منتقد برنامه تلویزیونی «هفت» با اشاره به اینکه «جدایی نادر از سیمین» برای ایران افتخار نیست تاکید کرد تمجید شبکه‌های ماهواره‌ای اپوزیسیون و افراد شکست‌خورده از این فیلم برای سینمای ایران یک شکست است.

الهام نداف:  برنامه سینمایی «هفت» جمعه شب به بررسی فیلم‌های اکران نوروز، محدودیت فعالیت دفاتر پخش و تحلیل و بررسی کارنامه عباس کیارستمی اختصاص داشت.

فریدون جیرانی در ابتدای برنامه به اصغر فرهادی برای موفقیت در جوایز اسکار تبریک گفت. اولین بخش برنامه «هفت» به تحلیل اکران نوروز اختصاص داشت. قرار بود سید ضیاء هاشمی در برنامه حضور داشته باشد تا انتخاب شورای صنفی نمایش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مورد بررسی قرار بدهد، اما او به برنامه نیامد. به همین دلیل علی سرتیپی و مرتضی شایسته روی خط آمدند و اتفاقات اخیر حوزه سینما را مورد تحلیل و بررسی قرار دادند.
 
سرتیپی: ارشاد تصمیم گیرنده است یا شورای صنفی نمایش؟
ابتدا علی سرتیپی مدیر شرکت «فیلم‌ایران» در خصوص فیلم‌های اکران نوروز گفت: «این ترکیب، مناسب اکران در نوروز است و ما نمی‌توانیم در این روزها فیلم‌های پر فروش را اکران کنیم. اما مسئله اینجاست که یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه باید تصمیم گیرنده باشد یا شورای صنفی نمایش.»
 
این تهیه‌کننده سینما درباره افزایش بلیت‌های سینمایی، توضیح داد: «چاره‌ای جز این نداشتیم. هزینه‌های تولید فیلم و سینماداران بالا رفته است و نمی‌توانستیم به طریق دیگری این هزینه‌ها را جبران کنیم. البته قیمت بلیت‌ پردیس‌های سینمایی که مخاطب بیشتری دارند، کمی بالاتر از باقی سینماهاست و در مورد سینماهای دیگر افزایش قیمت چندانی نداریم.»
 
وی همچنین در خصوص محدودیت فعالیت دفاتر پخش در سال به هشت فیلم، عنوان کرد: «این تصمیم‌گیری به ضرر سینمای ایران است چرا که خیلی از دفاتر نیمه فعال هستند و هیچ‌گونه فعالیتی در طول سال انجام نمی‌دهند. مثلا دفتر فیلم‌ایران سال گذشته پخش 21 فیلم را عهده‌دار بود، اما امسال می‌تواند تنها هشت فیلم را پخش کند. مسئله اینجاست که ما دفاتر پخش زیادی نداریم و امیدواریم این محدود کردن بستری برای پیشرفت فراهم کند.»
 
در ادامه این برنامه مرتضی شایسته تهیه‌کننده سینما با اعلام رضایت از محدودیت فعالیت‌های دفاتر پخش، گفت: «این کار به ضرر هدایت فیلم تمام می‌شود، اما من با این مساله کاملا موافقم. بعضی از دفاتر پخش در حوزه سینما مهجور مانده‌اند و با این روش می‌توانند فعالیت‌های خود را ادامه دهند.»
 
وی همچنین عنوان کرد: «این قانون در کانون پخش‌کنندگان با رای قاطع تصویب شد و اگر آقای سرتیپی اعتراضی داشتند همان موقع می‌گفتند. حیات سینمایی تعداد زیادی از دفاتر به همین قانون بستگی دارد.»
 
معلم: سینمای دولتی ما شکست خورده است
در ادامه این برنامه علی معلم رو به روی جیرانی نشست و به تحلیل فیلم‌های جشنواره سی‌ام پرداخت.

وی درباره فیلم‌های جشنواره سی‌ام، گفت: «فیلم‌های جشنواره امسال نشان می‌دهد سینمای دولتی به شدت دچار شکست شده است. فیلم‌هایی که خواست کارگردان باشند و فیلم‌های سفارش قابل تفکیک از هم نیستند و به همین دلیل به جای فیلمنامه ما شاهد چندین طرح و چند فیلم جدول پر کن بودیم. همه فیلم‌های جشنواره امسال متوسط هستند و به همین خاطر نمی‌توان سالی پر رونق برای سینمای ایران پیش‌بینی کرد.»
 
این تهیه‌کننده سینما همچنین عنوان کرد: «بیشتر فیلم‌های جشنواره سی‌ام به سفارش تهیه‌کننده ساخته شده‌اند و نمی‌توانند با مخاطب ارتباط برقرار کنند. متاسفانه سینمای ما به سمت دولتی شدن در پیش است و مخاطبان هم نشان داده‌اند با فیلم دولتی مشکل دارند. مردم دوست دارند اتفاقات زندگی خودشان را در فیلم‌ها ببینند. مثلا چرا فیلم «جدایی نادر از سیمین» فیلم موفقی است؟ چون همه چیزش با زندگی واقعی مطابقت دارد. همه فیلم‌های موفق سینمای ایران از دل هنرمندان بیرون آمده‌اند نه دولت. به همین خاطر است که دولت باید حامی سینمای باشد. نه اینکه به سینما جهت بدهد.»
 
معلم با اشاره به فعالیت‌های مراکز سینمایی و ضعف آنها در سال‌های اخیر، ابراز کرد: «فعالیت‌های مراکز چون بنیاد سینمایی فارابی، حوزه هنری و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی باید مورد ارزیابی قرار بگیرد و حوزه کاری‌شان باید از هم تفکیک شود.»
 
فراستی: «جدایی نادر از سیمین» برای سینمای ایران افتخار نیست
بخش دیگری از برنامه «هفت»، به بررسی کارنامه کاری عباس کیارستمی اختصاص داشت. فیلمی از او پخش شد که در حین رانندگی در خصوص مسائلی چون چگونگی رسیدن به سوژه، دیالوگ، بازیگران، موسیقی و ... توضیح می‌داد.
 
در ادامه برنامه شب گذشته «هفت»، دو سینماگر در خصوص فعالیت‌های هنری عباس کیارستمی صحبت کردند. یکی از این سینماگران علیرضا رئیسیان بود. او صحبت‌هایش را با تبریک به اصغر فرهادی آغاز کرد اما به یکباره صحبت‌هایش قطع شد و میان برنامه پخش شد. بعد از چند دقیقه صحبت‌های ضبط شده رئیسیان دوباره پخش شد با این تفاوت که این بار صحبت درباره اصغر فرهادی از فیلم در آمده بود. سینماگر دیگر مسعود کیمیایی بود.
 
در بخش پایانی این برنامه، نیما حسنی‌نسب و مسعود فراستی منتقدان سینما در خصوص سینمای کیارستمی، گفت‌وگو کردند. ابتدا حسنی‌نسب به فراستی گفت: «با توجه به ورود اصغر فرهادی به ایران، آقای فراستی جا دارد شما از صحبت‌های اخیرتان دست بردارید به فرهادی تبریک بگویید.»
 
فراستی نیز در پاسخ به حسنی‌نسب، گفت: «من به اصغر فرهادی تبریک می‌گویم، اما به سینمای ایران نه. «جدایی نادر از سیمین» برای ایران افتخار نیست. در چند روز گذشته شبکه‌های ماهواره‌ای اپوزیسیون و افراد شکست‌خورده به تمجید از فیلم «جدایی نادر از سیمین» پرداختند که این مسئله برای سینمای ایران شکست به حساب می‌آید. همچنین برخی از افرادی که اصغر فرهادی در ایران تمجید کرده‌اند، به راه دیگری رفتند.»
 

58246

کد خبر 203157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 77
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    برادر اقاي فراستي گفت به خودش تبريك ميگم و نه به فيلمش و مضمون حرفشون اين بود كه : فيلمي جاي تبريك داره كه براي كشورمون غرور بيافرينه و بزرگي و شعور مردممون رو نشون بده نه فيلمي كه مردم و كشورمون رو بدخت و دزد و دروغگو و بي حجاب و فراري از خانواده و مطلقه و بي قانون نشون بده اگه تاييد كنيد البته خوشحال ميشم
    • محمد IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      40 7
      اين حرف درست نيست. فيلم درست بايد وقايع رو درست نشون بده و حتی الامكان در پی راه حل دادن و يا لااقل واضح كردن مشكل و مسئله باشه.
    • بدون نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      4 38
      آقا رضا!اشتباهی منفی دادم.
  • بدون نام ES ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    حسود......................................
  • وحید DE ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    از بخل و لجاجت بسوز آقای فراستی!‌ مهم اینه که ما مردم به فرهادی و فیلمش افتخار می‌کنیم! و اگر سینما مال ما مردمه، فیلم جدایی هم مال ما و سینمای ماست!
  • بدون نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    جالبه ها... شما سليقه ات با كل دنيا فرق داره... همه مي گن عجب فيلم فوق العاده اي شما اصلا چيز خاصي نمي بينيش مطمئني كارشناسي؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      کی گفته فبلمش فوق العادس؟ اصنم فیلم قشنگی نبود:| درباره ی الی خیلی خیلی خیلی قشنگ تر بود
  • مسعود IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    توهم راه خودتو برو واز این سفره بخور. سینمایی که تو میخواهی همونه که یه نفر با کلاش یه لشگر را نابود کنه. راستی فوتبالیستها چطوره آقای فراستی. اینم بگم که شهید فهمیده هم از جنس همین مردم بود وکارش در منطق نمیگنجد. این مردم نیاز به زبانی مثل تو ندارند.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    جناب فراستي شما از مردم حرف مي زنيد ؟!!!! مردم به چه زباني به شما كه گوشهايتان را گرفته ايد بفهمانند اصغر فرهادي و فيلمش را دوست دارند و به جوايز فيلمش هم افتخار مي كنند!!!
    • بدون نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      10 62
      عزیزم تو دوست داشتی فیلم رو ما که قبولش نداشتیم اگه زیاد نظر مخالف نمی بینی به این خاطر که مردم به فیلمهای خوب عکس العمل بیشتری نشون میدن تافیلمهای بد.وهم نگیرتتون که خیلی این فیلم طرفدار داره.
  • علیرضا IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    جناب فراستی شما دچار گرفتگی شدید بغض و کینه در گلو سینه شدید بهتر است چند وقتی در اتاقی سفید و تنها استراحت کنید بلکه از اینهمه سیاهی که در آن غرق شدید بیرون بیایید
  • عباس IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    من که فراستی رو قبول ندارم . کسی که فیلم اخراجیها رو به جدایی نادر از سیمین ترجیح میده تکلیفش معلومه .حسادت؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    آقای فراستی شما خسته نشدین انقدر سار مخالف زدین؟!؟!! لا الله الی الله... بسه دیگه چرا بیخیال نمیشین!؟! افراد شکست خورده ای که به فرهادی تبریک گفتن کیا بودن؟!؟ کافیه یه نگاه به لیست کسانی که به فرهادی تبریک گفتن بندازین!!!
    • ناشناس IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      11 9
      لا اله الا الله درسته
  • رها IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    شما اگه تبريك ميگفتي جاي تعجب داشت هميشه واقعيتها شيرين نيستند
  • بدون نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    29 6
    توهم توهم توهم
  • بدون نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    ای ول آقای فراستی هم از حرفت درباره کارگردانی مثل کیمیایی و هم از این اظهار نظرت درباره اصغر فرهادی هز کوچه همان طراوت که در اوست
    • بدون نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      138 7
      منظورتون "از کوزه همان برون تراود که در اوست" بود دیگه نه؟!؟
    • با نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      133 6
      چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ از کوچه همان طراوت که دراوست؟؟؟؟ از کوچه؟؟؟؟؟!!!!!! طراوت؟؟؟؟؟؟!!!!!! بابا معلوم الحال!!
    • مرتضی IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      دوست عزیز از کوزه نه از کوچه
    • نیما IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      67 5
      از کوزه همان تراود که در اوست
    • حميدرضا IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      110 6
      شما حرف زدن ياد بگير بعدا اظهار نظر كن كوچه جان
  • محسن IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    فراستی باید بدونه که همه ، حتی دزد و قاتل و .... اگر یک گل رو ببینن خوششون میاد حالا به اصغر فرهادی چه مریوط اگر 4 تا ادم خارجی از فیلمش خوششون اومده
  • بدون نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    ببين فراستي .حرف نزن .تبريك نگو .ساكت شو .دوستت نداريم .حرف نزن .تبريك نگو .خودت را به فيلم جدايي نچسبان .حرف نزن .ساكت
    • بدون نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      خبرآنلاین بخاطر اینکه اصغر فرهادی عزیز کنه هر توهینی که کاربرها به مخالفین این آقا می کنن نمایش میده و کامنتهای که به این رویه اعتراض می کنن سانسور می کنه....این رویه درست نیست...حالا متوجه میشم که چرا اینهمه از فیلم جدایی خوشتون اومده بود !!!!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      درود بر فراستی.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    50 16
    فراستی کوتاه بیا
  • تیبا IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    خداییش آقای فراستی یک نگاه توآینه به خودت بینداز
  • ابراهیم US ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    15 99
    حرف حقی که از دهان دشمن در می آید دیگر حق نیست
    • بدون نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
      4 2
      منطق غلطیه. اگه دشمن بگه خدا یکی است میخوای بگی نعوذباله غلطه؟! پس این که هر چی دشمن میگه حتما یه دسیسه و توطئه است منطقا و اصولا تصور اشتباهیه
    • بدون نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
      3 0
      قدیمیا گفتن نگاه نکن کی میگه، ببین چی میگه.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    برای فراستی ها وکسانی که مثل ایشان فکر میکنند متاسفم جدایی نادر از سیمین افتخاریست برای مردم ایران زمین زنده باد ایران وایرانی
  • کمال IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    94 14
    آقای فراستی گاهی اوقات سکوت هم خوب هست!
  • مهدی IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    22 41
    ما باید یاد بگریم که به نظر همه احترام بزاریم نمی دونم چرا ما نمی تونیم بفهمیم هرکسی نظری داره فراستی یه نظر داره اصغر فرهادی هم یک نظر .باتشکر
  • ehsan IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    اقای جیرانی تنوع در اوردن منتقد اصلا کار بدی به حساب نمی اید
  • حجت IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    آقای فراستی به خاطر صراحت لهجه و پایداری بر سر مواضع خود و عدم جوگیری شما رو دوست دارم.
  • بی نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    فراستی مماس با زندگی مردم نیست واسه همین درک نمی کنه جدایی نادر از سیمین از دل مردم در اومده...
  • حميد IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    14 54
    مردم ما كه اينقدر به فرهنگ هزران سالشون مينازن تحمل نقد يا نظر مخالف يك نفر ندارن . متاسفم از مردمي كه هنوز ديالوگ كردن و تحمل مخالفشون پيدا نكردن بعد دم از هنر و فرهنگ ميزنن ؟ ؟ ؟
    • اشکان IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
      28 3
      شما با این فرهنگ چند هزار ساله مشکلی دارید ؟ ایرادی داره که مردم به گذشته ی خودشون افتخار کنند ؟ بعد این اصلا چه ربطی به موضوع داره ؟ آقای فراستی مخالف فیلم.. مردم هم مخالف نظر آقای فراستی .خوب کجای کار ایراد داره ؟ بیشتر مردم ایران این فیلم رو دوست دارند...وقتی آقای فراستی میگه "جدایی نادر از سیمین برای ایران افتخار نیست " یعنی مردم شما ها نمی فهمید ..من می فهمم..من تشخیص میدم چه واسه ایران افتخاره و چی افتخار نیست...اینم شد نقد فیلم ؟ ؟ ؟ ( امیدوارم جناب سردبیر این بار نظرمنو منعکس کنه.با تشکر)
  • بدون نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    60 58
    ياد بگيريم نظر مخالف هم بشنويم.......
    • بدون نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      10 33
      خیلی زیبا بود
    • بدون نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      11 48
      یه عده فقط ادعاشو دارن...تحمل شنیدن یک انتقاد ساده رو هم ندارن.....اونوقت ادعای دموکراسی هم دارن.....متاسفم
    • mt IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
      60 12
      آخه هر نظر مخالفی ارزش شنیدن نداره
  • بدون نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    64 6
    امان از حسادت.
  • منطقی IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    10 75
    سلام نه میشه گفت فراستی حق داره نه فرهادی چون کار ما افراط و تفریطه بدبخت نشون دادن ایرانی افتخار نیست بلکه ذلته
  • حسام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    16 71
    اگر يك نفر باشه كه نظر خودش با جسارت بزنه فراستي هستش اونم مثل بقيه فقط نظرش داده چرا تحمل مخالف خودمون نداريم ؟؟؟ دموكراسي يعني همين
    • حسام الدین IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
      7 0
      " نظر خودش با جسارت بزنه" ؟؟؟ دوست عزیز ، نظر رو نمیزنن که، مطرح میکنن یا میگن!
  • ميلاد IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    56 7
    چه ربطي داره چيز خوب خوبه ديگه.اصلا اونا كافر وقتي خوششون اومده چي بگن.اين همه ادمم خوششون اومده اونام لابد اپوزيسيون هستن.اين همه چهرههاي مهم اين مملكت تبريك گفتن اين چه حرفيه ايشون ميزنه. ميخواي ديده شي با حرفات؟
  • امیر IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    71 6
    من نمیدونم چرا کسایی مثل این آقای فراستی و آقای سلحشور دوست دارن شادی مردم رو خراب کنند. شما اگه میتونید بهترش رو بسازید. باور کنید اگه شما هم چنین موفقیت هایی رو کسب کنید (که بعیده) مردم عاشقتون میشن.
  • بدون نام US ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    9 5
    بی خیال !
  • امیر IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    11 1
    فراستی خودشم نمی دونه چی داره می گه.توی یه مصاحبش گفته فیلم جدایی برگرفته از واقعیته اما هر چی که واقعیته خوب نیست.خودش توی همین مصاحبه گفته جامعه خیلی سیاه تر از چیزیه که تو فیلم جدایی نشون داده شده. پس خودش جواب خودشو داده اما معلوم نیست به چه فیلمی می گه فیلم خوب.حتما توقع داره یه فیلمی ساخته بشه که نشون بده همه به هم راست می گن و همه چیز سر جای خودشه!
  • احسان IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    27 3
    من میدونستممم!!!!
  • حمید IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    59 6
    آقا من نمیفهمم حتما کشورهای بیگانه باید در مورد این فیلم بد و بیراه میگفتند تا اسکار بگیره ؟؟ بابا این یه فیلم از کشورمون ایرانه که در جهان مطرح شده و کلی هم افتخار برده به جای اینکه افتخار کنیم گیر دادید به اینکه چون خارجیها از این فیلم تعریف میکنند حتما فرهادی جاسوسه و عامل استعماره . یه ذره به خودتون بیاید بد نیست !!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    60 7
    این ایرانی که آقای فراستی و بقیه همفکرانشان در نظر دارند با ایران مد نظر ما خیلی تفاوت دارد. مختصاتش، ملتش، علایق و سلایقش و ...
  • حسین IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    87 10
    اقای فراستی شما سیاستمدار و نظریه پرداز اجتماعی هستید یا منتقد سینما ؟ اون چیزی که شما قبولش ندارید نظریه ی اجتماعی ای هست که در فیلم مطرح شده و در مورد ابعاد فنی و هنری فیلم من اصلا ندیدم صحبتی کرده باشید ؛ هرکجا حرف زده اید از اینکه مسائل اجتماعی مطرح شده در فیلم را قبول ندارید حرف زده اید و ذره ای در مورد ابعاد فنی فیلم حرف نزده اید واقعا که با این موضعگیری جایگاه نقد و منتقد رو هم پایین آورده اید
    • شاهد IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
      7 0
      دقیقا! یکی بالاخره حرف دل من رو زد.
  • امیر IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    16 3
    اهل نظرگذاشتن نیستم اما مطلبی رو لازم دونستم خدمت دوستان بگم: اینکه فیلم "جدایی" فضایی خاکستری ونه سیاه رو به تصویر میکشه به خاطر چالشی درقشر متوسط درست است اما دلیل حمایت جشنواره اسکار صرفا کیفیت بالای فیلم در حفظ ریتم پرتنش و پرمعنا بدور از تکنیکهای هالیوودی است همانطور که فیلم به رنگ خدای مجید مجیدی کاندید اسکار بود درعین عدم پرداخت به تنش وسیاه نمایی به قول مخالفان . اننظار نداشته باشید که فیلمی مثله "ملک سلیمان" بتونه با فیلمهای خارجی درعرصه تکنیکی رقابت کنه بنابراین تنها ژانر ممکن برای عرضه توانمندی سینمای ایران ژانر اجتماعی ودرام ومتفاوت با سینمای هالیوود هست درست مثل سینمای واقع گرا وروستایی جناب عباس کیارستمی!
  • علی IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    19 3
    من نمیدونم چرا بعضی ها میگن این فیلم ذلالت مردم ایران رو نشون داده. نادر بین چند تا ارزش گیر می کنه و ارزشی که والاتره رو انتخاب میکنه.بین پدرش و مهاجرت با همسرش پدرشو انتخاب می کنه. بین راست گفتن و دخترش دخترش رو انتخاب می کنه چون دخترش یه انسانه و ارزش یه انسان بالاتر از ارزش راست گفتنه. دست آخر هم اون زن کارگر پای اعتقاداتش که ارزش بالاتری داره می ایسته...این فیلم یه فیلم ارزشی محسوب میشه.
  • جواد جرمشتی IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    13 1
    تا کی ما میخواهیم هنر و سیاست رادر هم بیامیزیم.جدایی نادر از سیمین فیلم ماندگار تاریخ سینمای ایران است.فکر می کنم که یک هنرمند و یا هنرشناس نظرش را بدون غرض بیان می کند.اگر برنامه هفت درباره سینماست باید از بزرگترین افتخار تاریخ سینما بگوید و گرنه ارزشی نخواهد داشت.
  • بدون نام IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    8 0
    این موفقیت را به آقای فرهادی تبریک میگم ولی خود فیلم از دید شخصیم فیلم فوق العاده ای نبود . با نظر دوستمون آقای حسین هم موافقم که فراستی تا الآن هیچ نقد فنی درباره این فیلم نکرده (به عنوان منتقد سینما!!!) و تنها به نقد دیدگاه فیلمساز پرداخته.
  • مهدی IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    12 1
    اگر شبکه های خودمان اخبار موفقیت این فیلم را پخش می کردند مردم به پای شبکه های بیگانه نمی نشستند. در هر حال بیان چند نکته ضروری به نظر می رسد این فیلم فیلم خوبی بود و ارزش نقد کردن را دارد. آنچه نقد می شود فیلم خوب است نه فیلمهای صد من یه غاز پس نگران نشوید اگر کسی این فیلم را نقد کند. لزومی ندارد که این فیلم بهترین فیلم ایرانی باشد. همانطور که برخی از بزرگترین شاهکارهای تاریخ سینما جایزه اسکار را دریافت نکرده اند. بر خلاف تصور برخی منتقدین این فیلم نماینده سینمای ایران است. سنمایی که تلخ و گزنده است و حقیقت را می گوید.
  • احسان IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    13 2
    اصلا فرض بگیریم که افراد مهجور از فیلم جدایی دفاع کردن خب گناه فیلمساز چیه؟ این که دلیل بد بودن یا ضد ایرانی بودن فیلم نیست. مثلا اگه همون ادما از استاد شجریان تعریف کنن ما باید بگیم پس شجریان ضد ایرانه !!!!
  • فروتن US ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    13 2
    جناب آقای فراستی ...شما حق نداری از طرف مردم حرف بزنی... نظر خودتم محترم نیست چون داری بحث و سیاسی میکنی. یک کار فرهنگی اتفاق افتاده و حرف راست زده شده تو این فیلم. شما میفرمائید کل منتقدین دنیا دروغ میگن و سیاسی هستن بغیر از شما؟ یک کمی به رسالت خودتون برسید آقای فراستی . 90 درصد مردم ایران خوشحالن . پس حق ندارید این خوشحالی رو توی رسانه ملی خراب کنید . 60 تا جایزه همش دروغ بوده؟. فقط رسالت خودتون رو در نظر بگیرید همین. دنیا ارزشش رو نداره
  • بدون نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    15 4
    قریب به 60 جایزه بین المللی را نادیده میگریم بخاطر اینکه به اصغر فرهادی حسادت میورزیم
  • بدون نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    5 17
    آقاي فراستي بسيار تيز و باهوش است و البته باسواد و مطلع كه با ديدن چند صحنه و به به و چه چه آدمها و حتي منتقدان كله پا نمي شود.و نظر خودش را دارد. منهم از اين فيلم خوشم نيامد و به نظرم اعصاب خردكن بود. در باره الي فيلم بهتري بود كه تا پايان مخاطب را همراه داشت.
    • شاهد IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
      7 0
      من این مطلب رو جداگانه هم کامنت گذاشتم و در پاسخ به شما هم تکرار می کنم. این آقای فراستی باهوش و مطلع تا حالا چند کلمه نقد سینمایی در مورد این فیلم داشته؟ فیلم خوب نیست، فیلمنامه خوب نیست، فیلمبرداری اداست، ... ادای این جملات احتیاج به سواد داره؟ چرا فیلم خوب نیست؟ فیلمنامه چه اشکال داره؟ شخصیتهاش خوب از آب در نیومدن؟ نقاط اوج نداره؟ فیلمبرداری چه اشکالی داره؟ آقای فراستی اظهار نظر می کنه که به جای خود محترم. اما لطفاً ادعا نکنید ایشون نقد می کنه.
  • حسین IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    4 12
    سلام.ممکنه کسی مثل ما فکر نکنه.اگه از خودتون فکری دارین جوابشو بدین.اهانت سلاح کند افراد جاهله.خیلی ها قبل از بحث روبرو با فراستی ادعا میکردن.اما موقعی که جلوش نشستن حرفی برای گفتن نداشتن و از دانش فراستی تمجید کردن.تهمینه میلانی رو که یادتونه........
  • محمد IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    10 0
    به نظر می رسد فیلمهای ایرانی جملگی می باید در بالا شهر و ویلاها فیلم برداری شود تا ضمن نمایش خوشبختی صرف مردم تبلیغی برای صنعت توریسم کشور شود دقیقا همانی که در سریال های شبکه های ماهواره ای شاهدیم .واقعیت جامعه رو که کسی فیلم نمی کنه.اصلا قشر متوسط و محروم سهمی از این سینما ندارند.
  • شاهد IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    13 1
    آقا من هیچ کاری به "نظر" این آقای فراستی در مورد فیلم ندارم. فقط یه سوال دارم؟ این اقا اگر منتقد فیلمه، چرا یک کلمه نقد سینمایی نمی کنه این فیلم رو؟ اصلاً هر فیلمی رو؟ من تا حالا هر وقت دیدم از هر ده دقیقه حرفش 1 دقیقه مفید نقد در نمی یاد. اظهار نظر که "نقد" نیست. منم می تونم نظر بدم. یه بچه هم می تونه. حالا وقتی یک منتقد سینما کار تخصصی خودش رو بلد نیست یا به هر حال انجام نمی ده اما مدام نظر خودش رو و احیاناً نقد "عقیدتی" خودش رو بیان می کنه، بابا آدم شک می کنه دیگه. اول می گفت فیلم بدیه، حالا می گه اسکار سیاسیه.
    • بدون نام IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
      0 8
      خبرآنلاین حاضرم شرط ببندم 50% کسایی که دارن به به و چه چه می کنن........اصلا فیلم رو ندیدن!!...و همینطور برعکس! همینطور آنور آب.....
  • HHHH IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    12 1
    ما داریم تو این مملکت زندگی میکنیم - نیازی به گوش دادن به نظر هیچ کارشناسی نیست . هرکس از فیلم لذت برد تایید کنه و خلاص . هرکی لذت نبرد هم منفی بده . دیگه خودتون که میفهمین خوشتون اومده یانه
  • کاوه سرمدی IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    6 0
    امیر پوریای باشرف اینجور منتقدها رو خوب می‌شناسه ،اوایل سال 90 بود که تو سایت‌اش نوشت این قماش از منتقدها خائن‌آند . منتقدهایی از جنس امیر قادری و مسعود فراستی ، که در آینده جواب درست و محکمی از مردم می‌گیرند. امیر قادری و فراستی خودشون هم می‌دونند که فیلم اصغر فرهادی یه شاهکار در قواره‌های سینمای ایران و یک فیلم بی‌نقص و به یاد ماندنی در اشل تاریخ سینماست. اما به خاطر کسب منفعت بیشتر مادی حاضرند همچین دروغی تحویل ملت بدند.
  • AMIR IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    5 0
    اصغر فرهادی نیازی به تبریک گفتن آدم بی منطقی مثل فراستی رو نداره..... برای هفت متاسفم.....
  • فرانی GB ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    9 0
    به عنوان مثال در ترازوی راجر ایبرت یا ای.او اسکات یا مانولا دارجیس هیچگاه چنین نگاه خصمانه و کینه توزانه ای به فیلم ها وجود ندارد. آنها هیچوقت این همه از روی تکبر و غرور و یا از روی حسادت و حُب و بغض به فیلم ها نگاه نمی کنند. "جدایی نادر از سیمین" پر امتیازترین فیلم امسال منتقدین سینمای جهان -نشریات معتبری همچون: نیویورک تایمز، تایم، لوس آنجلس تایمز، ویلیج وویس و...- است. این فیلم با 96 امتیاز از 100 امتیاز ممکن در صدر پرامتیازترین های امسال قرار دارد، ولی مسعود فراستی با نادیده گرفتن خوشحالی مردم، آرای منتقدین به بدترین شکل ممکن از رسانه ملی به این فیلم می تازد. به نظر من شیوه تهاجمی ایشان اصلن نقد نیست. چون نقد باید منصفانه باشد. یک نقد دارای تعاریفی ست که متاسفانه نمی شود به نظرات شخصی...
  • بدون نام IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    1 10
    کسی که سینمای ایران رو بصورت حرفه ای دنبال کرده باشه می دونه فیلم یک جدایی در خود ایران حتی جز بهترین کار خود کارگردان و بهترین فیلم های سینمای ایران هم نیست... البته نه کسانی که کلا جز فیلم های هالیودی و ماهواره چیز دیگری نگاه نمی کن!...!!
    • شاهد IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
      7 4
      لطفاً 5 تا فیلم خوب نام ببر!
  • omid IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    6 4
    برای فراستی ها وکسانی که مثل ایشان فکر میکنند متاسفم جدایی نادر از سیمین افتخاریست برای مردم ایران زمین زنده باد ایران وایرانی