وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر دختران دانش‌آموز ازدواج کرده مسائل را رعایت کنند می‌توانند در مدرسه حضور داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ازدواج یک بحث اسلامی است و با شرایط احکام دینی انجام می‌شود و آموزش و پرورش وارد این مقوله نمی‌شود.
حمیدرضا حاجی‌بابایی درباره اینکه آیا با ازدواج دانش‌آموزان زیر 15 سال به تعداد افراد ترک تحصیل کرده که همگی دانش آموز هستند، افزوده نمی‌شود نیز توضیح داد: آموزش برای همه افراد در هر سن و شرایطی امکان تحصیل را فراهم کرده است. این در حالی است که اگر دختران دانش‌آموز ازدواج کرده مسائل را رعایت کنند می‌توانند در مدرسه حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: تحصیل در مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور و همچنین ادامه تحصیل از طریق شرکت در امتحانات پایانی سال تحصیلی از جمله دیگر شرایطی است که آموزش و پرورش برای لازم التعلیم‌ها فراهم کرده است.

 وزیر آموزش و پرورش پیش از این هم با استقبال از ازدواج دختران دبیرستانی گفته بود بسیاری از مشکلاتی در حال حاضر در رفتارهای اجتماعی شاهد آن هستیم به خاطر بالا رفتن سن ازدواج در جامعه است، چرا که در حال حاضر به دلیل اینکه کانون خانوادگی دیر شکل می‌گیرد،مشکلات اجتماعی دیر شکل می‌‌گیرد
 وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سعی داریم در کتاب‌های درسی به آموزش مهارت‌های زندگی و راهکار‌های ازدواج سالم به دانش‌آموزان دختر بپردازیم گفته بود: اکثر کارشناسان علوم تربیتی و اجتماعی معتقدند که ازدواج به موقع دانش‌آموزان دختر باعث محافظت آنها از آسیب‌هایی می‌شود که در جامعه در کمین آنها است.
وی افزود: شیوه زندگی و آداب زناشویی، آداب معاشرت ازدواج‏، آشنایی با رفتارهای صحیح در زندگی زناشویی و مهارت سخن گفتن با دیگران و اقوام از جمله آموزش‌هایی است که سعی داریم در کتاب‌ها گنجانده می‌شود.
 4545
 


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا عباسی عجبشیر IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    0 7
    ادامه تحصیل دختران ازدواج کرده درکنار دختران مجرد بدون تحقیق وبررسی کاربسیار خطرناکی است نتایج تاسف بار انرادرمدارس مشاهده میکنییم
  • بدون نام IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
    4 0
    به نظر من دختران این دوره زمونه از همه چی اطلاع دارن بنابر این اینکه بگیم حضور اونا در مدارس باعث مشکلات میشه , نشون میده که در خواب غفلتیم!!!!
  • بی نام ES ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 5
    باید ازدواج زیر سن قانونی ممنوع بشه.همین...