ایرنا خبر داد:

 آیت‌الله مهدوی كنی،سه‌شنبه شب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری كه در دبیرخانه این مجلس صورت گرفت،به برگزاری یازدهمین اجلاس خبرگان رهبری از دوره چهارم اشاره و اظهار امیدواری كرد كه این اجلاس برای نظام جمهوری اسلامی و تقویت رهبری مفید باشد.

وی با بیان اینكه مساله ولایت فقیه به عنوان یك'نظریه' و نه'فتوا' از سوی امام راحل و بعد از آن از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد،اظهار داشت: بحث فتوا در ولایت فقیه به آن معناست كه اعمال ولایت متناسب با اوضاع، زمان و مكان است.

وی تصریح کرد: برداشت من از نظر امام در خصوص نظارت بر رهبری این است که از رهبری دفاع کرده و از هجمه دشمن به این جایگاه رفیع و حوادثی که موجب تضعیف رهبری در تصمیم‌گیری و اظهارنظرها می‌شود، جلوگیری کنیم.

رییس مجلس خبرگان رهبری افزود: 'ما در مقامی هستیم كه این نظریه را به هر شكلی مطرح می‌كنیم باید از آن حفاظت كنیم؛ نه اینكه در مقام نقد، انتقاد و تضعیف باشد.'

وی با تاكید بر اینكه در این راه باید فداكاری و گذشت بیشتری داشته‌ باشیم، گفت: 'ما به عنوان شاخه‌هایی از شاخه‌های ولایت باید این درخت تنومند را حفظ كنیم نه اینكه منتظر باشیم كه در گوشه و كناری اگر اشتباهی پیدا شد، آن شاخه را ببریم.'

آیت‌الله مهدوی كنی ادامه داد: امیدوارم از نظر علم، عمل و پاسداری از حوزه ولایت بتوانیم در این كشور اسلامی و شیعی این جایگاه را حفظ كنیم.

وی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن كریم، اظهارداشت: این آیات ما را هدایت می‌كند كه در اظهارنظر، عمل و در مسایل سیاسی، عبادی و اقتصادی و كارهایی كه بر عهده ماست،غیر از خدا چیزی را در نظر نداشته و اخلاص داشته باشیم.

رییس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان كرد، سِر اثر كلام امام (ره) 'اخلاص امام' بود؛ در واقع اخلاص امام (ره) از دل می‌آمد و با تظاهر نبود.

آیت‌الله مهدوی كنی سپس به دلایل حضور خود و آیت‌الله یزدی و حضور جامعتین در انتخابات نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره كرد وگفت:حضورما در عرصه انتخابات دلیل داشت.

وی افزود:'وقتی مشاهده كردیم جمع زیادی از طرفداران امام (ره) و انقلاب به نام اصولگرا معرفی شدند، بهتر دیدیم كه وارد میدان شده و رهبری كنیم تا دوستان متفرق نشوند.'


1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =