۰ نفر
۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۰

اولترابوک‌ها نازک‌تر، سبک‌تر و حتی گاهی سریع‌تر از لپ‌تاپ‌های معمولی هستند. قیمتشان هم بد نیست. اما آیا این دلیل‌ها برای خریدن یکی از این فوق باریک‌ها کافی است؟

اپل، اینتل، ایسر، ایسوس، لنوو و توشیبا همه و همه وعده نسل جدید لپ‌تاپ ها یعنی اولترابوک را داده‌اند. لپ‌تاپ‌هایی که سرعت و کارایی خوبی دارند، سبک‌ترند و کافی است تا در آن را باز کنید و در عرض چند ثانیه شروع به کار می‌کنند. اما خوب ایرادهایی هم می‌شود گرفت:

نازک و نارنجی

چه آن‌هایی که حرفه‌ای هستند و چه آنهایی که ادای حرفه‌ای بودن در می‌آورند دوست دارند لپ‌تاپی سفت و محکم داشته باشند، و نگران وسایل توی کوله‌پشتی نباشند. شاید گاهی روی صفحه کلید بکوبند و یا حواسشان نباشد و موقعی که لپ‌تاپ روی پایشان بود از جا بلند شوند و .... بنابراین فراموش نکنید که مطمئنا شما برای نگهداری از یک اولترابوک‌ باید دقت بیشتری نسبت به دیگر لپ‌تاپ‌ها نشان دهید.

تجهیزات را همراه داشته باشید

DVD و CD، پورت اضافی USB، دوربین، اتصالات HDMI، پورت شبکه و ... از وسایلی هستند که شاید همیشه لازم نباشند اما برای بهانه گرفتن روش خوبی است و می‌توان نداشتن آنها را اعصاب خردکن حساب کرد.

اما خیلی از کاربران حاضرند مسائل بالا را ندید بگریند و یک اولترابوک جایگزین لپ‌تاپ قبلی بکنند.

مگس‌وزن‌ها

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستند که از درد شانه‌ و کمر و گردن آن هم به خاطر وزن زیاد کوله‌پشتی خوابتان نمی‌برد می‌دانید که وزن سبک یعنی چی! اولترابوک‌ها لاغرتر، سبک‌تر و حتی گاهی سریع‌تر از رایانه‌های قابل حمل دیگر هستند. بیشتر آنها به ندرت ضخامتشان از یک و نیم سانتی‌متر فراتر می‌رود. 

اولترابوک‌ها به جایی هاردهای قبلی از درایوهای جامد استفاده می‌کنند که امکان بسیار باریک و سریع بودن را به آنها می‌دهد بنابراین انتظار بالا آمدن کامپیوتر در کمتر از 10 ثانیه و بازگشتن تقریبا فوری آن از حالت استندبای دور از ذهن نیست. ضمن آن که قرار است تغییراتی اساسی در نسل بعدی پردازنده‌ها ببینیم؛ سرعت بالاتر و مصرف انرژی کمتر!

در حال حاضر، اولترابوک‌ها برای افرادی مناسب است که به دنبال یک لپ‌تاپ نازک و سبک با قیمت مناسب می‌گردند. افرادی که به قابل حمل بودن اهمیت بیشتری می‌دهند تا داشتن پورت‌ها مخلتف.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران US ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
    35 1
    با اين قيمت بالاي ارز و ارزش پايين پول ملي ما كه ديگه نميتونيم بوك بخريم چه برسه به الترا بوك!