احمدی‌نژاد و معاون رییس جمهور عراق از دشمنان و چالش‌های مشترک دو کشور سخن گفتند.

محمود احمدی‌نژاد در دیدار «خضیرالخزاعی» معاون رییس‌جمهور عراق با بیان اینکه "جمهوری اسلامی ایران و عراق دارای تاریخ، تمدن، فرهنگ، موقعیت ممتاز و امکانات استثنایی بوده و در منطقه و جهان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند"، گفت: باید با تلاش و همکاری همه‌جانبه روابط موجود میان دو کشور را ارتقاء دهیم، چراکه در حقیقت پیشرفت و اقتدار دو کشور در راستای یکدیگر قرار دارد.
وی همچنین با بیان اینکه "ایران و عراق دشمنان مشترکی دارند که از پیشرفت،‌ آبادانی و رفاه دو ملت ایران و عراق خوشحال نمی‌شوند"، افزود: شیاطین همواره به دنبال ایجاد فاصله و جلوگیری از کار، پیشرفت و آبادانی هستند و ما باید در نقطه مقابل خواسته آنان با همکاری و تلاش بیشتر در جهت رشد و پیشرفت ایران و عراق تلاش کنیم.
اهم سخنان رییس جمهورکشورمان و معاون رییس جمهوری عراق در این دیدار در ادامه به نقل از ایسنا می‌آید:
  • تجربیات و امکانات فراوانی که در دو کشور وجود دارد، باید در جهت پیشرفت و سازندگی ایران و عراق به کار گرفته شود. هیچ محدودیتی از سوی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط همه جانبه با جمهوری عراق وجود ندارد و ما می‌توانیم در همه زمینه‌ها از جمله فرهنگ، علم، تکنولوژی، انرژی، عمران و آبادانی، تجارت و سرمایه‌گذاری همکاری‌های خوبی با یکدیگر داشته باشیم.
  • مردم عراق برادران عزیز و مظلوم ملت ایران هستند که سالهای متمادی است تحت فشار و سلطه استعمارگران قرار دارند. متاسفانه برخی افراد در منطقه نمی‌خواهند اجازه دهند تا عراق به پیشرفت و آبادانی برسد، اما باید برخلاف خواسته آنان با همه توان کار کرده و به آبادانی و پیشرفت برسیم. جمهوری اسلامی ایران و عراق می‌توانند و باید در کنار یکدیگر عدالت، صلح، دوستی و برادری را در جهان گسترش دهند تا در آینده‌ای نزدیک با گسترش همکاری‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و عراق، دو کشور از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان باشند.
اظهارات خضیرالخزاعی معاون رییس‌جمهور عراق
  • (با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در منطقه و نقش‌آفرینی دو کشور در صحنه‌های جهانی)جمهوری اسلامی ایران همواره در دشواری‌ها و سختی‌ها یار و یاور ملت عراق بوده و ما امروز نیازمند آن هستیم که با برادری و اخوت روابط دوستانه خود را با یکدیگر گسترش دهیم، چراکه ارتقاء روابط میان دو کشور باعث می‌شود تا ایران و عراق قدرتی بزرگ در منطقه و جهان به شمار آیند.
  • مردم عراق همواره احترام زیادی برای ملت ایران قائل هستند. مطمئناً انقلاب اسلامی ایران که در برابر استبداد قد علم کرده است، راه خود را پیروزمندانه ادامه خواهد داد و همانگونه که تاکنون همه چالش‌ها را پشت سر گذاشته، پس از این نیز سربلند و با افتخار به پیشرفت‌های خود ادامه خواهد داد.
  • ایران و عراق با چالش‌های مشترکی در صحنه‌های مختلف روبرو هستند. ما نیازمند دیدگاهی جدید برای توسعه همکاری‌های علمی، تکنولوژی، امنیتی و انتقال تجارب هستیم و جمهوری عراق با علاقه‌مندی خواستار گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران است و در راستای توسعه روابط با این کشور از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد؛ چراکه معتقدیم گسترش همکاری‌ها میان دو کشور قطعاً ضربه‌ای کوبنده به دشمنان خواهد بود.
29219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =