا اين شائبه پيش نيايد که دولتمردان از قانون مستثني هستند. کما اينکه از معاون اول رئيس جمهور در دفتر شخصي​اش بازپرسي شد و نه در دادگاه.
·         اکنون خط مقدم آمريکا به مرزهاي خاورميانه و شمال آمريکا رسيده است. اين در حالي است که مقام معظم رهبري پيش از اين​ها اين موضوع را پيش بيني کرده بودند. سخنان رهبر انقلاب در باره بيداري اسلامي، انسان را به ياد سيدجمال​الدين اسدآبادي مي​اندازد و مجلس و دولت وظيفه سنگيني در اين باره دارند.
·         /2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    90 6
    درود بر مطهری
  • معترض موافق IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    0 1
    ازمواضع هوشمندانه دکترسپاسگذارم
  • بنده خدا IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    0 1
    خدا حفظت كند
  • بدون نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    0 1
    درود بر شرف و بزرگي و دانايي پسر شهيد مطهري
  • محمد IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    93 16
    پیشنهاد اینجانب به اصول گرایان میانه رو و اصلاح طلبان این است که با حضور گسترده در انتخابات و دادن رای به مطهری،جلودار زاده،محجوب و توکلی انتخابات را به رفراندمی بر علیه افراط گرایی و انحصار طلبی تبدیل کنیم.
  • هوشیار IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    0 0
    درود بر تو وپدرتو
  • احمد IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    0 0
    شما نباید خودتان را با پدر مرحومتان مقایسه کنید. شان و جایگاه اجتماعی و علمی شما در حدی نیست که وجود و فلسفه ولایت فقیه موارد مرتبط با این امر رو در فضای عمومی جامعه به چالش بکشید. این طور بدون تدبیر اظهار نظر کردن در مورد مسائلی که شناخت کاملی از آنها (و مسائل پیرامون آنها) ندارید قدم برداشتن در مسیری است که گروهی پیش از شما آن را پیمودند و بعدها به جریان انحرافی موسوم شدند.
  • اعظم DE ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    0 0
    سپاسگزار درست است نه سپاسگذار و این در املای فارسی کتاب سوم ابتدایی هم آمده!!!! فارسی عزیزمان را پاس بداریم.
  • بدون نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    63 7
    احسنت تاریخ هیچ وقت اشتباه قضاوت نمی کند همانطور که پدر اندیشمند شما فراموش نشد ومطمئنا" در مرحله دوم نیز رای خواهی آورد و جلوی ظلم واستبداد را خواهی گرفت و مکر مکرالله والله خیر الماکرین
  • بدون نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    11 59
    اقا محمد که این پیشنهادرامطرح کردی ...بایدبدانی طلحه وزبیردرلیست امام علی نمی توانندبیایند انها بالیست خود بیایند.
  • رحیمی IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    15 35
    به نام خدا، عجب نطق انتخاباتی ای بود
  • محسن IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    26 7
    درود بر مطهری اصلاح طلب واقعی.....
  • علی IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    23 2
    درود به امثال آقای مطهری که پختگی و درک بالای سیاسیش موجب شده آشتی ملی را بخاطر آینده خطیر این ملک و ملت در نظربگیره.دورگردون گر دو روزی بر مراد ما نرفت...دائماً یکسان نباشد حال دوران غم مخور.عزیزان این اتفاقات رو چماق نکنیم به سر هم بزنیم.یادتون نره افتخار این ملت یه روزی(درست یا غلط) خوش رفتاری با عراقیهای اسیری بود که هرکدومشون دستشون به خون چندین جوون مملکت آلوده بود(هرچند همون موقع جوونای خودمون توی خیابونا به دست بعضیا بدجور نوازش می شدن).حالا شما به چه جرمی دارید خادمین این ملت رو طلحه و زبیر معرفی میکنی؟حداقل به کشورای دنیا نگاه کنیم ببینیم کدومشون اینهمه نمک نشناسی نسبت به مسئولین قبلیشون دارند؟
  • بدون نام IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    11 1
    برادران عزیز خواهشمند است در تحلیل هاو نظراتتون از صحابه و یاران پیغمبر(ص) و ربط دادن اوضاع الآن به 1400 سال پیش ،استفاده نکنید.
  • قاسم ملا IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    11 2
    سلام کماکان از آقای مطهری به لحاظ درایت و شجاعتی که در اظهار نظرهایشان دارند و اینکه به نحو مطلوب و درستی از ولایت فقیه دفاع می کنند متشکریم. جناب آقایدکتر مطهری نشان داده اند که دلسوز انقلاب و کشورند و تا آنجا که می دانم ذره ای حب ریاست و دنیا طلبی در وجود ایشان جای ندارد عدالت گویی و عدالت شنوی آقای دکتر و بی کینه بودن شان قابل تقدیر است چه خوب است کسانی که نام ایشان را از جمع خودشان خط زدند بدانند مردم نامشان را اینگونه خط می زنند تملق گویی و متملق بودن برای همیشه جوابگو نیست.امیدوارم مجلس آینده بیش از مجلسی که داریم بدرخشد و تازه واردین پیام مردم را گرفته باشند. بنده از مجلس فعلی بسیار گله مندم .
  • بدون نام IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    8 2
    مطهری یک انسان عادل هستش. چون شجاعت اینو داره که واقعیت را بگه. مطهری چاپلوس و متلمق نیست. بخداوند قسم تمام این کسانیکه بقولی ذوب در ولایت هستند و دم از ولایت مداری می زنند همون طلحه و زبیر زمان هستند. ته دل همه اینها چیز دیگه هستش. این افراد بخاطر دنیا و مقام و پست حاضرند به هرشکلی در آیند. کاش عمرم اجازه بده اینده این افراد را ببینم هرچند هرگز درس عبرت نخواهد شد. چون 25 سال پیش هم عده ای مثل الان دور امام جولان می دادند ولی الان فراموش شده اند و اثاری ازشان نیست...