رییس اتحادیه میوه و تره بار از عرضه موز با قیمت مصوب به منظور تعدیل قیمت میوه در شب عید خبر داد و افزود : توزیع سیب و پرتقال هم بعد از ۲۵ اسفند آغاز می‌شود.

حسین مهاجران با اشاره به خرید و ذخیره‌سازی نزدیک به 100 هزار تن سیب و پرتقال ، گفت : توزیع سیب و پرتقال هم بعد از 25 اسفند آغاز می‌شود .

وی از عرضه موز با قیمت مصوب به منظور تعدیل قیمت میوه در شب عید خبر داد و افزود : قیمت خرده فروشی این محصول حتی از قیمت های عمده فروشی در میادین میوه و تره بار کمتر خواهد بود .

به گفته رییس اتحادیه میوه وتره بار در حال حاضر نرخ هر کیلوگرم موز در میادین میوه و تره بین 1800 تا 2200 تومان است .

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های تنظیم بازار میوه شب عید همچون سال گذشته دقیق و با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده است ، در خصوص قیمت میوه ها گفت : قیمت های مصوب هنوز مشخص نشده اما در جلسه ای با مباشرین طی روزهای آتی قیمت هفته آینده نهایی می‌شود .

مهاجران با بیان این مطلب که قیمت ها در ایام نوروز افزایش غیر منطقی نخواهند داشت ، افزود : این اتحادیه نزدیک به 400 واحد صنفی برای توزیع میوه در سراسر کشور را نیز به وزارت صنعت‌، معدن و تجارت معرفی کرده است.

رییس اتحادیه میوه و تره بار درادامه سخنان خود گفت : با توجه منابع تامین شده از محل تولید داخل و برآورد نیاز بازار در روزهای پایانی سال جاری و روزهای نخستین سال آینده، می‌توان گفت‌ تا 15 فروردین نیازی به واردات نیست و اگر هم واردات صورت گیرد به دلیل احتمال کمبود میوه در بازار است .

وی اضافه کرد : به دلیل کاهش تولید داخلی و مصرف ذخایر میوه در ایام سال نو،بازار با کمبود میوه مواجه خواهد شد و در چنین شرایطی قیمت‌ها افزایش پیدا خواهند کرد پس واردات میوه در فروردین و اردیبهشت در راستای تنظیم بازار خواهد بود.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    4 0
    قيمت متوسط هر كيلو موز برابر 1 دلار است 100 تومان دلار بالا پايين بشه موز هم همونقدر بالاپايين ميشه! خيلي جالبه!!!!!!!!!!!1111