۰ نفر
۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۹

تبلت 10 اینچی نوکیا با ویندوز 8 تا سه ماهه آخر سال 2012 به بازار عرضه خواهد شد.

 ‍Cnet نوشت: نوکیا می‌تواند با عرضه تبلت 10 اینچی خود در اواخر سال جاری، بازار تبلت‌های مبتنی بر ویندوز 8 را داغ‌تر کند. DigiTimes با استناد به منابع خبری بالادست خود گزارش داد که نوکیا به احتمال قوی تا اواخر امسال تبلت 10 اینچی دو هسته‌ای مبتنی بر ویندوز 8 خود را برای فروش آماده می‌کند. مایکروسافت هنوز تاریخ دقیق عرضه ویندوز 8 رافاش نکرده است. اما آن طور که اکثر منابع پیش بینی کرده اند، انتظار می‌رود که این سیستم عامل جدید زودتر از پایان سال و حتی قبل از 3 ماهه آخر سال عرضه شود. نوکیا تولید تبلت ویندوز 8 خود را به Compal Electronics تایوان سپرده و به گفته منابع خبری مختلف میزان سفارش اولیه هم 200 هزار واحد است.
البته این اولین نشانه خروج نوکیا از جمع سازندگان موبایل و ورود آن به بازار تبلت‌ها مبتنی بر ویندوز 8 نیست. یکی از عوامل اجرایی نوکیا در این باره گفت که از نوامبر گذشته نوکیا تصمیم گرفت تا ژوئن آینده، تبلت‌های مبتنی بر ویندوز 8 را هم به خط تولید خود وارد کند. عوامل نوکیا تا کنون این اخبار را تایید و یا رد نکرده اند. این کمپانی تا کنون هم در خواست Cnet برای اظهار نظر در این باره را بی پاسخ گذاشته است. اما با وجود همکاری نوکیا با مایکروسافت و رشد آرام تو لید ویندوز فون لومیا، تولید این تبلت بسیار طبیعی است.
سایر تولید کنندگان تبلت ها هم به سمت تبلت های مبتنی بر ویندوز 8 رو آورده و جذب آن شده اند.
مایکل دل، مدیر عامل شرکت دل هفته گذشته به گروه خبری Bloomberg گفته بود که قصد دارد دقیقا روزی که ویندوز 8 شروع به کار می‌کند از یک تبلت تجاری رونمایی کند. اخیرا منابع خبری به Cnet گفته بودند که کمپانی HP هم در حال کار بر روی تولید یک تبلت مبتنی بر ویندوز 8 برای همه دستگاه‌های مبتنی ARM و Intel هستند.
این روزها بحث بر سر این است که اگر تبلت‌های مبتنی بر ویندوز 8 به بازار بیاید ، آندورید بازار خود را از دست خواهد داد. اما همه می‌دانند هیچ تبلتی از لحاظ فروش و محبوبیت به پای iPad اپل نخواهد رسید.
بسیاری معتقدند سیل تبلت‌های آندوریدی موجود در بازار باعث سردرگمی متقاضیان شده که همین مسئله منجر به شکست صنایعی که در فکر تولید دستگاهی هستند که قاتل آی‌پد باشد، می‌شود. که البته همین روندی که باعث شکست تبلت‌های آندرویدی می‌شود می‌تواند درهای موفقیت را به سوی تبلت‌های مبتنی بر ویندوز 8 باز کند.
سارا روتمن ، تحلیلگر Forrester به همه تولید کنندگان تبلت‌ها از جمه سامسونگ، Lenovo، توشیبا، HTC ، توصیه کرده تا به جای تولید تبلت‌های آندرویدی بر روی تولید تبلت‌های مبتنی بر ویندوز 8 تمرکز کنند.
2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    27 2
    دوست عزیر،نوکیا اولین تبلت خود را 3 سال قبل از Ipad یعنی درسال 2007 به بازار ارایه داد.ولی این تبلت نتوانست موفق باشد.نام این تبلت NOKIA N800 Internet Tablet بود که به علت عدم بازاریابی مناسب،شکست خورد.تبلت های در بازارتوسعه یافته این تبلت هستند.دوستانی که می خواهند از روی تعصب منفی بزنند،قبل از فشار دادن دکمه منفی،این سایت را چک کنید. http://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_N800
    • بدون نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
      2 9
      خوب که چی؟ اول بودن که مهم نیست.
  • بدون نام IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    2 14
    فقط اپل شرکتای دیگه هیچوقت نمیتونن
  • بدون نام IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    4 2
    فقط گلکسی ای پد مفتت گرونه ...
  • سعید نوکیا CH ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    1 0
    اقا شما با نوکیا چه مشکلی دارید ؟ افتادن مهم نیست ، چگونه برخواستن مهم هست ! تا 2 ، 3 سال آینده آندروید تونو تحویل میگیرم ! سیستم عاملی که فقط برای چرت و پرت و بازی درست شده است ، از نظر کارایی هم بگم که هیچ گوشی ای در کارایی بعد از آیفون به نوکیا نمیرسه ! انقدر به پایان محصولات اندرویدی نمونده ! منتظر ویندوز 8 از طرف نوکیا باشید .