همشهری نوشت:

اگر جزو فن‌بوی‌های اپل و محصولات این شرکت هستید و نمی‌توانید تحمل کنید کسی به ساخته‌های جابز توهین کند، توصیه می‌کنم همین حالا از خواندن ادامه‌ این متن صرف نظر کنید. هر چند این متن درباره بدی‌های محصولات اپل نیست و قصد زیر سوال بردن کیفیت محصولاتی مانند آی‌فون یا آی‌پد را ندارد اما باز هم ممکن است عده‌ای از خواندنش برداشت اشتباه داشته باشند.

یک چیزهایی در دنیا هستند که وقتی خیلی معروف شدند و جوشان همه را گرفت، عیب و ایرادهایشان پنهان می‌شود و کسانی که خودشان وارد جو شده‌اند، قرارداد ناگفته‌ای دارند که این ایرادها را از کسانی که وارد جو نشده‌اند پنهان کنند! درست مثل خیلی از کسانی که می‌روند خارج و آن‌قدر تعریف می‌کنند که بقیه دهن‌شان آب می‌افتد و بهشت جلو چشم‌هایشان به تصویر درمی‌آید و وقتی می‌روند آن‌طرف با مشکلاتی برخورد می‌کنند که فکرش را هم نمی‌کرده‌اند.

غرض این بود که بگویم این محصولات سیب گاززده‌ آمریکایی هم چنین داستانی دارد. من هم جزو همان کسانی هستم که بدون دانستن یک سری چیزها به سراغ اپل رفتم و بعد از وارد شدن به حلقه‌ اپلیون تازه چشمم به روی چیزهایی باز شد که آرزو می‌کردم کاش کسی به من می‌گفت!

آی‌فون، آی‌پد و آی‌پاد تاچ جزو محصولاتی هستند که تحولی در زمینه طراحی وسایل هوشمند همراه ایجاد کردند. همه تلاش اپل بر این بود که کاربری محصولات‌اش را هر چه بیشتر کاربرپسند کند. سیاست اپل برای گذاشتن تنها یک دکمه روی گوشی آی‌فون در این راستا بود که همه بتوانند راحت با این گوشی کار کنند و دیگر از دکمه‌های متعدد و گیج‌کننده خبری نباشد. این دستاورد بسیار مهم دنیا را برای کاربران عام زیباتر کرد.

اما این حرکت اپل کاملا ظاهرسازی است. در پس این محصولات هوشمند سیاستی وجود دارد که نتیجه‌اش یک محصول ناقص‌الخلقه و پر از ایراد است. این محصول نه تنها به ساده‌تر شدن کار کاربرها کمک نمی‌کند، بلکه بعضی وقت‌ها به شعورشان هم توهین می‌کند و کاری می‌کند که کسانی که سطح متوسطی از سواد اینترنتی و رایانه‌ای نداشته باشند، نتوانند از آی‌فون‌ها و آی‌پدهایشان کار بکشند. نام این محصول «آی‌تیونز» (iTunes) است.

هر کابری که بخواهد با آی‌فون و آی‌پدش کار کند و رویشان فیلم و آهنگ و غیره بریزد ناگزیر به نصب یک نسخه از این نرم‌افزار درب و داغان است. اگر می‌خواهید از عمق فاجعه با خبر شوید کافی است جست‌وجوی کوتاهی در گوگل با عنوان I hate iTunes انجام بدهید و ببینید کاربرهای این نرم‌افزار در سرتاسر دنیا راجع به آن چه می‌گویند.

البته اگر I Like iTunes را امتحان کنید، متوجه می‌شوید جایی وجود ندارد که واقعا کاربرها آی‌تیونز را دوست داشته باشند و گوگل شما را باز هم به صفحاتی که آدم‌ها آی‌تیونز را دوست ندارند می‌برد. اما حالا ببینیم این آی‌تیونز چیست و به جز ایرادهای بنیادی مثل گرفتن بی‌خود و بی‌جهت حافظه‌ سیستم عامل، هنگ کردن‌های متعدد و واسط کاربری زشت سردرگم‌کننده‌اش چرا این‌قدر بد است؟

نقل و انتقال فایل‌ها ممنوع!
ساده‌ترین حقی که من به عنوان یک کاربر گوشی همراه به گردن شرکت سازنده دارم این است که بتوانم به راحتی فایل‌هایم را روی گوشی بریزم و جابه‌جا کنم. اپل و آی‌تیونز این حق را به کلی از من گرفته‌اند. کلا این داستان که گوشی را با کابل USB بزنم به رایانه و رویش فایل بریزم با محصولات اپل به کلی منتفی است. برای انجام این کار باید خودم را به تیغ آی‌تیونز بسپارم. اول باید آی‌تیونز را روی PC نصب کرد. این نرم‌افزار چیزی به نام Copy یا Move (و دیگر چیزهایی که همه بلندند!) ندارد. بلکه همه چیز را Sync می‌کند.

یعنی وقتی بخواهید نرم‌افزاری روی گوشی بریزید، باید این نرم‌افزار در آی‌تیونز موجود باشد. سپس آی‌تیونز چک می‌کند که آیا همه نرم‌افزارهایی که دارد با نرم‌افزارهایی که در گوشی هست جور در می‌آیند یا نه؟ اگه آی‌فون چیزی کم و کسر داشت بهش اضافه می‌کند و اگر زیاد داشت کم می‌کند! به عبارت دیگر اگر من گوشی‌ام را به آی‌تیونزی که روی رایانه محل کارم نصب شده بشناسانم و چیزی رویش نصب کنم، وقتی برگردم خانه و گوشی را با آی‌تیونز خانه که آن نرم‌افزار را نداشته هماهنگ کنم نتیجه این است که نرم‌افزاری که صبح در محل کار نصب کرده‌ام از گوشی پاک می‌شود زیرا آی‌تیونز خانه آن را ندارد.

البته گزینه‌ای برای انتقال نرم‌افزارهای خریداری شده به کتابخانه‌ی آی‌تیونز وجود دارد اما اگر دست برقضا یادم برود اول نرم‌افزارها را منتقل کنم، بعد گوشی‌ام را Sync کنم، کلا این نرم‌افزارها می‌پرند! خدایی‌اش شما به این می‌گویید کاربرپسند؟

تازه مشکل به همین‌جا ختم نمی‌شود. تعداد رایانه‌هایی که شما می‌توانید رویشان آی‌تیونز نصب کنید و گوشی یا تبلت‌تان را به آن معرفی کنید، محدود به عدد پنج است. یعنی این طور نیست که هر جایی رفتید بتوانید با گوشی‌تان کار کنید و رویش فایل بریزید.

یکی دیگر از چیزهایی که اپل از شما می‌گیرد قابلیت مدیریت فایل‌هاست. مثلا در حالت عادی نمی‌شود یک فایل PDF روی گوشی آی‌فون منتقل کرد و آن را با نرم‌افزار پیش‌فرض خواندن فایل‌های PDF یعنی iBooks خواند! باور کنید این عمل ساده که همه‌ گوشی‌های دنیا انجام می‌دهند با سیاست‌های عجیب اپل امکان‌پذیر نیست. پس از نیم‌ساعت سر و کله زدن با آی‌تیونز و سر در نیاوردن از واسط کاربری عجیب این نرم‌افزار وقتی موفق نشدم بفهمم فایل PDF را چطور می‌شود روی گوشی کپی کرد احساس حماقت عجیبی بر من غلبه کرد.

وقتی در گوگل در این باره جست‌وجو کردم دیدم این احساس بین میلیون‌ها نفر مشترک است. چون آی‌تیونز واقعا امکان چنین کاری نداشت. راهنماها گفته بودند باید فایل PDF را حتما دانلود کنید تا iBooks آن را بشناسد! بعد فهمیدم باید نرم‌افزارهای مخصوصی را بگیرم و نصب کنم تا بتوانم مثل همه گوشی‌های دیگر دنیا فایل PDF را روی آی‌فون بریزم.

انحصارطلبی اپل تا این حد پیشرفته است که حتی نمی‌گذارد یک mp3 را روی گوشی‌تان تبدیل به زنگ موبایل بکنید. برای این کار حتما باید جناب آی‌تیونز در جریان باشند و ایشان اجازه‌ Sync شدن را بدهند! این داستان‌ها برای فیلم و آهنگ و دیگر فرمت‌ها هم صدق می‌کند. اگر بخواهید فرمت‌های مختلف را روی گوشی‌تان داشته باشید مجبور به خریدن نرم‌افزار از فروشگاه اپل هستید. همه این مشکلات راه دارند اما برای قدم گذاشتن در این راه باید جیبتان را خالی کنید.

بلوتوث بازی ممنوع!
چند دفعه شده که با دوستان دور هم جمع شده‌اید و کلیپ‌ها و زنگ‌های موبایل بامزه با بلوتوث برای هم فرستاده‌اید؟ می‌دانید اپل این حق را از کاربرهایش سلب کرده است؟ اگر آی‌فون یا آی‌پد داشته باشید فقط و فقط محکومید تا با آی‌فون‌ها و آی‌پدهای دیگر بلوتوث رد و بدل کنید.

وقتی دوستان دارند با گوشی‌های آندرویددار و ویندوزدار و... تند تند برای هم کلیپ خنده‌دار بلوتوث می‌کنند شما باید بنشینید و نگاه کنید و ادای پز دادن دربیاورید که من اپل دارم. واقعا چرا آدم با یک گوشی 900 هزارتومانی نباید بتواند بلوتوث با دوستانش رد و بدل کند؟

فلش ممنوع!
این داستان پشتیبانی نکردن iOS از فلش بسیار قدیمی است. اپل به بهانه اینکه فلش خیلی سوراخ امنیتی دارد، نمی‌گذارد مرورگرهایش فایل‌های فلش را باز کنند. این روزها هم که همه سایت‌ها به نوعی فلش دارند. به همین دلیل یا باید نسخه‌های ویژه iOS سایت‌های مورد نظرتان را ببینید یا صفحات ناقص آن‌ها را بارگذاری کنید که علامت پلاگین خالی فلش در همه جایشان نقش بسته است.

فلش سوراخ امنیتی دارد، قبول. اما با این همه کرک‌ها و جیل‌بریک‌های ریز و درشتی که برای محصولات اپل آمده، ظاهرا فقدان فلش جلوی نفوذهای امنیتی را نگرفته است. از آن طرف چند نفر را می‌شناسید که گوشی آندرویددار داشته باشند و از حفره‌های امنیتی‌شان شاکی باشند؟

خرید ممنوع!
یکی از کارهایی که آی‌تیونز می‌کند این است که می‌شود با کمک آن به فروشگاه نرم‌افزار یا همان اپ‌استور وارد شد و خرید کرد. اما برای خرید باید حساب کاربری داشته باشید. یکی از نکات جالب این حساب کاربری این است که باید آدرس یک کشور غیرایران را بدهید چون اپل ایران را تحریم کرده است. کشورهای مختلف حساب کاربری و فروشگاه‌شان جداست. مثلا اگر شما یک کارت هدیه از کانادا داشته باشید، باید حساب کاربری‌تان مربوط به کانادا باشد تا بتوانید آن را خرج کنید.

اگر حساب کاربری‌تان را با آدرس کانادا ثبت کنید دیگر اپل در فروشگاه آمریکا راهتان نمی‌دهد! محتویات اپ‌استور کانادا با اپ‌استور آمریکا فرق دارد و مثلا بعضی از نرم‌افزارهایی که در اپ‌استور آمریکا رایگان است در اپ‌استور کانادا پولی است! هیچ راهی هم ندارد که بشود کشور محل سکونت را عوض کرد. باید یک حساب کاربری دیگر بسازید. این شاهکار هم جزو ویژگی‌های کاربرپسند اپل است.


حافظه اضافی ممنوع!
وقتی آی‌پد 16 گیگابایتی خریدید تا آخر دنیا محکوم به این هستید که از همان 16 گیگ استفاده کنید. در این دنیای جدید که همه دستگاه‌های الکترونیکی کارت حافظه می‌خورند و به راحتی می‌شود حافظه گوشی‌های همراه را زیاد کرد چرا آدم باید یک میلیون تومان پول بدهد به گوشی‌ای که فقط 16 گیگ فضای ذخیره اطلاعات دارد و هیچ جور هم نمی‌شود به آن فضا اضافه کرد؟ اگر بخواهید چند آلبوم موسیقی روی گوشی بریزید و دست برقضا چند عدد بازی با حجم بالا هم داشته باشید، یعنی گوشی‌تان پر شده و باید خالی‌اش کنید. حجم نرم‌افزارهای اپ‌استور روز به روز اضافه می‌شوند اما حافظه آی‌فون و آی‌پد محدود است.

دردسرهای داخلی
از همه این‌ها که بگذریم، می‌رسیم به بحث کاربردهای داخلی این محصولات. همان‌طور که می‌دانید اپل  نمی‌گذارد ما از سرویس‌هایش استفاده کنیم. اگر بخواهید چیزی از فروشگاه اپل بخرید، اپل پول شما را قبول نمی‌کند. در این گیر و دار واقعا نمی‌دانم آن دسته از افرادی که سنگ اپل به سینه می‌زنند و ادعا می‌کنند باید به این شرکت وفادار ماند و محصولاتش را خرید، چه توجیهی برای این واقعیت دارند که اپل پول ما را اصلا قبول نمی‌کند؟ حتی به‌روزرسانی برنامه‌های رایگان هم برای ما امکان‌پذیر نیست.

اگر بخواهید چیزی از اپ‌استور بگیرید (چه رایگان یا غیررایگان) باید کلی تکنیک بزنید که اپل نفهمد IP شما از ایران است. وقتی می‌شود به راحتی در بازارهای گوشی‌های غیر iOSدار خرید کرد و این گوشی‌ها هر روز همه چیزشان را به‌روز می‌کنند آدم چرا باید این همه دردسر برای خودش بخرد؟ آن هم با این قیمت‌های نجومی؟

پول بده آش نخور
بحث من در مورد کیفیت گوشی‌ها و تبلت‌های اپل نبود. بحث فقط سر سیاست‌های عجیب اپل بود که چطور باعث اذیت و آزار کاربرها می‌شود. می‌دانم که بسیاری از کاربرها از جمله خود من بعد از مدتی به این اذیت و آزارها عادت می‌کنند. اما انسان به هر چیزی می‌تواند عادت کند.

واقعیت این است که با خریدن آی‌فون یا آی‌پد از کلی امکانات دیگر محروم می‌شویم. یقین دارم اگر مایکروسافت محصولی داشت که یک صدم آی‌تیونز اشکال داشت و انحصار طلبانه بود میلیون‌ها اعتراض و بد و بی‌راه نثارش می‌شد. اما وقتی یک محصول اپل می‌خرید تا به آی‌تیونز وصلش نکنید، حتی روشن هم نمی‌شود! اما چون اپل است کسی صدایش درنمی‌آید.

iSad
5 اُکتبر 2011 که می‌شد، اواسط مهر ماه سال 90، یک روز از خواب بیدار شدیم و دیدیم دنیا شده است استیو جابز. خیلی‌­ها بودند که استیو جابز را نمی‌­شناختند و بسیاری هم بودند که می‌دانستند استیو‌جابز کیست امادر عرض یک روز، همه این دو گروه تبدیل شدند به طرفداران استیو جابز.
اپل بازان و دیگر دوستداران آی­‌تی ناراحت بودند و هر جا می‌­­رفتی سخن از استیو بود.در سایت های اجتماعی همه عکس­‌های خودشان را به عکس استیو جابز تغییر دادند و همگی استیو جابز شدند، جملات کوتاه و خلاقه درباره او می‌گفتند و می‌‌سرودند.
اول سایت­‌ها و وبلاگ­‌ها، بعد روزنامه و مجلات این خبر را منتشر کردند. کم کم استیو جابز تا روی شیشه مغازه‌ها و شیشه عقب ماشین‌ها و تی­‌شرت جوان­‌ها هم آمد. همه جا سخن از او بود و همه درباره تاثیری که او در جهان ما گذاشته حرف می‌د­زند. حتی آنهایی که اصلا نمی‌دانستند سیستم عامل اپل چیست و چه فرقی با ویندوز دارد. جوگیری آن قدر زیاد بود که یکی از پیامک‌­های آن روزها این بود:  «خانواده استیو جابز ضمن تشکر از همدردی و همدلی ایرانیان از آنها خواستند تا به زندگی عادی خود بازگردند!»
2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 324
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • بدون نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    ببین آقایی که این مقاله رو نوشتی تو یا یه آدم مبتدی هستی یا هیچ چیزی در مورد اپل و فناوری نمیدونی یخورده اگه بری تحقیق کنی،میبینی اپل واسه همه ی این کاراش دلیل داره که حتی منتقدانش هم تحسینش کردن
    • بدون نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
      ... بنده خدا به این روونی و با مدرک توضیح داده ، دیگه چی بگه ؟!!
    • رضا IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
      سلام آخه این چه ادبیاتیه خواهر یا برادر من؟ یه نفر از یه محصول انتقاد کرده ، جنایت که نکرده شما جواب بحثش را بده . این فن بوی بازیها مختص ما ایرانی هاست که عادت داریم همه چیز را در هاله ای از تقدس و بی عیبی ببینیم. من بسیاری از مخصولات اپل را دوست دارم ولی آیا همه آنها بی ایرادند؟ آیا مایکروسافت بی ایراد است ؟ منتظر پاسخ مستدل شما به این نوشته هستم دست حق نگهدارت
    • بدون نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
      دلیلاش رو میشنویم هیچ جا نمی ریم همین جا هستیم این گوی و این میدان
    • شاهین IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
      شما که مهارت داری برای ما توضیح بده تا روشن تر بشیم
    • محمد122 IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
      خوب راست میگه برو گوشیه glx بخر دردسر این چیزا رم نداری !!!!!
    • محمد122 IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
      من تحت تاثیر حرف نویسنده قرار گرفتم بچا کمک کنید glxبخرم یا iphone
    • بدون نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
      این بنده خدا گفت اگه چنبه انتقاد ندارید این مطلب رو نخونید من هم کسی هستم که گول همین ظاهر سیب گاز زده را خوردم و طرف دیگشو گاز زدم اما دیدم چه کرم گنده ای توش قایم شده یک برند کاملا کمونیستی واقعا کمونیستی مسخره و مزخرف
    • محمد A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
      عزیز دل بابا توکه اینهمه جوک نوشتی اینجا و اونایی که اپل دارنو میخندونی میدونی اپل دنیای نامحدود نرم افزار و امکاناته تو از اپل فقط ایتونز میدونی و خلاص آقا اپل یه سری نرمافزار داره مثل pp25 کا اپلیکیشن های پولیو مجانی در اختیارت قرار میده دوما اگه خواهان بلوتوث بازی هستی می تونی ایفونتو جیلبریک کنی و لذت بلوتوث بازیو ببری سوما هرکی که گوسفندشو فروخت و ایفونو اپل خرید که نمیشه مشتری اپل مشتریای اپل کسایی هستن که سواد خواندن متون انگلیسیو دارن چون اصلا اپل ایرانو تو لیست کشورای مشتری خودش اضافه نکرده هر نرم افزاری که میاد اول واسه ایفون میاد بعد با کپی برداری میکننش واسه اندروید و ... اگ ه کسی میخواد نیمرو بپزه بره سراغ سامسونگ جون انقد داغ میکنه که براحتی یه نیمرو رو میپزه
    • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
      برادر گرامي شما اگه تونستي از أندرويد ماركت به راحتي يه چيزي دانلود كني بيا إينو بنويس اپل با وجود تحريم ما به ايران احترام ميذاره و تمام اپ استور بدون هيچ فيلتر و نياز به فيلتر شكن در اختيار كاربران ايراني هست ، در ثاني وقتي شما ميتوني با اير دراپ به راحتي با بقيه ارتباط برقرار كني و از طريق همين كاربرد عكس پرينت كني دنبال اينفرارد هستي البته اين يه كنايه بود ، اپل يعني فن آوري كه حالا حالا ها موند تا ايران به بستر سازي جهت استفاده از اون برسه ، در پايان دوستاني كه منفي ميدن برن ١ هفته اپل دستشون بگيرن بعد نظر بدن
    • alireza A1 ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
      عزیزم شما که این طوری کوبنده نقد می کنید لطفا بگيد چطور با این سرعت لاک پشتی ایران ما می توانیم. از کار برد های اپل استفاده کنیم.
    • كورديستان A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
      با درود دوستان اين سياست منو ياد خدمات پس از فروش ايران خودرو ميندازه كه كلي پول ميدي و آخرش هيچ خدماتي نميگيري، ما كه به اين وضع عادت كرديم شما رو نميدونم
    • بی نام US ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
      51 22
      میشه شما دلیلش رو بگی ؟
    • A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
      گوشی اپل عالی است و گوشی سامسونگ مزخرف. والسلام.
    • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
      92 67
      شما خیلی لایک داری همه ی اینا یه راه هایی داره که اون آقا بلد نبوده نویسندهمطمعنم که تا حالا حتی با اپل کار هم نکرده بلوتوث الان به حدی قدیمی شده که الان کمتر کسی از اون استفاده میکنه در ضمن نرم افزار هس که کار بلوتوث رو میبکنهzapya
    • علی IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
      اتفاقا تمام اطلاعات شما در باره محصولات اپل اشتباهه و همه مواردی رو که گفتید به راحتی میشه با ایتونز و بدون نیاز به نرم افزار جانبی انجام دتد یقینا اطلاعات بسیارکم شما در زمینه کار باکامپیوترو زبان انگلیسی شمارو به نوشتن چنین مقالهای سوق داده
    • amihfa CZ ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
      55 57
      موافقم
    • بی نام A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
      79 77
      ای کسی ک مقاله رو نوشتی خیلی کاره خوبی کردی و خیلیم فوق العاده بود.شما دوست عزیز هم برو پول بده بلوتوثی ک سونی اریکسون کا510 پنجاه سال پیش داشتو با شورو شعف فعال کن. گوشیتم سینک کن.هاهاها
    • رامبد A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
      78 83
      فقط بلك بري.قابليت هايي داره كه اپل هرگز نخاهد داشت
    • رومينااااااا A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
      57 52
      دقيقا درست ميگي .... اصلا اين خواسته آيفونو بد كنه ... وگرنه يكي از قابليتاش سيري هست با سيري چه كارا كه نميشه كرد .باهاش صحبت كني انگار خودت داري گوشيتو اداره ميكني مثلا بگي فلان ساعت بيدارم كن يا مثلا ميگي اوباما كيه و....
    • رضا IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
      25 20
      خیلی زیاد است
    • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
      84 54
      خداوکیل دمت گرم . اپل عشقه
    • رضا A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
      74 27
      سلام خداييش اين داداشمون راست ميگه چند مسله امنيتي ساده كه محدوديت نيست،شما در فروش گاه گوگل پلي محدوديت دسترسي به نرم افزار هاي مهمو داري،تحريماش به مراتب خيلي داغون تر از اپله،فروشگاه پلي با كشف ايدي سريع دسترسي شمارو به فروشگاه اصلي قطع ميكنه در حالي كه اپل حتي با وجود اپي ايران حتي نرم افزارهاي پولي رو نمايش ميده،قانون دانلود اهنگ فقط به اپل محدود نميشه پلير اصلي گوگل هم تنها به فروشگاه خودش دسترسي ميده،و پلير اصلي گوشي شما هيچ ربطي به گوگل نداره براي گوشيه اپل هم ميشه از دانلود منيجر خوب استفاده كرد وفايلهارو دسته بندي كرد،من به جرعت ميگم كه شونزده گيگ روي گوشي اپل رو نميشه با گوشي هاي ديگه مقايسه كرد،هيچ كاربري از كمبود حافظه اپل گلگي نداره.قابليتهاي برنامه نويسي براي اپل عاليه.
    • میثم A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
      47 16
      منم اس آی دارم واقعا درست میگه
    • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
      36 46
      متاسفم با این طرز فکرت
    • امید A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
      29 9
      به نظر. من بهترین گوشی های موجود در. بازار همگی ایفون هستن اصلا سیستم عامل ای او. اس قابل مقایسه با اندروید نیست ای او اس خیلی بهتره
  • علي IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    سلام دوست عريز به نظرم اين نقد شما علمي نيست ، مثلن براي تعيد فرمايشتان از منبع گوگل استفاده كرديد كه در يك متن علمي به هيچ وجه به عنوان يك منبع استفاده نمي شود. با عرض پوزش،نگارنده ي اين متن فاقد اطلاعات كامل از كارايي محصولات آپل است .من فقط به يك مورد اشاره مي كنم.اگر از آيتونز خوشتان نمي آيد برنامه هاي بسياري براي جاگذيني وجود دارد مانند ifun box.كه بسيار راحت تر است. در ضمن فرمودين فلش نمي خوره ؟ لازم به ذكر است كه استراتژي آپل بر آن است كه همه چي در اينترنت موجود است. يعني براي انتقال فايل متونيد به اشتراك بزاريد ( اپليكيشن هاي بسياري براي اين كار وجود دارد ) .حالا چون در ايران اينترنت بسيار گران وكم سرعت است اين كار به مشكل مي خورد. به هرحال منصف باشيم وقتي نقد مي كنيم.
    • امين IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
      دفاع الكى چرا ميكنى؟! من خودم تمام محصولاتشو دارم ولى خب خدايى بايد قبول كرد خيلى ايراد داره.همين سايت خبرانلاين كلى كليپ خبرى تصويرى ميزاره كه هيچ كدومش رو با اى پد و..... نميشه ديد.اشتراك گذاشتن چه ربطى داره اين وسط؟!!شما مي گي چرا از گوگل به عنوان منبع استفاده كرده،يه مقاله خبري ساده نوشته كه از گوگل به عنوان يه مرجع پر كاربرد واسه بدست اوردن نظر نسبى كاربران استفاده كرده،دفاع دكترى كه نبوده كه مى گى چرا از گوگل استفاده كرده.استراتژي  اپل بر اين نيست كه همچي در اينترنت موجود است بر اينه كه هيچي رو مجاني نبايد به كاربر داد.اوايل كه ايفون٤ اومده بود مشكل انتن داشت جاي اينكه عذر خواهي كنه و جمع اوري كنه و درستش رو تحويل بده گفت ٧٠ دلار بديد بامپر بگيريد درس ميشه.اين شركت فقط پوول مهمه واسش
    • علي IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
      55 31
      ١. براي ديدن اون كليپ هايي كه فرمودين از بروزر ديگري استفاده كنيد ٢.در متن توجه كنيد نوشته با نوشتن. فلان جمله در گوگل نظر كاربران ببينيد ،بهتر نبود از يك سايت تخصصي براي نظر گرفتن استفاده ميشد ؟ ٣. توصيه مي كنم. افليكيشن هايي مانند ifile explorer , air sharing ,file app pro توجه كنيد. ٤. در موضوع آيفن ٤ باهاتون موافقم ٥. ما چون توو ايران قانون كپي رايت نداريم فكر مي كنيم همه چي بايد رايگان بدست بياريم. يه نگاهي به شركت هاي ديگر بندازي متوجه ميشي هيچ شركتي عاشق چشم و ابروي منو تو نيست بنابراين نگرفتن هزينه خدمات بر ميگرده به بازار رقابتي ٦. ارادتمند هم هستيم : دي.
    • امين IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
      35 7
      ١) براي ديدن اون كليپ ها نياز به يه نره افزار هست كه فلش رو بخونه مثل adobe flash player.كه اپل همچين نرم افزار و يا نرم افزارهاي مشابهش رو پشتيباني نميكنه اين به نوع مرورگر مربوط نميشه. ٢)مسلماً اگه از يه منبع تخصصي تر استفاده ميشد بهتر بود ولي گوگل هم بر اساس ميزان جستجوي كاربرانش موضوعات پيشنهاديش رو مرتب ميكنه پس ميشه تا حدودي به نتيجه حاصله ازش اطمينان كرد. ٣)من بجز air sharing با بقيه اين اپليكيشن ها كار كردم. ٤)سر اين موضوع كه بحثي نداريم گويا :-دي ٥)دراين مورد كه معلومه اپليكيشن ها نبايد مجاني باشن و اين اصلاً به شركت اپل مربوط نيست و به شركت سازنده اپليكيشن بر مي گرده ولي اين شركت يه سري حقوق اوليه مصرف كنندرو هم بدون هزينه تامين نميكنه.مثل همون ايفون ٤ كه گفتم و.. ٦) ما مخلصيم:-دي
    • آرمین IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
      59 8
      من هم دو عدد از محصولات اپل را دارم این مشکلات را تایید میکنم. اپل باید این مشکلات را حل کند. محصولات اپل، بسیار به اینترنت وابسته هستند. در ایران مخابرات، مجلس و دولت اینترنت موبایل را محدود کرده اند وگرنه بدون نیاز به نصب آی تیونز روی کامپیوتر هم میتوان با آیفون کار کرد. حالا چند تا راه حل: برای انتقال فایل ها و همینطور بلوتوث کردن، میتوانید از اپلیکیشن "فون درایو" استفاده کنید. برای جلوگیری از سینک شدن، گزینه سینک اتومات را غیرفعال کنید. در مورد مشکل آی پی، مطمئن نیستم مشکل از آی پی ایران است یا فیلتر مخابرات. برای استفاده از کارت حافظه مجبور هستید که "کیت اتصال دوربین" را به قیمت 50 هزار تومان خریداری کنید. برای باز کردن فایل های ورد و پی دی اف از اپلیکیشن "فایل اَپ" استفاده کنید.
    • آرمین IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
      14 7
      برای دیدن فلش سایت‌ها هم اپلیکیشن های زیادی وجود دارد: اسکای فایر، پافین، فوتون
    • بدون نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۲
      27 34
      واقعا با گوشی های دیگه بلوتوث رد و بدل نمیکنه؟ من میخواستم بگیرم ولی اگه واقعا اینجوری باشه گلکسی میگیرم
    • امین IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      27 16
      دوست عزیز. شما هر وقت جرآت کردی عکس های کاملا شخصی خودتو بجای فلش بریزی روی یک سری سرور که تو آمریکا و اسراییل هست و احتمال لو رفتنش وجود داشته باشه و بقیه فیض ببرن راست میگید.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    69 8
    حرفتونو قبول دارم گرچه الان دارم با آيفون ٤ خبر آنلاين ميخونم
    • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
      15 42
      در عوض با ایفون کلاس و شخصیتی می گیری که هیچ جا نمی تونی بگیری ایفون دستت بگیر ببین چه طور نگاهت می کنند من ههر کس که ایفون داره را با کلاس میدانم این نویسنده هم نمی خواد با کلاس باشه یا پولش را نداره داره این حرف را میزنه در ضمن الان ایفون 4 خز شده و همه می تونند بخرند
  • بدون نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    42 96
    سعی کن سوادتو بیشتر کنی
  • حسین IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    80 8
    انحصار طلبی روح سرمایه داری است. یعنی ابتدا حقوق و نفع سازنده! بعد اگه شد نفع خریدار. در حالی که ما در تعلیمات دینی نه اصلا در وجدانمان داریم که کار را باید برای مردم انجام دهیم و به دنبال رساندن خیر باشیم سود هم می کنیم.
  • mnd IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    61 26
    برو بابا این همه دلیل گفته تو هنوز قانع نشدی؟ هه هه هه....
  • رسول IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    مطلب طنز زیبایی بود و واقعا از هوش سرشار جناب نویسنده که مثال گربه دستش به گوشت نمی رسید می گفت بو میده است ! من یک ای پد و ای پاد و از از همه چیزش این دستگاه ها لذت می برم ! تمام اون چیزی که واسه شما شده محدودیت ما بهش میگیم خز بازی و نیازی نداریم از این تکنولوژی های نخ نما استفاده کنیم !
    • علی IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
      52 95
      دقیقا با رسول موافقم . فکرشو بکن کسی که آیفون داره بخواد کلیپ بلوتوس کنه ! خنده داره و فوق مسخرس این کار !!!
    • مانی IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
      83 25
      اولاً بلوتوث نه بلوتوس! دوماً فناوری بلوتوث راهی سریع و بدون هزینه برای به اشتراک گذاری فایلهاست. و هیچ ربطی به دلایل شما نداره. ثالثاً ببخشید اگه توهین شده به کسائی که آیفون دارن چون اونا از یه سیاره دیگه اومدن. رابعاً ما ایرانیا هیچ چیزمون رو با توجه به نیازمون نمی خریم بلکه در وهله اول کلاس اون چیز رو در نظر میگیریم که این خیلی بده. خامساً چه اشکالی داره بذار شما هم یه کم از دیدن بلوتوث بازی آیفون دارها شاد بشی.
    • آرمین IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
      39 18
      مانی، بلوتوث و بلوتوس هر دو درست هست، چون کلمه خارجی هست و به هر حرفی در زبان پارسی که صدای S یا همون th رو بده میتوان جایگزینش کرد. دلیلش هم این هست که "ث" و "س" هر دو در زبان فارسی یک صدا میدهند. ضمن اینکه باید از علی بپرسم علت اینکه یک دارنده اپل نباید کلیپ بفرسته چیه؟
    • مانی IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
      25 8
      آرمین جان جسارتاً Th در زبان انگلیسی از لحاظ Pronunciation یا تلفظ صدای "ث" می گیره (برخورد نوک زبان با دندانهای بالا) درسته که در زبان فارسی س و ث یک صدا میدن اما در انگلیسی یا عربی اینطور نیست. مثلاً به نظرت میشه سیستم عامل ویندوز رو گفت ویندوض یا ویندوظ؟
    • رویا IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۲
      56 18
      رسول و علی خان راست میگن بابا آخر بیکلاسیه با گوشی اپل بخوای بلوتوث بفرستی شما بیا با کلاسیتو به حد اعلا برسون با گوشی اپلت نه sms بفرست نه حرف بزن،آخر خز بازیه آدم اپل بذاره دم گوشش حرف بزنه، وا مصیبتاااااااااااا...
    • نیما DE ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
      52 5
      نویسنده کاملا محقه ، توی کامنتها هم دیدم یکی از دوستان فکر کرده چون اپل داره با همه متفاوته...نه عزیز من ، گوشیی خوبه که شما بتونی به راحتی ، همه جا به همه امکاناتش دسترسی داشته باشی...فکرم نکن که اپل داشتن خیلی چیز خاصیه و فقط شما پول داشتی اپل خریدی.
  • محمد IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    34 28
    اینا محرومیت نیست انحصار هست که اپل به خواست خودش این چیزایی رو که شما گفتی نذاشته !
    • بدون نام IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
      31 25
      اينكه گوشيت بولوتوث نداشته باشه يا فايلي كه بصورت فلش باشد رو نخونه محدوديت نيست و انحصاره؟!!!!!!جناب با تعصب اينا محدوديته ولي بايد پذيرفت كه اينقدر كاربري هاي جذاب ديگه اي داره كه فعلاً بهترين يا حداقل جزء بهترين گوشياست.
  • شهاب IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    46 23
    دنیای تکنولوژی این امکان را فراهم آورده است که صاحبان سلایق متفاوت و گاها متضاد بتوانند به آنچه دوست دارند برسند. می توان در صورت داشتن پول کافی محصولات اپل را خریداری و نهایت لذت را برد و در صورت نداشتن پول کافی محصولات سایر شرکت ها خریداری و باز لذت برد.
    • محسن A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
      40 49
      اپل با کلاس ترین گوشی رو دارد و یک کلیک و یک ایکون در اپل به کل گوشی های اندرویدی می ارزد. شک نکنید
    • رادین IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
      9 12
      به نظر شما نوت 6 که قراره شهریور بیاد صد در صد قیمت بالای دو تومن، فرقی با قیمت ایفون داره؟؟؟ رم 6 گیگ و... برو یکم سرچ کن عزیز بروز باش
    • mohsen A1 ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
      17 2
      برای این که بدونی قیمت گوشی های سامسونگ به دلار گرون تره اپل فقط این وسط یه سوال پیش میاد چطوری گلکسی s6 750 دلاری تو ایران میشه دو میلیون خورده ای ولی ایفون 720 دلاری میشه 4 میلیون تومن
  • بدون نام US ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    34 27
    بهانه اینکه فلش خیلی سوراخ امنیتی دارد کاملا صحیح بوده و حتی خود اپل نیز پس از اعلام این خبر توسط استیو جابز در 2 سال پیش حدود 2 ماه پیش نسبت به اعلام این مشکل اقدام کردند !!! وقتی نمی دانی ننویس !
  • شهره IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    33 40
    نویسنده این متن بایستی ابتدا سیاست و استراتژی اپل را مطالعه می کرد و 100 مورد هم از مزایاش می گفت بد نبود من که از ای پد خیلی راضیم
  • ب س فنس IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    55 26
    من از هر انحصار طلبی متنفرم از جمله اپل اونم که فکر میکنه 900 داده خریده اخر پوله 900 پولی نیست الان سامسونگ محصول بالای یک تومانم داره که خیلی خیلی سرتر ازاپله کلا اپلی ها فکر میکنن اخرشن اما الان دیگه دنیایانحصار طلبی محکوم به شکسته نمونه اش اون مقاله در مورد شرکت کوچکی که اس ام اس و تماس رایگان داره و داد تمام اپراتورهای انحصار طلب را در اورده این اپلی ها همهزینه های هنگفت میکنن برای اینکه انحصارشون از بین نره نمونه اش هی راه میره و از این و اون شکایت میکنه اما خوشبختانه فروشگوشیهای اندرویدی سرسام اور بالا میره و این نشون از ازادی طلبی ادمهاست که هیچ وقت تن به محدودیت به هر قیمتی نمیدن حالا هر چی دلتون میخواد دلیل الکی بیارید که اپل فلانه بهمانه /منم اگر یک تومان داده بودم میکشتم خودم را
    • محمد علی IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
      29 32
      خواهش می کنم محصولات سامسونگ رو تبلیغ نکن! تو رو خدا! من خودم آیپاد داشتم ولی می خواستم برم گلکسی پلیر بخرم اما وقتی این تبلیغ های ضد اپلی سامسونگ رو دیدم خیلی ازش بدم اومد و حتی اگه بخوام یخچال بخرم سراغ سامسونگ نمی رم. خیلی بده که در راه بدست آوردن سود بیشتر از رقیبت اون رو مسخره کنی در حالی که رقیبت اصلا با تو کاری نداره!
  • بدون نام US ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    53 30
    من یک دستگاه آی بوک دارم ... حتی لپ تاپ های اپل هم مشکل دارن ... به طوری که شخصا در بسیاری موارد از ویندوز لپ تاپم استفاده می کنم .... موافقم ما ایرونیا دست به جوگیر شدنمون حرف نداره
    • بدون نام IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
      12 20
      عزیزم از قرار معلوم خیلی حالیته که یک دستگاه آی بوک داری! آی بوک چیه اصلا اپل محصولی به نام آی بوک نداره. چرا از خودتون حرف در می آرین؟؟ :| بعدشم ، هر کی خواست 1.2 پیاده می شه ؛ هر کیم نداشت پولشو بره با glx صفا !
    • didar IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
      15 5
      عزیزی که اسمت بدون نامه چیزی که تو دربارش اطلاع نداری دلیل نمیشه که وجود نداشته باشه یه سر برو تو سایت اپل میفهمی ibook چیه: http://www.apple.com/ibooks/
    • kian IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
      11 10
      اى خدا از دست اين مردم :| اول بريد سوادتونو از يه مطلب بالا ببريد بعد بياد انتقاد كنيد :| نويسنده كه از دنيا شوته فقط يه آيتيونز بلده چيه:/ ايشون هم توجه داشته باشن ibook اسمه يه برنامس نه يه كالا :
  • بدون نام IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    40 6
    کاملا درسته، خیلی محدودیتهاش زیاده و واقعا گاهی صبر آدمو لبریز میکنه. ولی با اینحال خیلی قابلیتهای خوبی داره که تو هیچ یک از دستگاههای دیگه پیدا نمیشه و منحصر به فرده.
  • همایون IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    38 16
    مقاله خوبی بود. اپل یه شرکت انحصار طلب و زیاده خواهه که آدمو یاد کناب 1984 جورج اورول میندازه برای خودتان ارزش قائل بشین و محصولات این شرکت و شرکت های مشاب رو خریداری نکنید.... زنده باد فرهنگ متن باز ... به دنیای لینوکس بپیوندید
  • فرهاد IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    13 52
    نمیدونم دم خروس رو باید باور کرد یا قسم حضرت عباس رو بنده خدا نویسنده خودش آیپد داره بعد کلی بد و بیراه گفته به اپل اینکار مصداق نمک خوردن و نمکدان شکستنه ببم جان
    • مانی IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
      33 7
      آقا جان چرا وقتی کسی میخواد اطلاع رسانی کنه همش علیه ش جبهه میگیرید؟ لااقل اول متن رو کامل بخون بعد دیگران رو متهم کن این بنده خدا خودش نوشته که: ......و بعد از وارد شدن به حلقه‌ اپلیون تازه چشمم به روی چیزهایی باز شد که آرزو می‌کردم کاش کسی به من می‌گفت!
  • بدون نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    38 32
    دوست عزیز کسی شما رو مجبور نکرده که ایفون بخری میتونستی یه نوکیا بخری و از بلوتوث و فلش و رینگتون ها و ...لذت ببری در ضمن شما که الان این مطلب رو زدی خوب بود اطلاعاتتم به روز تر باشه الان چند روزه دارم راحت از اپل استور دان میکنم بدون تغییر ip مثل این که این تحریم برداشته شده کسی که محصولات اپل رو میگیره معمولا انقدر علاقه مند به فناوری روز هست که همه چیزش رو یاد بگیره و به جای جستجو های گوگلی که انجام دادید بهتر بود به فارسی ایفون رو سرچ می کردید .حتما با سایت i-phone.ir اشنا می شدید که اموزش های لازم برای یه فرد مبتدی رو داره
    • امين IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
      45 15
      بحث نقد مجبور بودن و نبودن نداره،مثله اين ميمونه كه يه كارگردان به منتقد فيلمش بگه مجبور نيستى فيلم منو ببينى.اينجا نويسنده داره يه سري ايراداتو مطرح ميكنه كه تقريباً همشون وارد هستن.در ضمن تحريمش برداشته نشده.خود شما داري با اكانتي خريد مى كنى كه مال يه كشور ثالث هستش نه ايران فقط يه روزايي به ip ايران گير ميده يه روزايي هم نميده.ببين اپل خيلي شركت معتبر و خوبي ولي خوب قطعاً يه سري ايرادات داره كه بايد بدون تعصب پذيرفتشون.حالا اين مشكلات يكي رو مجبور به خريد محصولات شركت ديگه ميكنه اما واسه يه عده بى اهميت و ترجيح مىدن از مزايياى بيشترش لذت ببرن ولي اينكه كلاً وجود مشكل رو منكر شيم و اينطوري به يه نقد واقع بينانه حمله كنيم فكر نميكنم منطقي باشه.
  • امین IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    34 21
    اون وقت بعضی ها حی پوز اپل رو می دهند .
  • رضا قربانی IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    9 17
    خب برخی از آدم‌ها چه در ایران و چه در خارج از ایران از محصولات اپل استفاده می‌کنند و اتفاقا هم بسیار راضی هستند و اگر لازم باشد می‌توانند از این که چرا از این محصولات استفاده می‌کنند دفاع کنند. این شیوه نقد کردن ره به ترکستان می‌برد. واقعیت این است که محصولات اپل در دنیا و همین طور ایران طرفداران خاص خودش را دارد. در حالی که اینتل و مایکروسافت و چی و چی این طرفداران را ندارند. علت چیست؟ علت در سبک زندگی متفاوت محصولات اپلی است. به عنوان نمونه شما در اپل با ایتونیز به موزیک‌هایتان دسترسی دارید و نیازی به درست کردن فولدرهای تو در تو به سبک ویندوز ندارید. یا شما به کمک ای فوتوز بسیار راحت به عکس‌هایتان دسترسی دارید و نیازی به ایجاد فولدرهای تو در تو ندارید. نقد راه و رسم دارد.
  • بدون نام US ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    31 5
    من خودم برنامه نویس کامپیوتر هستم و توی آمریکا کار میکنم. با استناد به چیزی که اینجا بین مهندسان کامپیوتر میبینم به جرئت میگم مخاطب گوشی و تبلت اپل کاربر حرفه ای و اهل تکنولوژی روز دنیا نیست. ولی من شخصا استیو جابز رو خیلی دوست دارم. نه به خاطر اپل، بلکه به خاطر پیکسار. به خاطر تمام کارتون هایی که زندگی مون رو شیرین تر کردند باید به این مرد احترام گذاشت.
  • بدون نام IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    22 6
    با اين اينترنتي كه ما داريم از 20% كارايي اين دستگاه هم استفاده نمي كنيم. بدون اينترنت پرسرعت يعني اسباب بازي!!
  • بدون نام IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    17 16
    نويسنده گرامي همه اين موارد و ايراداتي تو كه گفتيد. هيچكدام تازه نيستند و كشف تازه اي هم نكرده ايد. سالها خودم را از داشتن دستگاههاي اپل محروم كردم فقط و فقط بخاطر همين محدوديتهايي كه نوشتيد. اما چه اشتباهي ميكردم. با خريد اولين محصول اپل فهميدم كه يك تلفن چطور بايد كار كند. به نوعي اپل به همه شركتهاي ديگر ياد داد كه چطور موبايل بسازند. به بقيه موبايلهايي كه كابرانشان را در نوشته تان خوشبختترين معرفي كرده ايد نگاهي بياندازيد تا ببينيد چقدر ايده كپي شده از اپل دارند. به ابن محدوديتهايي كه اشاره كرديد ميگويند مدل تجاري. همان مدلي كه باعث شد اپل در جايگاه فعلي قرار بگيرد. چرا؟ چون كاربرانش ازش راضيند و مثل شما در استفاده از دستگاهشان مشكل ندارند. براي تك تك بقول شما ايرادات راه حل وجوددارد.
  • محمد122 IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    27 37
    زنده باد اندروید
  • احسان IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    18 5
    به نظر من محصولات اپل به درد کسانی میخورد که زبان انگلیسی را حد اقل در سطحی متوسط میدانند. این محصولات عمدتا با کانکت شدن به اینترنت دارای کارآیی بالا هستند. استفاده کننده باید بداند از یک گوشی چه چیزی میخواهد و بعد آن را تهیه کند. این مطلب حتی در مورد خرید کامپیوتر و لپتاب و ... هم صدق میکند. وقتی شما به اخبار، چک کردن دائم ایمیل و خیلی چیزهای دیگر احتیاج ندارید چرا آیفون میخرید؟ ضمنا، چند روزی است که اپل محدودیت IP های ایرانی را برداشته و تمام اپلیکیشن ها به راحتی در گوشی شما دانلود میشوند. با در نظر گرفتن قیمت اکثر اپلیکیشن های اپل (که 99 سنت هستند) یعنی شما پولی حدود 1700 تومان برای یک نرم افزار میدهید که این مسئله به کم ارزش بودن ریال ایران مربوط میشود و نه به اپل.
  • محمدرضا IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    12 14
    با سلام در ابتدا بگویم که شما کاملا نظرات شخصی و غیر کارشناسنانه ارائه کرده اید به دلایل ذیل 1- از نظر شرکت apple کلیه محصولات کارخانه شان در ایران تحریم است (و البته چندین کشور دیگر) چراکه به خوبی از وضعیت اینترنت با خبرند و بسیاری از application ها در ایران عیر کاربردی است و اگر اینترنت خوب بود آن وقت می شد در مورد sharing بحث کرد 2- i-tunes را زیادی بزرگ نکنید چون هیچ کاربر حرقه ای از آن استفاده نمی کند (موافق I hate itunes هستم). تمامی کاربران حرقه ای از برنامه هایی نطیر ifunbox استقاده می کنند به راحتی قایل ها کپی می شوند (کاملا مثل محیط ویندور) 3- در مورد pdf کلی application داریم من خودم دانشجو دکترا هستم و خیلی مقالات را از روی اینترنت download می کنم و با این app ها می خونمشون
  • lمحمدرضا IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    22 8
    4- bluetooth داره ولی تو ایران کاربرد نداره می دونی چرا؟ چون ما تحریم هستیم . چون وقتی گوشی رو می خری یه کد باید app store بهت بده بعدش می ری تو اینترنت فعالش می کنی . این که گوشیتو register کنی 9 دلاره بعد bluetooth همه دستگاه ها رو میشناسه (قبول کن اینو نمی دونستی :-)) 5- بابا جان ما تحریم هستیم!!! درکش سخت نیستا چرا باید به ما خدمات بده این بحث سیاسیه نه اینکه گوشی بده 6-
  • بدون نام US ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    25 31
    بی سوادی بد دردیه! من کارم بیزنس واقعا از وقتی آیفون گرفتم نمیدونم اگر نباشه چه جوری کارامو بکنم من یه کامپیوتر تو دستمه که گوشیمم هست، چرا اینو چاپ کردین نقد خیلی مسخره ایه...... از اون حرفای متحجرانه است، فعلا کم عیب ترین محصول بازراه
    • علي IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
      31 13
      بي ادبيم بد درديه اقاي بيزينس!!اين چه طرز نظر گذاشتنه؟چيه بهت برخورد؟حالا يه لحظه خودت رو بزار جاي بنده خدايي كه چون نظرش با تو يكي نبوده بش ميگي بي سواد و نقدش رو مسخره مي دوني.شما بهتر موارد اشكال نقد رو بگي نه به نقاد حمله كني.
  • مهدي صارمي فر IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    23 10
    نويسنده حتي نتونسته كشور محل اقامت اش رو عوض كنه!
  • بدون نام IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    12 15
    فعلا که آندروید هم یه تقویم فارسی نداره مثل اپل و ویندوز و ...
  • بدون نام IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    27 5
    آخه ما هیچ چیز خودمان نمی خواهیم بسازیم و از ساخته های دنیا با کلی پز و کلاس می خواهیم استفاده کنیم آنها هم که برای ما ارزشی قائل نیستند نه خط و زبان ایران ما را و نه تقویم ایرانی ما را ...
  • فراز US ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    18 9
    آقا در اینکه هر محصولی اشکالات خودشو داره شکی نیست. کسی نگفته محصولات اپل هیچ ایرادی ندارن ولی در مجموع به نظر من محصولات اپل مشکلات خیلی خیلی کمتری نسبت به سایر برندها دارن بعلاوه اینکه از نظر تکنولوژی هم جلوتر از بقین.
  • اشکان US ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    27 21
    این مقاله منو یاد یه خاطره انداخت: حدود ۱۰ سال پبش که بعد از کنکور مهندسی نرم افزار علم و صنعت رو انتخاب کردم، زن عموم اومد و بهم گفت: پسرم، چه رشته ای قبول شدی؟ گفتم کامپیوتر... زن عموم گفت آفرین اما حیف نبود با این رتبه ای که آوردی کامپیوتر رو انتخاب کردی؟ یه چیزی که کسی بلد نباشه؟ الان این پسر کوچیکه منم بلده خودش کامپیوترش رو ببنده و باز کنه، روش بازی بریزه یا باهاش بره تو اينترنت! خلاصه به نظر میاد که حالا خبر آنلاین از نظرات زن عموها در مورد تکنولوژی استفاده میکنه! البته محصولات اپل هم نواقصی دارند اما کسی نبود که یه کم صاحب نظر تر باشه؟
  • بهنام FR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    15 16
    به جاي ايرادهاي جور واجور از سيستمي که بيشترين طرفدار تو دنيارو داره ميتونستي سري به چنتا فروم فارسي ... دقت کن گفتم فارسي بزني تا يه خورده بتوني از اون ديوايست استفاده کني ... دقت کن گفتم يه خورده .. :-)
  • بدون نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    16 14
    من یک کارشناس مالی هستم و تا حالا محصولات اپل رو نداشتم. فقط می دونم که ارزش اپل در حال حاضر از مجموع ارزش سهام گوگل و مایکروسافت روی هم بیشتره. به نظر من متن بالا توهین آمیز نبود ولی خیلی ساده انگارانه هست که ما سلیقه میلیون ها آدم رو در مورد محصولات بزرگترین شرکت دنیا جوگیری بدونیم.
  • AliReza US ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    17 24
    تفلی بلد نیست چطور با محصولات اپل کار کنه اینارو نوشته.
  • Kaveh IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    17 7
    دوست عزیز اگر سوالی داشتید ایمیل من هست شماره هم میدم که کامل همه چیز را بتوانی بریزی حتی بدون جیلبریک. حتی فایل پی دی اف را راحتتر از آنکه فکر کنی میشود ریخت. در ضمن شما میتوانی به ۵ دستگاه سینک کنی بدؤن اینکه اطلاعاتی کم و زیاد شود راه دارد که این هم راحتتر از آن چیزی است که فکر کنی با یک کپی پیست آسان و تیک زدن یک گزینه در آیتونز. من هم اول بلاد نبودم ولی گشتم تا پیدا کنم. خوبیش هم اینه که میری دنبالش و یه سری چیزا یاد میگیری که به معلومات آدم اضافه میشه. در هر صورت ساده تر از آن است که فکر کنی. در ضمن هر سیستمی یک نقصی دارد. که در همه ی دیوایسها و نرم افزار ها قابل مشاهده است. اگر چیزی توی این دنیا بی نقص بود که ... زیاد شد ولی خوبه
    • پری IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      4 0
      سلام میشه بگید چطوری ؟
  • Navid CH ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    15 9
    سلام گلم خیلی از این اشکالات شما از بی اطلاعی مثلا pdf رو راحت تر از اونی که فکرشم بکنی می تونی تو نرم افزار ادوب ریدر بریزی بولوتوث هم مشکلی نداره تعجب می کنم در مورد حافظه نکنه خیال کردی یک هارد یک ترابایتی می تونی رو گالکسی یا گوشی های دیگه بزنی در مورد پول بده آش بخور بگم که این شرکت تونسته با این کار هزاران فرصت شغلی بدست بیاره نکنه در خونه شما همه چی مجانیه بابا خوبه اول کمی مطالعه کنی می دونم کلا هدفتون چیه به نظرم باید از این شرکت بزرگ درس گرفت به جای زیر آب زنی
  • نوید گوران US ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    15 10
    پاسخ اپلستان به این مطلب : http://www.applestan.com/archives/12004
  • aminh IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    10 10
    خواهشا قبل از هرگونه اظهار نظر یک تحقیقی درباره ی موضوع مورد نظر بفرمایید و واقعا این اظهارات درباره ی محصولات اپل واقعا منصفانه نبود و به خاطر بی اطلاعی شما از این محصولات بوده.
  • pedram IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    4 5
    راجع به ایراداد ذکر شده جواب کافی ذکر شد اما باید اضافه کنم ماندگار ترین و پر عمر ترین گوشی آیفونه! گوشی 3gs رو در نظر بگیرید: این گوشی سه سال پیش معرفی شده اما هنوز با ایفون 4s فرقی نداره!اگه سخت افزار رو در نظر نگیرید تمام بازی ها و برنامه هایی که برای آیفونهای جدید ساخته میشه رو این هم اجرا میشه. و عجیب تر از آن اینکه اولین نرم افزاری که روی اپپ ستور قرار گرفته هم بر روی جدیدترین و هم روی نسخه های قبلی آیفون قابل نصبه. به دلیل پدیده ای که من بهش میگم اتحاد رزولیشن ها. نتیجش اینکه اگه شما یک ماه پیش یک بازی کرک شده برای آیپد 2 دانلود کردید و حالا آیپد 3 دراومده، شما میتونید همین فایلو روی آیپد جدید هم نصب کنید.(با اینکه هنگام دراومدن بازی، آیپد 3 با رزولیشن متفاوت وجود نداشت)
  • فریناز GB ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    9 2
    بالاخره خوبه یا بده؟ من الان لبه ی تیغ قرار گرفتم :)
  • بوسو IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    9 6
    واقعا ادم خفه میشه از این همه تعصب تو این صفحه ادم نمیدونه چی رو میخوان ای اپلیها ثاب کنن ///هر جا تعصب وارد بشه فاتحه اون جمع خوندس و همه چیز را عالی میبینه که البته این تو کشور ما چیزعجیبی نیست همه تو هر حوزه ای همه چیزرا عالی و بدون نقصمیدونن یکیشم اپلی های متعصب //حالم از هر چی تعصبه به هم مسیخوره مخصوصااز نوع اپلیش!!!
  • بدون نام IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    7 6
    سلام دوست گرامی به نظر منم که شما همینجوری یه چیزی گفتین رو هوا. آخه اگه این همه مشکل داره پس چرا اکثر مردم دنیا میخوان آیفون دستشون باشه. این به خاطر این نیست که آیفون کلاس داره به خاطر اینه که کیفیت داره. شما یه آیفون میخری 4 سالم دست خودت بگیری آخ نمیکنه ولی گوشی از هر برند دیگه ای بخری سر یه سال که نشده باید قطعات عوض کنی. به نظر من حرفای شما از بی اطلاعی بوده تقصیری ندارید. کار کردن با آیفون و ریختن برنامه با آیتونز ایقد راحته که فکرشم نمیکنی. شما بلد نبودی دوست من فقط یه سوال واسم اینجا بی جواب مونده که شما که ایقد از آیفون گله داری چرا خودت آیفون دستته ؟
  • بدون نام IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    5 4
    خوب تعداد نظرات زیاد بود و من همرو نخوندم ولی این متن برای کل عزیزانی هست که دارن متن رو میخونن.آیتونز یک برنامه ای هست پر کاربرد ولی یک مقدار در نگاه اول دشوار برای استفاده که کم کم کار کردن باهاشو یاد میگیرید.در مورد بلوتوث هم دو نرم افزار وجود داره که میتونید از سیدیا خریداری کنید.در مورد یک سری از انحصار ها هم خدمت شما عرض کنم که ضعف نیست بلکه اینها همه بخاطر این هست که سیستم عامل های خودش رو از خطر نجات بده و هم مستلزم انحصار به یک سری کارهاست.اگر هم با آیتونز مشکل دارید نرم افزارهای زیادی هست که میتونید جایگزین کنید.برای ساختن آهنگ زنگ هم از داخل گوشی توسط نرم افزار مخصوصش که رایگان از سیدیا میتونید دانلود کنید میتونید آهنگتونو بسازید.
  • بدون نام IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    2 5
    تمام نوشته های شما دونه به دونه راه حل خودش رو داره که اینجا جاش نیست برای توضیح اونها شما یک سرچ داخل همون گوگلی که به عنوان منبع ازش یاد کردی میتونی انجام بدی و آموزش تک تک اونها رو در سایتهای ایرانی و خارجی مشاهده کنی.تحریم ایران هم از سوی کمپانی اپل نیست از طرف کشور آمریکاست که الان هم این تحریم ها برداشته شده ولی چون اپ استور نداریم مجبوریم از اپ استورهای کشورهای دیگه استفاده کنیم.وابستگی به اینترنت در دو سال آینده در تمام محصولات از هر شرکتی به ۶۰ درصد میرسه بلوتوث هم برای همه ی دیوایسها وجود داره نرم افزارهای جایگزین هم برای آیتونز هست که تعدادشم کم نیست.ریگتون هم از داخل گوشی میتونی بسازی با برنامه irin.
  • amir IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    6 5
    کاش حداقل میتونستی اسم ایتونز رو یاد بگیری البته بی ادبی نباشه
  • مهدی عسکری IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    6 6
    واقعا وقتی از چیزی اطلاع نداری ، تخصص نداری و نمیفهمی درموردش مجبور نیستی مقاله بنویسی . متاسفم برای خبر آنلاین که توی کادرش همچین آدم رو داره که با غرض ورزی مقاله مینویسه. دوست عزیز سعی کن یه چیزی رو تجربه کنی ، بفهمیش بعد در موردش بنویسی. در ضمن من طرفدار اپل نیستم ولی متاسفانه انقدر ناآگاهانه نوشته بودی که نتونستم تحمل کنم.
  • هادی DE ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    11 0
    من یه بار شنیدم که کسایی که با اپل کار نکردن نمیتونن با اپل کار کنن و کسایی که با اپل کار کردن نمیخوان با چیزای دیگه کار کنن. این حرف به نظرم یه جور تعریف از اپل اومد و نه فقط به خاطر این حرف من هم شدم جزو اپلیون. به قول نویسنده. اکثر اظهار نظرها رو خوندم. حرف نویسنده این نیست که این ایرادات راه حل دارند یا نه. میگه به عنوان چیزی که خودش رو طلایه دار کاربرپسند بودن میدونه محصولاتش خیلی از شعارش دوره. البته این رو هم قبول دارم که نوآوریهای اپل انقلابی بودن. من هم مثل خیلیای دیگه میدونم که مثلا pdf رو خیلی راحت تر از اونچه که نویسنده گفته میشه روی گوشی ریخت. یا مثلا بلوتوث یا... در کل به اون راحتی که ادعا میکنه نیست ولی یه دنیای دیگست.
  • بدون نام IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    5 4
    دوست عزیز بهتر نبود جای اینکه با بی اطلاعی و بدون پایه علمی و شاید هم از روی احساسات، به نقد کاملا بی اساس از محصولاتی بپردازی که تمام دنیا اونها رو به عنوان بهترین محصولات در نوع خودشون میشناسن؟! همیشه قبل از این کارها تحقیق مهمترین چیزه! موفق باشید
  • محمد IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    4 8
    دوستان ایرانی 2 راه دارند: 1- کلا دنبال محصولات تکنولوژی پیشرفته نرند چون دیگه همشون نیاز به اینترنت پر سرعت دارن 2- اگه خریدن ، لطفا ساکت باشن انتقاداتشون رو به خودشون بکنن که با وجود اینکه می دونن تحریمن ، می دونن اینترنت پرسرعت ندارند و میدونن برای محصولات اپل باید از آی تیونز استفاده کنن (هر نقدی از محصولات اپل رو بخونید به این موضوع اشاره کرده) رفتن و کل پولشون رو حروم خرید یه آیفون کردن. پیشنهاد من به هر ایرانی ای GLX 2680 است.
  • اميد IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    6 3
    جناب اقايي كه اين متنو نوشتي،من تو اين چند نامه قصد بحث درباره ي تمتم موضوعاتي كه نوشتي رو دارم. شما ميري يه ايفون ميخري يك مليون و چهارصد تومان.(4s).همونجا ١٠ تومن ميدي برات جيلبريك ميكنه. حالا دونه دونه اون مسايلي رو كه مطرح كردي رو بررسي مي كنيم. ((idevice:ipad. Ipod. Iphone)) تمام مطالب زير تجربيات خودم و دانسته هاي عملي خودم است و اميدوارم بتونم اين ذهنيت رو تغيير بدم. ITUNES اين برنامه از بهترين برنامه هاست.ميتونيد به لينك زير برين و ببينيد چه قابليت هايي داره. Http://apple.com/itunes
  • اميد IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    4 5
    اين برنامه شمارا به بزرگترين مرجع موزيك كه بيش از ٢٠ ميليون موزيك دارد وصل ميكند.بقيه ي اطلاعات رو خودتون از سايت ببينيد. سوال:چرا ايتونز؟چرا آيديوايس ها (ايپد ايپاد ايفون) مثل بقيه ي گوشي ها نيست و حتما  بايد با ايتونز هماهنگ بشه؟ جواب:اپل هيچگاه ويروس نميگيرد!!!تمام اينا براي حفاظت هستند. كار با ايتونز راحت است و بي دردسر.هيچ گاه شما تو ايتونز سينك نميكنيد.تمام موزيك و رينگتون و فيلم و همه چي به عمل ساده ي drag انجام مي شود.به جز عكس ها كه فقط اسم سينك روشه ولي شما عكسارو انتخاب ميكني و سينك رو ميزني و ميريزه.در اين اعمال تمام اطلاعات شما دستنخورده باقي ميمونه و هيچي الكي پاك نميشه.تا دلت بخواد ميتوني با هر كامپيوتري كه ميخواي هر كاري با دستگاهت بكني و هيچي نميشه..شما جبل بريك كردين پس ا
  • O IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    4 5
    جبل بريك كردين پس از سايديا installousرو ميريزي و (:::تمامي برنامه هاي اپ استور براي شما مجاني ميشه:::)برنامه اي را كه ميخواي از اينستالوس يا سايت هاي ديگر دانلود و روي اينستالوس ميريزي و نصب مي كني. در ضمن اپ استور بزرگترين و برترين در جهان است و اندروييد به گرد پاش هم نميرسه و جالبه بدونيد اندروييد درحال تغيير برنامه هاي پر طرفدار اپل براي دستگاه هاي خودش است. شما ميگي نميتوني pdfبريزي؟ايفونتو بزن به ايتونز و بورو تو appsبيا پايين يه قيمت به نام file sharingميبيني.اپليكيشن ibooksرو انتخاب و add روبزن و فايلتو addكن.به همين سادگي!!! بولوتوث: شما پس از جيل برك كردن از سايديا celeste رو ميريزي و بولوتوث كاملا پيشرفته تر از هر گوشي اي رو خواهي داشت.(ده ها برنامه ي ديگر براي بولوتوث هست كه سل
  • O IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    4 3
    ده ها برنامه ي ديگر براي بولوتوث هست كه سلسته بهترينشونه.) در مورد فلش:درس سايديا اپليكيشن هاي هست كه شمارو به دسترسي به فلش آزاد ميكنه. من خودم تا حالا ١٠٠٠ تا برنامه از اپ استور دانلود كردم  كه فط نياز به vpn داره كه همه الان دارن.شما به هيچ وجه از itunesاپليكتيون رو رو دستگاه نميريزي بلكه به راحتي از روي خود دستگاه ميريزي. حافظه: كودوم يكي از دوستات حافظه ي 64G داره و ميگه كمه!!! دردسر هاي داخلي: همونطور كه گفتم به راحتي با vpnهم خريد و هم دانلود مجاني ميشه كرد ولي فكر نكنم زماني كه اپليكيشنو مجاني داري نيازي به خريدش باشه! كي گفته ايفونو به ايتونز وصل نكني روشن هم نميشه!!!!اقا اين حرفا چيه!!!بورو 4s/ipad2-3 هرچي دلت ميخواد بخر روشن كن بهت ميگهwellcome! استيو جابز از بزرگترين افراد در
  • O IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    8 7
    استيو جابز از بزرگترين افراد در زمينه ي الكترونيك است چرا كه او او كامپيوتر را به خانه هاآورد و اسمارتفون را جايگزين گوشي هاي بي مصرف كرد و ... شما اگه يه مقدار بشيني درمورد اين چيزا اطلاعات جمع كني خودت مي فهمي كه چقدر اشتباه كردي. همونطور كه گفتم كسي كه اپل ميخره بايد اطلاعات داشته باشه. شما بيا تو سايتmobile4persian.netببين هر روز كلي بحث در بخش ايفون روي مسايل مختلف هست و اينقدر مطالب و اموزش ها در مورد اپل و جيلبريك زياده كه شما تصورشم نمي كني. اگه شما روزي ١٥ دقيقه وقت بزاري و بري ٤ تا دونه سايت رو ببيني چيزايي پيدا ميكني كه شايد هيچكدوم از رفيقات ندونن. وقتي شما جيلبريك ميكني راهي بي انتها رو پيش روت قرار ميدي.بورو تو گوگل بزنcydia sourceببين چند تا مياره كه هر سورس داراي هزاران تم و
  • O IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    6 3
    sourceببين چند تا مياره كه هر سورس داراي هزاران تم و اپليكيشن و رينگتون و والپيپر و برنامه هاي مختلفه. در انتها اگه يه خرده فكر كني هيچ وقت يه كمپاني با اين مشخصاتي كه شما گفتي نميتونه در جهان اول باشه و پيش فروش ٦٧ ميليوني (آيپد جديد)داشته باشه. هر كسي در هر موردي سوالي داشت ميتونه به من بگه. اميد Omid_farsiani.1376@yahoo.com
  • رضا IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    7 2
    من که پول خریدن شو ندارم. راحت!
    • مرضی IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
      2 3
      همون بهتر که نداری.
  • میثم IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
    9 7
    5.6 خط اول رو خوندم..دیگه انگیزه ای واسه خوندن ادامه مطلب نبود..! بنده 4 سال بیشتره که یه ایفون 2 دارم..!! تو اون دوره هم نه بحث جو بود و نه...شاید کمتر کسی هم به دلیل نا اشنائی با این برند و نداشتن گارانتی !!! به سمت اپل میومد... تمام مشکلات بالارو هم(همون 5.6 خط اول که خوندم..!! ) باهاش دستو پنجه نرم کردم... اما اینا برای من عیب نبود...بلکه مزیت بود... اصلا حال میکردم بگم گوشیم بولوتوثش کار نمیکنه..!!..یا صدا اسپیکرش کم بود... ضمن اینکه بعدش یادمه یه پی سی سوئیت چینی ok شد که همه این مسائلو باهاش میشد به سادگی حل کرد... ایفون کلا گوشییه که قلق داره...بد قلقی کنه حالتو بهم میزنه...ولی اگه قلقش دست بیاد... بی نظیره...
    • ناهید IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
      9 9
      باز بچه تو دست به کامپیوتر داداشت زدی برو سر درس و مشقت قلق داره قلق داره !!!!
  • امیرحسین US ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
    4 6
    1-متاسفانه تو چند سال اخیر کمپانی اپل بیشتر از اینکه به دنبال ایجاد یک فناوری جدید و واقعی باشه بیشتر به دنبال ایجاد یک جو روانی از برند اپل هست به طوری که تلاش می کنه تا مشتریانش ،اپل رو نه به خاطر نو اوری هاش بلکه به خاطر پز دادن و چشم وهم چشمی با دیگران خریداری کنند دقیقا مثل رفتاری که طرفدارای یک سری از برند های لباس دارن.مثلا نوجوون هایی که عاشق خریدن فلان مدل کفش هستن نه به خاطر کیفیتش بلکه فقط و فقط به خاطر اینکه پز مارک اون کفش رو بدن 2- البته خوب یا بد گجت های تولید شده توسط اپل طوری ساخته شدن که باید بطور کامل به اینترنت پرسرعت متصل باشن تا بشه ازشون استفاده کرد در غیراینصورت مثل وضعیت اینترنت تو کشور ما گوشی ها و ای پد های اپل فقط به عنوان یک اسباب بازی قابلیت کاربرد دارند
  • حمید IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۲
    3 2
    با سلام خدمت تمام موافقین و مخالفین عزیز ما که کل اینترنت رو گشتیم همش از همین بحث ها بود حالا یه سوال؟ برای آندروید یک شبیه ساز هست که روی pc نصب میشه و میتونید باهاش کار کنید و در صورت پسند گوشی آندروید بخرید آیا برای ios هم همچین چیزی هست که ما با خیال راحت گوشی اپل رو بخریم؟ از دوستان عزیز خواهشمندم بدون تعصب و برای کمک به یک هم وطن که میخواد تازه وارد عرصه تکنولوژی بشه یک راهنمایی خوب می خواستم . من دوستام اکثرا آندروید دارند ولی من می خوام با آشنایی کامل نصبت به هر سیستم عاملی اقدام به خرید کنم لطفا راهنمایی کنید.
  • mamad IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۳
    3 2
    با سلام به همه دوستان من از محصولات اپل استفاده میکنم و خیلی هم راضی هستم البته با اینکه یه محدویت هایی داره ولی هر چی باشه اخرشه .به نظر من کسی که با محصولات اپل کار کنه دیگه طرف شرکت های دیگه نمیره. یا علی...
  • استیو IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
    6 7
    پسر /دختر تو فوق العاده ای این اولین بار هست که در این سایت یک مقاله حرفه ای می بینم دوستان اگر توجه کنید کاملا شکل مقاله شبیه مقاله های حرفه ای اروپایی یا غربی بود یعنی نویسنده کاملا موضوع را لمس و در مورد ان نوشته بود . من از سردبیر خبر انلاین به خاطر این مقاله تحسین بر انگیز تشکر می کنم . از دوستمان خواهش می کنم در مورد سایر تبلت ها بنویسد البته خواهش می کنم که رعایت این موضوع را بکند که هماهنگی بین رایانه با گوشی و تبلت را هم در مبادله فایل ایجاد شبکه بیسیم و امکان برنامه نویسی بکند مثلا موضوع را در مورد ورایانه باویندوز 7 - گوشی ویندوز 7- تبلت ویندوز7 بررسی کند . با تشکر فراوان
    • کاظم IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
      3 2
      به نظر این حقیر مقاله فوق العاده بود .
  • اپلي IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
    10 7
    سلام به شما كه كلي زحمت كشيدين اين همه مطلب جمع كردين اما.......اما كسي,جان من كسي نبوده به جناب متخصص فن و فوت تكنولوژي بفرمايد كه در دنياي علم و تكنولوژي چيزي بنام قانون كپي رايت وجود داود كه شما فقط و فقط با اين مقاله تان قانون كپي رايت را زير سؤال برديد نه محصولات اپل را??????? برادر يا خواهر گرامي من چرا سرفا فقط براي نوشتن يه مقاله تندوتيز پي اشكالاتي چون تحريم كشور هاي اروپايي و امريكا نه تحريم شركت اپل در مقاله تان نمي گردين? بخدا اگه اين مقاله با زبان لاتين به چاپ ميرسيد كلي مردم دنيا به ما مي خنديدند
  • مهدی IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    11 6
    اووووووووووووه طرفداران اپل!! همچین با جون و دل دفاع میکنین هرکی ندونه خیال میکنه پسر عموی استیو جابزین !!!
    • کیارش A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
      1 3
      و شمام ق جوری از اندروید دفاع میکنی انگار با یکی از سازنده هاش ارتباط داری
  • nomad NL ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    6 5
    با نظر نگارنده کاملا موافقم. ولی از برخی جنبه ها بر محصولات بازار برتری داره و همین باعث می شه آدم بهش علاقه مند بشه و به سختی هاش هم عادت کنه. ولی کلا نمی تونم در مقابل ویندور و اندروید زیاد جدی بگیرمش.
  • یاس IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
    5 1
    سلام این دوست عزیز که زحمت نوشتن ایم مقاله رو نوشته باید بهش گفت که اول یه تحقیق در مورد اپا بکنه بعد بیاد اینا رو بنویسه من خودم شخصا آدمی بودم که حداکثر هر یک ماه گوشی روز بازرارو دستم میگرفتم اما از روزی که آیفون خریدم شدم هر سال یه گوشی(آخه اپل که مثل بقیه کمپانی ها نیست که یارو شب خوابه یه مدل گوشی تو خوابش ببینه بعد صبحش 10 تا مدل بده بیرون) دوست عزیز محصولات اپل در تمام دنیا مورد صلاحیت همست شما قبل از انتقادش سعی کن تا طریقه استفاده از همه برنامه هاش یا نرم افزار های کاربردیشو یاد بگیری
  • بلفی IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    6 1
    حالا یکی به من بگه من چه غلطی بکنم اپل بخرم یا سامسونگ
  • mesha IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
    10 4
    من روح استیو جابز هستم فرزندان من انقدر با هم دعوا نکنید یک سوپر ایفونی اون دنیا براتون طراحی کردم تازه مفتی هم هست زودتر بمیرید بیایید حالش ببریید
  • مهرداد IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
    6 2
    پس چرا این همه اپل در سراسر دنیا طرفدار و فروش داره و اینهمه کاربراش راضی هستند ؟ تحریم ایران که الان برداشته شده هر کسی بخواد با اتصال وای فای به راحتی میتونه برنامه مجانی نصب و یا خرید کنه.و سرویسهای اینترنتی و آی کلاد و دیگر خدماتش در دسترسه و چرا الان همه گوشی ها به سمت و سوی تکنولوژی اپل دارن میرن. شما ببین یه ویژگی سیری رو اپل وارد کرد دهن همشون بسته شد. من پول اپل رو ندارم بخرم ولی با گلکسی اس 2 و با 4s کار کردم. واقعا اپل وقتی دست میگیریتفاوت را احساس میکنی. من بازی آسفالت 6 رو با هر دو باز ی کردم هیچ کدوم گیر نداشت ولی اس 2 به شدت داغ میکرد که دیگه اصلا آدم میترسید ادامه بده ! اما اپل هیچ مشکلی نداشت. کار کردن با آیتونز هم همچین سخت و پیچیده نیست که نوشتین. تحت یه ضوابط خاصیه
  • عادل IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    1 1
    به نطر من گفنه های این عزیز کاملا درسته اما ممکنه بعضیها که کمتر تخصص دارن یه مقداری بهشون بر بخوره . اما منی که کارم نرم افزار هستشو خیلی با این مسائل سروکار دارم بهتر میدونم که سیاستهای اپل واقعا انحصاریه و یه مقداری خودخواهانه . سیستم عاملهای مک قدرتمند هستن اما یه مقداری هم خودخواهن . با تشکر از پست خوبتون.
  • ahmad DE ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    2 1
    خوب بود ولی خب، کلیاش که تا به حال حل شده، بعضیاش به خاطر ابران بودنه، بقیش هم با برنامه ها حل میشه!
  • بدون نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    3 1
    وای که چقدر بیسواد تو ایران داریم.
  • ناشناس IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    1 0
    چیزی که در دست شماست نامش « اپل » نیست دوست عزیز!!! نام آن یا iPhone است یا iPod و یا iPad !!! اپل نام کمپانی است….
  • Matin IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    3 2
    عزیز من شما معلومه که ایپد نداری چون ایتونز برنامه ای رو پاک نمیکنه بلکه به لیست برنامه ها اضافه میکنه. در ضمن app های اپل که پولی هستن پول انها به جیب سازنده اپ میره نه app store در ضمن شما میتونی بری یه glx بخری هم بلوتوث داره و هم راحت از جیب در میاد
  • hrk4950 FI ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    1 0
    با سلام دوستان البته بخشی از مقاله در مورد اپل صحیح است اما بخشی از موضوع در واقع گویا نویسنده اطلاعات کاملی در مورد ان ندارد . برای مثال نصب فایل های pdf به راحتی امکان پذیر است فقط مقداری اشنایی با ایتونز لازم دارد. مورد دیگر این است که به روز رسانی نرم افزارها و حتی سیستم عاملها به راحتی اب خوردن است .فقط لازم است شما اپل ای دی برای خود بسازید . من خودم در ماه گزشته سیستم عامل ایپد خودم را به راحتی ازios6به ios7ارتقا دادم. اپل سیاست تعریف نشده ا ی دارد که در ان کاربر با توانایی های بیان نشده دستگاهها و نرم افزارهای ان مواجه میشود . همین مسئله ان را بیش از پیش محبوب میکند. برخلاف سایر شرکتها که بیشتر از توانایی های ساخته های خودمیگویند ودر عمل 70% گفته ها هم عملی نمیشود.
  • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    0 0
    با سلام خدمت همه.با احترام باید بگم هر گوشی ویژگی های خاص خودشو داره.شخصا در حال حاضر از هرسه سیستم ios , windows phone و android استفاده میکنم.اپل بینهایت باکیفیته اما حقوق مشتری هاشو نادیده میگیره.همین الان در حال نصب برنامه های مورد نیاز و پولی تو آیپد هستم.راههای دور زدن تحریماشون زیاده فقط وقت و کمی حوصله میخواد.واسه من که دانشجو هستم خیلی مهمه که بتونم فایل هایی که میگیرم رو بتونم تو خونه به لپ تاپ ویندوزیم انتقال بدم.البته من نمیخوام جیلبریک کنم.هنوز راه حلشو پیدا نکردم. گوشی لومیا شرکت نوکیارو تازه گرفتم با سیستم ویندوز فون. راستش با تبلیغات شرکت های بزرگ که از اندروید استفاده میکردن کمی ترس داشتم اما تجربه بینظیری واسم بود.کمی نقص دارن اما خیلی کارآمدتر از اندروید به نظرم اومد.
  • محمد IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    1 0
    من يه آيپد دارم وبه نظرم با توجه به محدوديت هايي كه داره اما در كل به نفع مشتري كار كرده همين موانع موجب شده مغز بيشتر فعال بشه در واقع راه هاي رسيدن به حل نقائص رو طولانيتر كرده مثل حل جدول يا بازيه شطرنج كه باعث دگرگوني در فعاليت بيشتر مغز ميشه ،مشگل ما إيراني ها اينه كه ميخوايم هميشه راحت باشيم،راحت زندگي كنيم،بدون تلاش وبدون تفكر ...نتيجه هم معلومه عقب افتادگي نسبت به كشورهايي كه شايد از ما فقير تر باشند اما.....
  • soheil IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    سلام ميخاستم به چند تا نكته اشاره كنم ١.شما خيلي كم پيش مياد كه نياز بشه ديوايس اپلتون رو به كامپيوتر وصل ٢.سيستم هاي اپل به هيچ عنوان هنگ نميكنه و اينقدر به سيستم هاشون ايمان دارن كه دٓرِ پشت اون هرو نميشه باز كرد تا باطري اون رو در بياريد ٣.درباره ي دانلود برنامه ها هيچ مشكلي تو ايران نداره و با ساخت يك اپل ايددي به راحتي هر چيزي رو ميشه دانلود كرد ٤.اپل به قدري رو سيستم امنيتي محصولاتش كار كرده كه به اين راحتي نشه اون هارو باز كرد مثل كوشي هاي اندرويدي كه با زدن چند تا دكمه ميشه اون هارو باز كرد و در اخر بايد درباره ي ايفون٤ بگم اپل اعلام كرد يا بيايد گوشي هارو پس بديد و پولتون رو پس بگيريد و كساني كه ميخان ميتونن اين قاب رو بگيرن و مشكل گوشي برطرف بشه
  • من EU ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    1 0
    خوبی تکنولوژی های امروزی اینه که هر کسی با توجه به امکانات و با آشنایی از محدودیتها می تونه انتخاب کنه معلومه که هر محدودیتی کمی ادم رو عصبانی کنه اما دلایل منطقی بعضی از اونها هم قابل تامل است من از ویندوز فون استفاده می کنم اوایل از محدودیتهاش کلافه بودم نداشتن بلوتوث ، وی پی ان ، مدیریت فایل و... اما به مرور با آشنایی با راههای دیگه نوع نگرشم عوض شد. این نکته را در نظر داشته باشید که محصولات نرم افزاری اپل فقط خاص سخت افزارهای اون نوشته شدن و این ویژگی خیلی مهمه و اینه که باعث میشه سرعت و روونی آیپد ایر با یک گیگ رم از نوت 2014 با 3 گیگ رم بالا تر و بهتر باشه و این یعنی به کار گیر ی بهینه تکنولوژی .حالا بر اساس سلیقه و تفکرتون و با توجه به همه مقبولیت و یا محدودیتهای موجود بدون هیچ
  • من EU ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    1 0
    - بدون هیج تعصبی هر کسی می تونه گجت خودش رو انتخاب کنه و از این دوستمون هم ممنون که محدودیتهایی رو که به نظر خودش مهم بودن اطلاع رسانی کرد با این حال من فکر می کنم برای من استفاده از محصولات اپل یک تجربه شیرین و جدید خاهد بود.و اگر هم نخوام درگیر این محدویتها بشم می تونم برند مناسب دیگه ای را انتخاب کنم .
  • محمد A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    2 0
    من با حرفای نویسنده موافقم ولی نمیتونم با گوشیه دیگه ای کار کنم.اپل دوست داریم
  • مائده IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    خيلى خيلى مشتكرم
  • محمد ج A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    2 0
    عزیز دل برادر کسی که تورو مجبور نکرده که ایفون بخری همه هم کاملا آگاه هستند که برای ریختن هر فایلی باید از itunes استفاده کرد باز هم همه میدانند که آیفون بلوتوث نداره ولی به راحتی میتونه با وای فای و سرعتی 100 ها برابر بلوتوث داده رو انتقال بده در ضمن این نکته رو باید بگم که جنس بدنه از آلومینیوم ساخته میشه که بهترین کیفیت ساخت را داره و برای انتقال حرارت بهتره گوشیای که با هوای آزاد در ارتباط هستند زود باتری آنها خراب میشود در مورد itunes باید گفت این کار باعث میشه که گوشی ویروس نگیره و خیلی چیزای دیگه من تعصب روی آیفون ندارم و اینو هم بدون که گل بی عیب خداست البته این کل کل کردن ها با تو مثل آب در هاون کوبیدن میمونه
  • ugd IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    0 0
    سلام دوستان اگه دوست دارین یه محیط دوستیابی روامتحان کنید به این سایت سربزنید گلسارچت www.golsarchat.com
  • حسين IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    4 1
    با سلام به نظر من كسي كه گوشي آيفون خريد ديگر تمايلي به خريد هيچ برندي نخواهد داشت.
  • سمیه IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    1 1
    سلام .وای من ابل خریدم. الان به شک افتادم .یکی منو دلداری بده!!!!!!
    • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      4 1
      اشکال نداره عزیزم !!!!
    • امیرحسین RS ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
      1 0
      دلداری لازم نیست... کل متن و کامنت ها رو که مطالعه کنید خودتون میتونید نتیجه گیریه نسبی ای رو داشته باشید
    • 20 A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
      0 0
      دیگه باید بری ....که با این چیزا به شک میوفتی
  • بی نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    0 0
    خوشم میاد خودت ایپد داشته باشی
  • محمود US ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    1 0
    من خیلی وقت بود که از گوشیهای سامسونگ استفاده میکردم این اواخر هم گالکسی اس ۲ داشتم ولی چیزی که من رو خیلی عذاب میداد هنگ کردن های متوالی ( بطوریکه بعضی اوقات باید باطری گوشی را در میوردم تا خاموش بشه ) و ضعیف بودن باطری موبایل بود که در طول روز میبایست حداقل دوبار گوشی را شارژ میکردم ( بدلیل نوع شغلم اکثرا در حال مکالمه بودم و گوشی بطور مرتب به اینترنت متصل بود) و همچنین اینکه اکثر مواقع گوشی بطور خودکار نور صفحه نمایش آن خاموش و روشن میشد و همچنین بعضی مواقع وقتی دکمه وای فای را میزدم فعال نمیشد و حتما میبایست که گوشی را ریست کنم ( گوشی من همیشه به آخرین نسخه سیستم عامل آپدیت بود) ولی از زمانیکه که اپل ۵ اس را خریدم تا به الان حتی یه بار هم گوشی هنگ نکرده و شارژ گوشی هم قابل مقایسه نیست
  • محمود A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    3 2
    نمیدونم چی بگم پسرا و دخترای اپل باز اینقدر از خوبیای ایفون میگن ولی در مقبل جواب های خوبی هم بهشون داده شده ک من خندم گرفت ایفون یه گوشی باکلاس با یه سیب گاز زده خوشکل با کلی محدودیت و کلی گران قیمت ولی افسوس ما ایرونیا تجمل گرا هستیم درصورتی ک غافلیم ازینکه داخل این سیب گاز زده یه کرم خوش ختوخال هست ک تجمل گراها هنوز اونو ندیدن بلوتوث ک نداره ایفون نمیتونیم فایلی ردوبدل کنیم یهو بگین گوشی دو میلیونی رو فقت بگیریم تو دستمون بخاطر اینکه پز بدیم اما از هیچ یک از امکانات گوشی استفاده دریست نکنیم .من خودم مخوام گوشی بگیرم قبلا اندروید داشتم کمکم کنید بازم اندروی بگیرم یا ارزششو داره ک ایفون بگیرم جیمیلم هست هرکی خواست کمکم کنه در انتخاب یه گوشی جدید میتونه نظرشو ب جمیلم بفرسته ممنون میشم
  • استیو جابز A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    2 0
    سلام من تا اول مقاله رو خوندم به خاطر اینکه بهم بر نخوره به توصیه شما گوش سپردم و ادامه مطلب رو نخوندم ولی میتونم حدس بزنم میخواید بگید: اپل نمیذاره به راحتی روی گوشی فایل بریزی اپل بلوتوث نداره اپل نداره اپل نمیذاره اپل ولی همه اینا راه حل داره عزیز هرکی راه حل خواست یه ایمیل بزنه تا بهش بگم در ضمن آقا محمود؛گوشی اپل بلوتوث داره اگه نمیدونی بدون فقط باید یه کم سر کیسه رو شل کنی تا فعال بشه و مطمئنا خرجش اونقدری نیست که کسی باهاش گدا بشه(یه30-40هزار تومن)
    • بی نام A1 ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
      1 1
      برای بلوتوث باید پول بدی ؟؟ و برای کارهای عادی گوشیهای دیگه باید نرم افزار ویژه نصب کرد؟؟ مثل این میمونه که یک ماشین مدل بالا بخری بعد بگن برای برف پاک کن پول بده ، بخوای سان روفش رو باز کنی پول بدی ، بوق بزنی و .... خنده دار نیست ؟؟
  • ممد A1 ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    2 0
    فقط اپل ... اونم 5s اگه بد بود بهترين گوشي دنيا نميشد...
  • اس اس IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    ببین کسی که این متنو نوشتی.این ها محدودیت نیست اینا سطح بالای استانداردو نشون میده.در مورد بلوتوث هم اگه شما بخوای با هر کس بلوتوث کنی که ویروساش به فنات میده تازه این برای امنیته که میشه خیلی راحت بدون جیلبرک فعالش کنی.نرم افزار آیتونز با طراحی زیباش و نصب یه نرم افزار کوچیک به نام itunes transfer می تونه همه فایلاتو ارتقا بدی.برنامه های پولیش هم خیلی گرون نیست اگه تو بشینی زحمت بکشی یه بازی بسازی دلت نمیخاد ازش پول دربیاری؟اول فک کن بعد مقاله بزار.اصن فک کن ببین یکی از نابقه های دنیای تکنولوژی میاد کاری کنه که طرفداراش کم بشن؟ برو کلیپ معرفی اولین آیفونو ببین که این آقا چه چیزایی رو که معرفی نکرده و اگه نگا کنی اولین شرکتی که تمامی این امکاناتو بعد از اپل تو دستگاش گذاشت سامسونگ بود .
  • اشكان IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    دوست عزيز قبل محصولي نقد كني سعي كن در موردش تحقيق كني .
  • vahid A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    1 0
    اپل و دگر هییییییچ شما چمیدونین اپل چیه تمام این بازیها مثل انرویدو ...... فکر ها و ایده های جابز بود تمام این شرکت ها ازش الگو برداری کردن نمیدونین بیخود به اپل ایراد نگیرین مشکل از کشورمونه ک اینترنت توش معنی و مفهومی نداره افراد نا آگاه و پول دار چیزایی میخرن ک کار کردن باهاش رو بلد نیستن و همه فکر میکنن ک مهندس کامپیوتر یا متخصص گوشی های توپ هستن اپل در یک کلام میگه هیچ شرکتی با من نمی تونه رقابت کنه همه دوست دارن با اپل join بشن ولی اپل میگه شما در حد من نیستین بهترین مهندسان دنیا آرزوشونه ک با این کمپانی کار کنن نه با سامسونگ و نوکیا و htc و ..... من خودم هم گوشی اپل دارم هم ای پد و هیچ مشکلی ندارم شما از اپل ایراد بگیر نه از اitunes چون میشه با نرم افزار های
  • بهارر A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    هر کسی هر چی دوست داشته باشههه میخره در ضمن مطلبتون هم خیلی خوب بود. واقعیت واسه بعضی ها تلخه خب بعدش هم به این نکته توجه کنید که یکی کلا ۲۴ ساعت نت داره یا کلا همیشه پای سیستمش یا لپتابش هست و کار کردن و نصب برنامه ها با pc و خریدن برنامه های اپل واسش کلا کار سختی نیست واسش .. خب ایشون راحته با این چیزا ولی خب یکی هم هست دوست داره هر لحظه و هرجا و در هر مکان و با کمترین امکانات موجود به اون چیزی که در اون لحظه میخواد برسه.... خب دیگه اینجا ایفون دارهااا نمیتونن... بعدش هم اپل این همه برنامه هاشو پولی کرده و حتما هم باید از استور خودش بخری، این هم سیاستش هست دیگه واسه بالا بردن سودش چقدر سود میشه همین خریدن برنامه هاش پس این همه سود رو از کجا اورده ادامه در کامنت بعدی:دی
  • بهارر A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    3 0
    خب حالا ادامش.... حالا این همه ادم با خریدن برنامه و این چیزااااا کلی سود دیگه بهشون میدن. اپل قیافش خوبه طراحیش خوبه، ولی خیلی دیگه تکراری شده، جالب هم هست که هیچ اعتراضی هم نمیکنن و هیچ تغییری هم نمیدن خودشون. و ملت باز هم میخرن... حالا اگه یه برند دیگه این کارو کنه هزاران اعتراض بهشون وارد میشه.... البته این هم در نظر بگیرین توی ایران معمولا اونهایی که اپل دارن اصلا اهل نت و برنامه نصب کردن و این چیزا نیستن... گفتم معمولااااا چندتاشون اطراف خودم هستن. فقط زنگ میزن و اس میدن و در واقع واسه کلاس کارشون اپل خریدن حتی بلد هم نیستن با pc چیزی نصب کنن بعضیاشون. قبول کنید که ۸۰ درصد ادمهایی که تو ایران اپل دارن کلااااا واسه کلاسش خریدن.
  • میشا RO ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    من برنامه نویس آیفون و آیپد هستم اپل ریزه کاری های باورنکردنی تو کاراش داره مثلا من ۴ سال آیفونم را استفاده میکنم باطریش همچنان عین روز اوله. مک بوک دارم که روش هم سیستم عامل مک و هم ویندوز ۸ نصبه وقتی با سیستم عامل ویندوز کار میکنم ۳ ساعت باطری دوام میاره و عجیب داغ میکنه ولی وقتی با او اس مک بوت میکنم همون سیستم ۶ ساعت کار میکنه و سیسم کاملا خنکه اگر کسی چیزی بلد نیست دلیل بد نبود راهکار نیست پس بگردید راهکارمناسب پیدا کنید جای غرغر اپل میگه هر کی دنبال برترین تکنولوزی روز دنیاست بیاد سراغ اپل اگه بلوتوث سال ۹۴ را میخواهید سراغ اپل نیایید اپل ۱۰۰۰ تا راه جدید برای ارسال اطلاعات نه به یک نفر بلکه میلیون ها نفر فقط با یه کلیک گذاشته
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    0 0
    برأي رد بدل كردن برنامه مي توانيم از ifunbox استفاده كنيم ولي درباره ي حجم محدود حق با شماست. من هم ايپد اپل دارم ولي راضي هسته با أين كه جيلبرك نكرده ام. اگر دستگاه اپل خود را جيل برك كنيم ٪٨٠ مشكلات حل ميشود زيرا با جيلبرك قفل اپل را ميشكنيد ولي ضرر أين كار أين است كه اپل شما ديگه از طرف شركت اپل پشتيباني نمي شود.
  • محمدرضا IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    1 0
    اپل خیلی بهتره حالا تو ایران تحریمه وگرنه چینی ها دیوانه نیستند گوشی های اندرویدشونو بفروشن و اپل بخرن چون ios واقعا از نظر سرعت پرواز میکنه. شما که نمی خواین مدام بلوتوث کنین اپ هاست که به دردتون می خوره در عین حال تحقیق کنید و با سلیقه خودتون بخرید
  • مهدی A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    1 0
    اولا سلام. دوما به نظر من نظر هر کسی محترمه. این یه نقده و پر واضحه خیلی ها با اون موافق و خیلی ها هم مخالف هستند. شما به عنوان یه خریدار آزادی هر محصولی که دوست داری بخری. پس تا اینجا دیگه دعوایی نداریم. ولی من به شخصه معتقدم ما زمانی حق داریم محصول دیگری را نقد کنیم که محصول خودمان مبرا از اون عیب باشه. حالا یکی بیاد به من بگه ما دقیقا کجای این دنیای فناوری تاثیرگذار بودیم. درسته هیچ جا. ایران تو هیچ زمینه ای حرفی برای گفتن نداره.
  • at US ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    2 0
    سلام. هر کسی هستی نمیخوام بدونم.فقط میخوام اینو بهت بگم .چون فقط ایراد میگیری و به خصوصیات توجه نمیکنی.اپل یک موبایله خاصه برای ادم های خاص که هر کس نمیتونه نه اونو بخره نه هزینه هاشو پرداخت کنه برای همین خاصه بولوتوث نداره...................نداره که فقط چون خاصه و به راحتی با هر کس سازگار نیست.کسی که اپل می خره خودشو باید با اپل سازگار کنه.در ضمن : عروس نمیتونه برقصه میگه اتاق کجه.
  • mohammadtaha A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    1 1
    تمامي اينها دروغ است
  • ارشام A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    1 0
    ما ایرانی ها انتقاد بکنیم هم کسی گوش نمیده.درست باشه یا غلت.مابه جرم ایرانی بودن از همه چیز عقب افتادیم.هر دو گروه مخالف و موافق اپل درست میگن.اگر این دو گروه نظر نمی دادند و بحث نمیکردند من نمیتونستم درست تصمیم بگیرم.این بحث ها باعث شد که من بیشتر تحقیق کنم و بیشتر یاد بگیرم.ممنون از همه
  • مسعود A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    0 0
    همبن الان يكي به من بگه انتقال يه فايل pdf ساده در ايپد با بلوتوس از ibookچجوريه بدون نرم افزار اضافي
  • هديه EU ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    1 0
    بحث اپل ايدي خيلي وقتي از مد افتاده و هر مغازه ي اپلي كه بري و بگي اپل ايدي مي فروشن پس موضوع اپل ايدي منتفيه
  • امیر رضا IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    1 0
    تمام این چیز هایی که شما گفتید شدنی هستن و اگر هم کسی خواست بگه بهش بدم... چرا فایل ها رو نمیشه انتقال داد؟خیلی هم میشه شما برو توی همون گوگلی که از تو اون کپی کردی یک نگاه بنداز 1000 تا برنامه میاد یا بلوتوث کلی برنامه داریم که میشه بلوتوث کردن حتی به اندروید و ویندوز فون. برای فایل فلش هم هست کی گفته نیست؟ یا حافظه جانبی...اپل گفته به قدر نیازتون حافظه آیفونتون رو بگیرین:16 گیگ ، 32 گیگ و 64 گیگ مشکلت دیگه چیه؟نمیخوای هارد یک ترابایتی ببری بیرون کههمه ی اونایی هم که اندروید دارن و حافظه جانبی دارنهم بیشتر رم 8 یا 16 یا 32 یا 64 میگیرن کسی بیشتر نمیگیره مگه این که بخواد پز بده چون نمیتونه استفاده کنه
  • یه نفر A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    چرا باهم دعوا میکنید؟اقا هر دو سیستم عامل لینوکساندروید و ای او اس عالیند.ولی اندروید بخاطر اوپن سورس بودنش قابلیتهاش زیاده.شما خودت الان یه ایده داشته باش،یه برنامه بنویس رو گوشی اندرویدت نصبش کن.انقد این سیستم عامل نازه.هر حالتی بخوای برات در میاد.لازم هم نیست برا هر چیز الکی زرتی به اینترنت نصب بشی.دنگ و فنگ نداره.آقا همین اپل بیچاره باعث شد ما یک ترم توی دانشگاه عشق و حال کنیم چون استادمون لپ تاپش اپل بود و مشگلات خاص خودش.برای همین دانشجوها هیچکدوم لپ تاپ نمیاوردن سر کلاس.میگفتیم لپ تاپ نداریم.تا استاد نتونه درس رو با لپ تاپ ما ارایه بده.بعدم کلاس تعطیل میشد...خدا بیامرزتت استیو.از تو ممنونیم..
  • یکی A1 ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    3 0
    ای خدا جقدر سخته من تازه ایفون خریدم واقعا دستت میگیری تفاوتو احساس میکنی ولی همین انتقادا ادمو دلسرد میکنه ولی در نهایت وبا خوندن همه ی اینا فهمیدم اپل عالیه ولی توی ایران عالی نیست خوبه
  • محسن GB ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 3
    آقا یک کلام ختم کلـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــام زنـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــده بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد انـــــــــــــــدرویــــــــــــــــــــــد
  • ali IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    1 2
    زنده باد لینوکس زنده باد متن باز زنده باد اندروید . مرگ بر انحصار
  • rouein A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    1 0
    با سلام من شخصا با نظر انتقاد کننده مخالفم این انتقادها قبلا هم در سایت رسمی اپل پاسخ داده شده ولی انتقاد های شما کاملا بجا بوده و شاید هزاران نفر با زبان و فرهنگهای متفاوت قبلا این موضوعات را بیان کردن ولی پاسخ بعضی از دوستان در اینجا تعصبی تر از کارشناسان و مدیران اپل به نظر میرسه .
  • علی A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    دوست گرامی فرمایشات شما از منظری درست است ولی این را از نظر دور ندارید که ایفون محصولی با امنیت بالاست رفع ایراداتی که شما فرمودید قطعا برای اپل کاری ندارد و بنده ترجیح میدم بلوتوث بازی نکنم ولی اگر گوشی ام دست غریبه ای افتاد نتونه اونو مثه یه فلش تخلیه کنه
  • حسین A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    سلام مطلب جالبی بود و قابل تحسین باید خدمت اپل باز های محترم عرض کنم اولین شرکت وارد کننده اپل در ایران شرکتی به نام سیب ایران بود و بنده حقیر کارمند آن بودم در آن زمان اصلا چیزی به نام ویندوز وجود نداشت اکنون با کمال احترام اعتراف میکنم که نود درصد حرف های دوستمون درسته و این سیاست ....است که شرکت های بزرگ در پیش میگیرند
  • سياوش A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    آقا من خودم يك آي فون ٤ دارم.باتوجه به اينكه هنوز راهنمائي ميروم،دستگاهي كه دارم دست چندم است به خاطر قيمت و اين حرف ها.اين موبايل تا بحال دست ٣ مفر قبل از من نيز بوده.تصور كنيد چه وضع أسف باري بايد داشته باشد.ولي بر خلاف تصور كاملا درست و خوب عمل ميكند و الانم دارم با همين برايتان مينوسيم.من نه گوش يراها جيل برك كردم و نه حتي اپل آي دي دارم.پس يعني از إمكانات كمي از اپل ميتواني استفاده كنم ولي باز هم آي فون بهتر بن اتفاقيست كه براين افتاده در ضمن من ميتوانم با موبايلم عكس ها را بلوتوث كنم.
  • ali A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    1 0
    اصل انتقاد اينه ك اول بياي خوبياشو بيان كني نويسنده ي عزيز هيچي از اپل سرت نميشه اونايي ك محصولاتشو دارن خوب ميفهمن اينو، من واسه همه اينايي ك گفتي راهكار دارم مسخره ترين مطلبي ك تو عمرم خوندم
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    1 2
    من اپل دارم راضي ام بلوتوث هم دارم
  • بی نام FI ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    2 0
    حرف حقی بود. گرچه خودم آیفون 5 دارم ولی به دلیل همین محدودیت های کلافه کننده و آزار دهنده اش یه نوت 3 هم دارم که از دست آیفون بهش پناه ببرم...
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    0 1
    همون آقایی که میگه بلوتوث خز بازیه یادش بیاد که تا قبل اینکه آیفون بگیره مثه چی ازش استفاده میکرده آیفون هرچی ام باشه کیفیت قطعاتش خوبه البته به نظرم بلک بری و موتورولا بهتره بهترین سیستم عامل هم فقط ویندوزفون
  • ............ A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    1 0
    بابا به نظر من هر وسيله اى يه خوبى ها و يه بدى هايى داره حالا هر كس باتوجه به نياز خودش نظر ميده كه به درد كارش ميخوره يا نه.....يكى از بلوتوث استفاده ميكه تا كارش درست بشه يكى نيازى به بلوتوث نداره هيج وسيله اى كامل نيست
    • بی نام A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
      0 0
      حرفش ...
  • شهاب A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    1 0
    با احترام فراوان بايد بگم كه شما با هيچ كدوم از دستگاه هاي اپل كار نكرده ايد و بدون هيچ تجربه اي با ان ها إظهار نظر ميكنيد. من يك آيپد دارم و كاملا به دستگاهم مسلط هستم. خيلي راحت آيدي اپل رو ساختم و به همون راحتي از آيتيونز استور و أپ أستور دانلود ميكنم. شما چقدر از بلوتوث استفاده ميكنيد كه عدم وجود اين رو در دستگاه هاي اپل بزرگ ميكنيد و الان هم با امدن شبكه هاي اجتماعي مثل وايبر ديگه كسي با بلوتوث كار نميكنه. براي ساختن اپل ايدي هم كشور امريكا رو بزنيد و هيچ مشكلي پيش نمياد. بعد دقيقا چه تكنيك هايي ميزنيد ؟ توي كمد قائم ميشيد تا اپل نبينه شما رو يا ميريد زير ميز؟اگه از زبانش ناراحتيد بريد گوشي هاي ديگه بخريد و اگه حافظه ١٦ براتون كمه ٦٤ بگيريد.
  • خرگوش IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 1
    مطمئن هستی که قبلا ایفون داشتی ؟ من که بعید میدونم ولی امیدوارم این دروغی که گفتی راست باشه . من هم جزو همان کسانی هستم که بدون دانستن یک سری چیزها به سراغ اپل رفتم و بعد از وارد شدن به حلقه‌ اپلیون تازه چشمم به روی چیزهایی باز شد که آرزو می‌کردم کاش کسی به من می‌گفت
  • علي A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    1 0
    سلام ببين من نميدونم شما كي هستي كه اين مطلب رو نوشتي ولي ميدونم ناشي هستي چون همه اطلاعاتت شايد هم درسته باشه ولي بلد نيستي با آيفون كار كني اولاً كسي ميره آيفون ميخره كه اهل بلوتوث بازي و اينجور سوسول بازي نباشه دوماً آيفون رو طرفدارانش به خاطر كارايش ميخرند نه يكي مثل شما كه به خاطر كلاسش ميري ميخري سوماً كسي كه بخوادم بلوتوث بازي كنه از برنامه هاي زيادي ميشه استفاده كرد فكر كنم به درد شما همون سامسونگ و سوني بخوره مرسي ممنون
  • مهتاب US ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    1 0
    براي نوشتن داستان بزبان فارسي ايا اپل بوك كامپيوتر خوبي است يانه. دردسر دارد. ؟ يا از راست بچپ ماشين ميكند لطفا جواب دهيد
  • سمیرا A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 2
    ایا واقعا ایفون بلوتوث نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    1 0
    واقعا متاسفم واست چیزه دیگه ای نمی تونم بگم
  • bahar IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    1 0
    آقای بی نام اپل بلوتوث نداره ولی یه برنامه ای هست به اسم زاپیا که با اون می تونی فیلم یا عکس یا اهنگ ویا هر چیز دیگری را به دوستان / فامیل / ویا...... بالاخره دیگران بفرستی .
  • دلارام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    1 0
    خيلي بي لنصافي بود.من خودم ايفون٦ دارم گلكسيم دستم بوده اول اينكه دوربين اپل رو با هيچي نميشه مقايسه كرد.بعدم اين كه تاحالا چند بار شده سامسونگ و اچ تي سي و اينا رو ديدين يه بار افراده زمين ديگه از كار افتاده؟ خيليييي بخاطر اينه كه اينا سخت افزار ضعيف ميزنن كه ارزونتر باشه ولي اپل همرو باكيفيتميزنه
  • اتنا A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    2 0
    سلام من می خوام گوشی اپل بخرم حالا موندم تو رو خدا اگه کسی می تونه منو راهنمایی کنه
  • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    سلام دوستان به نظر شما من ایفون بگیرم یا گلکسی لطفاً راست بگید. ممنون
  • محمد علی A1 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    مورد توجه اقایان و خانمهایی که لبه تیغ قرار گرفته اند . خوب اپل رو هر کسی با اون قیمت نمی تونه بخره .اما اپل زیبا وشیک وکاربردیه.سامسونگ گرامی بدنه پلاستیکی و چندان خوشگلی نداره و همش داغ میشه من دو ساله تحقیق کردم وفهمیدم هر کس باید چیزی رو بخره که در توان مالیش باشه وخودش اونو دوست داشته باشه من که اپل رو به همه چیز ترجیح میدم.
  • سم A1 ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    1 1
    راست ميگه خب. جى ال ايكس بخريم كه هم بلوتوث داره هم راحت از تو جيب درمياد :
  • mohsen US ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    2 0
    آقا این بحث برا۳ سال پیشه چرا الکی جو میدید
    • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
      0 0
      یک ایفون 4 دست دو را خریده ام اما سیمکارت را قبول نمیکند میگویند که ایپل آی دی میخواهد با این مشکل چه باید کرد ،لطفاً ما را کمک کنید.
  • زهرا A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    من بین 5 اس و لومیا 930 گیر کردم با ویندوز فون کار کردم خوشم اومده اما تا حالا با ایفون کار نکردم از نظر مالی هم مشکلی ندارم...چیکار کنم؟
  • sajad IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    1 0
    اتفاقا من که همین امروز این مطلب رو دارم میخونم قبلش رفتم کشور اپل ایدیم رو از امریکا به انگلیس تغییر دادم وبا گیفت کارت ایتویز انگلستان خرید کردم ولی در کل امنیت اپل خیلی خیلی بالاست و سواد هم میخواد که بتونی گلیمتو از اب بکشی بیرون
  • علی A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    با سلام و احترام استش من تازه این مقاله را خوندم و دوستان زیادی مطلب گذاشتن ولی خودم با ios کار نکردم فقط برادرم کار کرده خودش میگه خوبه ولی من به شخصه قبول ندارم که شرکتی به این بزرگی لااقل رمش رو زیاد کنه یا حافظه اش رو زیاد کنه یا قدرت تغییر بده نمی دونم من خودم اپل نمی خرم با اینکه خوبه
    • مهدی EU ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
      2 0
      سلام به نظر من از هر چیز عالی مت خودم تاحالا باش کرده ام خوب نیس عالیه از نضر همه چیز تنها بدیش اینه بازارش app store بعضی چیزاش پولی وگرنه از نظر بقییه ی چیزاش عالیه من که میگم بخر هرکسی نظری دارد
  • fati IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    2 0
    اپل واقعا عالیه دروربین فوق العاده..سیری داره بهش میگی برو توی هربرنامه ای اون خیلی راحت این کارو انجام میده..شب خسته ای بهش بگو صب بیدارت کنه...میتونی تنظیم کنی نیم ساعت یا بیشتر موقع خواب آهنگ گوش بدی و بعدخودش خاموش میشه...چقد خوش دست و راحته فوق العاده من الان اپل کنارمه حس عالی دارم بهش بهترینههههههههه...دوربین فوق العاده سلفیش عالیه ی عالمه افکت
  • محمد IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    1 3
    سلام دوستان من سونی زد وان داشتم بعد فروختم سامسونگ اس 4 خریدم باز باهاش حال نکردم به این دلیل که اولا خیلی داغ میکنه خوش دست نیست ریست هم میشن تو برنامه های سنگین وخیلی مشکلات دیگه تا اینکه یکی از دوستهام اپل خرید خدا همین که دستم گرفتم خوش دستیش عاشقم کرد با کمک اون منم یه اپل 5 s خریدم خدا وکیلی اپل ترکونده کسانی که میخواهید گوشی بخرید به شما توصیه میکنم وارد دنیای اپل بشید
  • maral IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    0 0
    ببخشید من که آیپدم رو به شارژ میزنم یک پیام روی صفحه میاد که این کابل مجاز نیست و نمیتونه قابل اعتماد باشهالبته مینویسه در حال شارژ شدن ولی شارژش زیاد نمیشه مشکلش چیه؟
  • سينا IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
    2 0
    به نظر من اگه بدوني از اپل چطوري استفاده كني بهترينه
  • javad A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    2 0
    ب نظرمن ب طرز استفاده شخص بستگی داره و ب مغز طرف
  • بی نام A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 3
    اقااز نظر من موبایل فقط یه برند اونم samsung galaxy s6 edge
  • مهدیس A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    سلام چطور میتونم زبان پی دی افم رو فارسی کنم؟درا یفون فایو میخام کتاب دانلود کنم همش انگلیسیه خواهش میکنم کمکم کنید
  • حسین A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    2 0
    خودتون رو از هیچ تکنولوژی محروم نکنید به نظر من داشتن یک گوشی اندروید یک تبلت آیپد و یک دسکتاپ یا لپتاپ ویندوز، باعث میشه آدم هیچ محدودیتی رو حس نکنه.
  • mahdi RO ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    2 0
    ببین پسر خوب بلد نیستی با محصولات اپل کار کنی چرا اسم و رسم یه شرکت به این عظمت رو زیر سوال میبری اخه؟من خودم ایپد دارم و هر کاری میکنم.در مورد اهنگ ریختن و غیره بگم که خیلی راحت میتونی با نرم افزار zapya به لپ تاپت وصل شی و اطلاعات جا به جا کنی.اپل اینهمه انحصار طلبی کرده که الان به غول دنبا تبدیل شده.در ضمن اگه قرار باشه و هر گوشی و سیستمی وصل بشی که دو روزه اپلت به فنا میره و ویروس میگیره.همین که محصولات اپل هنگ نمیکنه خودش به اندازه ی کل شرکت سامسونگ و اچ تی سی و غیره میارزه.همون حسگر اثر گشت اپل کل شرکت های رقیبشو میخره.در یک کلام بگم وقتی دستت به گوشت نمیرسه چرا میگی پیف پیف؟متاسفم واسه مردمی که گول حرف های تو رو میخورن و از محصولات اپل روی برمیگردونن.
    • bita A1 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
      1 2
      ولی اینکه بلوتوث نداره خب خوب نیست دیگه ...
    • amir hosseini A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      0 1
      دوست عزیز شما تو حرفاتون گفتید به راحتی با وصل شدن به لپتاب... خب عزیزم این خودش اشکاله چرا که 1 خیلی از افراد مثل خودم دنبال تبلتایی میگردن که کار لپتابم تا حدودی براشون انجام بده خب عزیزم وقتی کسی این تببتو میخره به امید اینه که کار لپتابم براش انجام بده در صورتی که برا انجام بعضی کارا خودش به لپتاب و ویندوز وابستست من خودم galaxy note pro 12.2 دارم واقعا هم ازش راضیم خیلی راحت هر کاری بخواید باهاش میکنید بدون هیچ محدودیتی تازه از نظر پردازنده و رابط کاربری و باتری رقیب نداره من تعصبی نیستم و قبول دارم air 2 روون تر و قوی تره تبلته خودمه اونم یه ذره ولی خب اگه این برتری را با محدودیتا و دردسراش تو یه کفه ترازو بذاریم و تبلت خودمو یه طرف واقعا طرف من سنگینی میکنه
  • سپيده EU ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 1
    راست ميگى
  • بي نام A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    1 1
    این مطلب قدیمی است و امروز مورد ندارد.
  • عرفان IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    2 0
    عاشقتم اپل " خدا رو گواه مي گيرم تا وقتي با سامسونگ و اين اوخر اچ تي سي ام 8 كار كردم تمام اين مطالب اين آقاي دانشمند و قبول داشتم " واي كه چه احمقي بودم زودتر نخريدم" جواب اين متن بالا تو خريد اپل و بعد از يك ماه حرفه اي كار كردن يه خنده ساده و گذشتن ازشه.." فداي همه اپلي ها
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    1 2
    کاملا درسته. به نظر من تو ایران کارایی اندروید خیلی بالاتر از ios اپل هست و اگر ایفون داشته باشی باید یه گوشی دیگه هم داشته باشی
  • ali A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    2 1
    جیلبریک کن عزیزم هم زنگ گوشی رو عوض کن هم ایتیونز رو بپیجون ی زاپیا نصب کن هر چی میخوای با زاپیا بفرستید بلوتوثم نمیخواد ... الان تکنولوژی پیشرفت کرده چی میگید باو جمع کنید وقتمونو گرفتید با ی جلبریک کل مواردتون میترکه
  • .. IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    2 1
    هرچی که باشه اپل همیشه اپل می مونه و کلاسی که داره هیچ موبایل دیگه ای نداره خودم دارم با سامسونگ کار میکنم ولی زیاد جالب نیست وچیزهای که اپل نداره زیاد به کارم نمیاد
  • m A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    2 2
    اپل عالیه دوستان ب این حرفا گوش ندین
  • taher A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    2 2
    من ایفون 6 دارم خیییلللییی هم خوبه این یارو هم چرت میگه
  • محمد A1 ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    1 3
    ميگن گربه دستش به گىشت نميرسه ميگه بو ميده قضيه تو هست ،، اخه تو چي حاليته از اين موردا
  • بی نام IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    2 2
    منم از اسمش خیلی راضیم والا منم گرفتم دستم ولی خوشم نیومد اصلا باهاش حال نکردم هرکه پول اپل میده بیشترین پولشو پای اسمش میده فقط اسم داره چون امریکاییه همه میخرن حالا اگه مال چین بود با همین سیستم کسی پولشو پای اپل نمیداد والا با این نوناشون دورش سوختس وسطش خمیر هیچی نداره اپل هیچی قوطی حلبیه
  • بی نام IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    1 2
    اخه اپل هم شد گوشی یه 1100بگیر دستت یه سیبم ببند پشتش با اپل فرقی نمیکنه
  • سارا IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    3 0
    آقایوووووون داداشاااااااام، این مطلب واسه سال 90 هست
  • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    2 3
    سلام به همه ی دوستان عزیز من بعد از حدود 6 سال که گوشی اندرویدی htc داشتم که طی این مدت 5 مدل مختلف htc خریدم که 1 گوشی رو ازم دزدیدن 1 گوشی به دست خودم خراب شد ولی 3 گوشی دیگه خود به خود ایراد پیدا کرد به دلیل کیفیت نسبتا پایین سخت افزاری این برند تصمیم گرفتم بهترین بازار رو بخرم و از هر کس مشورت گرفتم اپل ای فون 6 رو بهم پیشنهاد کرد من هم از ایم مشورت ها استقبال کردم و گرون ترین گوشی عمرم رو خریدم ولی الان که با این گوشی کار می کنم واقعا از امکانات کمش رنج می برم به قدری که کیفیت خوبش واسم کمرنگ شده اونایی که روی اپل تعصب دارن با انروید کار نکردن و نمی دونن ios اونارو از داشتن چه امکاناتی محروم کرده فقط و فقط چون برند معروفی شده در کا انروید خیلی برتر از ios هست
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    1 0
    با سلام. تمامي مطالب نويسنده با توجه به عادت كردن يك نوع روش خاص در دستگاه هاي اندرويدي كه بيشترين مصرف كننده را دارند، درست هست. اما موضوع اينجاست من از دستگاه هاي اپل استفاده ميكنم اما اين مشكلات رو ندارم. همانطوري كه همه فقط ويندوز xp رو دوست داشتند و عادت كرده بودن و جايگزين كردن اون با ويندوز هاي 7 و 8 براشون سخت بود. در مورد فايل هاي فلش هم بايد بگم adobe flash player for browser نصب كنيد. مشكل حله. دليل نبودشم، مزاحمت باز شدن صفحات اضافي مي باشد. بلوتوث هم در تمامي دستگاه هاي موجوده. تمامي سيستم عامل ها توسط بلوتوث به هم نوع خودشونسيستم عامل وصل ميشن. اندرويد با اندرويد. وين فون با وين فون. ios با ios. حالا براي رقابت بيشتر بين محصولات اندرويد با وين فون هم با هم متصل ميشن.
  • فرشته IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    2 1
    دوستان عزيز اپل يه محصول خاصه كه فقط براي ادمهاي خاص طراحي شده كه طبيعتا با مخالفت هم روبرو ميشه من خودم ايفون دارم خيليم ازش راضيم و واقعا تا اخر عمر هيچ برند ديگه اي رو واسه گوشي انتخاب نميكنم با itunes هم كلي حال ميكنم در ضمن يكي از دلايل ابتدايي كه باعث شد اپل بگيرم همين نداشتن بلوتوث بود كه فقط با برند اپل كانكت ميشه، با اپل كاركردن يه كم مهارت ميخواد كه با يه سرچ كوچيك تو اينترنت ميتوني كلي كار انجام بدي باهاش، از همه مخصوصا نويسنده سپاسگزارم. بالاخره هر برندي يه سري مخالف داره كه ما نبايد با مخالفين نظراتمون مخالف سرسخت باشيم اينو گفتم به بعضي از دوستان كه از انتقاد جناب نويسنده بدشون اومده من خودم كلي مخالف دارم كه چرا اين همه پول دادم واسه گوشيه به ظاهر بدون امكانات
  • مهتاب A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    3 1
    منم اپل دارمولي اينويژگي هاش زياد اذيت نمي كنن
  • سپهر IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    1 1
    متوجه نمی شی نگو
  • سلیمانی A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    2 1
    برای همینه که شما هر دفعه گوشیهای اندرویدی رو مجبورید ببرید فلش کنید ولی تو آیفون اگه 4 سال هم که دستت باشه خبری از این چیزا نیست و مثل ساعت کار میکنه بدون هیج گیجی و هنگی
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    1 1
    درسته
  • پرستو IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    2 1
    سلام دوستان من یه نوت 4خریدم ولی الان پشیمون شدم و میخوام با ی گوشی اپل ایفون 6تعویض کنم هر کی میخواد ایفونشو بفروشه تعویض میکنن فقط گوشی در حد نو میخوام چون گوشی خودم نو نو هست ممنون
  • بهار RO ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    2 1
    سلام.من یک گوشی اپل فور اس دارم.ویک لب تاب مک بوک پرو.مزایایی دارند.و معایبی.اما مزایا:به هیچ عنوان ویروسی نمیشن.همه چیش رو صفحه مشخصه.کار باهاش راحته.کیفیتش بالاست.خراب نمیشه.نمیشکنه.گرافیک و عکسش بالاس.امامعایب:بلوتوث ندارد.همه برنامه هارو با سیبچه و اپ استور باید بریزی.اپل ایدی میخواد حتما برای خرید برنامه ولی اندروید ها بازاری دارند که پولی نیست. در کل مرگ ندارند.من ۵ساله دارم.اخ نگفته.ولی کمی دانلود ها و بلوتوث ها ازذیتم کرده
  • سجاد IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    2 1
    یعنی شوما میگی همه دارن دروغ میگن فقط خودت راست میگی
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    3 3
    درود بر اپل
  • سارا IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    2 0
    خب نتیجه چی شد بالاخره ایفون 6 یا ادج سامسونگ من بین این دوتا موندم ؟محاسن ایفون به معایبش بیشتر آیا
  • محمود از شیراز کاکو IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    1 1
    اصلا" همه اینا ولش کن اقا فلان واینجور .من بگم .من نگم.پس میگم.قربون همون گوشی های کلاس 3310نوکیا.بی سروصدا و راحت.چه ذوقی داشت اون روزای که اومد .گوشی دگرگون کرد و اموزشگاهها موبایل به پا شد. بنده نظرم این هرکس نان از عمل خویش خورد منت حاتم .... نبرد. تکنولوژی پیشرفت کرد اقتصاد عقب گرد کرده به قول پسر خالم. اقا علمش داری اپل بخر پوز بده.نداری مثل بنده حقیر نوکیا 6120 کلاسیک بگیر دستت. این قدر رجز نخون. پسر خالم میگه دنیا با علم رونق داره نه با انرژی بی سوادی. اقا همه ضعف ما در ناآگاهی است .مشکل بایست جست نه عیب دیگران. از نویسند که واقعآ اطلاعات ونظرات به جا گفتند تشکر می کنم.
  • بی نام US ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 2
    دم همتون گرم نطراتتان ان قدر زیبا بود و انتقاداتتان انقدر پر معنا بود که دیگر نیازی به جوک نبود تا از خنده روده بر شوم
  • مهتاب A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    3 3
    جمع کن بابا اگر اینجوری بود اینقدر متقاضی اپل بالا نمی رفت اگه اینچوری بود که اپل نمب شد مشد سامسونگ
  • من A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    3 1
    دروغ چرا من الان آیفون 4s دارم خیلیم ازش راضیم یکی از دلایلشم اینه که این گوشی سنسور داره و وقتی بهش ضربه میخوره سریع خاموش میشه تا اجزای دیگش آسیب نبینن و بعد پنج تا ده دیقه خودش روشن میشه بلوتوثشم میشه فعال کرد من الان بلوتوثم فعاله هیچ مشکلیم ندارم در ضمن سنیم ندارم همش چهارده سالمه اما چون انگلیسیم خوبه خیلی خوب میتونم باش کار کنم و هر گوشی با توجه به نیاز فرد به دردش میخوره و به نظر من امنیتی ترین گوشی ها الان آیفون میباشد توی گوشی هایی مثل سونی سامسونگ اچ تی سی عکس ها فیلم ها وخیلی چیزهای شخصی انسان قابل هک شدن میباشد اما گوشی اپل هک شدنی نیست
  • atefe A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    1 0
    همه اینایی که گفتی جناب بر میگرده به قانون کپی رایت..... چرا که اپل طرفدار این قانون هست و نمیخاد نقضش کنه..... شما زندگی نامه استیو رو بخون تا با سیاستاش بیشتر آشنا شی عمووو..... در ثانی کسی که یک برند داره در صدد درآمد بیشتر واسه شرکت خودشه.اپل با این فناوریش واسه خودش کسب درآمد داره،این یعنی ی ابتکار در نتیجه با همه این صحبتات به همه فهموندی بیشتر از همه یک ایرانی میتونه دزد باشه......
  • A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    1 1
    من میخواستم ایفون 5s بخرم ولی با خوندن اینا متوجه شدم مطلب خیلی قدیمی است والان این نوشته اوت شده است.
  • ... A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    1 1
    آخه پسر خوب تو كه بلد نيستي با اپل كار كني واسه چي ميخري، كسي مجبورت نكرده كه مشكل ما ايرانيا اينه كه حق كپي رايت تو كشورمون رؤايت نميشه و آماده خور شديم و حالا ناراحتيم كه چرا بايد آهنگامونو از آيتونز بخريم يا مساله ي امنيت رو نقص تلقي ميكنيم ضمن اينكه اگه يكم شعور داشته باشي خيلي راحت ميشه آهنگ و چيزاي ديگه ريخت رو گوشي من خودم قبلا آندرويد داشتم. الان كه آيفون گرفتم به نظرم آندرويد فقط يه اسباب بازيه با هزار مشكل نه يه گوشي
  • بهرام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    2 1
    با پوزش این مطلب رو فقط یه .....میتونه بنویسه چون فقط برداشت های اشتباهش رو نوشته و فکر کرده باقی مردم هم نمیفهمن
  • صدرا A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    4 1
    اقا یی که فکر می کنی اپل پول ایران رو قبول نم کنه عزیز من گوگل هم قبول نمی کنه در ضمن اپل از نظر امنیت و به روز رسانی حرف اول رو می زنه من خودم سامسونگ نوت 4 داشتم به قدری کند بود که 6 پلاس اپل خریدم خودشم این نوت 4 واقعا خم میشه و کلا به هیچ دردی نمی خوره فک کنم نوت 5 هم خم بشه با این کلک های سامسونگ کپی کار و دروغ گو فک کنم باید بگم 6 پلاس به هیچ وجه خم نمی شه اون ویدیو ها همش ساخته سامسونگ بود ولی خودش می دونه خم نمیشه و 100 البته کل دنیا اگه 6 پلاس خم بشه پس کل وسایلی که کنار ما هستن خم میشن هتی اون ماشین که سوارش میشی اگه واقعا عقل داری برو ایفون بگیر واقعا گوشی خوبیه بعدشم یه امکان به اسم ایر دراپ داره که سرکتش از اینترنت امریکا بالا تره باور نداری برو سرچ کن
  • حمید IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    1 1
    سلام ببخشید من یک گوشی ایفون 4sمیخوام بگیرم خواهشمندم خواهشمندم هرچه سریع تر جواب بدید الانم درگیرشم تا دوماه اینده میگیرم
  • مسعود A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    4 0
    كسي كه اين مقاله رو نوشته بسيار مبتدي و ناآگاه بوده. آيتيونز نه تنها يك نرم افزار درب و داغون نيست بلكه يك برنامه قدرتمند مديريت گوشي و ديوايس هست. تا حالا هم هيچ كاري نبوده كه من بخوام با اپل انجام بدم اما نتونسته باشم. براي برنامه هم تا حالا بيشتر از ٥ دلار خرج نكردم كه البته ارزشش بيشتر از اين ها بوده. نهايتا گوشي و سيستم عامل سليقه اي هست. هركس بسته به خواسته ش انتخاب مي كنه و ميگيره.
  • 2fun A1 ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    2 5
    اپل 5اس . و . دیگر هیچ.......................................................................... .
  • امیر IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    0 1
    سلام دوستان میخواستم ازتون بپرسم میخوام ایفون6 بخرم ایا گوشی خوبی هستش یا نه اخه خیلی ها میگن گوشی خوبی نیست منم گیج شدم لطفا راهنمایی کنید
  • ناشناس A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    2 1
    عالی بود و همشو قبول دارم و تجربه کردم و میفهمم
  • نماينده ي تيم كوك IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    2 1
    اپل گوشي عالي اي هست سريعه با كلاسه ولي يكم ناز داره همين
  • زيبا A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    2 6
    من آيفون دارم خوبه ولي ايراداي منحصر به خودشو داره اگه بخوام گوشيمو عوض كنم صد در صد أندرويد ميخرم
  • مر IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    سلام، دوست عزیز شما احتمالا روز اولی هست که ایفون یا ایپدتون رو خریدین و هنوز کار کردن باهاشون رو یاد نگرفتین، چون اگر چند هفته از خریدتون می گذشت، این توضیحات غلط رو نمی نوشتین، متاسفانه کل توضیحاتتون غلط هست.
  • رضا A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    سلام دوستان به نظر شماخرید فور اس الان اشتباهه؟ البته قراره شیش ماه دستم باشه به نظر شما با توجه به اینکه تقریبا قدیمیه باتریش اذیتم میکنه؟؟؟؟
  • رضا A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    1 0
    سلام دوستان به نظر شما الان فور اس خریدن اشتباهه؟ قراره شیش ماه دست خودم باشه به نظرتون باتریش اذیتم میکنه؟؟؟؟؟؟؟
  • نیلو A1 ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    سلام.من گوشیم ایفون 5s...امشب از ساعت 1 تا الان ساعت 4صبح گوشیم یک دفعه خود به خود تصویرش پرید...گوشیم زنگ میخوره صدای اس ام اس هم میاد ولی تصویر روشن نمیشه که بتونم جواب بدم...با هزار دردسر تصویرو اوردم ولی فقط تو برنامه ی تلگرام کار میکنه حتی دکمه hoome هم کار نمیکنه...چیکار کنم؟
  • مسعود A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 3
    اندروید هم اگه این همه سوراخ رو میبست وکارایی رو محدود میکرد سرعتش اینجور میشد.دلمان خوش سرعت اپل بالاست خوب کل قدرت صرف یک کار بشه.؟حتی یک لانچر ساده هم نتونی داشته باشی.یا بلوتوث.به چیش بنازم اخه.
  • EU ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    2 2
    مزخرف بود مطلب. نویسنده عقده ای
  • ss IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 1
    من یه آدمی ام که تا حالا اپل دستم نگرفتم،ولی میخوام بخرم.اما با توجه به نظرات نویسنده و نظرات کاربرا کاملا هنگ کردم.میشه کمکم کنید؟
    • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
      3 1
      این مقاله کهنه و به درد نخوره. 2 روز اپل بگیری دستت دیگه حاضر نیستی گوشی دیگه ای بگیری. نه به خاطر قیمتش بلکه به خاطر امکاناتش.
  • ارش IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    1 1
    سلام دوستان همه نظر دادن منم نظر میدنم من حدودا 12 ساله موبایل فروشی دارم انواع برند هارو کار کردم ولی وقتی بحث به آیفون میرسه من صحبت نمیکنم چون که تمام مشتریان این شرکت سیب گاز زده طلسم شده هستن یعنی من هر چه قدر دلیل بیارم باز حرف خودشونو میزنن 90 کاربرای اپل در ایران حتی بلد نیستن فونت گوشیشونو از تنظیمات گوشیشون به حالت ریز و درشت در بیارن و فقط چیزی که فکر میکنن بهش کلاسه به شکلی که من برای مسائلی به دانشگاه پسرم رفته بودم از 10 دانشجویی که در دقیقه میدیدم 7 نفرشون اپل داشتن روز اولی که اپل دست گرفتم گفتم پسر عجب چیزیه اما بعد از دو روز هوس کردم روش چند تا عکسو اهنگ و بازی بریزم به کلی پشیمون شدم حتما شما میگی سواد کار کردن با ایتونز رو نداری خب شما هم روز اول که ایفون دست گرفتی..
  • هم دردي با أندرويد A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    1 1
    چه جالب ، اين مطلب چند سال اينجاست و هنوز در موردش صحبت ميشه ، تو سينما يه قاعده بزرگ وجود داره كه از هرچي بيشتر نقد بشه محبوبيت بالاتري داره .. دوستان خواهشا به نويسنده متن توهين نكنيد ، اين مطلب چه سالي گذاشته شده زمان ٤ ، و خوشبختانه دوستان فهيم و با سواد كه اين ديوايس و دارن دوستان ديگه رو از جهل نسبت به اين محصول در آوردن ،. امروز ٢٣آبان سال ٩٤، فقط ميتونم يه چيزي بگم ، الان كه يه صحبت هايي داره ميشه واسه برداشتن كامل تحريم ها و ورود رسمي اپل به ايران ، يه حس خيلي خاصي دارم نسبت به شكست كمپين تنفر از اپل به دلائلي كه همه اطلاع دارن .. تو رو خدا اين حرف و كجا زدم .. دارم از همين الان غم و تو چهره ي شركت هاي ديگه ميبينم واسه ورود رسمي بدون واسطه بهترين برند دنيا يعني اپل.
  • حسين ١٨٤١٩٩٨ A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    1 3
    سلام.اقايي كه اينو نوشتي واقعا هيچ چيزي در باره تكنولوژي و هدف اپل از انجام اين كار ها نميدوني لطفا برو يكم تحقيق و مطالعه كن .مشخصه سطح اطلاعاتت خيلي پايينه
  • airbv IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    0 2
    چرا اپل مثلا همين اندرويد تا چند روز پيش مى گفتند كه خودش برنامه هاش ويروسى است مثلا همين بازار كه ويروسى بود مقاله ات خيلى بد بود من مى خواستم بگم كه اندرويدم خيلى ....
  • ايمان EE ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 2
    با سلام و سپاس بابت اين مقاله بنده هم ايفون داريم هم سامسونگ و از طرفداراي پروپا قرص اندرويد اما اين چيزايي كه شما فرمودين بنياد و پايه اي نداره و نميدونم چرا اين چيزارو نوشتين اولين تمام گوشيا نقص دارن و هيچ گوشي بدون نقصي نيست و مدل هاي بعدي نقص مدل هاي قبلي رو جبران ميكنن و اين شاما ايفون هم ميشه اما دوست عزيز اگه شما بريد و مطالعه كنيد ميفهميد كمپاني اپل تكنولوژي رو وارد يه دنياي ديگه كرد محدوديت هاي اپل دلايل فوق العاده منطقي داره و برا امنيت گوشي هستش گوشي ايفون هنگي نداره سامسونگ اس ٦ با اون عظمت ١١ راه هك شدن داره ولي ايفون چي تازه بلك بري از ايفون محدود تره اين نقد شما يه مقداري غير منصفانه بود اي او اس هنوزم بهترين سيستم عامل شناخته ميشه و اينو منتقداي خيلي بزرگ ميگن و با
  • آشیل IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    2 3
    من 6 سال تمام برند سامسونگ سری نوت ها دستم بود. رفتم نوت 5 خریدم دیدم هیجانی دیگه واسم نداره و بلاخره گفتم بروم و شیفت کنم به سوی آپل.اولین گوشی خانواده اپل را خریدام.6 اس پلاس.بعد از یک هفته فحش و ناسزا که به خودم میدادم که چرا اپل خریدم. الان تازه متوجه شدم اپل چیه. و چه لذتی داره کار باهاش. اصلن متعصبانه صحبت نمی کنم. ولی اپل واقعن متفاوت است.و دیگر به سختی میتوانم به طرف سامسونگ برگردم.
  • شهرام A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    4 4
    اپل عاليه حرف نداره فقط سواد ميخاد كه خيلي از دوستان ندارن يك مثالي ميزنم شايد دستگيرتون شه مثل همه ميگن فيلتر شكن بگيرن براش و پول وي پي ان ميدن در صورتيكه كه اپل نرم افزار اختصاصي داره مجاني به همه كاربرانش داده كه سايفون ٣ به گرد پاشم نميرسه دوستان اين كه ما اطلاع نداريم از نرم افزاراش دليل از بد بودنش نيست هر چه هست از بي سوادي ماست
  • محمد A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    2 3
    جناب آقای نوبسنده شرمنده فقط میخواستم بدونم آیفونت رو از کدوم سوپر مارکت خریدی
  • بهادر A1 ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    1 1
    عزيزانى كه فكر ميكنن آى تيونز محدود ميكنه ؛ دليلش حق كپى رايت و اين كه اگه مشكل اينه كه از دو دستگاه كار ميكنن و هى برنامه هاتون پاك ميشه ؛ اپل آيدى تونُ وارد كنين تو هر دو آى تيونز تون مشكل حل ميشه و خواهشن ايراد بنى اسرائيلى نگيريد
  • ramtin97 US ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    1 2
    دوست عزیزی که وقت گذاشتی و این مطلب رو نوشتی. جواب تمام چیزهایی که گفتین و اشکالاتی که گرفتین چن تا کلمست. ما تو ایران زندگی میکنیم اینکه شما نمیتونی با پول ایران خرید کنی به اپل ربطی نداره تمام مشکلاتی که تو متنتون بهش اشاره کردین مختص کشور ما میشه که به خاطر تحریماته. و البته یه مشکل دیگه ام هست که کلا ما ایرانیا اعتقادی به خرید کردن نداریم همه چیزو مجانی رو راحت میخوایم.همین اندروید و گوگل پلی هم خیلی از برنامه هاش پولیه اما کسیتو ایران میره میخره؟نه چون اندروید این قابلیتو داره که از هر ناکجا آبادی فایل دانلود کردی بریزی تو گوشی و به همین خاطر به کلی مشکل میخوره و هنگ پشت هنگ و ویروسای عجیب غریب که یه دفه سر از گوشی در میاره.اما تا حالا شنیدین کسی بگه گوشی آی او اس ایش ویروس بگیره؟
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    1 1
    برو با اون مطلبت.. بیسواد..... میسوزی استیو جابز رو همه دوست دارن تو رو ندارن
  • یاس A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    1 3
    من میخوام اپل بخرم ولی گیج شدم ╥﹏╥
  • سعيد A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    0 4
    واقعا هيچي نميفهمي اون ايتونز و... براي امنيت گوشيته ويروس نگيري فايل مخرب وارد گوشيت نشه واقعا ديگه جايي چيزي ننويس ميخندن بهت
  • زهرا A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    1 3
    دوست عزيز اصولا براي ما همه چي به نظر سخت و غيرممكن مياد. من با ايفونم تازه فهميدم گوشي يعني چي و چه قابليت هايي نداشتم كه الان دارم. اپل هيچ محدوديتي نداره فقط راه خودشو داره.
  • محمد A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 3
    سلام دوست عزیز.لطفا یه ذره مطالعه کن و اطلاعاتت رو بالا ببر بعد بیا این جا وقت مردم و بگیر.خوبی محصولات اپل اینه که ادمایی مثل تو که از تلفن همراه فقط کار با دکمه قرمز و سبز و بلدن نمیتونن باهاش کار کنن؛ولی اگر یه ذره به روز باشی و یه ذره از تکنولوژی حالیت بشه میفهمی ایفون بهترین و ساده ترین گوشی دنیاست.
  • محمد A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    3 3
    اينقدراهم كه ميگي بدنيست همين كه هنگ نميكنه مي ارزه به كل گوشي هاي دنيا
  • بی نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    1 2
    اپل عالی
  • محمد IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
    1 0
    تو اپل بولوتوپ برای کار های دیگه ای مثل هدفون استفاده میشه. برای انتقال فایل نرم افزارای زیادی مثل shareit وجود داره که از طریق wifi نه اینترنت و فقط wifi فایل با سرعت خیلی بیشتر انتقال میده. من همه مدل های سیستم عامل رو داشتم ولی برای انتقال فایل خیلی به ندرت از بلوتوث استفاده کردم. حتی تو آندروید هم shareit استفاده کردم. گیر دادن به بلوتوث مثل گیر دادن به اینکه چرا کلا گوشی ها سی دی نمی خورن. این نسل انتقال فایل رو به منسوخ شدنه و دیگه بلوتوث برای هیشکی اهمیت فوق‌العاده نداره
    • a RO ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
      4 2
      درسته ولی این مقاله در سال 90 نوشته شده اون زمان zapya , share it نبوده
  • مسعود IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    12 0
    درود . ممنون از اینکه نطرتونو نوشتید نویسنده محترم مقاله و بقیه ی دوستانی که زیر مقاله اومدید و نظر موافق یا مخالفتونو با احترام عنوان کردید . و از صمیم قلب متاسفم بابت اینکه هنوز تو مملکت ما تعداد کسانی که نظر دیگران رو با ناسزا گفتن و محکوم کردن دیگران سعی دارن نقد کنند کم نیستند ....نمیدونم چرا یاد پیج داور بازی ایران و ارژانتین توی جام جهانی افتادم ...تاریخ با ما مردم ایران چه کرده که این چنین پرخاشگر و عاصی هستیم و هیچ نقدی رو بر نمیتابیم و از هرچیزی خدای بی نقصی میسازیم ..فضایی رو درست نکنیم که کسی نتونه نظرشو بگه چون دود فضای خفقان همیشه به چشم خودمون میره
  • بدون نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    4 7
    فقققط اپل،اين مزخرفا چيه نوشتين
  • ایمان A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    2 1
    اخرش خوبه یانه؟
    • کامیاب EE ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
      2 6
      خوبه برادره من ایناهمش چرندیاته
  • محمد A1 ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    6 3
    ساده ترین رابط کاربری رو سامسونگ داره و هر آزادی که بخوای توش هست و کار کردن باهاش راحته و از نظر من یه محصولیه که از بچه ها گرفته تا جوونا و سالخوده هایی که ازش استفاده میکنن راضین ولی اپل ...
  • طه A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    4 4
    اپل خوبه در صورتی که قیمتش باشه 400 تومن.محصلات اپل فقط پول برند میخورن .ارزش خرید ندارن.
  • omid A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    6 3
    اپل با کیفیت ترین گوشی هارو ساخته که دوستانی هستند که بعد از پنج شش سال هنوز آیفون قدیمیشونو دارند با همون روانی و سرعت روز اول حالا شما بعد یه سال با یه اندرویدی کار کن ببین کلا لک و هنگ داره دوربین و سرعت دوربینش که دیگه جای بحث نداره و اگه میگه هشت یعنی بهترین هشت بازار امنیت یعنی حرف اول من بارها اطلاعاتم تو هنگ و ویروسی شدن اندروید به باد رفت قرار نیست همه کار بتونی انجام بدی با گوشی و انتظار امنیت بالا هم داشته باشی
  • طهماسب IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    2 3
    چیزی که برام جالبه اینه که از سال 90 تا حالا دارند روی این مطلب نظر میدن. هر گوشی و هر برندی ضعف و قوت های خاص خودشو داره که اگر جز این بود همه افراد از یک گوشی صرفنظر و به یک گوشی علاقمند می شدند.اپل در کنار تمام محسنات خود به ناچار و برای دستیابی به همان نقاط قوت دارای محدودیت ها و قیمت بالاتریه و این کاملاً طبیعیه
  • امیر IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    3 10
    به جرات میشه گفت شخص نویسنده ی این مقاله از بیسواد ترین افراد تو زمینه ی فناوری و حتی کپی‌رایته برادر عزیز نویسنده همه‌ی این مواردی که شما ذکر کردید با یک جمله قابل توجیه هستند. به خاطر همین سیاست های اپل سیستم عاملش مثل هنگدرویدامیدوارم ناراحت نشده باشی ; مدام هنگ کنه. در کل وقتی شما یک سیستم یکپارچه طرح ریزی میکنی همه‌ی این سیاست هارو روش اعمال میکنی مگه گوشی هارد یا فلشه که بخوای فایل انتقال بدی روش؟ همین کار نه چندان عاقلانه شما موجب کندی گوشی اندرویدیتون میشه دیگه درمورد بلوتوث هم لزومی نمیبینم توضیحی بدم که به خاطر قانون کپی رایت جلوگیری میکنه از انتقال فایل در ضمن شما وقتی sync میکنی میتونی مشخص کنی چه قسمتی sync بشه که البته واسه شما که عادت نداری برنامه بخری بنظر اذیت میاد
  • لیلا RO ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    11 3
    دوستان عزیز اینکه کسی رو که به اپل عادت نداره بیسواد خطاب میکنید شخصیت پایین شمارو میرسونه ،مگه اپل معیار سواد ادماس؟؟اپل کیفیت فوقالعاده ای داره ولی خوب یکم حوصله میخاد واینکه بگیم واسه کاراش دلیل داره هیچ وقت باعث نمیشه که بگیم خوب عب نداره باید دید که از گوشی چه انتظاری داری
  • وحید IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    5 9
    این بنده خدا این مقاله رو سال 90 نوشته اونموقع این مشکلات بوده .الان رفع شده کسی مقصر نیست
  • king A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    2 11
    فكر مى كنم تو چيزى از تكنولوژى بلد نيستى تمامى م داخل ايران زندگى مى كنم هر كارى هم بگى با ايفون خودم مى كنم ارسال فايل،دانلود برنامه،دانلود اهنگ فيلم ،و...خيلى چيز هاى دگير هست كه وقت نمى شه بگم حتى زمانى امريكا اپ استور براى ايران فيلتر مى كنه من با اپل ايدى امريكاى كه دارم به دانلود مى رسم من نمى دونم چرا هر گوسفند چرونى پيدا مى شه مى ياد اينترنت برند هاى خوب رو بدنام مى كنه فقط سواد مى خواد تا بتونى از ايفون استفاده كنى مى گن روباه دستش به انگور نمى رسيد مى گفت ترشه
  • م.ا.ص. DE ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    1 10
    اپل یه سری نقاط ضعف داره٬ که خب همه ی شرکت ها دارند٬ اما این نقاط ضعف توی کاربرد های حرفه ای مشخص میشن نه این مواردی که ذکر شده این موارد اکثرا ناشی از سواد پایین نویسنده راجب دیوایس های مورد بحث بود
  • mmmmmm IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    2 19
    امان از بی پولی که باعث میشه از اپل بد بگی
  • زهره A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    9 4
    من ايفون دارم راضي هستم،اره كار سخته ولي برا كسي ك كامپيوتر كار كرده و راه وچاه بلده نه،بايد قلقش دستت بياد،تقريبا برا اجراي اكثر برنامه ش،نياز ب نصب نرم افرار داره،ولي كار مشكلي نيست،برا منوك لذت بخش،چون من رو كامپيوترم برنامه زياد نصب ميكردم.و ي دكمه داشتن مهم نيس،چون بالا صفحه فلش بك هست،اوايلش سخته ولي كلا گوشي ايفون براي ادمهاي تنبل بي حوصله نيس،برا ادماي بروز و كساي ك دنبال چيزاي جديدم خوبه،تقريبا مثل كامپيوتر ميمونه،ي ويندوز ،براي كارايي بيشتر نياز ب نصب نرم افزار داره،آيا شما با ي كامپيوتر فقط با ويندوز خالي،ميتونيد كار ورد،فتوشاپ،پليرها،اكسل،حتي اينترنت انجام بدين،نه.نياز ب نصب نرم افزار دارين،
  • علی مدنی GB ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    1 11
    فکر نمیکردم توی همچین سایتی چنین مقاله ی سطح پایین و چیپی بخونم که حتا توسط یه آدم نرمال نوشته نشده.
    • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
      1 12
      این مطلب مال روزنامه همشهری است که توش پر از ادم بی سواد حقوق بگیره. بعدش مال چند سال پیشه که یه نفر بی سواد که تازه آیفون خریده بوده اینو نوشته بوده. حالا شما اعصابتو خورد نکن.
  • بي نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    3 6
    با سلام در مورد حرف هايي كه توي اين سايت نوشته شده شكي نيست...حتي اگر ميخوايد بفهميد واقعا چرا بده ميتونيد از ديجي كالا استفاه كنيد.يه آيفون 6 رو با يه سوني z5 مقايسه كنيد...با اين همه امكانات سوني از قيمتش شگفت زده ميشيد.تازه اون موقع ست كه واقعا ميفهميد اپل چيه.راستي حتما لپ تاپ هاش رو با لپتاپ هاي شركت هاي مختلف مقايسه كنيد كه كلا همه چيز درمورد اپل و محصولاتش دستتون بياد...
  • امير A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    2 7
    اپل و كلا استيو جابز و الان هم تيم كوك براي تمام اين كارها برنامه هاي دقيقي داشتند. شما ميتوني تحقيق كني و بييني همين چيزايي كه شما ازشون به عنوان عيب و نقصان حرف ميزني باعث شده اي او اس امن ترين سيستم عامل بشه. تمام برنامه ها تست شده توسط كارمندان اپل است. حاي همين كار سينك كردن باعث شده يك نظمي ايجاد بشه و كاربر با كلي فايل و فولدر كه اضلاً نميدونه چي هستن روبه رو نشه. حتي در مورد حافظه هم به تازگي شركتي در چين به ازاي دريافت پولي ناچيز حافظه را افزايش ميدهد كه اميدواريم به زودي سراسري بشه؛ البته كه حتي گوشي هاي جديد شركت هايي مثل سامسونگ و اچ اي سي و ... ديگر كارت حافظه جانبي نمي خورند. پس لطفاً يك جانبه تظر ندهيد و همه چيز را عيب درنظر نگيريد. باتشكر
  • یگانه A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    1 3
    سلام دوستان الان من ایفون بخرم یا نوت ۵ اگه ایفون بخرم چه مدلی بخرم که تاج همه گوشی های ایفون باشه
  • حامد IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    7 2
    اگه شما هم مثل من نوکیا ساده دستتان بود به فکر این چیزا نبودید بیخیال
  • حامد IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    9 2
    زنده باد نوکیا ساده مثل سگ وفا داره
  • رايين IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    3 5
    سلام. آقا يا خانومى كه مطلب رو نوشتى،با تمام احترامى كه براى طرفداران اپل و يا اندرويد و همچنين خودتون دارم بايد قبل از اينكه مطلبى رو در سايت به اسن معتبرى يگذارى يه كم درباره مقاله تحقيق كنيد و بعد اون رو منتشر كنيد. با تشكر از سايت خوبتون و همچنين كسايى كه حوصله كردند و نظر اين بنده حقير رو تا آخر خوندند. موفق باشيد
  • مجید US ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    3 12
    من 5 سال از اندروید استفاده میکردم تا 2 سال پیش با سیستم عامل آی او اس آشنا شدم واقعا از کار کردن با آی او اس لذت میبرم برامم مهم نیست افراد آماتوری مثل تو که اراجیفو در قالب مقاله ... چقدر بی سواد و چقدر از تکنولوژی به دورند مهم اینه که طبق آمار رسمی 90 درصد کسایی که با گوشی اپل کار میکنند نه تنها که سیستم عامل و طراحی گوشیشونو دوست دارند بلکه عاشقشن.واقعا برای اطلاعات ناقص و کمت متاسفم.
  • حامد GB ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
    2 11
    برادر عزیز امکانات اپل بی توصیف تا زمانی که دستت نگرفتی و باهاش کار نکردی یک مدت نمی تونی بفهمی چه امکاناتی داره . از نظر شخصی من اپل یعنی تکنولوژی...
  • محمدرضا IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    3 0
    سلام ایا روی ایفون share it نصب میشه؟؟ میشه با share it عکس و کلیپ و موزیک با گوشی اندرویدی به اشتراک گذاشت
  • امین A1 ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    4 1
    نبرد بین ios و android هست یا دادگاه دفاعیه اپل؟ اپل و رقبای اندرویدی و ویندوز فون هرکدوم خوبی ها و بدی هایی دارن . اپل بخاطر دوچیزش عالیه یک پشتیبانی کامل از محصولاتش تا نزدیکیه یک دهه . نمونش iphone4s که تا همین اواخر آپدیت سیستم عامل براش اومده دو بخاطر متعهد بودن به قوانین طراحی اپ هاش کیفیتشون روز به روز بالا میره . و اپ های کاربردیش و بازیهاش زنده تر هستن از یه طرف ادم رو محتاج برنامه های جانبی مثال آیتونز و هزینه اضافی میکنه اندروید چی از یه طرف اندروید روبه روی اپل هستش . یه سیستم عامل باز که کار باهاش راحته و دربرگیرنده خیلی از محصولات میشه ولی حتی خود کمپانی گوگل هم به قوانین طراحی اپلیکیشنهاش عمل نمیکنه و پشتیبانی از محصولاتش حد اکثر دو سال بهترین سیستم هنوز نیومده.
  • سارا PT ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 2
    شما مي توانست با file manager راحت فيلم يا اهنگ بدون جيلبريك دانلود كني و با hipstore هر نرم الفزاري رأ دانلود كني.
  • محمد IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    9 10
    مطلب ارسال شده را کامل مطالعه کردم برخلاف بیانی که در ابتدای این مقاله نوشته شده بود و دیگران را از پیش داوری منع می کرد باید بگم خود نویسنده بدون داشتن کوچکترین اطلاع از نحوه ی استفاده از آیفون و حتی نرم افزار ها این مقاله را نوشته تا جایی که می تونم بگم فقط با سرچ کردن فارسی در اینترنت این مطالب رو جمع آوری کرده و بسیاری از نوشته ها به وضوح و کاملا غلط هستند. مثل این که یک نفر بگه مرسدس بنز کلید نداره و با دکمه روشن میشه پس نمی تونید درب باک رو باز کنید و بنزین بزنید توصیه می کنم بعد از خواندن این مقاله حتما به سایت های معتبر انگلیسی زبان هم سر بزنید. جالبه بدونید همین آی تیونز یکی از ۳ بزرگترین مرجع آرشیو موزیک و ویدیو در دنیا است.
    • افشین IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      9 12
      گوشی های شرکت اپل در خصوص استفاده در فضای مجازی دارای امنیت بالاتری نسبت به گوشیهای اندروید هستند وهک کردن آن تقریبا محال است بیشترین اتفاقاتی که در فضای مجازی روی داده وموجب دردسر و گرفتاری برای مردم عزیزمان شده رعایت نکردن مسایل امنیتی در گوشی های خود بوده است و بنظر بنده حقیر داشتن یک گوشی با کیفیت مثل گوشی آیفون که بر روی مسایل حریم شخصی وایمن بودن کاربر کار کارکرده است میتواند موضوعی در خور تقدیرباشد.در پناه حق باشید.
  • mmliw IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
    12 13
    سلام تمام اراجیفی ک گفتی اشتباه و قدیمی هستن ک بی سوادی و عقده هاتو میرسونه
  • amir king A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    12 13
    شر و ور کامله
  • بدون نام A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
    20 7
    من تو حصرت اپلم تو منفی بافی میکنی
  • احسان EU ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
    16 5
    نکته‌ی جالبی که بنده با خوندن بخشی از نظرها متوجهش شدم این هست که بسیاری از کاربران در فارسی‌نویسی خیلی ساده مشکل دارند طوری که بعضی از نظرها رو باید چند مرتبه خوند تا متوجه شد.
  • پدرام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
    7 11
    یه سری چیزا درست بود محدودیت هایی داره ولی در کل چرت نوشته بودی تو دارو هم میخوری هم مطیت داره هم معایب تو بیا ببینم اندروید هیچ اشکالی نداره یعنی ؟ من دو ماه از ایپل استفاده می کنم 7 سال هم اندروید داشتم سیستم ios در برابر اندروید؟ اندروید اصن هیچی نیس در برابر ios
  • amir A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    8 9
    اگه اندروید خوب بود الان این همه گوشی های فیک توبازار هست اگه خوب بود اینا سیتم عاملشون اندروید نبود.کی جرعت میکنه از سیستم عامل ای او اس استفاده که.اپل امنیتش عالیه عالییی
  • بی نام A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    6 9
    یه چیزی تو دنیا هست به نام نظم ترتیب و. دلیل سرعت بالای ای او اس همینه اپل کاربرهاشو مجبور میکنه تا نظم داشته باشند عکس ها فیلم ها و موزیک باید توسط نرم افزار ایتیونز در جای دقیق و درست باشن تم میتونه باعث کندی و هنگ بشه و سیستم عامل بیگناه رو بدنام کنه با دانلود فقط از یک مرجع به نام استور امنیت به حداکثر و وجود بدافزار به حداقل میرسه یکسری تغیرات به نظر راحت میان اما اپل نمیخواد با عجله در. سیستم عامل نقص ایجاد. کنه مثل ویندوزفون که هنوز داره آپدیت رفع باگ تند. تند میده بیرون و هنوز پر از باگ هستش تا حالا فکر کردین چرا کسی که ایفون خریده و داشته بازم ایفون میخره با وجود گوشی های گران و. باکلاس دیگه؟ چرا ایفون ها معمولا بیشتر. عمر میکنن؟ سیستم عامل روان و کم استهلاک
  • عرفان A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    1 20
    سلام من چند تا سوال دارم که اگه میشه جواب بدین یکی اینکه درسته که آیفون حافظه خارجی نمیخوره؟ دوم اینکه از دوبی 6s بخرم خوبه یا نه؟
  • سید محمد نبوی IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
    7 29
    اپل خداست والسلام ...
  • مرتضی A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    9 3
    یعنی یکی از سرگرمی های من شده خوندن نظرات ملت و خندیدن .. آی می خندم ..آی می خندم... خدایی اگه وقت کردین از سال ۹۰ تا الان نظراتو بخونین.. هم متوجه می شین مردم اول اندرویدی بودن الان شدن آی او اس بعدم سطح سواد واقعا بالاتر رفته.. راستش هر گوشی خاصیتی داره.. اپل به لحاظ کیفیت ساخت واقعا بی نظیره.. ولی از باطری باید بگم سامسونگ بهتره... از لحاظ دستیابی به برنامه سامسونگ مثل دریاست اما اپل مثل خانم وسواسی برای انتخاب لباس... در کل بخوایم بگیم اپل واقعا به لحاظ ساخت و کیفیت و استحکام و صد البته قیمت بالا، از سامسونگ بهتره.. از اون طررفم سامسونگ با توجه به تعداد تولید مختلف و امکانات بهتره یعنی یه فرد با درامد کم هم می تونه سامسونگ داشته باشه یه پزشک هم می تونه داشته که البته بحث امکانات مطرحه
  • امیر IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    5 12
    معلومه نویسنده مقاله درکی از تکنولوژی وکیفیت برتررررررررر نداره
  • کامران A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    11 14
    گوشی جدید اپل شاهکاری از حماقت با قیمت احمقانه برای ...خل ها
  • جلال A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    20 2
    در مورد حافظه ایفون که گفته کنه داداش ایفون سون پلاس ۲۵۶ گیگ دارم یه دنیا مطلاب دارم هنوز ۲۲۲ گیگا بایتش خالیه در چه دورانی سیر میکنی ؟؟؟ بنده از ایفون فور اس تل بحال اپل دارم هیچ مشکلی هم نداره
  • حمیدرضا IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    18 2
    من لحظه به لحظه از آیفونی که دارم لذت میبرم و محدودیتی احساس نمیکنم نگرشم عوض شده و سبک زندگی من تغییر کرده محدودیت نیست تغییر نگرشه و بسیار هم لذت بخشه نویسنده این مطلب خیلی حالش بده و باید بستری بشه چون همه ش چرت و پرت گفته فقط اپل بقیه شرکت ها اسباب بازی تولید می کنند
  • حرف حساب GB ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    16 2
    دوست عزیز چرا بقیه رو از محصولات اپل نا امید میکنی اگر تا حالا شنیده باشی عبارت گوشی هوشمند ایفون یعنی تفاوت با گوشی های دیگر خب اگر شرکت اپل این کار رو انجام نده فروش داره؟ من که از آپل لذت فراوان میبرم و تا محصولاتش وارد بازار ایران میشه میخرم و علاقه ام همیشه بیشتر میشه نسبت به آیفون برای مثال پس از این که از آفون ایکس رونمایی شد و وارد بازار ایران شد من سریع تهیه اش کردم و فوق العاده اس شما که چیزی نمیدونی خواهش حرف نزن برای من کار کردن در شرکت اپل یک افتخاره امید دارم که روزی این آرزوی بزرگ به واقعیت تبدیل میشه از کجا معلومه شاید شد. شما اول برو بررسی که من یکی از طرفدار های محصولات جابز . ایفون و اپل هستم تا الان هم گوشی سامسونگ یا هر چیز دیگه دستم نگرفتم چون معنی گوشی هوشمند تو اپله
  • behi A1 ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    11 3
    فقط اپل
  • بی نام A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    22 8
    به نظرم آیفون مثل استقلال سروره
  • دارا A1 ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    15 1
    7ساله.درباره این مقاله.کامنت مینویسن.هیشکی نپرسیده و ننوشته.نویسنده کیه یا اسمش چیه؟؟؟طرف فکر کنم الان مرده دیگه..
  • ali A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    9 2
    کسانی که خلاس تشفریف دارن اپل میخرن اپل ابهت داره ولی مرگ دیگه ای نداره فقط نوکیا8سیروکوه دستت بگیر حال کن من خودم قبلا ایفون8داشتم