ایرنا نوشت:

حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه در امور کشورهای عربی و آفریقا اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران بر حمایت همه جانبه خود از ملت و دولت سوریه تاکید دارد.
روزنامه رادیکال چاپ ترکیه روز شنبه به نقل از داود اوغلو، وزیر امور خارجه این کشور مدعی شده بود که جمهوری اسلامی ایران و روسیه در زمان حاضر حمایت خود از دولت بشار اسد، رییس جمهوری سوریه را نسبت به سال گذشته میلادی کاهش داده اند.
معاون وزیر امور خارجه در واکنش به این اظهارات با اعلام حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت سوریه گفت: ما اطمینان داریم مردم سوریه در سایه طرح اصلاحات آقای بشار اسد، رییس جمهوری این کشور در مسیر تکمیل روند اصلاحات و مقابله با مداخله خارجی گام های مستحکم خود را تداوم خواهند بخشید.
امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران راه حل سیاسی و حمایت از مطالبات مردم سوریه که مورد اهتمام جدی رییس جمهوری بشار اسد قرار گرفته است را مناسب ترین راهکار می داند.
معاون وزیر امور خارجه با تاکید بر ضرورت پرهیز برخی طرف های بین المللی و منطقه ای نسبت به اقدامات شتابزده و حمایت از مسلح کردن مخالفان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران مسوولیت هر گونه تشدید بحران را متوجه کشورهایی می داند که از بی ثباتی و نا امنی در سوریه حمایت می کنند.
17219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =