این احتمال قوت گرفته که دولت در تلاش است در ایام نوروزی دور دوم هدفمندی یارانه ها را اجرایی کند که در اینصورت عدم واریز سهمیه فروردین ماه به کارت های سوخت در این راستا رخ خواهد داد.

آذرجزایری: چندروزی بیشتر به آغاز سال نو و سفرهای نوروزی نمانده که برخی از خبرگزاری ها از واریز سهمیه سوخت فروردین ماه در پنجشنبه هفته جاری خبر می دهند اما یکساعت از انتشار این خبر نگذشته که قائم‌مقام ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت تاکید می کند که وزارت نفت برای واریز سهمیه فروردین به کارت های سوخت مشکل دارد.
انتشار این خبر در شرایطی است که دولت سال گذشته از واریز سوخت ویژه نوروز خودداری کرده و امسال نیز رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت نیز تاکید کرده که امسال نیز سوخت ویژه نوروز اختصاص نخواهد یافت.
درعین حال هر ساله دولت به جهت افزایش سفرهای نوروزی سهمیه سوخت فروردین ماه را قبل از شروع سفرهای نوروزی و سال جدید به کارت های سوخت واریز می کرد که امسال نیز به دلیل انتشار اخبار ضدونقیض با بلاتکلیفی مواجه شده است.
از سویی دیگر، در حالی قائم‌مقام ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت از مشکل وزارت نفت در واریز سهمیه فروردین ماه می گوید که انتقال سهمیه سوخت به کارت ها از طریق نرم افزار صورت می گیرد و به گفته مسوولان نفتی، انتقال سهمیه به کارت های سوخت تنها با فشار دادن یک کلید صورت می گیرد.
براساس اظهارات کارشناسان اینگونه اظهار نظر ستاد حمل ونقل و سوخت در خصوص مشکل در انتقال سوخت به کارت ها را می توان از دو نگاه خوشبینانه و بدبینانه مورد بررسی قرارداد.
نگاه خوشبینانه فرض بر مشکل در وزارت نفت برای واریز سوخت به کارت هاست و در این راستا می توان تنها به این نکته تکیه کرد که نرم افزار واریز سهمیه ها دچار مشکل شده باشد و یا حتی نرم افزار برای واریز سهمیه های تنها یکبار در هر ماه تنظیم شده و برای دوبار واریز در یک ماه نمی توان این نرم افزار را مورد استفاده قرارداد. درعین حال باید یک نکته دیگر را نیز مدنظر قرارداد اینکه آیا وزارت نفت می تواند این حجم سوخت را برای نوروز تامین کند؟
البته نگاه دیگری هم وجود دارد. باتوجه به اینکه دور دوم هدفمندی یارانه ها قراراست در سال آینده اجرایی شود و در این راستا پیش بینی می شود سهمیه بندی سوخت کنار گذاشته شود و بنزین به صورت تک نرخی عرضه شود بنابراین این احتمال قوت می گیرد که دولت در تلاش باشد در ایام نوروزی دور دوم هدفمندی یارانه ها را اجرایی کند که در اینصورت عدم واریز سهمیه فروردین ماه به کارت های سوخت در این راستا صورت گرفته است.
درعین حال باید متذکر شدهنوز واریز سوخت به کارت ها در هاله ای از ابهام قراردارد.
براساس این گزارش در حالی که امروز ساعت 11 و 37 دقیقه خبرگزاری مهر تاکید کرده است با موافقت دولت و به منظور تامین سوخت مورد نیاز شب عید مردم60 لیتر سهمیه بنزین فروردین ماه با قیمت نیمه یارانه ای 400 تومانی تا ساعت 24 پنج شنبه 25 اسفند ماه به کارتهای هوشمند سوخت واریز می‌شود.
به گفته این خبرگزاری تا پایان فروردین ماه سال آینده هیچگونه تغییری در قیمت و سهمیه بنزین خودروها اعمال نخواهد شد.
این درحالی است که در ساعت 12 و 18 دقیقه امروز خبرگزاری فارس به نقل از عبدالله جلالی قائم‌مقام ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت، تاکید می کند: علیرغم هماهنگی‌های قبلی با وزارت نفت، هنوز وزارت نفت اعلام می‌کند که برای واریز سهمیه سوخت فروردین ماه به کارت‌های سوخت مشکل دارد و اینکه بتواند در 25 اسفند این کار را انجام دهد قطعی نیست.
براساس اظهارات عبدالله جلالی ، در جلساتی در آینده نزدیک درباره زمان قطعی واریز سهمیه فروردین‌ماه و تخصیص دادن یا ندادن سهمیه نوروزی تصمیم‌گیری خواهد شد.
/31221
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =